Образователен Говорилник - Виртуално бистро, Том VI

  • 17 699
  • 740
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 62 595
Я да не ти пука  какви са обществените нагласи - имаш си дете, което е най-важното в случая и каквото е най-добре за него, това ще направиш.
За моето дете, ако трябва и десет учители ще наема, само и само да върви напред, хич няма да ми дреме кой какво се е нагласил да си мисли. Всеки си гледа детето, защото си го познава най-добре. И това ми е принципна позиция, не само за моите деца, а и за всички деца, с които съм работила някога - ако родителят сметне, че ще помогне, да записва на уроци.

# 121
  • София
  • Мнения: 2 925
Анди, Аш иска да каже, че обществените нагласи са важни и от там може да се съди за общото положение. Ако хората смятат за нормално и са ок да получават качество за 50-60 т. и да доплащат за 90, то скоро няма как да очакваме, че скоро нещата (най-вече в ДУ) ще се променят. Ясно е, иначе, че всеки трябва да си гледа неговия случай Simple Smile

# 122
  • София
  • Мнения: 62 595
Честно, хич няма значение какво мисли обществото, защото обществото се състои основно от хора средна хубост, които нямат кой знае какви претенции към училищната подготовка, да не говорим за уроци. Нещата няма да се променят, защото на МОН и ДУ основниите потребители са точно децата на тези родители средна хубост, на масовката. Има училища и учители, за които се знае, че са на по-високо ниво. Всеки се спасява самостоятелно според амбициите си. Не чакам положителни промени, тази система като всяка друга система в един момент започва да съществува сама за себе си. Приемам по подразбиране, че трябва винаги да се работи допълнително, освен ако детето не извади късмет да е в някое суперско държавно училище и взискателни учители. А и не всеки може да си позволи уроци и курсове, така че до някаква степен не е само въпрос на необходимост, а и на нещо като статус.

# 123
  • Русе
  • Мнения: 12 218
Стратегията на Анди е спасявай се поединично. От една страна е важно да се внимава и подкрепя максимално. Аз съм даже крайна, само дето заобикалям трябва - от една страна - не при всеки работи, а и утъпканите пътища не винаги са най-верните. От друга страна системата също трябва да се развива, а докато текат потоците извън училищата, то системата ще става все по неадекватна. От трета страна не всеки родител има потенциала и нагласата да е наясно какво точно може да се направи с детето му.
 
Приемам по подразбиране, че трябва винаги да се работи допълнително, освен ако детето не извади късмет да е в някое суперско държавно училище и взискателни учители.
   И целта каква е.

# 124
  • Мнения: 2 182
Уоруик, ма ти пак не разбрала...
Фенси е избрала училище в което няма да и се налага да плаща за повишаване на нивото, както ти казваш. И Фенси с всяка година се убеждава, че когато избираше яко и равномерно учене вместо две години ад и чистилище.... направи верния избор. Защото двете години, които според теб са повишаване на нивото и плащане за образование(уж същото според теб като да платиш в ЧУ) всъщност изобщо не са образование в общия смисъл на думата. Нищо полезно няма в това да изфорсираш машината. С форсиране, наученото изфирясва по-бързо и от времето на форсиране.
А плащането за конкретен учител по състезателна математика е същото като за конкретен треньор по тенис. Няма отношение с базово високото ниво по мат, а има отношение към желанието да се развиват допълнителни качества. Нещо, което е въпрос на личен избор, а не на липси в конкретно училище. И няма абсолютно нищо общо с частните уроци за повишаване на нивото с цел НВО.
Състезателна математика? 😂На курс по математика в ПЧМГ? От 1 до 4 клас ходят за кандидатстване в МГ, решават специфични задачи за изпитите.
7г плащаш по 5К евра средно и накрая едни от ДУ със или без уроци отиват в същите гимназии, обикновено държавни, накъдето си се засилила. "Адът и Чистилището" са 1-2г по 2ч математика и бел седмично, по 1к Евро. Това за НВО.
И как реши, че твоето в 7 клас ще е с по-трайни знания от моето?! Изфорсирване?! Че на курс да не тръгват с 0 знания?!
Или се чудиш защо само с допълнителен курс се изкарва същия резултат като след 7г в ЧУ с яко равномерно учене и ти хрумна, че се сдухват за 1-2г?
Не беше ли вашето училище със славата, че в 7 клас втория срок се готвят само за НВО? Ти не знаеш още, де, но е така.
Трупане на хорариум за упражнения и надграждане на училищното ниво са допълнителните часове, Фенси. Независимо в ЧУ или школа.

Последна редакция: сб, 04 юли 2020, 14:27 от Warwick

# 125
  • София
  • Мнения: 62 595
За системата децата са суровина, която постъпва на входа , а на изхода излизат под формата на продукт с някаква обработка. Обаче аз имам 2 деца и искам при тях всичко да е на МАХ, защото не са суровина, а са децата ми и ще има цял живот да използват наученото в училище и извън училище. Системата си има нейни си сметки, а аз си имам моите сметки като не е задължително нейните сметки да съвпадат или да подпомагат моите сметки.
Повярвай, допълнителната работа като утъпкана пътека винаги работи при всички деца, с редки изключения.
Да, така е, не всеки родител има потенциал и нагласа, обаче това си е негов проблем  или по-точно проблем на децата му - на такъв родител са случили и каквото виждане и каквото са готови да направят родителите, това ще получи и детето. Сори, всеки да си прави сметката какво иска за детето си! не може всички да са отличници, то и не е нужно всички да са отличници. Всеки с родителите си - какъвто му бил късметът.

