Консултации с ерготерапевт

  • 94 548
  • 156
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте, категорично е чудесно, че синът Ви има интерес към катерене, преминаване през неравности, люлки, тъй като по този естествен начин развива баланс и координация на тялото, които са така необходими за всички дейности, които извършваме в ежедневието. Това, че го прави по естествен път, е великолепно! Трасетата с препятствия са много хубави, продължавайте. Следвайте детето си, създавайте условия и обстоятелства в деня той да участва във всички дейности. От споделеното от вас не намирам място за притеснение.
Здравейте,  синът ми е на 1г8м и от бебе  забелязвам че търси и харесва вестибуларна стимулация. Иска да се катери, да минава през неравности, обича люлки, обича да стъпва и да се качва върху предмети вкъщи и като цяло доста неща, които го карат да губи баланс. Това само по себе си проблем ли е? Често му правя сензо-моторни пътеки у дома, имаме мек бодлив диск, на който много обича да стои и да балансира, въртя го, хвърлям го, обръщам го с главата надолу. Нужно ли е да търся начини да му набавям и задоволявам тази му потребност или той сам ще го прави като има нужда и не е нещо, на което следва да и обръщам внимание? Също така мога да отбележа, че генерално е внимателен и добре си планира действията за да не падне ( като се качва и слиза по стълби, като се пързаля или се катери).

Последна редакция: ср, 10 юли 2024, 10:48 от Рaдост

# 106
  • Мнения: 34
Здравейте,моля ви за съвети как да постъпим какво да правим изключително много ни е трудно вече.
Синът ми е на 6год преди седмица ги навърши.
Говори,разказва много бъбри.
Мнооого късно проговори на 4,6год.
Имаме сериозни сензорни дефиците.
Запушване на уши.Изключително чувствителен към шум.
Стериотипно поведение цял ден без изобщо да спира да ги прави освен ако не е ангажиран  като чупене на пръсти,клатене изправен,седнал и т.н Няма как да го ангажирам постоянно с нещо за да не прави така с ръцете.Няма начин цял ден е това незнам как да ги намалим отчаяна съм.
Тези две неща страшно много ме притесняват с времето не намалят дори се засилват.
Наближава първи клас и така няма да бъде приет нито от децата нито от учителите.Ходи на ерготерапия но не виждам ефект никакъв като,чели незнае как да се справи ергото от доста време сме при нея и тъпчим на едно място.
Дори съвети не дава какво да правим как да намалеем стериотипите,шума.
Моля за помощ
Благодаря предварително!

# 107
  • Мнения: 5 737
Здравейте! Много се извинявам, че се намесвам, но според описаното по-скоро Ви е нужен сензорен терапевт. Потърсете консултация с такъв.

# 108
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте,моля ви за съвети как да постъпим какво да правим изключително много ни е трудно вече.
Синът ми е на 6год преди седмица ги навърши.
Говори,разказва много бъбри.
Мнооого късно проговори на 4,6год.
Имаме сериозни сензорни дефиците.
Запушване на уши.Изключително чувствителен към шум.
Стериотипно поведение цял ден без изобщо да спира да ги прави освен ако не е ангажиран  като чупене на пръсти,клатене изправен,седнал и т.н Няма как да го ангажирам постоянно с нещо за да не прави така с ръцете.Няма начин цял ден е това незнам как да ги намалим отчаяна съм.
Тези две неща страшно много ме притесняват с времето не намалят дори се засилват.
Наближава първи клас и така няма да бъде приет нито от децата нито от учителите.Ходи на ерготерапия но не виждам ефект никакъв като,чели незнае как да се справи ергото от доста време сме при нея и тъпчим на едно място.
Дори съвети не дава какво да правим как да намалеем стериотипите,шума.
Моля за помощ
Благодаря предварително!

Здравейте,
извинявам се, че отговарям със закъснение. Благодаря Ви, че споделяте тревогите си и знам, че това не е никак лесно. От описаното от Вас по-скоро бих Ви насочила към сензорен терапевт, който да направи една пълна и добра оценка на умения, дейности и да се направи сензорен профил, след което да се изготви подходяща сензорна диета, насоки за вкъщи и включете детето активно в тази програма. Поговорете с него, обяснете ситуацията, овластете го, че и той има сила да се справи заедно с Вас. Ако искате, може да ми пишете на мейл или да се обадите по телефона.
Поздрави:
Руслана

Последна редакция: вт, 20 авг 2024, 10:37 от Рaдост

# 109
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте на всички читатели, днес бих искала да споделя с вас няколко мита, свързани с професията ерготерапевт.

