Дистанционно обучение за учениците-Teмa 6

  • 27 091
  • 767
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 17 652
Дъждец, моето е от тези деца. На единия курс половината година е с 5 други деца, половината година има едно дете само с него. На руски ходи само той и учителката (тази година, обаче, май ще пропусне). В Междучасие са 12. В училище са... 26, ако не се лъжа, или 28 - там някъде, четен брой са мисля. Стаите в училището му са по-малки от тези, които се ползват от Междучасие в АГ. И какво сега - кое е опасното и кое е безопасната среда? Ще го принуждаваме да посещава училището, независимо какъв е рискът и каква - ползата, но пък ще му забраним да посещава курсовете, носещи далеч по-малък риск и, очевидно, по-голяма полза (щом се заплащат солено от родителите сигурно е така). Щото в училище, където не можем да въведем никакви мерки, дори и за носене на маски, е безопасно, пък на курса, където могат да имат над 3 метра помежду си и важи изискването за носене на маски е далеч по-опасно.

Защото не е вместо, а плюс. На едното място задължително трябва да се ходи, на другото не. Отделно е въпросът с мерките в училище...


Ами хубаво - те и дискотеките, пиано-баровете, кината, спортните мероприятия, театрите и т.н. не са задължително, защо не са забранени те!? По каква логика частните занимални ще са забранени, а държавните - задължителни (или поне препоръчителни)!?

# 601
  • Мнения: X
Нито частните занимални са забранени, нито държавните - задължителни.
Имам странното усещане, че присъственото училище те притеснява в някаква степен, но пък присъствените извънкласни занимания - не.

# 602
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Подозирам, че някой в МОН се е светнал, че паралелното образование може да ускори резултата от експеримента с отварянето на училищата. Ясно е, че при повече контакти, вероятността за поява на зараза се увеличава. А при болен ученик, дали ще има карантина освен на класа, и на школата и курсовете, които е посещавал?

# 603
  • Майничка
  • Мнения: 13 824
Не виждам как от РЗИ биха могли да контролират курсистите.

# 604
  • Варна
  • Мнения: 634
Занимални, школи и центрове няма да се дадат така лесно. Ето това е копирано от страницата на езикова школа във Варна.



Във връзка с най-новата заповед на министъра, уведомяваме нашите курсисти,че Фондация Фондация "Английски клуб"разполага с обширни и светли помещения  във всички свои бази и провежда своите занимания в малки групи от 5-8 деца. Поради настояване на 85% от родителите за присъствено обучение през новата учебна година сме подготвили всички кабинети за безопасно провеждане на учебните занимания по английски език -дезинфектанти, калцуни, разстояние между учебните маси. Тези родители, които имат причини за онлайн обучение на децата също ще получат качествена услуга и децата им ще бъдат обучавани. Основни приоритети в нашата работа е здравето на децата и качеството на обучението, което предлагаме.

# 605
  • Мнения: 1 747
Подозирам, че някой в МОН се е светнал, че паралелното образование може да ускори резултата от експеримента с отварянето на училищата. Ясно е, че при повече контакти, вероятността за поява на зараза се увеличава. А при болен ученик, дали ще има карантина освен на класа, и на школата и курсовете, които е посещавал?

Съмнявам се. Едно средностатистическо дете ходи на поне един курс по нещо и един спорт. Ако карантинират и тях, около 15 октомври половин България ще е под карантина.

# 606
  • София
  • Мнения: 17 652
Нито частните занимални са забранени, нито държавните - задължителни.
Имам странното усещане, че присъственото училище те притеснява в някаква степен, но пък присъствените извънкласни занимания - не.


Присъствените извънкласни занимания ме притесняват, но далеч по-малко от присъствените занятия в училище. Обясних защо - има много по-малко хора в сходен обем. Освен това може да се изисква спазването на мерките и предписанията (маски на закрито), които изрично са отпаднали за училищата. Присъственото обучение в училище, по начина, по който ще се реализира (без никакви мерки) ме притеснява не в някаква, а в огромна степен. А в заповедта, която ти цитира, изрично са упоменати частните занимални...


Занимални, школи и центрове няма да се дадат така лесно. Ето това е копирано от страницата на езикова школа във Варна.



