COVID-19 (COrona VIrus Disease-2019) Тема - 4

  • 1 369 381
  • 29 195
  •   1
Отговори
# 25 260
  • Мнения: 19 999
Проблемът е в поставяне на децата в неравстойно положение. Образованието трябва да е достъпно за всички. Съответно, ако има две различни форми, то трябва да има и два различни начина за предлагане. Западните училища нямат ресурс, човешки и финансов, Та какво да говорим за българските. В добавка ДО не работи за деца и пубери. За студенти по-може, въпреки че тук (а и от Търновския университет го чух) студентите са искали контакт,
ДО работи за прогимназията много добре. Ако някой не може да се организира в тази възраст, също толкова ще учи и присъствено.
При нас дори учителиге коментираха, че има деца, които се справят много по-добре в ДО, станали са по-изпълнителни и са си повишили успеха. Няма го разсейващия фактор, както и напрежението при присъственото обучение. Така че някои родители и деца биха избрали ДО, ако има такава възможност.

Хибридно обучение в смисъла, който влагат синдикатите, е повече от малоумно. Значи учителите веднъж ще са в риск от присъствено преподаване, втори път ще имат повече работа да преподават ДО. Най-логично и лесно е или да има камери, които излъчват на живо, или учителите, които са за ДО, да преподават изцяло ДО, без да ходят присъствено.

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 10:44 от Дъждец

# 25 261
  • Бургас
  • Мнения: 6 064
Не става дума за постоянно индивидуално обучение все пак. Говорим за времето на пандемия.
Той има право да получи образование, колкото всяко друго дете. Това, че е хронично болен, не означава, че трябва да загуби година.
Няма как да бъде сред риск също. При мен не е на дневен ред има ли нужда от контакти, коя форма на обучение е по - добра.
Въпроса е, че лепне ли това чудо, шанса му е колкото на 60годишен диабетик. Ясно ми е, че ви е далечно и не всеки разбира подобно притеснение, но за определени родители е шах и мат.

Врабчо, не ми дреме как ще се оправи държавата. Грам дори. Не се ли справят, ще ги погнем. И ще спечелим на всяка една инстанция. На 10 годишен е ясно, че и в двата случая нарушават конституционни права.

Грам против нямам да е присъствено образованието, но за определени групи деца трябват реални и работещи решения. Не консултации и индивидуални обучения.

# 25 262
  • Мнения: X
mm75, имам две деца. Едното беше първи клас, а другото седми клас. Двойно критична година ми беше.
Другите ти твърдения ги оставям без коментар. Само ще кажа, че дори и тази пролет при нас, на т.нар. ДО по второстепенните предмети се преподаваше едновременно на целия випуск от един преподавател.
Преподаване е силно казано, защото се пускаха мейли с указания и се искаше ние да ги изпълним и пратим. Толкова за нуждата от същия брой учители при ДО. Една госпожа можеше да се оправи с целия среден курс, пуска си мейла и готово.  Другите просто нищо не правеха, т.е. станаха излишни.
Приключвам темата, че оправия няма.

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 20:50 от Анонимен

# 25 263
  • Мнения: 956

Проблемът според мен е най-голям в гимназиален етап, където децата учат различни неща. Няма как 20% учители да покрият целия материал, езиците се учат по 3 различни програми, има много профили, които са специфични и редки и т.н.

Ами има и много по-прост вариант. Учителят си преподава присъствено, а онези 1-2-5 деца от класа, чиито родители изберат ДО, присъстват виртуално чрез конферентна връзка. Е, учителят ще трябва да хвърля по някой поглед към екрана, ама не е пък чак толкова трудно. И е икономия - родителите, които предпочетат това, сами ще трябва да осигурят техническата възможност, тоест отделен комп и сигурен нет, пък и значи се преценили, че имат възможност за гледане на детето и няма да могат да мрънкат за болнични, както ще е когато изхвърлят класа в карантина.
рр. При рисуването учителят няма нужда да държи ръката на детето, преподаването се състои в показване и обясняване, пък и то е специфична дисциплина, или го може човек, или не. Значи остава едната хореография, но пък не мисля, че са много училищата,  в които е задължителен предмет.Simple Smile

# 25 264
  • Мнения: 289
tipsofme,  не разбирам защо коментираш статистиката за починалите, при положение, че е ясно, че за теб няма таван, при който "мрем като пилци". В Швеция и моргите преляха и много повече хора умряха, това не пречи непрекъснато да я възхваляваш като огромен успех. Но иначе други били социопати. Така е, смъртта на много хора е просто статистика, когато не те засяга лично. Ние в момента сме с много висока смъртност и то смъртност, която е предотвратима и няма нужда да чакаме да стане по-зле за да вземем мерки. Поне нормалните хора де.

