Сексуално образование в начален етап! Що за дивотия!?

  • 8 571
  • 312
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 38 515
Работех с една група момичета 11-13 г. Напролет, явно вече ме почувстваха близка, в края на часовете, едната каза, че има цикъл и другите подир нея се разбъбриха. Аз бях малко 🙄☺️, ама успях да се включа адекватно.

# 226
  • Мнения: 4 401
Много ми е странно възрастни, добре възпитани хора да възприемат за нормално да се разговаря по такива въпроси с...непознати. Явно съм от по-старото поколение ,за което някои неща се коментират само с хора на които се има доверие и се считат за близки.
Аз не съм против самото образоване, а не одобрявам то да се провежда от чужди за децата хора.
Още от малки им повтаряме да не разговарят и да не вярват на непознати, е  какъв ще е ефекта от това непознат да влезе и да си изпее лекцията. Ако идеята е само колкото да си вземе хонорара ,ок .
Виж ако  това същото бъде поднесено от класния ръководител или училищния психолог ,даже може да се престрашат да си зададат въпросите ,ако възникнат такива.
Друг деликатен момент е в каква група ще се проведе въпросната беседа. Много деца се стесняват да зададат въпрос, ако не е подходено с такт, а са събрани целия клас.
 Също и за по-големите. Тъжно и жалко е да си мислят че се  ''учат '' как да правят секс от порно .А после се чудят защо нямат здрава връзка.
Такова образование има място не само при по-малките, но за да има ефект ,трябва да се поднесе по подходящ начин.
thewishmaster, изглежда сте прочели поста ми преди сутрешното си  кафе .Класния ръководител е този, с който децата 1-4 кл са най-дълго .Познават го и му имат доверие и деца, и родители. За мен той е най-подходящ за целта.
Всеки друг учител влязъл в този клас само за едната лекция си остава чужд и непознат. Мъниците не са го виждали, не са свикнали с него. Децата трудно биха се отпуснали и биха си задали въпросите, които евентуално възникнат.

# 227
  • София
  • Мнения: 17 592
Много ми е странно възрастни, добре възпитани хора да възприемат за нормално да се разговаря по такива въпроси с...непознати. Явно съм от по-старото поколение ,за което някои неща се коментират само с хора на които се има доверие и се считат за близки.
Аз не съм против самото образоване, а не одобрявам то да се провежда от чужди за децата хора.
Още от малки им повтаряме да не разговарят и да не вярват на непознати, е  какъв ще е ефекта от това непознат да влезе и да си изпее лекцията. Ако идеята е само колкото да си вземе хонорара ,ок .
Виж ако  това същото бъде поднесено от класния ръководител или училищния психолог ,даже може да се престрашат да си зададат въпросите ,ако възникнат такива.
Друг деликатен момент е в каква група ще се проведе въпросната беседа. Много деца се стесняват да зададат въпрос, ако не е подходено с такт, а са събрани целия клас.
 Също и за по-големите. Тъжно и жалко е да си мислят че се  ''учат '' как да правят секс от порно .А после се чудят защо нямат здрава връзка.
Такова образование има място не само при по-малките, но за да има ефект ,трябва да се поднесе по подходящ начин.


От мен да го знаеш, малките деца се притесняват много повече от разговор за това как се връзват обувки пред непознат или пред други представители на "своя вид", отколкото от разговор за секс. Ако се притесняват от разговор за секса, значи просто вече е изтърват правилният момент за разговора.

# 228
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 282

О, за тях изобщо не се и сетих. В смисъл - изобщо не влизат дори в типа допустими хора - т.е. нещо от МОН (пак не бих била съгласна) или нещо от сорта... неправителствените могат да си направят каквито си желаят курсове или неделни училища.


Точно това е проблема-НПО не бива да се допускат в училищата.

Никой няма нищо против сексуалното образование ,ако е в рамките на нормалното и с децата работят специалисти-учител или лекар например.
Или пък полицай да обясни за насилието и за наркотиците...

Но не и разни лелки от някакви НПО-та.Те нямат работа нито в детската градина,нито в училищата.


Много е важно кой точно и какво ще говори на децата.

# 229
  • Мнения: X
А защо решихте, че НПО-та ще обучават децата?

# 230
  • София
  • Мнения: 62 595
А кой, мислиш, че ще ги обучава? Тези неща се работят по проекти най0често. Ще назначат учител ли, мислиш? Или учителят по биология ще го води? Ако изобщо е вътрешен човек, то ще е по-вероятно психологът.