Във връзка с най-новата заповед на министъра, уведомяваме нашите курсисти,че Фондация Фондация "Английски клуб"разполага с обширни и светли помещения  във всички свои бази и провежда своите занимания в малки групи от 5-8 деца. Поради настояване на 85% от родителите за присъствено обучение през новата учебна година сме подготвили всички кабинети за безопасно провеждане на учебните занимания по английски език -дезинфектанти, калцуни, разстояние между учебните маси. Тези родители, които имат причини за онлайн обучение на децата също ще получат качествена услуга и децата им ще бъдат обучавани. Основни приоритети в нашата работа е здравето на децата и качеството на обучението, което предлагаме.


Ако и в училище се осигуряваха дезинфектанти, калцуни, разделени учебни маси и групи от по 5-8 деца без съмнение и аз щях да настоявам за присъствен старт на учебната година.
Обаче... обстоятелствата не са точно такива, нали...

# 607
  • София
  • Мнения: 7 680
Есенно цвете, проблемът е в това, че в заповедта по принцип не им дават право на избор. Написано е, че провеждат курсове в електронна среда. Ако докажат невъзможност, тогава присъствено с мерки. Ако миналата година си провеждал онлайн обучение повече от 3 месеца, как ще докажеш, че сега не можеш?
И на мен ми се попариха надеждите за езиковите курсове. Детето беше в Гьоте, но май не е доволен от онлайн обучрнието.
Някой има ли отзив от АВО, онлайн курсовете, поне АЕ да подсигури още?

# 608
  • Мнения: X
Занимални, школи и центрове няма да се дадат така лесно. Ето това е копирано от страницата на езикова школа във Варна.
Зависи какъв ще е контролът. Иначе не са им предложили варианти между които да избират.

# 609
  • Мнения: 1 010
Много се отклонихме от основната тема, но все пак реших да отговоря. След като за повече от 24ч. модераторите не са определили коментарът на katiABV за спам, надявам  се да отсъдят същото и за моят отговор.
Скрит текст:
Е, това едва ли има чак такова значение, нали? Wink Ако до завършване на училище човек няма достатъчно добри и близки приятели... които да му стигнат за един живот... значи без друго никога няма да има такива. А познати лесно се намират. Дет' се вика - пътуваш във влак и се заприказваш със съкафезниците.
 
Не, просто показва, че прави разлика м/у "бегли / далечни познати", "познати", "добри познати" и "приятели". И при това има и такива, които да попадат в последната категория.
 
До завършване на училище според теб означава ли, че само в училището се търсят приятели в този период. Познати се намират, да, и всеки познат има потенциала да се превърне в приятел – доживотен, верен, надежден приятел, нищо, че не се знаете от първи клас. Наистина ли смяташ, че приятели са само хората, с които си била в един клас/специалност? Класифицираш определени хора като само „познати“ и отричаш възможността да станете приятели, само защото пътищата ви са се пресекли по-късно? Истинското приятелство не се измерва с години, през които си познавал някого, а това какво си видял от него, какво сте правили едни за други и т.н.
Родителят, който се предполага да мисли добро за детето си, подбира училището му. По-късно то само си избира (доколкото му позволяват силите) гимназия според своите изисквания. Университетът (ако посещава) избира само. Хората, които човек НЕ избира сам, са човекът на опашката до теб в магазина, съседите, продавачите. Те са... ами, каквито се паднат. Идеята, че е по-добре да се социализира човек с напълно случайни и по никой начин не отговарящи на собствения му (какъвто и да е той) интелект, на нивото му, на манталитета му, на вкусовете, предпочитанията, интересите и разбиранията му, вместо да подбере хора от среда със, предполагаемо, хора с, общо взето, сходно ниво, интереси и вкусове е, меко казано, странна. И не би бенифицирала не само по-интелигентния, но също толкова и човекът с по-ниско ниво. Няма как единият да говори за някое по-особено изпълнение на Фауст и фините техники в експресионализма, а другият - за белота на терцата и задника на Белана - и този разговор да представлява приятно прекарано време за която и да е страна.
Това, че с някого имате сходни интелектуални интереси и сходно интелектуално ниво няма нищо общо с това дали ще имате сходна ценностна система и съвместими характери – последните според мен са истинската основа на приятелството. В това отношение съучениците са точно толкова случайни, колкото и продавачката в магазина. От друга страна не разбирам защо човек трябва да се затвори само с хора с неговия интелект и вкусове – аз имам приятели с познания и задълбочени интереси, много по-различни от моите. Всъщност го намирам за много по-интелектуално стимулиращо, отколкото да се затворя в кръга на хората с моята специалност, където дадени неща се приемат за очевидни, а всъщност не са за външен човек и може изобщо да не са верни.  От хора, които нямат същото ниво на образование, също понякога можеш да научиш много или може просто да са добри хора, общуването с които да направи и теб по-добър човек.
Може да направи оправдани предположения за това какъв тип хора биха се интересували от едно или друго (по отношение на образованието). Много по-оправдани от каквито и да било предположения, касаещи характера на стоящия/стоящата отзад на опашката в Кауфланд.
Всъщност за човек, когото виждаш пред себе си, можеш да си направиш (ако си наблюдателен) много по-добра преценка какъв е, отколкото да си фантазираш какъв е човекът, който като теб се интересува, примерно, от френска литература. Познавам хора със сходни на мен интереси, които са просто отвратителни, както и такива, които са прекрасни, а също и всичко между тези две крайности. Не съм забелязала особена корелация между това дали с някого имаме сходни интереси и дали ще харесам този човек и ще се разбираме.