# 126
  • Мнения: X
НУКК е за деца с осигурено бъдеще?  Joy Недей, че Нико ще се премести в Горна Баня и ще зареже Драгалевци Joy
Нико си гледа собствения опит. За Нико е важно живота да е много приятен и много добре знае след завършването на кое училище детето му ще може да живее, където си поиска и да прекарва стотина дни годишно на някой страхотен плаж вместо посред лято да седи в София.

# 127
  • София
  • Мнения: 7 368
Честно, хич няма значение какво мисли обществото, защото обществото се състои основно от хора средна хубост, които нямат кой знае какви претенции към училищната подготовка, да не говорим за уроци. Нещата няма да се променят, защото на МОН и ДУ основниите потребители са точно децата на тези родители средна хубост, на масовката. Има училища и учители, за които се знае, че са на по-високо ниво. Всеки се спасява самостоятелно според амбициите си. Не чакам положителни промени, тази система като всяка друга система в един момент започва да съществува сама за себе си. Приемам по подразбиране, че трябва винаги да се работи допълнително, освен ако детето не извади късмет да е в някое суперско държавно училище и взискателни учители.
Андариел, седни си - шест. И си дай бележника Joy

Подкрепям тази стратегия. Смятам, че с нея ще е най-добре за всички. Аз не искам масово училища, в които на децата, на които им е трудно, ще им е още по-трудно. В крайна сметка всички после ще живеем в това общество и имам интерес в него да има що годе образовани хора, а не дроп-аутс.

А НВО е ненужно трудно за повечето училища, съдейки по оценките, и твърде лесно за училища със супер селекция.

# 128
  • Русе
  • Мнения: 12 218

Повярвай, допълнителната работа като утъпкана пътека винаги работи при всички деца, с редки изключения.

Минах по тази пътека и не можеш да си представиш какво преживях. Защото ако амбициозният родител дава 100%, аз дадох 200. Когато не става, не става. Понеже съм гъвкава, имам връзка доста силна с детето си и понякога заобикалях утъпканите пътища - така се поучиха доста интересни неща и резултати. Само блъскане не става, просто някои деца не го допускат.Не всичко е формат ,има и дози талант за едно или друго,едни са по-личности,други по се водят.

# 129
  • Мнения: 6 331
Анди, дай си и данъчната декларация😃

Робинзон Крузо от Драгалевци, пак ли с островите ще се хвалиш?

# 130
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Обществените нагласи са изключително важни. Всеки от нас ще се справи чудесно, независимо от училището, което е избрал, нито от видя му на финансиране.

Проблем е гвардията, тълпата неграмотници, стотиците хиляди функционално неграмотни дънинг крюгери, които създават обществената среда.

# 131
  • София
  • Мнения: 62 595
Сега мислиш така, защото вече е минало. Но съм сигурна, че ако трябва по магичен път да се върнеш петнайсет години назад, пак щеше а дадеш 200 процента и нямаше да оставиш детето дй я сред посредствените. Пътищата са все едни и същи, пътят е все един и същ - утъпкан е, а той е утъпкан, защото много хора са минали по него и води към целта. Защо смяташ, че е блъскане? Да, без някакъв умерен натиск не става, защото обичайната човешка природа е да не се зОри, ако може да не се зОри. Детето ти е до голяма степен продукт на това, което си направила за него откъм допълнително обучение, иначе щеше да е на посредствено ниво, което едва ли щеше да му е от полза.

Лейка, гвардията не ни е особен проблем, защото всеки гравитира в собствената си среда и много рядко се пресича с функционално неграмотните. Двете среди рядко имат някакви пресечни точки. Социалното и образователното разделение се задълбочава и прослойките се отдалечават с всяка година, а за децата с всяко образователно ниво. Ако в началото може да са в една и съща детска градина, то до четвърта група пак се разслояват, родителите местят децата си по частни градини или ако се уредят в някоя по-добра държавна градина и т.н. До седми клас вече са се разслоили окончателно, а в гимназията съвсем.

Последна редакция: сб, 04 юли 2020, 14:38 от Andariel

# 132
  • Мнения: 6 331
Имат много пресечни точки, включи си телевизора.

# 133
  • София
  • Мнения: 62 595
Къде, в хипермаркета и в градския транспорт, в болницата. Не се пресичат в университета, в гимназията или на работното място, освен ако работното място не е работа със смесени прослойки. Не сядат да ядат и да пият заедно, нито се засичат в извънкласните занимания на децата си.

# 134
  • София
  • Мнения: 7 368
Проблем е гвардията, тълпата неграмотници, стотиците хиляди функционално неграмотни дънинг крюгери, които създават обществената среда.
Това е абсолютно така! Затова трябва усърдно да се работи с тези хора. Отличниците ще се оправят - възможности има много.
Имат много пресечни точки, включи си телевизора.
Абсолютно! И ти си дай бележника Joy

Общи условия

Активация на акаунт