Швеция си изпусна старческите домове. Във всичко друго страната реагира най-адекватно от всички останали държави и сега бере плодовете на хладнокръвното и спокойно отношение. Драмата при тях е, че икономиката им ще пострада заради другите държави почти толкова, колкото самите те... но какво да правиш, общ пазар. Head Band

Нашата смъртност засега е под контрол и даже според изчисленията на Никола Тесла имаме спад през миналата седмица. 59 място в света, наравно с Австрия и близо 10 пъти по-малка смъртност от първенците Белгия и Перу, блеснали със строги мерки и сега изяли и солта, и боя ... до момента резултатите ни са отлични.

# 25 265
  • Бургас
  • Мнения: 6 064
Явно масово училищата не са се справили с ДО. В училището на детето ми се справиха повече от отлично. Спазваха програмата. Часовете им бяха само класа и учителя. Водиха диалог, поставяха задачи.
Класната им ни звънеше поне веднъж на две седмици. Специалните предмети също се провеждаха креативно. Ако отсъства детето - преподавателя звъни или пише за това. Питат здраво ли е, техн.проблем ли е....
Явно ние сме били сред малкото, които са се справили по учебник.

# 25 266
  • Мнения: 19 999
Барса, никой не е казал да не ходят на училище. Могат да ходят присъствено.
Но аргументите, че ДО не става за пубери, издишат. Както и тези, че децата трябва да се социализират, а то всъщност няма кой да ги гледа. Просто има различни случаи, както има и семейства в различна степен на здравен риск. Така че тези обобщения са безсмислени. Затова е хубаво да има избор между двете форми на обучение.

# 25 267
  • София
  • Мнения: 2 732

Проблемът според мен е най-голям в гимназиален етап, където децата учат различни неща. Няма как 20% учители да покрият целия материал, езиците се учат по 3 различни програми, има много профили, които са специфични и редки и т.н.

Ами има и много по-прост вариант. Учителят си преподава присъствено, а онези 1-2-5 деца от класа, чиито родители изберат ДО, присъстват виртуално чрез конферентна връзка. Е, учителят ще трябва да хвърля по някой поглед към екрана, ама не е пък чак толкова трудно.
Това и на мен ми се струва приемливо, но зависи все пак колко деца ще учат от вкъщи. Тази пролет например учителката на малкия (първи клас) каза, че работи по 12 часа на ден - подготовка, преподаване - вървяха си изцяло по програмата, синхронно, не пропускаха предмети, и после проверка на домашните на 20+ деца, архивиране на всяка снимка по папки за всяко дете и предмет.
Не мисля, че ще има съгласни учители, не и, ако заплатите им останат същите.

# 25 268
  • Мнения: 2 515
Не става дума за постоянно индивидуално обучение все пак. Говорим за времето на пандемия.
Той има право да получи образование, колкото всяко друго дете. Това, че е хронично болен, не означава, че трябва да загуби година.
Няма как да бъде сред риск също. При мен не е на дневен ред има ли нужда от контакти, коя форма на обучение е по - добра.
Въпроса е, че лепне ли това чудо, шанса му е колкото на 60годишен диабетик. Ясно ми е, че ви е далечно и не всеки разбира подобно притеснение, но за определени родители е шах и мат.

Врабчо, не ми дреме как ще се оправи държавата. Грам дори. Не се ли справят, ще ги погнем. И ще спечелим на всяка една инстанция. На 10 годишен е ясно, че и в двата случая нарушават конституционни права.

Грам против нямам да е присъствено образованието, но за определени групи деца трябват реални и работещи решения. Не консултации и индивидуални обучения.
Защо НЕ? На кръстницата ми детето вече две години е на индивидуално обучение. Така и детето няма да има контакти, и семейството е спокойно...

# 25 269
  • Бургас
  • Мнения: 6 064
Пуберите правят дистанционен с..кс и не им пречи Simple Smile, че едно ДО ли е проблем.
Половината живеят в групи във виртуала.

ДО пречи на малките. Тях не можеш да ги учиш да пишат и четат дистанционно. Живо безумие е.  

Barsa, зависи какво учи детето. Моето е на 16. Учи в сфера, в която няма как да е индивидуално. Реално, той живее нормално, ако не върлува корона. Не е на тежки лекарства и не прави разлика със здраво дете. Но пуста корона и грип... трудна работа. Не е редно да бъде омачкан чак толкова сега.