Но само който е имал истински приятели - такива от 1 клас дори - който ги е запазил и ценил - може да направи разликата с новопоявил се познат, независимо откъде.
И с приятелите от първи клас сте били непознати, преди да се срещнете. Новопоявителият се познат може постепенно да се превърне в добър приятел, в един момент може да откриете, че е всъщност най-добрият Ви приятел. Раздвам се, че имате качествени приятели от ранна възраст, аз лично съм близка само с една приятелка от този период. Моят опит показва, че е възможно да изградиш искрено и стабилно приятелство с някого, с когото си се запознал в зряла възраст – именно защото вече сте изградени личности, а от първи клас до зрялата възраст повечето хора доста се променят.
Понякога приятелството продължава просто от сантименталност или нещо подобно на sunk cost fallacy – хората продължават да се правят на приятели, просто защото „нали са приятели още от първи клас“, а всъщност единият може да има много токсично поведенеи към другия, или да му поиска голяма сума пари на заем и да не я върне или да му навреди по други начини. Радвам се, че сте имали щастието при Вас случаят да не е такъв, но светът не се изчерпва с Вашия личен опит. От друга страна тази нагласа, че като сте завършили университета и вече сте се сдобили с всички приятели, от които имате нужда, може да попречи да се сприятелите с прекрасни хора.
СЕРИОЗНО!?
Извинете, можете ли да ми кажете как да стигна до ул. Асенова?
Опасявам се, че не зная, но бихте ли ми станал доживотен приятел, понеже съм аааадски социално умел?
Леле.
Някои хора май гледат твърде много лигави романтични комедии. Холивуд... може да е особено вреден!

Изобщо нямах предвид да ходите по улиците и да питате хората дали биха Ви станали доживотни приятели. От моя гледна точка е също толкова абсурдно да отидеш в ново училище и да очакваш, че там непременно ще намериш приятели. И примерът ми не е от холивудски филм, а от живота ми. Всъщност в ситуации, в които другата страна няма какво да получи от Вас, се вижда какъв човек имате насреща си. В моя случай с готовност  не просто ми обясни, а ме заведе на адреса, по пътя се разговорихме и така започна нашето познанство, което се превърна в приятелство.

Подозирам, че съм близко до възрастта на родителите ти, знам ли. Играехме си на улицата, да. Бяхме с не повече от 4 години разлика. Имаше и по-дребни, но не в нашата група, имаше и по-големи, но също бяха отделно. От децата, с които съм тичала тогава, поддържам връзка с 0 на брой. За няколко от тях чух, че станали наркомани.
Четири години са доста голяма разлика по отношение на децата. Всъщност точно за такава разлика говорех, нямах предвид абируриенти и прохождащи, а точно 7-8 годишни до 12-13 годишни. При тинейджърите вече и заниманията, и начина на общуване са други.
Аз пък чувам за свои съученици, че са станали наркомани. Как ли е станало? Ако действаме по Вашата логика на сходствата, би трябвало да има училища изцяло с наркомани и такива изцяло без наркомани, и макар че някъде са повече, а другаде по-малко, никакви сходни интереси и сходен интелект не са гаранция, че едно дете няма да попадне на такива.