Последна редакция: вт, 20 авг 2024, 10:38 от Рaдост

# 110
  • Мнения: 232
Здравейте,Руслана!
Дъщеря ми е на 2.9г. Не говори все още. (Отварям голямата скоба,че ние общуваме помежду си,водим се,сочим какво се иска,пее си някакви отделни думи на английски и до там.)
Не се справя сама с храненето,ако не е с пръсти,няма смисъл и да коментирам памперса,който също е на лице.
Смятате ли ,че Ерготерапия в комбинация с посещения при логопед? биха помогнали на детето за попълване на тези дефицити?
Минахме през консултация с психиатър,смята,че е малка за диагноза и има нужда като за начало от интензивна работа.
Приета е в детска градина,което смятам е прекрасно от гледна точка общуването с хора нейн размер,но знам,че трябва да покрива някакви изисквания.
Предварително благодаря!

# 111
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте,Руслана!
Дъщеря ми е на 2.9г. Не говори все още. (Отварям голямата скоба,че ние общуваме помежду си,водим се,сочим какво се иска,пее си някакви отделни думи на английски и до там.)
Не се справя сама с храненето,ако не е с пръсти,няма смисъл и да коментирам памперса,който също е на лице.
Смятате ли ,че Ерготерапия в комбинация с посещения при логопед? биха помогнали на детето за попълване на тези дефицити?
Минахме през консултация с психиатър,смята,че е малка за диагноза и има нужда като за начало от интензивна работа.
Приета е в детска градина,което смятам е прекрасно от гледна точка общуването с хора нейн размер,но знам,че трябва да покрива някакви изисквания.
Предварително благодаря!
Здравейте,
На първо място Ви благодаря, че се обръщате към ерготерапевт. Надявам се да дам достатъчно добър отговор на въпроса Ви, но все пак имайте предвид, че не познавам в детайли детенцето Ви , семейната среда и всички останали важни фактори, които имат отношение към детското развитие.
Изхождайки от факта, че ерготерапията е професия, чийто фокус е върху включване и участие в ежедневни дейности и откриване на причината за неучастието в тях, мисля, че работа с такъв специалист би била подходяща.
Детската градина е чудесна среда за изграждане на умения, навици за самообслужване, игра и т.н
Опитайте да следвате базисни принципи като:
- ежедневно давайте възможност на детето да участва в значими и интересни за него дейности
- мотивирайте детето да се храни само, създавайте условия това да се случва, играйте игри, в които то храни кукли, мечета, зайчета и т.н
- четете книжките за Кайо, за гърнето
- назовавайте думите, които са свързани с дейност или предмет, по малко въпроси
- направете консултация с логопед
- обърнете внимание не само да се работи с детето, но и Вие като родители да получите подкрепа, насоки

Оставам на разположение.
Сърдечни поздрави:
Руслана

Последна редакция: вт, 03 сеп 2024, 11:35 от Рaдост

# 112
  • Мнения: 561
Здравейте имам бебче на 7+ м , проблема е там , че все още не стои сам , когато го сложа седнал цялото гръбче отива някак напред и стои така , иначе когато е подпрян с нещо си стои , правим упражнения … от края на шести месец започна да пълзи ( по точно влачене ) и заставане на четири крака и се клати така напред назад . И д вметна , че застава на една страна подпрян на лакът и стои така . Според вас има ли някакъв проблем , че не стои все още седнал сам и какво или къде бихте ми препоръчали . Благодаря

