СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 97 624
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 935
  • Мнения: 1 796
Баловете от предходни години като абсолютна стойност не означават нищо. По-важна е позицията в статистиката на успеваемостта, а такава за тази година ще има след обявяване на резултатите от НВО.

Може ли вкратце да обясниш за тия позиции. Те излизат по градове или за цялата страна? Ако са само за София - има ли разделение момчета-момичета? И ако имаме бал 430 , например, броя всичките над нас и после? Извинявай, ако е досадно, но, както писах и преди, първо и единствено седмокласниче ми е и някои неща хич не са ми ясни.

# 1 936
  • Пловдив
  • Мнения: 44 263
Медицинското за някои паралелки от личния лекар само ли се взема?
Моята каза, че си взимаш бланка и минаваме първо през очен.Струвало 3лв. И после при нея...ама това чак при записването.

# 1 937
  • Мнения: X
Скрит текст:
Баловете от предходни години като абсолютна стойност не означават нищо. По-важна е позицията в статистиката на успеваемостта, а такава за тази година ще има след обявяване на резултатите от НВО.

Може ли вкратце да обясниш за тия позиции. Те излизат по градове или за цялата страна? Ако са само за София - има ли разделение момчета-момичета? И ако имаме бал 430 , например, броя всичките над нас и после? Извинявай, ако е досадно, но, както писах и преди, първо и единствено седмокласниче ми е и някои неща хич не са ми ясни.
РУО публикуват статистики на успеваемостта по области, някои са по-подробни и информативни, други не са. За София е достатъчно подробна. По предмети, като сбор от двете НВО, по полове. Вършат добра работа при балообразуване 2+2, или 1+1+ олимпиада. При утрояване на резултата от едното НВО не е толкова просто.
Тук съм събрала статистиките за миналата година от всички области.

# 1 938
  • София
  • Мнения: 16 210
Скрит текст:
  За "Джон Атанасов" - имам приятелка, която работи там. По нейни думи училището е добро. Има дисциплина, изисквания.
  На мойта ѝ останаха още три предмета за оформяне, днес е изпитвана по география. За това съм благодарна на кварталното училище - нямаше безумни домашни , проекти и всякакви други тъпотии.
  И аз съм в голяма предварителна дилема. Ще кандидатства в езикови. На първо желание е Испанската, за където мисля, че няма шанс. Знам, че няма още резултати, но знам и какво не е направила по математика. И снощи имахме спор с ММ. Аз мислех да изброя всички паралелки в Испанската, после 22, 31 ... Само че той смята да търсим само паралелки испански и английски. За да не започва нов език, а все пак по англ. да ѝ е по-леко. Тя учи от 2 клас англ., а от пети и руски. За съжаление има неприязън към руския и няма сила , която да я убеди, че тоя език става все по-рядък и нужен( пристрастна съм). Освен това иска корейски( поп групи пусти) или японски. Но не съм сигурна за 18-то как е с обучението там не само по тези езици, а и по -другите предмети.
Оф, дълго стана.
Вие на мое място към исп. и англ. ли ще гледате или без значение втория език? Знам, че е относително и субективно. Благодаря, ако някой сподели мнение.
Субективно е, да. Зависи колко важен е вторият език за детето. За дъщеря ми вторият език не беше от съществена значимост, стига да не е немски Joy Единствения от предложените втори езици в Испанската, който не искаше, беше португалски, но беше склонна да го приеме. Най-много искаше френски, но прецени, че няма да го научи като втори език, поради което тези паралелки останаха на трето желание. Дилемата беше между английски и италиански - дали да продължи с английския при вече взет сертификат за В2 и да го докара до С1 в училище /до този момент в Испанската изучаването на английски започваше от В1-В2/, или да запише нов език, а английския да доучва на школа. Италианският е много близък до испанския, много лесно се учи след него и би могъл да се овладее на доста прилично ниво до края на 12-ти клас. Избра английски, но този избор при нас се оказа на база непълна информация. Едва на първата родителска среща през септември се разбра, че МОН и РУО са скастрили Испанската и НЕГ, че започват английския от В1-В2 и вече и те ще започват с английски от нулата. Simple Smile Та, в момента, че й е лесно е меко казано - напълно загубени часове са това, а обучението по английски продължава в школа. Ако имахме тази информация предварително, вероятно щеше да направи друг избор, но и сега изборът би бил всички паралелки в Испанската и чак след това друго училище. Но пак казвам, зависи от детето и отношението му към втория език.

Последна редакция: пт, 19 юни 2020, 11:43 от sanaka

# 1 939
  • София
  • Мнения: 3 771
Дидева, а легенда? Нещо не разбирам таблицата, извини ме! Simple Smile

# 1 940
  • Мнения: 1 796
Sanaka, благодаря. Много полезно мнение. За втория език не иска немски, френски и руски. Иначе няма значение. За нивото на езиците - изисква се А1-А2 да се покрие в 9-10 клас, без значение кой колко е учил. Друг е въпросът, че вторият чужд език е с толкова малко часове, че само се поставя основа. Ох, ще падне борба с таткото.

