Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 19 932
да, де, дори за изцяло ДО човек не може да си купи една бяла дъска и да насочи камерата на лаптопа срещу нея и да пише ли? По-близко до реалната класна стая здраве му кажи!
Вярвай си.. Много учители познавам, по разни предмети при това, никой не споделя ентусиазма ти за бяла дъска вкъщи и камера. Но те явно са от необразованите и не разбират, нищо че са опитали и не е сработило..

# 586
  • София
  • Мнения: 62 595
Ок, какви са техните аргументи за това? И какви са мотивите? Интересно ми е да разбера, въпросът ме интересува.

# 587
  • София
  • Мнения: 19 932
В темата има учители, нека те кажат..Wink Та да не излиза, че аз си измислям. Самата Дъждец назад каза, че пенсионирана учителка се учила лятото за  частни уроци да работи с такъв таблет онлайн.  Защо не си монтира въпросната простичка бяла дъска и д ахване маркера? С каква камера мислиш, че заснемат учителите - с тази от тел... Или са длъжни да имат у дома друга? Пробвала ли си как се вижда, при това при поставен телефон на професионален статив....А и видимостта не е като при голяма училищна дъска.

# 588
  • Майничка
  • Мнения: 13 807
Хора, защо си мислите, че никой не е пробвал това с камерата към дъската в присъствен час и дете, включено онлайн? Правила съм го, компромис за един-два-пет часа е, ако е за дългосрочно, стаята трябва да е оборудвана като тв.студио едва ли не.
Ако камерата е фиксирана, учителят не трябва да минава пред дъската, трябва да е с микрофон, защото иначе като насочи глава не към камерата, звукът се разсейва. Ако от стаята се зададе въпрос, детето пред монитора трудно го чува, ако то зададе въпрос - другите го чуват трудно и започва едно "Той каза / тя попита".
Ако урокът е тип лекция, иди-дойди, ама кой реален клас ще издържи в тишина 15-20 мин.учителски монолог? Цялата методика напоследък върви в посока интерактивно (да не се бърка с намесени технически ср-ва) преподаване.
Пак казвам, от опит говоря, не си смуча от пръстите, за да отричам по принцип.

Даже технологично по-смислено сме го правили - вместо да е написан на дъската, новият материал е на файл, споделен екран с детето вкъщи и изведен  през мултимедията на дъската, за останалите. Визуално е ок, опре ли до дискусия - мижава работа.

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 11:14 от gargamela

# 589
  • Мнения: 19 999
С таблет е много по-прегледно предполагам.
Нашата математичка снимаше мини дъската с камерата на лаптопа. Така предполагам, защото беше през гугъл класруум.
Това се ползваше рядко, когато вземаха нов урок. Иначе решаваха по сборници и се редуваха да казват задачите. Аз не казвам ,че пак трябва да е така. Просто имаха 3 месеца, в които да мислят, да обучат желаещи учители и т.н.

Има млади учители, за които щеше да е полезно и лесно да се научат да чертаят на такива таблети, да ползват повече технологии. Не съм чула обаче да е имало някакви организирани обучения.

# 590
  • София
  • Мнения: 17 652
Разглеждам нещата чисто сценарийно, най-пестеливо на принципа "с малко трици да наловим маймуни". Според мен при едно смесено водене на часовете е дори по-лесно, защото детето зад камерата ще вижда това, което е на монитора. една камера, която е насочена към дъската не струва кой знае колко, а учителят пак да си рисува с маркерите.  Просто няма да е в клас физически. Не е нужно учителят да приготвя повече, отколкото приготвя за присъствените часове.  Според мен по-скоро проблемът е психологически, а не толкова технически. Хората не обичат някой да им влиза в пространството на класната стая и това е напълно разбираемо. Това е проблемът, не толкова технически.

Преди малко гледах заместник-министърката и шефката на Родители - общо-взето първата говори общи приказки за дезинфектанти и протоколи, от които всеки ще си избира,, а втората като психолог, който говори неща като за... ами, несериозно ми звучаха, тук си говорим по-сериозно по темата. Чиста пиар история ми се видя. Продължава нищо да не е ясно. Нищо не отхвърлят, но и нищо конкретно не казват.


Аз не мисля, че такъв тип хобридно - да има просто камерка в стаята - е осъществимо и практично. Или изобщо смислено за когото и да било. Учителят повечето време ще е извън кадър и през повечето време гласът му изобщо няма и да се чува; "виртуално" присъстващите или ще пречат на всички, или изобщо няма да имат шанс да се включват.


