Отговори
# 510
  • Варна
  • Мнения: 2 483

И изобщо, не виждам за какво е спорът. Обявено е, че учебната година ще започне присъствено.

именно де, спорът е затова, че годината ще започне присъствено вместо да получим избор за ОЕСР. И затова, че пропиляха лятото вместо да формализират последното в законова рамка.

# 511
  • Мнения: X
Не виждам представител на МОН или на работната група да пише тук или поне не се е представил като такъв. Та спорът е безсмислен. Можем да си дърпаме плитките с часове, но това по никакъв начин няма да се отрази на решенията, които са (ще бъдат) взети.
Избор между присъствено и ОЕСР не е предвиден в проекта за изменение на ЗПУО. Дори когато бъде приет на второ четене, това няма да промени нещата.

# 512
  • Варна
  • Мнения: 2 483

Избор между присъствено и ОЕСР не е предвиден в проекта за изменение на ЗПУО. Дори когато бъде приет на второ четене, това няма да промени нещата.

Права си, но от друга страна когато обявиха промените в уебните програми, майките скочиха и успяха да убедят МОН да въведе поетапно включване на материала в НВО за 7 клас. Сега ситуацията е дори много по-наложителна да се изисква чуваемост, която липсва. Подписала съм писма към МОН и МЗ, но всички видяхме каква пародия беше срещата онзи ден, а МЗ не отговори. МОН е глухо! Да си търся народния представител, който да лобира в комисията по образование ли? Да искам съдействие от пресата? Нещо друго? Какъв е проблемът ОЕСР да се включи официално в ЗПУО?

# 513
  • Мнения: X
Няма проблем с ОЕСР. Включено е в ЗПУО е и е гласувано ( прието) на първо четене. Просто е приложимо при изрично изброени обстоятелства.
Моделът на НВО нито се утвърждава от парламента, нито се приема с наредба. Там е далеч по-лесно да се искат и да се получат промени.

# 514
  • Мнения: 2 134
Така и никой не се аргументира защо ДО му се струва неадекватно в обучителен план. .........


Десетки аргументи могат да се приведат срещу ДО след изминалите месеци в обучителен план..
- проформа обучение или изцяло липсващо такова по определени предмети при това  в училища, зовящи се елитни (дори и в това на детето ти... ти беше доволна, да, ама майка с дете в съседен клас - твърдо не)
- липсваща техника при някои деца и/или необходимост от помощ от възрастен в работата с нея при други. Ами ако няма такъв у дома?
- хаотичност на учебния процес
- липсващи компетенции у доста учители за работа в разните платформи и свеждане на ДО до размяна на файлове с учениците по мейла
- неадекватни оценки заради преписване, подсказване, помощ от родители, зад които остават скрити доста пробойни в овладяването на материала от учениците
- скъсяване на времето спрямо това на редовния учебен час и съответно претупване на материала
- губене на ценно време с проверки кой е там и кой не е..Съвсем няма общо с проверката по дневник в редовен час. Станах свидетел на един такъв час - то не беше питане дали Х е там,  дали е на линия У, питания защо чак сега се включва Z и т.н. Мин десетина минути минаха за тази проверка.
- непремерени като обем, съдържанеие и краен срок за предаване домашни
- масова необходимост от уроци в 8 клас за  децата, стартиращи с нов език. Тъкмо са си поели дъх след седмокласната епопея  и хайде пак на уроци..
- натрупана умора (физическа и психическа) от толкова висене пред компа и "изключване" точно тогава, когато трябва да са свежи и да си напишат /научат предаденото..
- непроверени със седмици домашни - ясно е,  че и на учителите им идва много...Оттам и нулева информация за дете и родител дали са овлядяни нещата.