Никога не сме били отговорно за дребните. Ако са били толкова тъпи да тръгнат по нас и се изгубят по пътя... ами, техен си проблем, пък и едва ли някой би забелязал. Големите пък са се интересували от някой от нас само ако има цигари и само докато изправи тази несправедливост на природата.
Ако е така, значи твоите тогавашни другарчета вероятно са сред днешните безсмъртни с маски като лигавници. При родителите ми нещата са стояли по друг начин.

Но пък думите ти ме карат да се замисля за възрастта ти - нямаш лентичка, би ли споделила, моля, колко деца и на каква възраст имаш? (...) Моля, съобрази се, темата е сериозна, не за чесане на клавиатури, за някои тук - жизненоважна - и е за родители или поне баби-дядовци, не за кибици. Крайно нетактично е. (...)Какъв ти е проблемът, че си тръгнала да раздаваш съвети на хора на възрастта на родителите ти? Гадже ли не можеш да си намериш, що ли? Понеже ако е така, да те светна: тук няма да те  огрее. Особено пък в тази тема.

Не си чеша клавиатурата, дискутирам, обменям информация и идеи със съфорумките. Почти на 30г. съм. Аз самата нямам деца, но имам познати и приятели с деца, както и такива, които са учители, затова ме вълнува темата. А и ако нещата се изпуснат в училищата, то вирусът ще се разпространи сред цялото население.
Не виждам защо толкова Ви дразни, че имам определено мнение, различно от Вашето. Споделям го, защото смятам, че може да е полезно на някого – да види, че животът може да е много по-различен и този различен живот може дори да е по-добър. Коментирах социализацията в училищата и извън тях, защото тя се изтъква като едно от основните предимства на присъственото обучение, заради което някои са склонни да рискуват разпространенние на вируса. Изобщо не си търся гадже в темата, не знам това откъде Ви хрумна, след като не съм споменавала нищо за романтични връзки. Може би това е Вашият опит да ме уязвите, наред с определения като „скучаеща хлапачка“.
А това:
много повече бих се уповавала на съветите за отглеждане на деца на циганката, отколкото на скучаеща хлапачка, четяща форум за родители. Особено пък по въпросите за социализацията!
е едновременно тъжно и тревожно. Колко добре са социализирани според Вас циганчетата, които просят, или тези момичета, които ги женят на 12г.? Или тези, които ровят по кофите с родителите си.

Досега ми изглеждахте като една от по-разумните съфорумки (поне по отношение на пандемията, май не съм попадала на Ваши коментари в други теми), затова бях много изненадана от този коментар – не само не приемате нищо, което не се вписва във Вашия собствен опит, но и се заяждате и се опитвате да определяте кой да пише в темата и кой не.

Последна редакция: вт, 01 сеп 2020, 02:20 от winni_

# 610
  • София
  • Мнения: 5 621
Те модераторите друга работа си нямат, че да четат и анализират километрична тема, която доста се отклонява от целта си напоследък...
Plot twist: модерирането не работи така, защото физически не е възможно. Който има проблем, подава сигнал към модератор, и тогава се обръща изрично внимание на дадено мнение.
Умолявам ви да имате милост към работещите родители и да пишете по същество, чатовете може да се провеждат и на лични, предварително благодаря.

# 611
  • София
  • Мнения: 17 652
Скрит текст:

Много се отклонихме от основната тема, но все пак реших да отговоря. След като за повече от 24ч. модераторите не са определили коментарът на katiABV за спам, надявам  се да отсъдят същото и за моят отговор.
Е, това едва ли има чак такова значение, нали? Wink Ако до завършване на училище човек няма достатъчно добри и близки приятели... които да му стигнат за един живот... значи без друго никога няма да има такива. А познати лесно се намират. Дет' се вика - пътуваш във влак и се заприказваш със съкафезниците.
 
