ОСМИ клас. Изолацията втори месец продължава, пак Евгени сили ще ни дава.

  • 28 612
  • 742
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 2 768
Хоп цоп и аз в темата.
Не съм влизала от неделя и едва сега насмогнах с четенето.

MIA, дано успееш скоро да намериш ефективен лек и да се облекчат неприятните усещания. И най-важното-дано все пак опасенията що е то, се окажат напразни.

Четох какво ви липсва и ми стана много, много тъжно Sad Сякаш чета някой сюжет на антиутопия... май ме хваща някаква депресия, но ще я боря и ще подхранвам вярата скоро да си върнем живота обратно. Може би ще е модифициран, но все пак-по-близо до нашия си...
На мен най-ми липсва свободата, да прегърна любимите ми хора, досега с природата и общите изживявания с приятели.

За връщане в училищата и аз считам, че за оставащия месец-два няма смисъл, освен за седми и дванадесети клас. И по този повод се радвам, че тази година не е решаваща за нашите деца. Не искам да си помислям какво им е сега на родителите на осми клас.

jd
Аз познавам деца със слаб интернет и с лошо покритие, но това май не спада точно към техническите проблеми.

Manzelka
И аз това си мислех, като четях идеите за повече часове по език в 9 клас-физически май няма как да се вместят, иначе деня на училище би станал безумно дълъг. Може би ако се задължат училищата да има повече разказвателни предмети на езика, ще бъде някаква компенсация от гл. т. на практикуване на езика...

С картите за гр. транспорт не се бях замисляла, децата си взимат тримесечни и сега голяма част от времето им е даде “фира”, дано предложат компенсация.

При нас ДО върви добре, но няма как и да е съвсем същото, по обективни причини.

# 46
  • София
  • Мнения: 6 182
Наборката вчера дойде ентусиазирана да ме уведоми, че си е харесала университет - School of Visual Arts в Ню Йорк Joy Такса 40 000 $ (дори не се загледах на семестър или на година) JoyJoyJoy Бях брутално откровенна и я питах дават ли пълни стипендии? След час дойде да ми каже, че си е харесала друг в Канада. Бил два пъти по-евтин и даже с по-добър рейтинг, но по-трудно приемали Joy След още два часа и за някакъв в Калифорния ме уведоми, а след още два часа, че трябвало да си подобри natural arts-a (както и да се превежда на български), че в портфолиото за прием се искало и това. Аз пък си мислех лятото да ги опъна и двамата да учат испански.
Както и да е. Хем се зарадвах, че все пак има някаква амбиция и житейски планове, хем са супер нерелаистични.

Затова пък ми изчурулика за 3-ка по АЕ. Ама целия клас имали от нейтив тичъра, ама май недоразбрали заданието, ама ще можело да се поправи. Само мълча и вече нищо не казвам и не се меся. Имали тест по математика - в рамките на 3 дни трябвало да се направи, но като се стартира да се свърши за 40 мин. И моята принчипеса, естествено го отложила за последния момент, но нали е заблеяна мислела, че крайният срок е 8 вечерта на следващия ден. В полунощ, обаче вижда, че срокът е всъщност 8 сутринта на следващия ден и прави теста по нощите. На сутринта доволно решава да ми сподели колко е яко, че не е изпуснала срока. А аз дискретно проверявам в дневника с каква тежест е този тест и припадам като виждам 55% тежест. Е, изненада ме - решила всичко + допълнителните задачи.

# 47
  • София
  • Мнения: 3 051
Спанк, благодаря за темата!
Много имах да наваксвам, но на няколко пъти успях.
И аз съм в чудене, ако не е построена здраво основата по езика в 8-ми клас, как се ще случват нещата от 9-ти натам?!
Щеше да е супер още една година да минат през този материал, но аз за разлика от Шарлот, не съм за смяна на преподавателите. Wink
Правят тестове децата, изпитват ги, оценки имат, но моето дете не счита за нужно да ме уведомява. Simple Smile  Електронен дневник все още е мираж.

Не съм подписвала петицията, защото самата аз не съм с ясно оформено мнение кой вариант е за предпочитане. Не ми харесва ДО, но и не си представям да съберат тези големи класове в една стая. За малките ученици пък изобщо не си представям хигиената, която ще поддържат, особено ако на госпожата им не ѝ пука.

За почивките и провалените пътувания даже не ми се споменава.
Аз още имам поне 3 отделни пътувания, които не са отменени засега. Най-вероятно ще отпаднат всичките, но каквото дойде - здрави да сме само.
За първа година нямах нищо резервирано за море и сега май съм доволна. Даже не си представям как ще се организират в по-големите хотели. Вариант е само отделна къща под наем и безлюден плаж. Май тези с караваните ще имат предимство.