Не са ми ясни нещата. Ако сложат камера към дъската и едно дете гледа от вкъщи. Има ли гаранция, че ако изпитват негов съученик на дъската, няма да бъде записан и после разпространявано видеото с нечиста цел? Мисля че няма. Та моето дете със сигурност ще се притеснява да говори пред камера. А учителите изпитват и на дъската.


Е, в такава хибридна ситуация изпитването на дъската очевидно отпада изобщо като вариант.

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 11:35 от katiABV

# 591
  • Майничка
  • Мнения: 13 807
Толкова обучителни материали и толкова уебинари за различните инструменти бяха качени в нета за последните 4-5 месеца, че който не е потърсил, той не е намерил.
Отделно и в момента текат онлайн обучения за учители, организирани от самите училища. Всички учители, които познавам, включително и в чужбина, включително и пенсионери, които дават само частни уроци, не са спирали и през летния си отпуск да търсят и създават ресурси, с които да си помогнат за новата учебна година, в каквато и форма да протече тя.
Но няма да бият тъпана "ще стане така и така", защото становището им няма как да е официално.

# 592
  • София
  • Мнения: 17 652
И какво пречи камерата да снима показаното на проектора или техните съвременни аналози? Така някой, който решава на дъската, няма да бъде записан.
Никой не е казал, че ще е идеално. Включване с микрофон на ученик от вкъщи също би било възможно.
Не приемам това, че защото може да има някакви оплаквания, то тогава дай да поставим под риск от трайни последици дадени деца и семействата им. Оплаквания винаги има, къде основателни, къде не. Някъде има чуваемост, някъде си остават глас в пустиня.


Не, не става дума тук за оплаквания - смесеното в рамките на един и същи клас, по едно и също време, е практически неосъществимо.
И тогава вече става дума за това дали може да се реализира окрупняване на класовете за учениците, които искат присъствено, а половината от учителите в училището (или половината време) да предават ДО за останалите... или нещо подобно, друг вариант е учителят да седи само и единствено на катедрата по време на преподаване, да не се правят междинни проверки на знанията, а да има само срочни изпити за всички, по всичко. Общо взето, нито един от реалистично реализуемите варианти не е добър за никого - и най-малко за децата, които и да е от тях.

# 593
  • София
  • Мнения: 62 595
във всеки случай разбрахме преди малко по Хоризонт какво чакат нашите - СЗО или УНИЦЕФ днес или утре ще излязат с официални препоръки към организацията на учебните заведения. Препоръчват се децата над 12 години да се държат като възрастни и да носят маски.

Все още на сайта на БНР няма качен запис на новините в 12, но има важни неща по въпроса, просто човек трябва да слуша внимателно. Не зная дали това ще бъде съобщено по телевизиите.

# 594
  • Мнения: 179
Не го виждам смисълът  големите да са дистанционно или полудистанционно, а малките да са присъствено. Ако съм родител на голямо дете ще кажа нещо от типа "хубаво, де, щом малките могат да учат, защо и големите да не могат да учат в училище, ако за малките е важно присъственото, то за големите не е ли важно, нали всички са ученици?". Изобщо няма да съм съгласна, за мен ще е дискриминация. Щом училището е важно да е присъствено, значи е важно за всички, защо моето дете да не ходи на училище, ако е пети, шести, девети десети или единайсти клас?
Е как не го виждаш смисъла? С всяко дете до 4 клас трябва да има възрастен вкъщи, за да го гледа и да му помага. Нито е безопасно дете до 10г да стои 9-10 часа само, нито ще учи. Все по-малко хора са home office. Дискриминация?! Уби ме! Всяка възраст при децата има своите особености и потребности и не можеш да сравняваш първокласник с десетокласник по този въпрос.
Съгласен:Все по-малко хора са home office., но по Закон май до 6-7 клас не може да са сами вкъщи. За големите също е важно да са присъствено, нали и 10 клас-нови програми, матури и т.н., а не само 12 клас.

# 595
  • София
  • Мнения: 17 652
Ех,  защо се правите на неразбрали, не знам, говоря за изцяло ДО, даже го маркирах изрично по-горе, от което бягат учителите на база злощастен тримесечен опит..Понеже така или иначе ще се стигне точно дотам. Дано не съм права, ама липсата на мерки е с цел. Знаят онези отгоре, че съвсем скоро ще отчетат страшен бум, независимо истински или завишен изкуствено, ще минат децата на ДО,  ще парализират пак държавата, а тиквите ще изметат така и протестиращите..  Или и тогава, при цялостно ДО,  даскалът да припка до училище и оттам да провежда онлайн часа с бялата дъска и маркерите, понеже е най-просто? За него не е проблемен градският транспорт явно, нали? Той е от друго тесто, незаразяващо се.. А ако е вкъщи , Андариел, понеже ще е, те питам за просто и работещо решение..



