СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 12

  • 89 498
  • 769
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 2 301
Това е доста неприятно и меко казано непрофесионално. Не се ли забелязва "подходът" ѝ от колегите и началството?
За колегите не знам, но родителите са повдигали този въпрос многократно доколкото знам предишни години. Резултат обаче няма.
Другият учител, за който говори miramar наистина е симпатяга и отговаря изключително търпеливо на всеки въпрос на децата. В една от консултациите станах свидетел как обясни една задача по три различни начина докато най-накрая всички разбраха как се решава.

# 226
  • Мнения: 219
А защо, ако не е тайна....?
Защото подходът ѝ е ужасен. Ако детето не разбира нещо и направи грешката да попита, първо бива нахокано как може да попита толкова очевидно нещо и чак тогава евентуално да му бъде обяснено. На няколко пъти в онлайн часовете бях свидетел на коментари от рода "еми ти си написал/а пълни глупости, как очакваш програмата ти да работи" или "ама тя грешката ти е очевидна, как изобщо може да ме питаш такова нещо".

Та в общи линии синът ми стигна до заключението, че е по-добре да си замълчи, ако нещо не му е ясно, и да влезе в часовете за консултация на другия учител и там да зададе въпрос, на който ще му бъде отговорено с разбиране и търпение.

Точно така беше и при нас преди 2г. Значи нищо не се е променило, въпреки, че правихме среща при директора заедно с нея. Моят син така и не попадна при добър учител по този предмет, вече 5та година. Всяка година - нов преподавател. Няма учебник по КМ, Информатика или както и да го наричат, всеки си преподава нещо, няма последователност и децата се опитват да схванат на парче. Специално по този предмет СМГ много ме разочарова!

Последна редакция: пт, 18 юни 2021, 11:58 от adellady

# 227
  • Мнения: 610
Госпожа Рачева оставя в децата и родителите впечатлението, че дълбоко мрази децата, живота и целият свят. Децата са публично нахоквани и унижавани, особено ако имат собствено мнение и някакви познания от други школи /които госпожата естетсвено също дълбоко мрази/

# 228
  • Мнения: 219
Госпожа Рачева оставя в децата и родителите впечатлението, че дълбоко мрази децата, живота и целият свят. Децата са публично нахоквани и унижавани, особено ако имат собствено мнение и някакви познания от други школи /които госпожата естетсвено също дълбоко мрази/
Аз съм толкова възмутена от нейното отношение към децата, че дори не я наричам "госпожа Рачева". И очевидно е уверена, че е непоклатима като учител в СМГ. Но затова имаме вина и ние, родителите, а децата страдат!

# 229
  • София
  • Мнения: 2 301
Единственото обяснение, което ми идва на ума, е, че СМГ имат проблем с намирането на кадри за учители по компютърно моделиране. Не виждам никаква друга причина преподавател като Рачева да продължава да е в училището след толкова оплаквания години наред.

# 230
  • Мнения: 2 285
Госпожа Рачева оставя в децата и родителите впечатлението, че дълбоко мрази децата, живота и целият свят. Децата са публично нахоквани и унижавани, особено ако имат собствено мнение и някакви познания от други школи /които госпожата естетсвено също дълбоко мрази/
Аз съм толкова възмутена от нейното отношение към децата, че дори не я наричам "госпожа Рачева". И очевидно е уверена, че е непоклатима като учител в СМГ. Но затова имаме вина и ние, родителите, а децата страдат!

Ужасно е това, което споделяте.
Очаква ли се тази госпожа да поеме и петокласници наесен?

# 231
  • Мнения: 219
Единственото обяснение, което ми идва на ума, е, че СМГ имат проблем с намирането на кадри за учители по компютърно моделиране. Не виждам никаква друга причина преподавател като Рачева да продължава да е в училището след толкова оплаквания години наред.