# 113
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте имам бебче на 7+ м , проблема е там , че все още не стои сам , когато го сложа седнал цялото гръбче отива някак напред и стои така , иначе когато е подпрян с нещо си стои , правим упражнения … от края на шести месец започна да пълзи ( по точно влачене ) и заставане на четири крака и се клати така напред назад . И д вметна , че застава на една страна подпрян на лакът и стои така . Според вас има ли някакъв проблем , че не стои все още седнал сам и какво или къде бихте ми препоръчали . Благодаря
Здравейте, благодаря че се обръщате към ерготерапевт във връзка с вашето детенце.
Отговорът ми ще бъде оформен на база информацията, която сте описали, без да взимам предвид данни за бременността, раждането, включени ли са масажи и гимнастика, педиатърът какво казва и т.н
Обикновено периодът 0-12 месеца следва един протокол от стъпки, които мамите и педиатърът е редно да следват и да наблюдават да не се изпуска нито една стъпка, а именно:
- 0-3 месеца - еднакъв обем на движенията на крайниците, повдига за кратко глава; задържане/стабилност/контрол на главата, този етап се достига в края на периода, т.е. в края на 3-ти месец вече трябва да виждаме, че бебето има контрол на главата и започва да следи, да се обръща в посока на различни стимули и да повдига главата на около 45%, а в края на 4-ти месец – 90%; проследява играчка с поглед
- 3-6 месеца- държи главата изправена, опит да повдигне лакти, разглежда ръцете си, събира ги пред гърди, посяга и хваща предмет, опити за повдигане на лакти, повдига крака до средната линия, когато е легнало по гръб, активизират се движенията на долни крайници; започват опити или пък се случва вече обръщане от гръб по корем, опити за седеж, главата не изостава назад, когато повдигнете бебето от леглото; волево достигане и хващане на играчки, прехвърля играчката от една ръка в друга
- 6-9 месец-  лакътна опора, седеж без опора, заиграва се с играчки, поява на жест, опити за лазене, взима две кубчета, задържа се на 4-те опори, хвърля и изпуска
- 9-12 месеца- стои изправено за кратко, посочва, пие от чаша, вдига ръце при обличане, хваща малък предмет с палец и показалец, прехвърля свободно играчки вляво и вдясно, хванато за опора прави опити за навеждане, придвижване със странични крачки
И сега, след като описах съвсем общо етапите, ми се струва, че Вашето детенце се справя добре. И все пак може да стимулирате малко, като включите  следните дейности/игри, за да подобрим контрола на торса и таза:
- време по корем/игра по корем
- лазене
- търкаляне като палачинка
- гимнастика за торса

Надявам се, че съм била полезна, ако имате въпроси, не се колебайте да ме потърсите отново.
Поздрави:
Руслана

Последна редакция: нд, 08 сеп 2024, 10:32 от Рaдост

# 114
  • Мнения: 561
Здравейте имам бебче на 7+ м , проблема е там , че все още не стои сам , когато го сложа седнал цялото гръбче отива някак напред и стои така , иначе когато е подпрян с нещо си стои , правим упражнения … от края на шести месец започна да пълзи ( по точно влачене ) и заставане на четири крака и се клати така напред назад . И д вметна , че застава на една страна подпрян на лакът и стои така . Според вас има ли някакъв проблем , че не стои все още седнал сам и какво или къде бихте ми препоръчали . Благодаря
Здравейте, благодаря че се обръщате към ерготерапевт във връзка с вашето детенце.
Отговорът ми ще бъде оформен на база информацията, която сте описали, без да взимам предвид данни за бременността, раждането, включени ли са масажи и гимнастика, педиатърът какво казва и т.н
Обикновено периодът 0-12 месеца следва един протокол от стъпки, които мамите и педиатърът е редно да следват и да наблюдават да не се изпуска нито една стъпка, а именно:
- 0-3 месеца - еднакъв обем на движенията на крайниците, повдига за кратко глава; задържане/стабилност/контрол на главата, този етап се достига в края на периода, т.е. в края на 3-ти месец вече трябва да виждаме, че бебето има контрол на главата и започва да следи, да се обръща в посока на различни стимули и да повдига главата на около 45%, а в края на 4-ти месец – 90%; проследява играчка с поглед
- 3-6 месеца- държи главата изправена, опит да повдигне лакти, разглежда ръцете си, събира ги пред гърди, посяга и хваща предмет, опити за повдигане на лакти, повдига крака до средната линия, когато е легнало по гръб, активизират се движенията на долни крайници; започват опити или пък се случва вече обръщане от гръб по корем, опити за седеж, главата не изостава назад, когато повдигнете бебето от леглото; волево достигане и хващане на играчки, прехвърля играчката от една ръка в друга
- 6-9 месец-  лакътна опора, седеж без опора, заиграва се с играчки, поява на жест, опити за лазене, взима две кубчета, задържа се на 4-те опори, хвърля и изпуска
- 9-12 месеца- стои изправено за кратко, посочва, пие от чаша, вдига ръце при обличане, хваща малък предмет с палец и показалец, прехвърля свободно играчки вляво и вдясно, хванато за опора прави опити за навеждане, придвижване със странични крачки
И сега, след като описах съвсем общо етапите, ми се струва, че Вашето детенце се справя добре. И все пак може да стимулирате малко, като включите  следните дейности/игри, за да подобрим контрола на торса и таза:
- време по корем/игра по корем
- лазене
- търкаляне като палачинка
- гимнастика за торса