Честно да ти кажа единственото решение, което би могло да е що-годе ефикасно, е толкова непопулярно, че по никой начин пред избори никоя партия няма да има топ** да го прокара и отстоява. Без санкции, при това сериозни, всякакви мерки ще си останат хартиени.

# 596
  • Мнения: X
UNESCO бяха пуснали някаква рамка за отварянето на училищата още през юли.
Ако чакаме всички да се изредят със съветите, може да дойде Нова година. Уж до 25. август трябваше да са готови, сега говорят за края на тази седмица, семинарът с директорите е обявен за 10. септември...
Родителите чакат училищата, училищата чакат работната група на МОН и МЗ, те пък явно чакат СЗО...

# 597
  • София
  • Мнения: 17 652
във всеки случай разбрахме преди малко по Хоризонт какво чакат нашите - СЗО или УНИЦЕФ днес или утре ще излязат с официални препоръки към организацията на учебните заведения. Препоръчват се децата над 12 години да се държат като възрастни и да носят маски.

Все още на сайта на БНР няма качен запис на новините в 12, но има важни неща по въпроса, просто човек трябва да слуша внимателно. Не зная дали това ще бъде съобщено по телевизиите.


Като няма санкции и отговорности на хартия могат да си препоръчват каквото си искат - могат и на ръце да разпишат, че трябва да се ходи, на кого му пука?


Хора, защо си мислите, че никой не е пробвал това с камерата към дъската в присъствен час и дете, включено онлайн? Правила съм го, компромис за един-два-пет часа е, ако е за дългосрочно, стаята трябва да е оборудвана като тв.студио едва ли не.
Ако камерата е фиксирана, учителят не трябва да минава пред дъската, трябва да е с микрофон, защото иначе като насочи глава не към камерата, звукът се разсейва. Ако от стаята се зададе въпрос, детето пред монитора трудно го чува, ако то зададе въпрос - другите го чуват трудно и започва едно "Той каза / тя попита".
Ако урокът е тип лекция, иди-дойди, ама кой реален клас ще издържи в тишина 15-20 мин.учителски монолог? Цялата методика напоследък върви в посока интерактивно (да не се бърка с намесени технически ср-ва) преподаване.
Пак казвам, от опит говоря, не си смуча от пръстите, за да отричам по принцип.

Даже технологично по-смислено сме го правили - вместо да е написан на дъската, новият материал е на файл, споделен екран с детето вкъщи и изведен  през мултимедията на дъската, за останалите. Визуално е ок, опре ли до дискусия - мижава работа.


Само че подготвянето на такъв урок би отнело като минимум 3 пъти повече време на учителя от разработването на обикновен час. Освен това цялото вече вложено време в разработки... отива в канала.

# 598
  • Мнения: 19 999
Дидева, имаш ли представа нормативно забранено ли е на частните училища, регистрирани по МОН, да предложат хибридно или ДО за някои ученици?
Просто ми е интересно те ли си измиват ръцете с МОН или наистина не е разрешено.

# 599
  • София
  • Мнения: 17 652
С таблет е много по-прегледно предполагам.
Нашата математичка снимаше мини дъската с камерата на лаптопа. Така предполагам, защото беше през гугъл класруум.
Това се ползваше рядко, когато вземаха нов урок. Иначе решаваха по сборници и се редуваха да казват задачите. Аз не казвам ,че пак трябва да е така. Просто имаха 3 месеца, в които да мислят, да обучат желаещи учители и т.н.

Има млади учители, за които щеше да е полезно и лесно да се научат да чертаят на такива таблети, да ползват повече технологии. Не съм чула обаче да е имало някакви организирани обучения.


Дъждец, чертането на графичен таблет не е по-сложно от чертането със свободна ръка - или, да речем, не особено повече, трябва да свикнеш да движиш маркера по дъската докато достигнеш нужната точка, като с мишка, ако е във въздуха няма да улучиш, да натискаш едно копче. Нищо особено. Но преди това трябва да се бръкнеш едни 200-800 лв. в зависимост от нещото - щото някои неща не върви да ги правиш на 5 инчов екран, просто мястото няма да стига.

Общи условия

Активация на акаунт