Не, просто показва, че прави разлика м/у "бегли / далечни познати", "познати", "добри познати" и "приятели". И при това има и такива, които да попадат в последната категория.
 
До завършване на училище според теб означава ли, че само в училището се търсят приятели в този период. Познати се намират, да, и всеки познат има потенциала да се превърне в приятел – доживотен, верен, надежден приятел, нищо, че не се знаете от първи клас. Наистина ли смяташ, че приятели са само хората, с които си била в един клас/специалност? Класифицираш определени хора като само „познати“ и отричаш възможността да станете приятели, само защото пътищата ви са се пресекли по-късно? Истинското приятелство не се измерва с години, през които си познавал някого, а това какво си видял от него, какво сте правили едни за други и т.н.
Родителят, който се предполага да мисли добро за детето си, подбира училището му. По-късно то само си избира (доколкото му позволяват силите) гимназия според своите изисквания. Университетът (ако посещава) избира само. Хората, които човек НЕ избира сам, са човекът на опашката до теб в магазина, съседите, продавачите. Те са... ами, каквито се паднат. Идеята, че е по-добре да се социализира човек с напълно случайни и по никой начин не отговарящи на собствения му (какъвто и да е той) интелект, на нивото му, на манталитета му, на вкусовете, предпочитанията, интересите и разбиранията му, вместо да подбере хора от среда със, предполагаемо, хора с, общо взето, сходно ниво, интереси и вкусове е, меко казано, странна. И не би бенифицирала не само по-интелигентния, но също толкова и човекът с по-ниско ниво. Няма как единият да говори за някое по-особено изпълнение на Фауст и фините техники в експресионализма, а другият - за белота на терцата и задника на Белана - и този разговор да представлява приятно прекарано време за която и да е страна.
Това, че с някого имате сходни интелектуални интереси и сходно интелектуално ниво няма нищо общо с това дали ще имате сходна ценностна система и съвместими характери – последните според мен са истинската основа на приятелството. В това отношение съучениците са точно толкова случайни, колкото и продавачката в магазина. От друга страна не разбирам защо човек трябва да се затвори само с хора с неговия интелект и вкусове – аз имам приятели с познания и задълбочени интереси, много по-различни от моите. Всъщност го намирам за много по-интелектуално стимулиращо, отколкото да се затворя в кръга на хората с моята специалност, където дадени неща се приемат за очевидни, а всъщност не са за външен човек и може изобщо да не са верни.  От хора, които нямат същото ниво на образование, също понякога можеш да научиш много или може просто да са добри хора, общуването с които да направи и теб по-добър човек.
[quote au12:24thor=katiABV link=topic=1245228.msg41305383#msg41305383 date=1598825289]
Може да направи оправдани предположения за това какъв тип хора биха се интересували от едно или друго (по отношение на образованието). Много по-оправдани от каквито и да било предположения, касаещи характера на стоящия/стоящата отзад на опашката в Кауфланд.
Всъщност за човек, когото виждаш пред себе си, можеш да си направиш (ако си наблюдателен) много по-добра преценка какъв е, отколкото да си фантазираш какъв е човекът, който като теб се интересува, примерно, от френска литература. Познавам хора със сходни на мен интереси, които са просто отвратителни, както и такива, които са прекрасни, а също и всичко между тези две крайности. Не съм забелязала особена корелация между това дали с някого имаме сходни интереси и дали ще харесам този човек и ще се разбираме.

Но само който е имал истински приятели - такива от 1 клас дори - който ги е запазил и ценил - може да направи разликата с новопоявил се познат, независимо откъде.
И с приятелите от първи клас сте били непознати, преди да се срещнете. Новопоявителият се познат може постепенно да се превърне в добър приятел, в един момент може да откриете, че е всъщност най-добрият Ви приятел. Раздвам се, че имате качествени приятели от ранна възраст, аз лично съм близка само с една приятелка от този период. Моят опит показва, че е възможно да изградиш искрено и стабилно приятелство с някого, с когото си се запознал в зряла възраст – именно защото вече сте изградени личности, а от първи клас до зрялата възраст повечето хора доста се променят.
Понякога приятелството продължава просто от сантименталност или нещо подобно на sunk cost fallacy – хората продължават да се правят на приятели, просто защото „нали са приятели още от първи клас“, а всъщност единият може да има много токсично поведенеи към другия, или да му поиска голяма сума пари на заем и да не я върне или да му навреди по други начини. Радвам се, че сте имали щастието при Вас случаят да не е такъв, но светът не се изчерпва с Вашия личен опит. От друга страна тази нагласа, че като сте завършили университета и вече сте се сдобили с всички приятели, от които имате нужда, може да попречи да се сприятелите с прекрасни хора.
СЕРИОЗНО!?
Извинете, можете ли да ми кажете как да стигна до ул. Асенова?
Опасявам се, че не зная, но бихте ли ми станал доживотен приятел, понеже съм аааадски социално умел?
Леле.
Някои хора май гледат твърде много лигави романтични комедии. Холивуд... може да е особено вреден!