И още много такива. Подчертавам, че просто отговорих на въпроса ти. Иначе твърдо съм на мнение, че подходът на МОН по отношение на мерките от 15.09 е като всичко друго, сътворено от тях, демек калпаво и имитиращо дейност..
Списъкът на Русалката е много адекватен и точен, може дори да се допълни, но той не трябва да се разглежда като отричане на ДО, а като отправна точка за неговото оптимизиране. Всички тези, с малки изключения, недостатъци, са лесно поправими, а плюсът е огромен - безопасност, като разбира се има и други плюсове, които не се коментират. Спря да се говори последната половин година за училищната агресия, вероятно защото я няма така жизнено необходимата за психиката и социализацията на децата присъствена форма в училище. Да, някои деца си поеха дълбоко дъх! Няма ранно ставане, час-два по-рано, тъпчене в градски транспорт, препускане и бързане. Децата, които разваляха системно дисциплината в час, сега уви успяха да попречат само на себе се и бяха "мютвани", а тези на последните чинове, до които не стигаше гласът на учителя и все бяха неразбрали за какво се говори, взеха, че се вдъхновиха от няколко предмета и се включиха с активно участие в часовете от тихата стая в дома си. Това са едни такива странични положителни ефекти от ДО, които не се коментират.
И все пак се забравя основната причина за него, непрекъснато!
Колкото до помощта от родител:
1. По отношение на техниката, трябваше да има прости и еднозначни инструкции за всяка платформа, за всяко дете, да се направят пробни тестове, пробни часове, а не да се нахокват деца и родители, защо не направили това или онова и защо не са влизали в час две седмици. Понякога може да е било прост технически проблем. Не във всеки дом има компютърни специалисти.
2. Признавам си, не съм уверена в себе си да мога да помагам за гимназиално образование, поради спецификата в материята и новите тенденции и попълнения в материала, но пък до 7 клас би трябвало всеки родител да има компетентност да окаже подкрепа поне по повечето предмети, а какво говорим до 4 клас, където се изисква единствено и само грамотност и минимална обща култура. А точно тези родители после са в позицията да формират обществени нагласи и да подчиняват на своите мнения държавнически решения за всички деца, вместо да се възползват от това обучение самите те. Малки присъствени групи по желание за най-малките ученици биха били добро и по-безопасно решение.
3. Сега се натрупали много домашни за проверка, защото сега се наложи всички домашни да се проверяват - системата отчита вероятно. Колко пъти са били проверявани домашните в клас, всички до една, всеки път?

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 08:12 от Cygnus

# 515
  • Варна
  • Мнения: 25 823
Каквито и минуси да изтъквате на ДО то има един огромен плюс и това е безопасността. Пред тоя плюс всички минуси отпадат.
Този плюс важи само, ако детето се изолира.
Ами не, не е така! Говорим за минимизиране на риска и разумен баланс. Не съм изолирала детето, нямам и намерение! Навън не ми е проблем да се вижда с приятелите си би да играе с часове! Проблем ми е затвореното помещение, в което от МОН ме изнудват да го пращам всеки работен ден, в което помещение нще пребивава по цял ден с твърде много хора без маски, за да е безопасно. Повтаряли сме многократно защо ДО не е равнозначно на изолация!
Колкото до това кой се страхува и кой не от ковид, още не съм чела проучване, според което заплашени от заразяване и усложнения са само страхуващите се, така че говорим не за страх, а за реализъм. Не мисля да се оправдавам за опасенията си и не желая да бъдат наричани страх, паника и не знам какво още.

# 516
  • Мнения: 3 134


Нищо лично към никой, просто малко смях ✌️

# 517
  • София
  • Мнения: 7 368
Ходим си редовно след началото на юли. Имаме тренировки в зала. Ходихме и на спортен лагер. Надявам се, че няма да ни отменят тренировките от октомври нататък Sad

# 518
  • Мнения: 9 723
Има ли човек, на който не му е кристално ясно, че връщайки стотици хиляди деца в училище, заразата ще се разпространи още повече? Не беше ли целта да се опитваме да я ограничим????

# 519
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Има ли човек, на който не му е кристално ясно, че връщайки стотици хиляди деца в училище, заразата ще се разпространи още повече? Не беше ли целта да се опитваме да я ограничим????
Тя тази цел беше до май месец, после Премиерът-Слънце я промени, щото победихме вируса.Целта стана да спасим бизнеса, сезона, да задоволим врякащите най-силно и да се правим,че вирус няма.

