Черен списък на туристическите агенции !

  • 727 060
  • 1 569
  •   1
Отговори
# 1 260
  • Мнения: 1 390
Едва ли някой от "ужилените" клиенти би се задоволил с тези приказки...

# 1 261
  • Асеновград
  • Мнения: 4 137
Едва ли някой от "ужилените" клиенти би се задоволил с тези приказки...
Задаваха се въпроси дали парите са платени към доставчици. В клипа се дава  отговор на въпроса. За задоволяване е ясно,че никой няма да е доволен докато не си получи сумите обратно, или не ги използва. За мен лично много точно и професионално, се дава оценка на ситуацията. Освен това е обяснено и защо , по програмите по които се е получило някакво финансиране, не е възможно парите да се използват за възстановяване на суми към клиенти.
Докато не се върнат сумите, засегнатите каквото  и да им се казва няма да са доволни, ясно е.

# 1 262
  • Мнения: 15 271
Доколкото разбрах от сайта на министерството, на 8 февруари започват приемането на документи по програмата за отпускане на пари за връщане на клиенти, срокът е 14 дневен. Предполагам, че март месец ще има някаква яснота кога министерството ще ги изплати.
Въпросът е туристическите агенции да кандидатстват и парите да стигнат за всичките им клиенти, нещо в което лично аз се съмнявам.

Затова е хубаво министерството да контролира и редът за възстановяване на сумите, а не само да им нарине едни пари и те да ги върнат на когото те си преценят.

# 1 263
  • Мнения: 1 390
1. Държавата не е длъжна да подпомага частен бизнес, независимо от причините. За рисковете си има застрахователи. В пазарна икономика е напълно естествено някой да фалира и от това трагедия не може да се прави.
2. Не чух някой арбитър да е събрал платежните документи по веригата + съответните справки от банките за това къде са отишли всъщност парите.
3. Не чух какво е направено с цел да се предотврати подобна ситуация за идващия летен сезон.

# 1 264
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 562
1. Държавата не е длъжна да подпомага частен бизнес, независимо от причините. За рисковете си има застрахователи. В пазарна икономика е напълно естествено някой да фалира и от това трагедия не може да се прави.
2. Не чух някой арбитър да е събрал платежните документи по веригата + съответните справки от банките за това къде са отишли всъщност парите.
3. Не чух какво е направено с цел да се предотврати подобна ситуация за идващия летен сезон.
1. Държавата е събрала едни скромни такси между 3000 и 7000 на фирма и ги е задължила да си купуват една застраховка всяка година. После държавата е забранила на тези същите фирми да извършват дейност. Както има помощ за физически лица, така е нормално да има помощ и за юридически.
Да, да се обяви фалит е най-лесното за всяка фирма. И масово клиентите ще изгорят.
И да трагедия е, защото не е 1-2-3 фирми да са в тази ситуация, а целият сектор.
2. Масово се разплащаме по банка, съответно имаме и насрещните документи. Никакъв проблем не е да се докажат плащанията.
3. Намалена е сумата, която се изисква като депозит. Сроковете за анулация без неустойка са по-либерални. Срокът за връщане на суми е нормалния: 14 дена. Не виждам, какви други мерки могат да се вземат. Реално пазарът се саморегулира предвид ситуацията.

Доста време ТО молеха за помощ под формата на безлихвен кредит с идеята да върнат парите на клиентите и после в съответните срокове и към държавата/ съответната банка или фонд.

П.П. цял ден чета мнения на колеги - туроператори и никой не е във възторг.

Последна редакция: чт, 04 фев 2021, 19:17 от Galactic Voyager

# 1 265
  • Мнения: 21 817
Много е възможно държавата да не е подпомогнала ТА в тази ситуация, но пък аз като клиент как да им дам парите си и тази година? А и вече писах - пуснах запитване директно към хотел за резервация за лятото - искат ми 40% до края на февруари за ранни записвания и не връщат нитот лев при анулация. Ами няма да ползвам услуги с такива условия, не ми е изгодно. Особено в година на пандемия.

# 1 266
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 562
Много е възможно държавата да не е подпомогнала ТА в тази ситуация, но пък аз като клиент как да им дам парите си и тази година? А и вече писах - пуснах запитване директно към хотел за резервация за лятото - искат ми 40% до края на февруари за ранни записвания и не връщат нитот лев при анулация. Ами няма да ползвам услуги с такива условия, не ми е изгодно. Особено в година на пандемия.
Абсолютно сте права. Но извода тук е, че съответният хотел или много си вярва или не им пука.
Държавата няма с какво да се намеси. Законите си ги има и са ясни.

Повечето туроператори се нагодиха и предложиха посочените от мен мерки. Виждам и редица хотели с подобна политика: РИУ ще приемат анулации без неустойка до 1 ден преди настаняване, Мелия до 3 дена...има и хотели с читав маркетинг.