Изобщо нямах предвид да ходите по улиците и да питате хората дали биха Ви станали доживотни приятели. От моя гледна точка е също толкова абсурдно да отидеш в ново училище и да очакваш, че там непременно ще намериш приятели. И примерът ми не е от холивудски филм, а от живота ми. Всъщност в ситуации, в които другата страна няма какво да получи от Вас, се вижда какъв човек имате насреща си. В моя случай с готовност  не просто ми обясни, а ме заведе на адреса, по пътя се разговорихме и така започна нашето познанство, което се превърна в приятелство.

Подозирам, че съм близко до възрастта на родителите ти, знам ли. Играехме си на улицата, да. Бяхме с не повече от 4 години разлика. Имаше и по-дребни, но не в нашата група, имаше и по-големи, но също бяха отделно. От децата, с които съм тичала тогава, поддържам връзка с 0 на брой. За няколко от тях чух, че станали наркомани.
Четири години са доста голяма разлика по отношение на децата. Всъщност точно за такава разлика говорех, нямах предвид абируриенти и прохождащи, а точно 7-8 годишни до 12-13 годишни. При тинейджърите вече и заниманията, и начина на общуване са други.
Аз пък чувам за свои съученици, че са станали наркомани. Как ли е станало? Ако действаме по Вашата логика на сходствата, би трябвало да има училища изцяло с наркомани и такива изцяло без наркомани, и макар че някъде са повече, а другаде по-малко, никакви сходни интереси и сходен интелект не са гаранция, че едно дете няма да попадне на такива.


Никога не сме били отговорно за дребните. Ако са били толкова тъпи да тръгнат по нас и се изгубят по пътя... ами, техен си проблем, пък и едва ли някой би забелязал. Големите пък са се интересували от някой от нас само ако има цигари и само докато изправи тази несправедливост на природата.
Ако е така, значи твоите тогавашни другарчета вероятно са сред днешните безсмъртни с маски като лигавници. При родителите ми нещата са стояли по друг начин.

Но пък думите ти ме карат да се замисля за възрастта ти - нямаш лентичка, би ли споделила, моля, колко деца и на каква възраст имаш? (...) Моля, съобрази се, темата е сериозна, не за чесане на клавиатури, за някои тук - жизненоважна - и е за родители или поне баби-дядовци, не за кибици. Крайно нетактично е. (...)Какъв ти е проблемът, че си тръгнала да раздаваш съвети на хора на възрастта на родителите ти? Гадже ли не можеш да си намериш, що ли? Понеже ако е така, да те светна: тук няма да те  огрее. Особено пък в тази тема.

Не си чеша клавиатурата, дискутирам, обменям информация и идеи със съфорумките. Почти на 30г. съм. Аз самата нямам деца, но имам познати и приятели с деца, както и такива, които са учители, затова ме вълнува темата. А и ако нещата се изпуснат в училищата, то вирусът ще се разпространи сред цялото население.
Не виждам защо толкова Ви дразни, че имам определено мнение, различно от Вашето. Споделям го, защото смятам, че може да е полезно на някого – да види, че животът може да е много по-различен и този различен живот може дори да е по-добър. Коментирах социализацията в училищата и извън тях, защото тя се изтъква като едно от основните предимства на присъственото обучение, заради което някои са склонни да рискуват разпространенние на вируса. Изобщо не си търся гадже в темата, не знам това откъде Ви хрумна, след като не съм споменавала нищо за романтични връзки. Може би това е Вашият опит да ме уязвите, наред с определения като „скучаеща хлапачка“.
А това:
много повече бих се уповавала на съветите за отглеждане на деца на циганката, отколкото на скучаеща хлапачка, четяща форум за родители. Особено пък по въпросите за социализацията!
е едновременно тъжно и тревожно. Колко добре са социализирани според Вас циганчетата, които просят, или тези момичета, които ги женят на 12г.? Или тези, които ровят по кофите с родителите си.

