Рекламация от Технополис

  • 8 041
  • 33
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1
Здравейте, някой случайно да знае актуален имейл на Технополис на който може да се пусне жалба?

# 16
  • Мнения: 273
Здравейте! И ние имаме проблем с готварска печка AEG, закупена от Технополис. На втората година от ползването и започна да се напуква и лющи бялата боя на рамката на стъклокерамичните котлони. Видимо дефектът идва от некачествено боядисване от страна на производителя.  По принцип аз си поддържам безупречно уреда, използвам препарат, предназначен за стъклокерамиката. Естествено дойдоха от поддържащия сервиз и казаха, че дефектът е козметичен, не пречи на работата на уреда и не влиза в гаранционната поддръжка. Да, ама като дадеш толкова пари, не ти се иска електроуредите ти да са олющени. Писах до КЗП, отговориха, че не е в правомощията им заради гаранционната политика. Предлагат след подаване на жалба до търговеца/Технополис/ , ако няма ефект да подам заявление за извънсъдебно споразумение. Аз ще подам жалба в Технополис, но дали има смисъл? Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?

# 17
  • Мнения: 50 771
Че те не са ли все сребристи?
Иначе аз си имам едно наум за боядисани водопроводни кранове и други неща, защото боята пада точно след около две години. Не мисля, че ще го признаят за дефект, ще изнамерят нещо за неправилно поддържане. То май и в ЗЗП имаше нещо по въпроса, ама не ми се търси.

# 18
  • Мнения: 273
Печката е бяла и рамката също. Да, на тръби да, но тук няма логика да се пука и лющи. Аз говорих с човека от сервиза, той не се опита да ми говори нещо за неправилно използване на препарат, просто каза, че щом уредът работи, не влиза в гаранцията. То е видно, че е некачествено боядисване. Предната ни печка беше Горение, на 18 години беше като нова, дадохме я на майка ми. Явно всичко ново просто е по-некачествено.

# 19
  • Мнения: 341
Въпросът ми е свързан с Техномаркет, но наистина не знам какво да правя. Юли месец купихме на сина Ел. тротинетка Сегуейи и само след 3 месеца и много малко каране започна тресе. На 7 октомври я занесохме в магазина и я пратиха на сервиз. След 2 седмици ми звънят да кажат че имало подмъкнат кабел, не влизало в гаранцията и хоп 250лв. за ремонт. Мъжът ми вдигна малък скандал и от магазина казаха, че ще я пратят до друг сервиз. Онзи ден на 30 отидохме да питаме какво става и ния върнаха след месец и половина без да са направили нищо. В протокола от сервиза дори написали, че има следи от външни наранявания. Направо ми притъмня, тъй като е изключително пазена и няма нито една драскотина. Отгоре на всичко детето днес я включва да покара цифрите на дисплея въртят като луди в спряло положение. По едно време спряха но тротинетката не тръгна. Пращам за рекламация с дребен проблем, а те ми я връщат още по развалена.1000лв. хвърлени на вятъра. Дайте съвет какво да правя, явно с пращане в сервиз не става. Гаранцията за нищо не важи

# 20
  • Мнения: 2 126
Купих чанта за компютър от Технополис преди 10 дни. Ципът й се счупи при първо ползване. Имам скрийншот от Револют за цената, етикет от чантата, но нямам бележката с фискалния бон. Управителят на магазина отказва съдействие без фискален бон. Говорих и с рекламации агент в чат - същата работа. Предложиха ми само имейл за жалби. При рекламации има ли закон за защита на потребителя, на който мога да се позова? Благодаря.

# 21
  • Мнения: 50 771
Законът изисква касова бележка.

# 22
  • Мнения: 2 126
Благодаря, вече събмитвах chargeback с Револют, Ако се продават дефектни стоки, имам оригиналната опаковка, етикет с баркод и доказателство с ден и час на покупка, ще видим дали ще продължат да контестират, че не са длъжни да предложат някакво решение.

# 23
  • Мнения: 50 771
Разбирам те, но законът е казал, че касовата бележка е задължителна за предявяване на рекламация. Ако Револют някак могат да върнат плащането - ОК, но по закон не можеш да връщаш или рекламираш без касова бележка. Тва всички, пазаруващи по нета, го знаят - пазят за дам могат да върнат.

Цитат
Чл. 125. (Изм. - ДВ, бр. 23 от 2021 г., в сила от 01.01.2022 г.) (1) Потребителят има право да предяви рекламация на услуга, когато тя не съответства на договора, пред търговеца или упълномощено от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.
(3) При предявяване на рекламация потребителят може да претендира за привеждане на услугата в съответствие с договора, за намаляване на цената или за разваляне на договора и възстановяване на заплатената сума.
(4) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
(5) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

https://lex.bg/laws/ldoc/2135513678

# 24
  • Мнения: 2 126
Да, явно има разминаване с как нещата се случват в чужбина. При днешния ИТ свят, само с един клик, бар код, дата и час на транзакция е възможна проверка на какъвто и да е артикул. Не е нормално да се продават некачествени стоки, които са неизползваеми от момента на закупуване. Списъкът с почервеното ми звучи като “или”, а не “и” за всички три точки. Chargeback не съм правила досега, защото рекламации са ми се налагали, включително без бележка, няколко пъти, и са били уважавани без да се е налагало да правя допълнителни искове към банката си, но явно този път така ще бъде.

# 25
  • Мнения: 4 813
Законът е категоричен - или касова бележка, или фактура.
Технополис нямат вина в случая, че потребителят не си пази бележката.

# 26
  • Мнения: 2 126
Uъпдейт - парите ми върнаха с Револют за един ден, въпреки липсата на касова бележка, дърпанията и разправиите с Технополис и горните интерпретации.

# 27
  • Мнения: 50 771
Това е, защото финансовите институции имат такъв механизъм - при плащане с кредитна карта и рекламация към картоиздателя, а не към магазина, изтеглят плащането обратно. Но то няма общо с уважена рекламация по закона за защита на потребителите, просто е друг параграф. Магазините го знаят и понякога за някои неща отказват някои сделки. Имала съм случай, но не помня защо беше. Просто за магазина е неизгодно да е продал и после някой да размисли и те да останат без плащането. Но приемат риска, понеже не е масово, слагат си провизии и толкоз. Но пак повтарям, това не е уважена рекламация според закона.

# 28
  • Мнения: 2 126
Стоката, предлагана от търговците, трябва да е fit for its purpose. Не може да купиш продукт или услуга и на първия ден употреба, да е негоден за ползване. Няма как и да пазиш всяка издадена бележка. Законът е за защитa на потребителя и плащането с карта е допълнителна гаранция против това, да ти се пробутва некачествен продукт. Т.е. ти като потребител си двойно осигурен (естествено има и злоупотреби, за съжаление). На запад банково извлечение е равностойно на касова бележка. Точно защото е изключително лесно доказуемо от къде какво е купено. Въобще не ми е за парите, а че трябваше да пращам близки да се разправят, сега и Технополис трябва да поемат разходите по връщането по банков път и на некачествената стоката, а щеше да е изключително просто ако проявиха качествена customer service, щяха да спестят и на себе си и мен разправии.

# 29
  • Мнения: 50 771
Не, споря. Само казах как е по закон. А връщането на плащане, ако е с кредитна карта, си е бонус и някаква защита от измами. Не винаги работи, но си е опция. Ти си се спасила, супер.

Общи условия

Активация на акаунт