Дистанционно обучение за учениците- Тема 3

  • 22 323
  • 779
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 825
При малкия часовете са по 30мин,  но ако имат тест, тъй като са през Гугъл миит часовете си остават докато свършат. В неговото училище е страхотно организирано ДО, календар с програмата и детето знае кога в кой час влиза, класната ако има да им каже нещо важно си ги задържа малко от тези 30мин.
При големия всеки учител различна организация, едни в школо пускат, други в клас рум, сега и дискорд за последните 2 седмици вкара един от учителите. Изобр. изк. имаха за първи път миналата седмица онлайн, досега получаваха задание коя страница от учебника и каква рисунка да изпратят на учителката. Технологии и предпр по същия начин час не са имали. ФВС получават клипчета с упражнения. Музика отново имат коя страница да прочетат. Информационни технологии утре ще имат първи път дистанционен час. По останалите преднети имат по един-два часа седмично онлайн.

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 4 459
При четвъртокласника часовете винаги са били и продължават да са по 40 минути с 10 мин. междучасия и когато му е времето - голямо междучасие. Малкият е в ПГ и има по три часа на ден - между 35 и 40 минути ги държат, както дойде май. Аз продължавам да съм доволна от обучението. Някой път ги следя стриктно, друг път ги оставям да се оправят.

# 17
  • Мнения: 21 436
Да успокоим малко вълненията от предходната тема, възникнали във връзка със заниманията по интереси.
Днес в " Държавен вестник" e публикувано ПМС №100 от 21. май 2020 година за изменение и допълнение на Наредбата за приобщаващото образование, съгласно което:
До края на учебната 2019 – 2020 година допълнителното обучение по чл. 17 и по чл. 27, ал. 1, т. 1 се осъществява и за учениците, които по време на преустановените присъствени учебни часове в училище вследствие на въведените противоепидемични мерки в страната не са участвали в обучение от разстояние в електронна среда чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии или частично са се обучавали с учебни материали на хартиен носител.
Забележка: Чл. 17. Заниманията по интереси по чл. 13, т. 2 и чл. 15, т. 3 включват:
Скрит текст:
1. дейности за стимулиране развитието на личностни качества, социални и творчески умения и изяви на способностите в областта на науките, технологиите, изкуствата, спорта, глобалното, гражданското и здравното образование, както и за придобиване на умения за лидерство;
2. изяви, свързани с образователни, творчески, възпитателни, спортни и спортно-туристически дейности по проекти, програми и други на общинско, областно, национално и международно равнище;
3. обучение по учебни предмети и модули, както и участие в дейности, чрез които се придобива допълнителна подготовка от учениците, определена в съответствие с чл. 85, ал. 3 ЗПУО.

# 18
  • Мнения: 9 825
Какво значи това?😃
Зная, че удължиха срока на утрешния ден: за някои групи до 12.2020, за други до 06.2021г.
А ти сега пишеш май за занимания по интереси, които са по националната програма? Така ли?

# 19
  • Мнения: 2 020
се осъществява и за учениците, които по време на преустановените присъствени учебни часове в училище вследствие на въведените противоепидемични мерки в страната не са участвали в обучение от разстояние в електронна среда
Аз по-скоро се чудя кои други освен тези, които не са участвали, ще бъдат обхванати, засега при нас никой не е казал, че ще има нещо след края на май; иска ми се детето а и ние да си починем малко от училището

# 20
  • София
  • Мнения: 1 317
Какво значи това?😃
Зная, че удължиха срока на утрешния ден: за някои групи до 12.2020, за други до 06.2021г.
А ти сега пишеш май за занимания по интереси, които са по националната програма? Така ли?
rumka833, би ли обяснила какво питаш? Тези дати по каква причина ги споменаваш?
Лятната програма е за ученици, които по някаква причина не са се включили в ДО. Моето предположение е, че се дава негласна възможност и други деца да са в училище през лятото. Предвид факта, че много от родителите им са изчерпали отпуската си. Но може и да не е така.

# 21
  • Мнения: 21 436
Аз по-скоро се чудя кои други освен тези, които не са участвали, ще бъдат обхванати, засега при нас никой не е казал, че ще има нещо след края на май; иска ми се детето а и ние да си починем малко от училището
Дала съм линк към изменението, наредбата предполагам можете да откриете и сама. Така ще установите за кого текстовете имат задължителен характер.

# 22
  • Мнения: 8 174
Аз по-скоро се чудя кои други освен тези, които не са участвали, ще бъдат обхванати, засега при нас никой не е казал, че ще има нещо след края на май; иска ми се детето а и ние да си починем малко от училището
Дала съм линк към изменението, наредбата предполагам можете да откриете и сама. Така ще установите за кого текстовете имат задължителен характер.
За етнически мацинства, деца на емигранти и други. Честно казано само думата "приобщаващо" внася достатъчно яснота.