Досега ми изглеждахте като една от по-разумните съфорумки (поне по отношение на пандемията, май не съм попадала на Ваши коментари в други теми), затова бях много изненадана от този коментар – не само не приемате нищо, което не се вписва във Вашия собствен опит, но и се заяждате и се опитвате да определяте кой да пише в темата и кой не.
[/quote]

Нали разбираш, че в очите на пишещите тук влизаш точно в тази категория - на скучаещите хлапачки? Това, че си почти на 30, никак не е към положителните неща. Ако пишеше в "искам бебе" щеше да си абсолютно на мястото си. Но пък по същия начин биха скастрили някое 14 годишно с 0 опит, ако се появи и почне да раздава съвети. Като те интересува - чети, никой не те спира. Ако нещо не разбираш - питай. Но не изказвай становища. Това, че познаваш някои от играчите на терена не те поставя там - точно толкова си си част от публиката. И да, ние тук поемаме истински, реален и сериозен риск. Независимо какви варианти се приемат, винаги поемаме риск - и за живота си, и за живота и здравето на децата си, и за бъдещето на децата си, за тяхното развитие. Това е риск, който ти НЕ поемаш в момента. НЕ споделяш това с нас, предпочитаме да не споделяш и мнението си. Понеже поне част от нас се чувстват като бойци на тепиха, на които публиката подвиква с коя ръка да ударят. Не е стимулиращо, а просто гадно. Виж, в Клюкарника никой не би си помислил, че участието ти е неподходящо - ако ти е скучно, пиши и там. Но най-вече си намери сериозно и стабилно гадже, с което като мине короната да направиш 2-3 дечица и да, така да се каже, си спечелиш "правото" да пишеш тук. Или проучи възможностите за инвитро - да, разрешено е и сама жена да пожелае да е родител. Или за осиновяване - толкова много дечица има, които имат нужда от любов!


Това е като българите и футбола - всички знаят по-добре как да се рита топката от футболистите... само дето както и да я ритнат, където и да я запратят, ако не наранят някой от зрителите с нея в последна сметка е все тая. А образованието на децата е важно за съдбата им - и, съответно, е важно за родителите им. Така че съвети от "кибици" не са особено препоръчителни. От педагози, дори и самите те да не са имали деца - да, понеже имат определени познания в областта. От детски психолози, от баби и дядовци, чиито деца вече са големи, но са имали някакъв конкретен опит, от педиатри, независимо дали имат или не деца, от лекари, медицински сестри, лекуващи деца - да. От родители на по-малки деца, които още не са стигнали до училище - с едно на ум, но те все пак имат конкретно лично отношение към въпроса. От чайлдлес групата или от хора, които по някакво стечение на обстоятелствата не са имали деца - не. От такива, които просто са още малки и не се чувстват готови за тази стъпка - още по-малко. Не искам да съм груба и да ползвам хубавата българска поговорка "всяка жаба да си знае гьола", но... ами да, точно това искам да кажа. За нас това не е чесане на клавиатури и приятно прекарване на няколко часа или запълване на скуката в свободното време, а жизнено важен въпрос. В най-буквалния възможен смисъл. Как да се изразя по-деликатно... публиката не е добре дошла. Само участници в изпълнението и хора от екипа.