# 48
  • Мнения: 11 926
Без Евгени съм заникъде Joy

Разписах се в седмокласната тема, да ги подкрепя за искането за втора дата, при сегашната обстановка е изключително наложително, според мен.

За картите- при нас във Варна дадоха възможност да се продължи със старата карта , да не се вади нова, но не помня докога. Детето ползва карта точно 1 ден.

ДО си тече нормално,като изключим,че моят син, уж иначе спортна натура,но го мързи да прави упражненията по ФВ.
Ударил го е на кулинария-преди няколко дни пържи картофи с перфектно нарязване, вчера прави руло Стефани под мое ръководство. Така оползотворихме останалите яйца от Великден, иначе къде ще си играя да варя,че после да подреждам

# 49
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 758
Светкавица, браво на набора!!! Моят е все още в качеството си на дегустатор, ама много фино му е станало небцето, все пита "Пълнозърнесто ли е това брашно? Кашкавалът от козе мляко ли е?"Simple Smile)) Не се оплаквам, защото вече яде всичко, само зелените салати са все още в графата "подозрителна храна", но ако ги сложа в сандвич, тако - вече се приемат.

M_I_A, ех, че хубаво е това с рисуването и дъщеря ти, нали ми е слабост всяко творчество:) Тя избра ли си вече втори език? Наборът, първо, до преди месец бе решил френски, но откак започна ИП, явно има време да размишлява, иска да учи испански. Обаче като ми изкара аргумента как испанският бил по-лесен от френския направо ми причерня и се чудя ама кой ги запространява тез неща, че то испанският далеч не е mi casa es tu casa,  да не споменавам subjuntivo и колко е по-лесно то на френски, но изборът ще бъде негов.

На мен в ИП ми липсват най-много свободата и спонтаността, живите срещи, природата...

За подкастове и аз се замислих, че са удачен вариант за езика, както и аудио книгите.

# 50
  • Варна
  • Мнения: 443
Не съм доволна от ДО. Или от детето... по-скоро. Май и от двете Grinning
Успехът му е по-висок от първи срок, но не съм го видяла да учи. Само по БЕЛ нещата са ОК, голям късмет изкарахме с учител.

# 51
  • София
  • Мнения: 2 768
esteliana,
Като чета класацията на лесните езици се досещам моята щерка при първия челен сблъсък с немския език тази учебна година как обяви, че френския бил по-лесен 🙄 (тя го е “учила” в начален етап). Сега обаче друга песен пее-как немския бил по-лесен. Извода е, че е най-лесен този език, с който се чувсваш по-комфортно, иначе няма лесен език , според мен де 🌞 То и английския се води “лесен”, но там трудното е да го владееш наистина добре, а не като каруцар 😆 макар и да се разбират хората и на каруцарски 🤣

Браво на децата за кулинарния и дегустаторски ищах, моите две мърди най-много запечени кремвирши с кашкавал да спретнат 😞

# 52
  • Мнения: 901
Да допълня Manzhelka - не става ИЗОБЩО въпрос за някакви допълнителни часове по ЧЕ в 9 клас, а за преразглеждане на хорариума по някои предмети в полза на увеличаване на поне с 2 часа на часовете по първи чужд език (особено за училища с първи език  различен от английския); и веднага съм дала пример с недоразумението с 4-те часа седмично история, което е пълно безумие според мен; и 10 часа история да им сложат на седмица — все тая, там няма научаване, защото източниците са много и всичко е спорно, а и няма нужда... Защо природните науки, които дават нови и ценни знания са с по 2.5 или 2 , а историята да е с цели четири...? Ако го преразгледат централно би било най-добре и без това орязаха и намалиха ненужно часовете по чужд взик. Ученето и упражняване на граматика и лексика, а по-късно и литературни елементи на езика си продължава до 12 клас и няма нищо общо с разказвателните предмети на език. Последното е много спорно къде и как се получава ( дали заради учебници, учители или просто защото материалът се усложнява за учениците, когато не е на родния език. И изобщо аз по тоя въпрос си се възмущавам откакто прочетох, че тъй важната история дори и в ПМГ и МГ е с повече часове от природните науки и математиката. Явно някой много ценен исторически кадър е създавал новите учебни планове. Как пък някой трезво мислещ не успя да му попречи да си реализира проекта....

# 53
  • София
  • Мнения: 2 113
Чета ви грижите около качеството на обучението и сама себе си изненадвам как не ме вълнува това. Рационално отчитам всички доводи и логика, но нещо в мен ме кара да съм над това. Сякаш това няма значение...Гледам го сина, добро дете, съвестен без да се самобичува и без големи устреми, разбран, грижовен (как само нежно и отговорно се държи с кучето, въпреки първоначалното противопоставяне), лек характер, социално приспособим. Добавям към това и една молба да е здрав и заключавам, че другото не е важно...Не знам откъде ме обзема това усещане, но то е по-силно от всички моментни недоволства и припряност, които са по-типични за мен.