# 1 941
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 349
Някой знае ли между какви профилирани е предложено да избират сегашните десетокласници в Английската и Руската гимназия в Пловдив.

# 1 942
  • у дома...
  • Мнения: 3 670
Sanaka, благодаря. Много полезно мнение. За втория език не иска немски, френски и руски. Иначе няма значение. За нивото на езиците - изисква се А1-А2 да се покрие в 9-10 клас, без значение кой колко е учил. Друг е въпросът, че вторият чужд език е с толкова малко часове, че само се поставя основа. Ох, ще падне борба с таткото.
Затова ние залагаме на новия език като първи, в случая испански. И фаворити са ни училищата, в които езиците са два от четирите профилиращи.

# 1 943
  • София
  • Мнения: 16 210
Sanaka, благодаря. Много полезно мнение. За втория език не иска немски, френски и руски. Иначе няма значение. За нивото на езиците - изисква се А1-А2 да се покрие в 9-10 клас, без значение кой колко е учил.
Това се изисква, но това стана ясно едва при публикуване на новите програми за профилирана подготовка. За нашият набор, към момента на избора, не беше ясно. Години наред преди това, в НЕГ и Испанската английският започваше от В1-В2 и до 12-ти клас покриваха С1. Учебниците на сегашния 12-ти клас са С1. При нас обаче не е така, зщото РУО счита, че предлаганото в двете гимназии по-високо ниво на езика е в "разрез с образователните изисквания". Smirk Страшна веселба е в момента - в класа няма нито едно дете под ниво В1, но ги изпитват на ниво А1-А2. Познайте колко е текущият среден успех на класа?

# 1 944
  • София
  • Мнения: 453
Вярно ли е, че децата учили в професионални училища ще имат евентуален проблем с кандидатстване в чужбина след 12 клас?
Да!


От какво естесво са коментираните проблеми?

# 1 945
  • Мнения: X


С уговорката, че не е съвсем точно, тъй като резултатите невинаги са цели числа. Но е сравнително добър ориентир.

# 1 946
  • Мнения: 589
Извинявам се, че нахлувам в темата!
Мълчалива, наблюдаваща мама съм на седмокласник, чието първо желание е ТУЕС!
Чета, че се обсъждат новите учебни планове и промените в изискванията за прием в някои чужди университети. Леко се шашнах! Моят син е категоричен, че иска да учи програмиране, но пък изобщо не искам да си помислям какво ще се случи, ако след две години реши, че иска да следва медицина или психология. Все пак децата се променят още!
Моля, посъветвайте ме, струва ли си да се мисли от сега за пътя на детето към университетите!
Дъщеря ми завърши Холандски университет след СМГ и съм изключително доволна! Искам добро образование и за сина ми!

Последна редакция: пт, 19 юни 2020, 12:02 от mama-eli

# 1 947
  • София
  • Мнения: 16 210
Може ли вкратце да обясниш за тия позиции. Те излизат по градове или за цялата страна? Ако са само за София - има ли разделение момчета-момичета? И ако имаме бал 430 , например, броя всичките над нас и после? Извинявай, ако е досадно, но, както писах и преди, първо и единствено седмокласниче ми е и някои неща хич не са ми ясни.
Не знам какво точно да обясня. Има статистика за минимални и максимални балове за всяко училище и паралелка. Отделно има класация на училищата. Гледала съм такива статистики за София. Не зная дали има  и за страната. По принцип за София издадоха и един справочник за кандидатстване след 7 клас и там ги има публикувани тези статистики.
[/quote]
Малко развален телефон се получи. Първо, този въпрос беше към Дидева и второ, не става въпрос за статистиките с баловете, които сами по себе си не са особено информативни, а за статистиките с успеваемостта на съответния випуск седмокласници, от които може да се установи позицията на детето спрямо останалите седмокласници в областта. Тази е по-важната статистика, защото /цифрите са примерни/ ако през 2018г. бал 450 е съответствал на 170-та позиция, през 2019 този бал може да съответства на 220 позиция, а през 2020 - на 150-та позиция.

# 1 948
  • където и да е,само да не съм сама
  • Мнения: 618
Започването почти от 0 на 2-ри чужд език в НЕГ беше малко като удар под кръста.
Госпожата в момента се опитва да се движи спрямо нивото на класа, а не спрямо желанията на МОН, но не е много лесно.
Според мен водещ е първият език и за 2-ри трябва да се избере такъв не изучаван до сега. Целта не е да е лесно на детето, а да се извлекат максимално знания.

При нас по основните предмети почти всички деца са оформени, но все още им дават задачи като по рисуване например.

След НВО в къщи е като в рая - лежерно, спокойно, без нерви.
Направо не е истина какъв стрес за деца и родители е това.

И да се похваля, че от нашия клас 6 деца са приети в АК. Ако им предложат и добър фин. план сигурно всички ще се запишат. Стискам им палци!

# 1 949
  • София
  • Мнения: 1 160
...

Последна редакция: пт, 19 юни 2020, 12:41 от elita

Общи условия

Активация на акаунт