Надявам се, че съм била полезна, ако имате въпроси, не се колебайте да ме потърсите отново.
Поздрави:
Руслана
много благодаря за полезния отговор

# 115
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте на всички, които имате интерес към ерготерапията. Днес бих искала да споделя с Вас защо ние ерготерапевтите, изпозлваме толкова много люлки.
Изследвания показват, че люлеенето може да стимулира неврологичното развитие. То активира частите на мозъка, които отговарят за баланса, вниманието и двигателните умения. Деца, които редовно преминават през сензорна стимулация като люлеенето, често показват подобрения в умения като концентрация и самоконтрол. Проучвания сочат, че при деца с дефицит на внимание (СДВХ) и сензорни нарушения този тип терапия намалява нивото на тревожност и подобрява фокуса

Последна редакция: чт, 07 ное 2024, 09:55 от Рaдост

# 116
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте, бих искала съвсем накратко да разкажа какво е Ерготерапия:

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 14:47 от Пeтя

# 117
  • Мнения: 204
Здравейте! Имам детенце на 2г1м., което категорично отказва да се храни и пие вода самО. За храненето - понякога хваща лъжицата доста неумело и я поднася към устата си, или играе с нея, но ако го подканя да се храни сам, започва с истериите как иска Аз и ми подава приборите в ръцете. Все още не е проговорил, но казва доста неща и го разбираме. За пиенето - изпуснах момента при захранването да предлагам сламки, чаши и т.н. и проблемът е налице. Свикнал е с бебешкото шише с биберон и хвърля всичко различно от него. 3 дни го карах да пие само от чаша, изпиваше една няколко глътки и беше в опозиция, за това се принудих да върна шишето. Той ходи на ясла, там им дават от чаша, а той отказва…. Ще посетим и логопед, защото отказва и храна с твърда текстура. Дали само възрастта е проблема? Благодаря!

# 118
  • Мнения: 91
Здравейте, моля за мнение за моето бебе на 7 месеца и 2 дни. Родено е от нормално протекла бременност, по оперативен механизъм, без проблеми в неонаталния период. На около 2 месеца почна да задържа главата, на 3 месеца да се върти от корем по гръб, като от тогава това е предпочитаната на поза. Активно движи и 4те крайника, хваща играчки и играе с тях, хваща с ръчички крачета, върти се лато по часовниковата стрелка. Но много ме притеснява това че не се обръща от корем по гръб, опити прави и са успешно само на леглото, там може да се върти много, но на пода не прави това движение. Същото така все още не седи самостоятелно, а с опора, но пък посяга да хване играчка и се изправя от седнало положение, същото така не лази, но като поставя ръце на ходилата се избутва. Изправя се на ръце и колена и започва да се клатушка. Според Вас има ли повод за притеснение и необходимо ли е консултация със специалист? Благодаря!