За историята - ако се преподава смислено е най-добрата инвестиция в грамотно общество. Ако не знаеш какво са правили тези преди твоето поколение, е като да се събудиш и да не помниш живота до вчера. Как ще знаеш кой си, как ще се  развиваш и подобряваш. Сега, колко часа и какво преподаване могат да изпълнят със смисъл изучаването на История е друг въпрос.

# 54
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Ами то историята ако се преподава правилно - не с правилни или грешни исторически истини, а с критично мислене и взаимовръзки, си е много хубав предмет. И тук много искам да похваля учителката на сина ми. Недоразумението е защо общото образование приключва в 10 кл и се налагат всички тези гимнастики. Реално в 9 кл се взимат 2 години в една (8 и 9 кл) и в 10 кл пак е 2 години в една (10 и 11) и колкото повече се намаляват часовете, толкова по-трудно става да се разбере материята. По моето скромно мнение.

# 55
  • Мнения: 901
Това с двете години за една  важи за всички предмети по различните науки, а историята е важна, но дотолкова, че да те накара да се поинтересуваш, да прочетеш и допълнително, да разсъждаваш... Мисля, че в България тези са най-лошо съставените учебници от много време насам и часовете се превръщат в масова необходимост от отрицание или ненужно зубрене на историческа фактология, която при желание може да се намери и прочете. При всички положения смятам , че не трябва да е за сметка на чуждия език в ЕГ и природните науки и мат в ПМГ и МГ.

# 56
  • София
  • Мнения: 6 095
Моето мнение е, че трябва да се редуцира материалът. Наизустяват се излишно много неща, за които винаги може да се направи справка в нета. Същевременно липсват знания, необходими на тяхното поколение. И проблемът не е само при историята. Да ги научат да си преинсталират Уиндоуса и да си попълнят данъчната декларация ще им е по-полезно от точната географската ширина на н.Добра надежда примерно.

# 57
  • София
  • Мнения: 922
Липсва ми времето за  мен насаме. Липсва ми срещите с приятели, кафето на някое оживено място, ходенето и посрещането на гости, театрите. Разходките сред природата в момента си ги набавям с кучето, но няма разнообразие. Липсва ми това - да изляза от София и да не ме гледат накриво, заради регистрацията на колата - да не би да ги заразим. Не съм виждала родителите си поне 3 месеца. Не смея да отида да ги видя. Липсва ми усещането за свобода!
Забележки към ДО имах, ама като гледам проблема основно е в моя телевизор. Набора не иска и не иска да учи. Номера с договора го държа до трето нарушение - още същия ден. Вчера не е записал нищо в тетрадката по мат - били си говорили, ама полсе се оказа, че има нов урок, а той една задача не е записал. До преди малко имаше час по НЕ и нищо не записа, междучасието си го направи 20 минути. Бях се зарекла да не се връзвам, ама много се възмущавам от липсата на отговорност.
От друга страна седмокласничката е преуморена. Детето е съвестно и си пише и домашните  и всичко. Подписах петицията - в нея не пише, че ще върнат седмокласниците и 12-класниците една седмица преди изпитите в училище, а че искаме да ги върнат само за изпитите.

# 58
  • София
  • Мнения: 6 182
estelliana вметката ти за език е тъкмо навреме.Моята е "учила" испански от 5-ти до 7-ми клас, 2 часа седмично. Пиша го в кавички, защото на практика нищо не е научила. Но за 3 години знае поне да брои, цветовете, сезоните, базови думички и 2 глагола да спрегне (в сегашно време). Ако не ги е забравила естествено. Синът и той го мъчи от тази година... Та мислех да ги понапъна лятото да минат едно начално ниво курс в EdX-a. Нищо не губят да пробват. И изведнъж тази сутрин тя ми изпляска: "Може би е по-добре да уча френски, че в Канада има хубави университети" Joy Аз си замълчах, но ММ и каза, че е гледала прекалено много филмчета за Барби под слогана: "Вярвай в мечтите си!"

Спунк, абсолютно поткрепям. Дори не искам да се впускам в подробности за ненужната информация в учебниците. Но а тръгне нещо да отпада от програмата и скачат група активисти да протестират колко било важно и как ние преди 30-40 години сме го учили, значи и те сега могат. Майка ми е от този калибър. Няма никаква представа от съвременните технологии и термини, но се възмущава, че децата не можели да работят със сметачна линийка и не знаят значението на думата "просундил".

# 59
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 401
Миа, аз явно съм проспала някой и друг час в училище, защото и на мен "просундил" ми е адски нова дума.Joy ПочувствАх се млада.Joy

Общи условия

Активация на акаунт