Последна редакция: пт, 05 фев 2021, 08:08 от Galactic Voyager

# 1 267
  • Мнения: 21 817
Да, и аз видях за Riu. Просто коментирах тази практика на хотелиерите, защото масово се реве, че бизнесът страда, а няма грам усилите да се нагодиш към обстановката. И аз мисля, че на хотелът на му пука и си вярва доста, локацията е примамлива. Да са живи и здрави, но без мен. Кои хотели са на тези, които наричате Мекия? Не са ми познати, затова питам.

# 1 268
  • Мнения: 892
Много е възможно държавата да не е подпомогнала ТА в тази ситуация, но пък аз като клиент как да им дам парите си и тази година? А и вече писах - пуснах запитване директно към хотел за резервация за лятото - искат ми 40% до края на февруари за ранни записвания и не връщат нитот лев при анулация. Ами няма да ползвам услуги с такива условия, не ми е изгодно. Особено в година на пандемия.
Абсолютно сте права. Но извода тук е, че съответният хотел или много си вярва или не им пука.
Държавата няма с какво да се намеси. Законите си ги има и са ясни.

Повечето туроператори се нагодиха и предложиха посочените от мен мерки. Виждам и редица хотели с подобна политика: РИУ ще приемат анулации без неустойка до 1 ден преди настаняване, Мекия до 3 дена...има и хотели с читав маркетинг.
Както хотелите не върнаха парите на ТО и ТА миналата година, така има вероятност и тази година, ако се наложи, трудно да връщат и парите на туристите

# 1 269
  • Мнения: 15 271
Доколкото разбрах от смотания сайт на министерството на туризма, започнали са да превеждат пари на тур операторите за да ги връщат на клиенти.

Само, че не виждам списък с одобрени кандидати, ако някой има повече информация...

# 1 270
  • Мнения: 1 390
Ако се вярва на изявленията на туроператорите:
Цитат
Туроператорите у нас се нуждаят от около 150 милиона лева, за да върнат парите на клиентите заради неосъществените пътувания по време на кризата с коронавирус. Това заяви пред БНТ Свидна Динева - член на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
тези 51 милиона няма стигнат до никъде, дори да се използват само за обезщетение на туристите.

# 1 271
  • Мнения: 7 632
Ако се вярва на изявленията на туроператорите:
Цитат
Туроператорите у нас се нуждаят от около 150 милиона лева, за да върнат парите на клиентите заради неосъществените пътувания по време на кризата с коронавирус. Това заяви пред БНТ Свидна Динева - член на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
тези 51 милиона няма стигнат до никъде, дори да се използват само за обезщетение на туристите.
ТА и ТО може да твърдят, че  и 200 млн. им трябват, но това се доказва и проверява с документи. Тези 51 мил. са одобрени от ЕК като възможна държавна помощ и е в размер на 4 % от оборота на дружествата. Т.е. останото са длъжни сами да осигурят и имаха 1 година за това! И да, целеви са и са само за обещетения на туристите. Никой не дава 100 % държавна помощ. По т.н. Де минимис за държави членки на ЕС, държавната помощ за едно дружеството не може да надхвърля 200 000 евро за период от 3 години. Като това е общата сума по всички получени помощи, по всички програми. За сега са одобрени само 86 кандата от общо над 500. Ще одобрят само тези, които отговарят на изискванията на процедурата. Ако са си декларирали както следва реалните обороти, печалби, загуби и т.н., имат актуална застраховка, нямат задължения към държавата и са си попълнили коректно формулярът за кандидастване, то може да бъдат одобрени. Останалите няма да получат нищо. От 2017 се говори за необходемост от създаване на Гаранционен фонд за тякива нужди, но ТА и ТО не желаят да заделят суми за това
 Докато не стане задължително да правят такива вноски, а не само да лапат, ще има да почакат да им дадат помощи от някъде. То не става само с мрънкане и държавата да им решава проблемите. Да не би само те да са засегнати от Ковид кризата?! Доста им се помогна и им се даде достатъчна отсрочка за връщане на парите на туристите - цяла година! Да не забравяме, че много хора пък си взеха ваучери и ползваха заместващи почивки, така че задълженията са им намалели драстично.

Последна редакция: вт, 02 мар 2021, 14:27 от fatalina

# 1 272
  • Мнения: 1 390
Напълно съм съгласен fatalina. Очевидно подготвят публиката за невръщане на пари.

# 1 273
  • Мнения: 21 817
Ама те сега ако не върнат пари, тоест не си изгладят имиджа, завинаги са загубени като оператори на пазара, не знам дали си дават сметка.

# 1 274
  • Мнения: 1 390
Изглаждането на имиджа няма да помогне много. Тази година резервациите ще са драстично по-малко и много оператори ще глътнат плувката. Има прогнози за въстановяване на нивата от 2019 едва през 2024.

Общи условия

Активация на акаунт