# 520
  • Мнения: 4 589
Ден с 18 починали от коварния вирус.Забелязвам ,че в последните седмици са по близо  50 на седмица.Не намалява ,а расте броя на хората в интензивни отделения ,където според данните смъртността е около 80%.
Доказа се,че преболедувал и оздравял може да се разболее отново...
20% от случаите ,при които се очаква да мине леко,защото са млади здрави хора,но завършват зле.
Вече има починало 19 г момче и десетки болни абитуриенти само от една вечер и то в огромни зали,далеч по-големи от класна стая ! Разликата е ,че те поне не са били задължавани да идат на бал.
А ваксината е  въпрос на месеци.
 За мен е недопустимо родители да бъдат принуждавани  пряко волята си да подлагат децата си на такъв огромен риск! Лишаването от възможност за дистанция и не гарантирането на задължителност на предпазни маски е в противоречие и на препоръките на СЗО ,и на редица международни закони,които страната ни е ратифицирала.
Това е колосално престъпление срещу децата ни,срещу семейстава ни и срещу самите нас.

ДО в този момент се  явява разумен компромис ,спасителен вариант за няколко месеца колкото да стигнем до ваксина.
Колкото и противници да има е факт ,че резултатите от матурите показаха повече знания и по-добра подготовка.
Забравихме за тежките раници,за агресията в училище и за пропускане на материал поради болест,защото децата не боледуваха. У дома има повече условия за здавословно хранене, не се чака на опашка пред тоалетната и не се налага да се стиска до следващото междучасие ако опашката се окаже твърде дълга,което се случва често.
Оставаше повече време за почивка (времето за път) и всички забравихме какво е преумора.
Намаля и трафикът, и  ГТ не бе претъпкан както е обичайно.

Някои се интересуваха за спорта.Потърсете има тема за тренировки в домашни условия.Значи и ние можем.

По въпроса с езиците.При нас 6 кл. бяха он лайн два пъти седмично по два блока всеки от по 3 астрономически часа за всеки език.Резултатите са блестящи ,а не съм родила гений.Значи е възможно.

За психическата травма от хипотетичната изолация, защото ако човек има желание може да я избегне без да се излага  на риск, та нека помислим какво би било при загуба на родител, на учител или на тежка инвалидизация.Това са съвсем реални рискове.
Вярвам ,че можем да се справим  още няколко месеца.

Разбирам родителите на особено палави и непослушни хлапета ,но повярвайте ,ако се окажете в процента пострадали ,няма да ви бъде по-леко.

Последна редакция: вт, 25 авг 2020, 10:52 от mamamari

# 521
  • София
  • Мнения: 7 368
Разбирам родителите на особено палави и непослушни хлапета ,но повярвайте ,ако се окажете в процента пострадали ,няма да ви бъде по-леко.
А защо реши, че родителите на послушните хлапета са неизменно за ДО?

# 522
  • София
  • Мнения: 7 676
https://novini.bg/bylgariya/obrazovanie/615246
Има ли смисъл да коментираме изобщо, защо няма да се случи хибридното обучение или защо няма право на избор?
Въпреки, че не съм уверена, че това е точната истина...

# 523
  • Мнения: 4 589
Правото на безопасна среда за обучение, правото на гарантирана дистанция ,задължителни ЛПС и защита от международни закони и институции  е нещо,от което само ти можеш да се откажеш.
То не може да бъде отнемано!
Такъв акт е престъпление.

# 524
  • Мнения: 3 050
Има ли човек, на който не му е кристално ясно, че връщайки стотици хиляди деца в училище, заразата ще се разпространи още повече? Не беше ли целта да се опитваме да я ограничим????
Тя тази цел беше до май месец, после Премиерът-Слънце я промени, щото победихме вируса.Целта стана да спасим бизнеса, сезона, да задоволим врякащите най-силно и да се правим,че вирус няма.
Е, нали заради двата месеца ИП сега спят на палатки по площадите.  През това време се наляха милиони дарителски левове, гръмко съобщавани в пресата и пак е зле по болниците.
Сега си мисля че се съобщава това което искат да чуят хората, а пък планът ще е друг.
Ще стартираме присъствено, ще скочат случаите и бам отново ДО.

Общи условия

Активация на акаунт