# 231
  • София
  • Мнения: 17 592

О, за тях изобщо не се и сетих. В смисъл - изобщо не влизат дори в типа допустими хора - т.е. нещо от МОН (пак не бих била съгласна) или нещо от сорта... неправителствените могат да си направят каквито си желаят курсове или неделни училища.


Точно това е проблема-НПО не бива да се допускат в училищата.

Никой няма нищо против сексуалното образование ,ако е в рамките на нормалното и с децата работят специалисти-учител или лекар например.
Или пък полицай да обясни за насилието и за наркотиците...

Но не и разни лелки от някакви НПО-та.Те нямат работа нито в детската градина,нито в училищата.


Много е важно кой точно и какво ще говори на децата.


Ама, Вени, никой тук не е коментирал изобщо идеята нпо, филанкишията (който и да е той) или изобщо някой хванат от пътя да ходи и да преподава на децата каквото и да било... Не само сексуално обучение - не бих се съгласила такъв човек да им преподава литература, физика или математика... Просто кои са хората, имат право да преподават, е нещо вече изяснено.

# 232
  • Мнения: X
А кой, мислиш, че ще ги обучава? Тези неща се работят по проекти най0често. Ще назначат учител ли, мислиш? Или учителят по биология ще го води? Ако изобщо е вътрешен човек, то ще е по-вероятно психологът.


Какво пречи учителят по биология да ги води? Какъв е проблемът, ако това е психологът?

# 233
  • София
  • Мнения: 62 595
Те не са с разтегателно работно време, за да водят И това на всичко класове. По организационни и конюнктурни причини.  Или ще назначават човек по проект, за да ги води. А ако са редовни часове като биологията, трябва пак да назначат човек. А програмата ще у нагъчкат с още един предмет.

# 234
  • Мнения: X
Не, не трябва. Учителите  по биология и без това трудно си запълват хорариума.

# 235
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 282
Не е проблем,ако учител по биология води часовете.

За НПО-имаше опити да се пробутват разни материали от НПО-та в някои училища.Коментирали сме това в друга тема.

Едно е да се говори на децата в предучилищна група например за човешкото тяло,за личната хигиена,за птички и пчелички...
Съвсем друго е да дойде една лелка от НПО  да им обясни за хомосексуалната любов .

Последна редакция: ср, 16 сеп 2020, 09:10 от -veni-

# 236
  • София
  • Мнения: 17 592
Вени, никъде в първия пост не е изказана идеята, че тези часове ще се водят от някой от пътя. Склонна съм да вярвам, че всички, които одобряват идеята, по презумпция приемат, че часовете ще се водят от квалифицирани учители, а не произволно избрани хора, които в момента си нямат друга работа.

# 237
  • Мнения: 23
Хора, това с тия НПО-та са фейк нюз, които целят манипулация и поляризация на обществото и то със съвсем други цели. Не се връзвайте на тези глупости. Ако се въведе сексуално образование в училищата, то няма как да се прави от НПО-та, нито да е нерегулирано. Едно време с подобни въпроси се товареха класните (не помните ли, че имаше час на класа) или психологът на учлището като това не се считаше за образование, а по-скоро за разяснителни кампании (правили са ни такива за наркотиците и Закона за движение по пътищата). Да не говорим, че всичко, което се преподава на деца, минава през предварително одобрение, а не просто ей така, някой идва и си говори каквото си иска.

# 238
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 282
Мери,Кати,дано да е така.
Аз лично не съм против,ако с децата ще работи учител или лекар.

# 239
  • София
  • Мнения: 17 592

Аз съм против неквалифицирани лица да преподават каквото и да било... не само сексуално образование. Единствените изключения са, примерно, студенти по музика, запознаващи децата с различни музикални инструменти в присъствието на редовния им учител или студенти по ... някакви изкуства, показващи им някакви по-особени или "хитри" техники в рисуването, апликацията или нещо си друго, отново в присъствие на редовния им учител. Предполагам, не бих била против фотограф да ги запознава с фотографски техники (не и за промиване на филми) или кинооператори - с добро боравене с камера, но отново в присъствие на редовен учител. Главно понеже редовните учители едва ли са запознати с такива специфични неща в тънкост и (от опит) на децата им харесва, може да се запалят трайно по изкуство. Но не си представям, че има такова нещо в репродуктивния механизъм на човека (или емоционалната му страна), което да би било тайна за учителя по биология, психолога или училищния лекар / медицинска сестра.

Общи условия

Активация на акаунт