Рекламация от Технополис

  • 4 988
  • 19
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Привет,

Преди 2-3 месеца купих нов телефон на баща ми от Технополис. Преди няколко седмици спря да се зарежда, занесохме го на сервиз и от там сега ни казаха, че имало следи от ерозия, следователно бил заливан и гаранцията не важи. Само дето телефона не е заливан. От познати чух, че това си е направо "стандартна" практика при тях и мнозинството рекламации ги отказвали от сервиза точно по тази причина. Подадохме жалба в КЗП, но съм чувал че нищо не правели и че нашият случай не бил уникален. Някой може ли да сподели подобен опит, какво се е случило и да даде съвет как да процедираме?
Благодаря предварително!

Поздрави, Краси

# 1
  • Мнения: 435
Никога не съм имала проблеми с Технополис - имах проблем с Техномаркет преди години. Управителя в Скай Сити София се държеше неуважително, непрофесионално и сърдито, едва заведе рекламацията с думите - 'сега ще чакате един месец, за да ви кажат, че нищо му няма на уреда и пак ще си го вземете'. Пояснявам, уреда не беше повреден, но след първа употреба не можах да го разглобя - занесох го с желание за замяна - на място едно момче се мъчи над 30 минути и след като успя ми го връчи да си го използвам - обясних, че след като без грешна експлоатация от моя страна е необходимо някой да се мъчи толкова време да го разглоби или уреда е дефектен или дизайна на всички уреди от модела е недомислен.

Написах едно дълго и напоително писмо до самите Техномаркет и след като беше препратено около 5 пъти получих извинение и покана да отида и да си избера друг продукт за същата цена или по-висока. Госпожа управител видимо се вбеси след като ме видя и се отнесе демонстативно нанякъде.

Та опитайте с писмо до eshop@technopolis.bg

# 2
  • Мнения: 40 737
Номерът е, че няма как да се докаже, че телефонът е бил заливан. По принцип нов телефон трябва да се провери, а кутийката трябва да е запечатана. Това веднага и на място се гледа и ако ви дадат разпечатан не го вземате. А и момчетата обикновено го разглобяват и сглобяват пред вас за сим карта и  да се види, че свети.

# 3
  • Мнения: 12 100
Ако искате вярвайте, но моя горчив опит с телефони в летните месеци е използване на калъф, който да го покрива и при разговор, защото потта е нещото, което причинява ерозия, без да е заливан телефона. Особено ако се ползва навън, във горещините и при по-продължителни разговори, ама ... да не е ставал телефон.

# 4
  • Мнения: 3 717
Правила съм рекламация в технополис на дребна покупка за има-няма 15 лева. Нещото сдаваше багажа за 2-3-4 месеца, нищо общо с обявените характеристики. От магазина твърдо отказаха да ми върнат парите, а само го заменяха. Категорично ми заявиха, че те пари не връщат. И дори ме питаха какво съм се впрегнала толкова, то да не струва милиони. На четвъртия път вече нямаше къде да ходят и ми върнаха парите.
В крайна сметка след година и половина дефекти и замяна най-накрая ми върнаха парите, но не ми се мисли ако за 15 лева така разиграват, какво ли правят с хора, платили няколко стотачки за техника.

# 5
  • Мнения: 1
На 15.11.2020 год. си купихме от Технополис кафе машина Делонги.
Оказа се , че не е кафе машина ,а самовар. Колкото и кафе да слагаш то излиза без никаква плътност и каймак, а освен това температурата на напитката е по-близо до нулата. Не зная как да реагирам, защото съм с сблъсквала с Рекламациите към Технополис и съм убедена, че отново всичко ще бъде напразно. В безизходица съм и не зная към кого да се обърна!

# 6
  • София
  • Мнения: 8 275
Кой модел е това Делонги?
Изчаквате ли да сетне индикатора показващ, че е заграла преди пуснете водата?
Имаме 4 бр. и не сме имали проблем с тях, между 10-20годишни са вече, все още работят безотказно (2 с крема диск и 2 без) и сме доволни от тях.


Потта наистина може да предизвика корозия. Познат имаше такъв проблем преди много години.

# 7
  • Мнения: 1
Черен петък се окаэа много черен эа мен. Купих си от Технополис телевизор олед Сони, за който дълго бях спестявала и лишавала от важни неща. Пуснаха го эа секунди, излезе надпис и докато раэбера какво става, казаха ,,работи'', беше прибран в кашона, а аз подканена към касата. В къщи изляэоха картинки и след това завинаги замлъкна, Върнахме се с идеята, че ще го подменят и ще се радвам на покупката, но уви изпратиха ме на  техен сервиз единствен за Варна т. е. който плаща, той поръчва музиката. И там естествено се обърнаха нещата и не ни признават гаранцията. Няма да описвам как целият ден само обикаляхме и в какво емоциснално състояние бяхме.
Върнаме се да кажем, че не може да се подиграват с нас, нарушено е правото на дребния потребител. Нима хипермаркет Технополис, не може да поеме отговорността за некачествената си стока, а се чуди как клиентите да плащат за своя сметка електроуредите, като се измислят причини да им се спре гаранцията.Цинично беше изказването ,,фирмена политика''
Може ли мнения какво да правя?

# 8
  • Мнения: 40 737
По закон ако рекламацията е в същия ден се връща в магазина. Ако е на следващ ден се носи в сервиз. Но и в двата случая не разбирам как така не ви уважават рекламацията???

# 9
  • Мнения: 808
По закон ако рекламацията е в същия ден се връща в магазина. Ако е на следващ ден се носи в сервиз. Но и в двата случая не разбирам как така не ви уважават рекламацията???
Toва по кой закон е?

# 10
  • Мнения: 12 100
Предполагам е ЗЗП/ Закона за защита на потребителите.

# 11
  • Мнения: 808
Силно се съмнявам, че в ЗЗП пише подобни глупости!

# 12
  • Мнения: 40 737
Честно казано не помня. Случвало ми се е, но като се замислих може да са били и някакви правила на продавача...

Обаче в ЗЗП има такъв член:

Чл. 127. (Изм. - ДВ, бр. 23 от 2021 г., в сила от 01.01.2022 г.) (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
(2) Търговецът е длъжен да поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощените от него лица рекламации във всяко едно от местата, посочени в ал. 4.
(3) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра, като на потребителя се издава документ, съдържащ датата, номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, вида на услугата и подпис на лицето, приело рекламацията.
(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е поръчана услугата, или на интернет сайта на търговеца, на който е направена поръчката, или на адреса на управление на търговеца. Рекламацията може да бъде предявена и във всеки от търговските обекти на търговеца на територията на страната, в които се осъществява подобна търговска дейност като тази в обекта, откъдето е поръчана услугата. Правото на избор на място за предявяване на рекламацията принадлежи изцяло на потребителя.

Последна редакция: нд, 20 ное 2022, 22:18 от Черна станция

# 13
  • Мнения: 808
Всъщност по закон (истинският), потребителят може да предяви рекламацията в магазина, от който е закупена стоката, ако не желае да го носи в сервиз. Търговецът е длъжен да приеме стоката за рекламация и да я запише в дневника за рекламации.
Грешката на дамата е, че не е оставила телевизора в магазина, а се е подлъгала да го носи по някакви сервизи.
Но в интерес на истината ми се струва, че се премълчават някои подробности и нещата не са толкова крайни, както ни се представят в случая.

# 14
  • Мнения: 40 737
Да, и аз не мога да разбера как ще откажат рекламация за неработещ телевизор.

Общи условия

Активация на акаунт