Всичките, които минаха през тези 5г бяха новодошли (с изкл на Рачева) и всички бяха...без думи! Включително и тазгодишния възрастен човечец, който влиза, дори не поглежда децата (да не говорим, че не се интересува кой е в час и кой не) започва да си говори, сършва часа и си излиза. Никаква комуникация с децата, по никакъв повод. Той за една година дори не разбра на кое дете какви са му възможностите по предмета. Сега пак има недоволства, защото на деца, които отдавна ходят на школи, добри програмисти са, пише 5, а на деца, които не са добри в програмирането и не се интересуват толкова от предмета- 6. Според децата той просто си има квота за брой 5 и 6 и ги пише на случаен принцип. Ужас! Не че оценката е толкова важна, но децата се чувстват неоценени за труда си, демотивирани са.
Толкова ли СМГ не може да привлече млади, кадърни програмисти? Нали освен математиката, това е другият основен предмет в училище!

Последна редакция: пт, 18 юни 2021, 15:06 от adellady

# 232
  • София
  • Мнения: 2 301
Това наистина е много неприятно! Не знаех, че проблемите продължават и в гимназиален курс. Все се надявах, че само ще трябва да изтърпим Рачева следващите две години.

# 233
  • Мнения: 219
Това наистина е много неприятно! Не знаех, че проблемите продължават и в гимназиален курс. Все се надявах, че само ще трябва да изтърпим Рачева следващите две години.

Не мисля, че трябва просто да "търпите". Колкото повече оплаквания- толкова по-голям шанс нещо да се промени. Надявам се...

# 234
  • Мнения: 7 286
Не мисля, че трябва просто да "търпите". Колкото повече оплаквания- толкова по-голям шанс нещо да се промени. Надявам се...
И повече писане по форуми, фейсбук групи и т.н.
Нито едно училище, още повече пък такова, за което има зверски подбор не би трябвало да търпи подобно нещо.

# 235
  • Мнения: 35 860
А каква е реакцията на директора? Отговорите на жабите какво съдържат? Самата учителка при срещите как коментира....?

# 236
  • София
  • Мнения: 2 301
Това наистина е много неприятно! Не знаех, че проблемите продължават и в гимназиален курс. Все се надявах, че само ще трябва да изтърпим Рачева следващите две години.
Не мисля, че трябва просто да "търпите". Колкото повече оплаквания- толкова по-голям шанс нещо да се промени. Надявам се...
Съгласна съм, грешно се изказах. В нашия випуск доколкото разбрах предстои инициирана от родители анкета относно преподаването по КМ и въпросната госпожа. Но честно казано не съм оптимист - както вече се изкоментира подобни начинания е имало и в предишни випуски, а нещата си продължават постарому Sad

# 237
  • Мнения: 4 577
И ние сме при г-жата, но имахме тренинг в предишните години с подобен персонаж няколко години, та не се вживяваме толкова.Както казах по горе свикна и , а ще ходи и на школа извън училището.5-7 клас явно е така, а кадри трудно се намират

# 238
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Напишете жалбата до министъра с копие до РУо

# 239
  • Мнения: 7 348
След като миналата година попаднах на мненията за г-жа Рачева, единственото което ми хрумна, че е в моите възможности беше да запиша моето дете на лек опознавателен за какво е този предмет курс. С ясното ми съзнание, че ние въобще няма да можем да бъдем от полза по този предмет. На втория урок в курса вече не искаше да чува за нещото, наречено КМ. Оттам насетне единственото, което ми оставаше беше да седя и да чакам какво ще стане. По някаква може би скарана с всяка здрава логика причина, дори някаква ниска оценка на входното ниво не успя да настрои детето ми срещу госпожата. Аз видях, че не е от вида на другите меки и предпазливи учители (от 12 клас умни, а някои и откровено гениални осъзнати вече индивиди да попаднеш в детската градина си е предизвикателство) и че може би с по-големи ученици би имала по-добра комуникация. Дъщеря ми обаче се настрои и реално само с нея и лека помощ на лежерния курс в група, която няма състезателни амбиции хареса предмета. Няма проблем с характера на учителя. От 0 стартира. Впечатлението ми от момчето, което води другата група е, че уважава авторитета на Рачева и работи безконфликтно в екип с нея.
През следващата година може би ще бъде по-сложно, защото у дома аз спад във формата виждам откакто минаха на един час седмично.
Сега видях това за предишен опит. Рачева определено е много софт в сравнение с едно чудо в детската градина, което сега е проблем на елитно училище.

Общи условия

Активация на акаунт