Последна редакция: вт, 01 сеп 2020, 13:24 от katiABV

# 612
  • Мнения: 1 010
Скрит текст:

Това е като българите и футбола - всички знаят по-добре как да се рита топката от футболистите... само дето както и да я ритнат, където и да я запратят, ако не наранят някой от зрителите с нея в последна сметка е все тая. А образованието на децата е важно за съдбата им - и, съответно, е важно за родителите им. Така че съвети от "кибици" не са особено препоръчителни. От педагози, дори и самите те да не са имали деца - да, понеже имат определени познания в областта. От детски психолози, от баби и дядовци, чиито деца вече са големи, но са имали някакъв конкретен опит, от педиатри, независимо дали имат или не деца, от лекари, медицински сестри, лекуващи деца - да. От родители на по-малки деца, които още не са стигнали до училище - с едно на ум, но те все пак имат конкретно лично отношение към въпроса. От чайлдлес групата или от хора, които по някакво стечение на обстоятелствата не са имали деца - не. От такива, които просто са още малки и не се чувстват готови за тази стъпка - още по-малко. Не искам да съм груба и да ползвам хубавата българска поговорка "всяка жаба да си знае гьола", но... ами да, точно това искам да кажа. За нас това не е чесане на клавиатури и приятно прекарване на няколко часа или запълване на скуката в свободното време, а жизнено важен въпрос. В най-буквалния възможен смисъл. Как да се изразя по-деликатно... публиката не е добре дошла. Само участници в изпълнението и хора от екипа.

Като смяташ, че кометарите ми са безполезни, защо просто не ги прескачаш, а държиш да кажеш, че мнението ми не е от значение и да се държиш сякаш някой трябва да иска разрешение от теб, за да коментира. Темата засяга най-пряко, но не само хората с деца. Ако училищата пламнат, децата ще разпространят  вируса навсякъде и болниците ще се напълнят, което ще е лошо за всички ни. И ме вбесява как вместо да бяха положени през последните няколко месеца усилия да се организира дистанционно образование, да се обучават учителите на работа с платформи, графични таблети и т.н, да се разработят материали, които да се използват през тази година, няколко заинтересовани страни повтарят абсурдни аргументи за това как не можело, дори за да не бъдат застрашени здравето и животът на сериозна част от населението.

Ето линк към статия, която може да бъде интересна и полезна:

Какво се променя в платформите за учене за новата учебна година

https://www.dnevnik.bg/specialproject/2020/08/31/4104260_kakvo_s … uchene_za_novata/

# 613
  • Мнения: X
И ме вбесява как вместо да бяха положени през последните няколко месеца усилия да се организира дистанционно образование, да се обучават учителите на работа с платформи, графични таблети и т.н, да се разработят материали, които да се използват през тази година, няколко заинтересовани страни повтарят абсурдни аргументи за това как не можело, дори за да не бъдат застрашени здравето и животът на сериозна част от населението.
Как реши, че не се работи в тази посока?

# 614
  • Бургас
  • Мнения: 8 511

Това е като българите и футбола - всички знаят по-добре как да се рита топката от футболистите... само дето както и да я ритнат, където и да я запратят, ако не наранят някой от зрителите с нея в последна сметка е все тая. А образованието на децата е важно за съдбата им - и, съответно, е важно за родителите им. Така че съвети от "кибици" не са особено препоръчителни. От педагози, дори и самите те да не са имали деца - да, понеже имат определени познания в областта. От детски психолози, от баби и дядовци, чиито деца вече са големи, но са имали някакъв конкретен опит, от педиатри, независимо дали имат или не деца, от лекари, медицински сестри, лекуващи деца - да. От родители на по-малки деца, които още не са стигнали до училище - с едно на ум, но те все пак имат конкретно лично отношение към въпроса. От чайлдлес групата или от хора, които по някакво стечение на обстоятелствата не са имали деца - не. От такива, които просто са още малки и не се чувстват готови за тази стъпка - още по-малко. Не искам да съм груба и да ползвам хубавата българска поговорка "всяка жаба да си знае гьола", но... ами да, точно това искам да кажа. За нас това не е чесане на клавиатури и приятно прекарване на няколко часа или запълване на скуката в свободното време, а жизнено важен въпрос. В най-буквалния възможен смисъл. Как да се изразя по-деликатно... публиката не е добре дошла. Само участници в изпълнението и хора от екипа.


Е, всеки човек все някога е бил дете, нали? Не се е пръкнал от нищото. И най-вероятно има спомени от детството - какво и изживял в училище, как се е чувствал, как му се е отразило беге образованиято.
То по твоята логика и мъжете не могат да са гинеколози, защото не могат да раждат.

Общи условия

Активация на акаунт