# 119
  • София
  • Мнения: 80
Здравейте! Имам детенце на 2г1м., което категорично отказва да се храни и пие вода самО. За храненето - понякога хваща лъжицата доста неумело и я поднася към устата си, или играе с нея, но ако го подканя да се храни сам, започва с истериите как иска Аз и ми подава приборите в ръцете. Все още не е проговорил, но казва доста неща и го разбираме. За пиенето - изпуснах момента при захранването да предлагам сламки, чаши и т.н. и проблемът е налице. Свикнал е с бебешкото шише с биберон и хвърля всичко различно от него. 3 дни го карах да пие само от чаша, изпиваше една няколко глътки и беше в опозиция, за това се принудих да върна шишето. Той ходи на ясла, там им дават от чаша, а той отказва…. Ще посетим и логопед, защото отказва и храна с твърда текстура. Дали само възрастта е проблема? Благодаря!
Здравейте,
на първо място се извинявам че ви отговарм със закъснение!
Разбирам напълно притеснението ви и това, което описвате, е често срещано предизвикателство при малки деца и вероятно е комбинация от няколко фактора, включително възрастови особености, сензорни предпочитания, и вероятно нужда от по-структурирана подкрепа в изграждането на самостоятелни умения. Ето няколко насоки и стратегии, които могат да ви помогнат:
Хранене
Насърчаване на самостоятелността:
Игрови подход: Превърнете храненето в игра – например „храни плюшеното мече“ или оставете детето да „гушка“ лъжицата преди да я поднесе към устата.
Минимална подкрепа: Вместо напълно да храните детето, водете ръката му с лъжицата – това ще даде усещане за самостоятелност.
Дайте избор: Позволете му да избере между две лъжици или да избере какво да яде (от предварително подготвените варианти). Това ще му даде усещане за контрол.
Изграждане на увереност:

Поставяйте малки количества храна върху лъжицата, за да му е по-лесно да успее.
Поощрявайте всеки опит с много похвали, дори и да не е съвсем успешен. Например: „Браво, опита да вземеш хапка, чудесно е!“
Постепенност:

Започнете с храни, които са по-лесни за ядене самостоятелно – напр. парченца банан, крекери, или малки късчета мек хляб.
Предложете му пръстови храни, които да яде без прибори, за да усети контрола над храненето.

Пиене
Привличане на интерес към чаши:

Играчки и моделиране: Използвайте чаши с любим герой, светлини, или забавни дизайни. Можете и вие или друг възрастен да покажете как пиете от тях – децата обичат да имитират.
Преходни чаши: Започнете с чаша със сламка, която е междинен етап между биберона и обикновената чаша. Някои чаши имат мек накрайник, който напомня на биберон.
Намаляване на зависимостта от шишето:

Ограничете ползването на шишето само до определени моменти (напр. преди сън) и постепенно го елиминирайте.
Слагайте много малки количества вода в шишето, а в чашата – повече. Това може да го мотивира да пробва чашата.
Поощрение при успех:
Всеки път, когато направи опит да пие от чаша, го похвалете и го подкрепете емоционално.

Работа върху текстурите на храната
Постепенно въвеждане:
Смесвайте познати меки текстури с малки парченца твърда храна – напр. пюре със ситно нарязани парченца зеленчук.
Започнете с храни, които са лесни за дъвчене, като меки плодове или задушени зеленчуци.
Сензорна игра:
Нека докосва храната с ръце, за да свикне с текстурата ѝ, преди да я сложи в устата си. Може да включите играчки или моделиране на храната.
Стимулиране на дъвченето:

Включете гумени дъвчащи играчки или парченца храни, които са лесни за захапване, за да се стимулира желанието за дъвчене.

Роля на възрастта
На тази възраст е нормално децата да преминават през фази на „опозиция“ или зависимост от родителя. Това обаче може да се комбинира с особености в сензорната интеграция или моторните умения, които допълнително затрудняват процеса.

Допълнителна подкрепа
Посещението при логопед е отлична стъпка, особено ако детето има затруднения с твърдите текстури или говорната моторика.
Консултация с ерготерапевт също би могла да помогне, за да се оценят моторните и сензорни аспекти на проблема.
Не се обезсърчавайте – с търпение, игра и последователност детето ще придобие самостоятелност!







-  започнете да играте с детето на игри в които да си направите сладкарница, да нахраните всички мечета, зверчета, кукли и други Simple Smile , направете си сензорни кутии, сипвайте, пресипвайте, затваряйте буркани с боб,леща, бакла, суров нахут и др, за да упражнявате позлването на прибори.

Общи условия

Активация на акаунт