# 23
  • Мнения: 21 436
За етнически мацинства, деца на емигранти и други. Честно казано само думата "приобщаващо" внася достатъчно яснота.
Не бих била толкова категорична. В тази наредба например са текстовете за отсъствията на учениците, както и за санкциите, които могат да им се налагат.

# 24
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Изобщо не са само те. Всички с двойки за срока и годината също следва да бъдат включвани.

# 25
  • Мнения: 8 174
Може, може!
Но предполагам,  че не са включили всички деца по подразбиране. Както Спаркл предположи.

# 26
  • Мнения: 10 195
На нас г-жата (1 клас) ни каза, че до 15 юни ще пуска като до сега по 1-2 задачки по БЕЛ/МАТ, който иска да ги пише - не са задължителни.
За мен е ОК, тамън малко да има какво да прави девойката. Аз съм й взела й разни помагала за ванакцията, ама от г-жата по-слуша и изпълнява Simple Smile Simple Smile

# 27
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Може, може!
Но предполагам,  че не са включили всички деца по подразбиране. Както Спаркл предположи.
Не, естествено.

# 28
  • Мнения: 9 825
Какво значи това?😃
Зная, че удължиха срока на утрешния ден: за някои групи до 12.2020, за други до 06.2021г.
А ти сега пишеш май за занимания по интереси, които са по националната програма? Така ли?
rumka833, би ли обяснила какво питаш? Тези дати по каква причина ги споменаваш?
Лятната програма е за ученици, които по някаква причина не са се включили в ДО. Моето предположение е, че се дава негласна възможност и други деца да са в училище през лятото. Предвид факта, че много от родителите им са изчерпали отпуската си. Но може и да не е така.
Не става дума за лятно училище, а за занимания по интереси и обучения по проекти. Проектът се казва Образование за утрешния ден.
Но и аз не разбрах каква е точно ситуацията, мисля Дидева беше пуснала по-горе извадка от заповед, ама не можах да я разгадая.

# 29
  • София
  • Мнения: 5 270
Честито на всички родители на ученици между първи и трети клас, които вчера вероятно с огромно облекчение са приключили тази несъмнено уникална 2019/2020 учебна година, която завинаги ще остане в историята!
Предстои да видим завършването и кандидатстването на по-големите.
Извадихме огромен късмет с тайминга, дори първолаците вече бяха грамотни и нещата някак се случиха.
Искрено съм изненадана от постигнатото навсякъде, въобще не очаквах дори и толкова, като дори и най-песимистичните и оплакващи се постове отчитам като грандиозен успех на фона на образователната система в цялост.

Позволявам си да нахвърлям някои мисли и страхове за предстоящата учебна година с надеждата да получа по-оптимистична гледна точка от своята, тъй като имам наистина доста сериозни притеснения и тревоги.
Родител съм на три деца и наесен, ако всичко е наред, ще имам първолак, третокласничка и петокласник.
Знаех, че комбинацията никак няма да е лека, но угрозата на нова учебна година под формата на дистанционно обучение (да не се бърка с домашно обучение!) наистина ми докарва кошмари.

Много семейства, включително нашето, нямат родител, който да може да работи хоум офис или да е у дома по друга причина (майчинство и т.н.).
Това означава, че у дома три деца на възраст под 12 години ще бъдат принудени да седят сами в къщи за неопределено време, обучавайки се дистанционно.
Отварям скоба за семействата с едно дете в първи клас, не винаги навършило още дори 7 години, и оставянето му само за дни и седмици наред.
Въпросът за техническата обезпеченост съзнателно ще пропусна на този етап.
Имаме късмет, че две от трите деца са грамотни и вече с някакъв опит в дистанционното обучение, и, да кажем, че ще помагат малко на неграмотния първолак, ако има как, т.к. по същото време ще се предполага да са в час и да имат своите задължения в тази връзка, но все пак нека допуснем, че може и да помагат мъничко.
Отварям скоба за семействата с едно дете, примерно, което тепърва ще бъде ученик.
Отварям скоба за факта, че организацията и протичането на дистанционното обучение често зависи най-често от решенията на конкретния учител и понякога има огромна разлика в рамките дори на един и същ випуск в едно и също училище.

Как си представяте началното обучение на един първолак във формат на дистанционно обучение?
Как си представяте прехода от един учител към (примерно) десет със свои изисквания и претенции в пети клас, който сам по себе си е описван като "кошмар" от вече преминалите през това, във формат на дистанционно обучение?

Общи условия

Активация на акаунт