# 25 270
  • Мнения: 1 213
mm75, имам две деца. Едното беше първи клас, а другото седми. Двойно критична година ми беше.
Другите ти твърдения ги оставям без коментар. Само ще кажа, че дори и тази пролет при нас, на т.нар. ДО по второстепенните предмети се преподаваше едновременно на целия випуск от един преподавател.
Преподаване е силно казано, защото се пускаха мейли с указания и се искаше ние да ги изпълним и пратим. Толкова за нуждата от същия брой учители при ДО. Една госпожа можеше да се оправи с целия среден курс, пуска си мейла и готово.  Другите просто нищо не правеха, т.е. станаха излишни.
Приключвам темата, че оправия няма. 
Бях свидетел около месец на ДО на племенницата ми. Задължително присъствие във виртуалната стая, дори и в час по физическо-правят гимнастика под наставленията на учителя. Преподаваше се единствено на нейния клас, изпитваха ги и устно и писмено. Явно в училището на племенницата ми няма второстепенни предмети. То всъщност кои са "второстепенните" в 1 и 7 клас? Че аз не се сещам.

# 25 271
  • Мнения: 4 595
Проблемът е в поставяне на децата в неравстойно положение. Образованието трябва да е достъпно за всички. Съответно, ако има две различни форми, то трябва да има и два различни начина за предлагане. Западните училища нямат ресурс, човешки и финансов, Та какво да говорим за българските. В добавка ДО не работи за деца и пубери. За студенти по-може, въпреки че тук (а и от Търновския университет го чух) студентите са искали контакт,
ДО работи за прогимназията много добре. Ако някой не може да се организира в тази възраст, също толкова ще учи и присъствено.
Та викаш те по слабите ученици няма нужда да ходят на училище даже...
Barsa, никой не иска да спира някого от присъствено обучение. Само че,  хроничноболни деца и такива от семейства в риско да минават на самостоятелна форма, при която училището има ангажимент само да проведе изпити, Е дискриминация по здравен признак. Също като дискриминацията на деца с увреждания, за която от 20 години се полагат усилия да бъде преодоляна. Някак ми е много лицемерно да се казва как  се поставят в неравностойно положение слабите ученици, за които вариантът присъствено не е отпаднал, но пък просто да се предлага на тези в риск да се самообучават. Между другото, това беше потвърдено от юрист в сферата на здравеопазването - Мария Шаркова.  Нарушени са и правата на учителите със заболявания.

# 25 272
  • Мнения: X
И аз не разбирам защо за рисковите деца не искате индивидуално обучение.
Иначе притесненията за тях ги разбирам и не ги отричам, но защо ДО с платформа, та тя е много по-неработеща. Децата ще преписват и ще се консултират, а накрая оценка като за всички други, които обаче са се явявали в клас и са правили реални контролни и изпитвания.
Това пак е неравностойно третиране с даване привилегия на специалните случаи.

# 25 273
  • София
  • Мнения: 9 262

Проблемът според мен е най-голям в гимназиален етап, където децата учат различни неща. Няма как 20% учители да покрият целия материал, езиците се учат по 3 различни програми, има много профили, които са специфични и редки и т.н.

Ами има и много по-прост вариант. Учителят си преподава присъствено, а онези 1-2-5 деца от класа, чиито родители изберат ДО, присъстват виртуално чрез конферентна връзка. Е, учителят ще трябва да хвърля по някой поглед към екрана, ама не е пък чак толкова трудно. И е икономия - родителите, които предпочетат това, сами ще трябва да осигурят техническата възможност, тоест отделен комп и сигурен нет, пък и значи се преценили, че имат възможност за гледане на детето и няма да могат да мрънкат за болнични, както ще е когато изхвърлят класа в карантина.
рр. При рисуването учителят няма нужда да държи ръката на детето, преподаването се състои в показване и обясняване, пък и то е специфична дисциплина, или го може човек, или не. Значи остава едната хореография, но пък не мисля, че са много училищата,  в които е задължителен предмет.Simple Smile
Към кой екран ще трябва да хвърля око учителят? Кой ще осигури камерите за това упражнение? Как ще се осъществи обратната връзка? Въобще не е толкова лесно изпълнимо, особено в по-големите училища.

# 25 274
  • Бургас
  • Мнения: 6 064
3 месеца време имаха да мислят и да оборудват.
Точно пък един монитор и дирекна връзка не са трудно приложими.
По трудно ще организират дезинфекция. То пък вече снана чудо.
Един прост таблет върши работа.
Както казва моят ЛЛ: Не се занимавай да го минаваш дистанционно. До месец всички ще са така.  Simple Smile ще го освободим за две седмици и готово.

Общи условия

Активация на акаунт