Дистанционно обучение за учениците-Teмa 11

  • 22 105
  • 746
  •   1
Отговори
# 420
  • София
  • Мнения: 10 221
Искам да попитам дали има родители на деца от 22ро СЕУ София , които да са преминали на ДО?
Дъщеря ми е 10 кл и сериозно обмисляме да го направим.

# 421
  • Майничка
  • Мнения: 13 811
Е, щом дори не е ядене, а само залъгалка, тогава за какво беше цялата работа с усмивките и тържествените клетви как трябва да е присъствено, всички мерки ще се вземат, учителище ще са ок. Не мога да повярвам, че възрастни хора с поне едно висше образование са се вързали. Но явно залъгалките действат. Всички сме наясно с това, просто така работи системата. Викат му договаряне.

Викаш, щом няма гювеч - у дома на диванчето, пък кой както може да се оправя! Голяма работа, че влизат в нова степен, нов клас, с нов език, 22 часа седмично - ще почнат дистанционно, колко му е, ще се запознаят с даскалите на камера (те и без това моите май ме видяха за сефте без маска на монитор) и първоначалните плам и ентусиазъм ще пребъдат до 30.06. Не че само с месец и половина на живо е първа прелест, ама поне донякъде стигнахме. По-голямата част от учениците категорично нямат готовност и нагласа да работят сериозно в ДО.

Както не може да искаш цялото общество или поне всички родители и близки на ученици и учители да натиснат стоп бутон на ежедневието си, за да стане училището безопасна среда, така не бива да искаш да завреш всички ученици и учители в килера, за да не се конфронтираш с нежеланието на масата да спазва задължителните мерки и невъзможността на съответните органи да упражняват контрол.

# 422
  • Мнения: 280
Андреа чисто философски си напълно права, но в този случай чисто филосовски, практически обаче има пробойни . Тройната връзка дете-учители-родител, работи когато не е нарушена, ти го каза и да така е. Ще ти кажа едно, в повечето случай тази тройна връзка отсъства ,защото зад нея трябва да седи съвестен ученик, съвестен родител и съвестни учители. Сама казваш, че ако един от тези компоненти липсва, нещата започват да накуцват и да права си . Въпросът обаче е в колко процента от хората тази връзка е факт и работи, и съответно при колко я няма и респективно не работи. Веднага ти отговарям на този въпрос, тази тройна връзка се среща рядко, просто защото е трудно да се нацели такава златна среда( съвестен ученик съвестни учители и съвестен родител). Въпросът ми към теб Андреа е Какво да правят тези ,които не са във този знаменател съвестно дете съвестен учител и съвестен родител?

# 423
  • София
  • Мнения: 44 501
Осми клас не искам да ги мисля. Само се кръстя, въпреки че не съм религиозна.

# 424
  • Мнения: 530
mimi_zl - говорех предимно за учениците от начален етап, при които връзката с класния ръководител е изключително важна, даже бих казала основополагаща. Доколкото ми е известно, Мими, ти си вече голямо момиче, в 10-ти клас си, срещаш се с поне десет различни учители, това са десет различни личности - някои от тях ще ти се понравят, някои от тях не - но това е напълно нормално. Важното е да извлечеш ползата от всеки учител - все нещо ще научиш. От един можеш да получиш знание в буквалния смисъл на думата, от друг можеш да научиш практически съвети за живота поради липса на добро преподаване, от трети - трето и така. Но това е разликата между малките и големите ученици. Докато малкото дете не знае какво да прави само все още, защото няма опит, големият ученик може сам да вземе нещата си в свои ръце, да потърси странична помощ - все ще се намери някой, който да откликне насреща ти, светът е голям и шарен, както се казва. Защо си мислиш, че при присъственото обучение всичко е розово? Нима там няма кофти дни и периоди от учебната година, в които ти се иска да зарежеш всичко? Навсякъде е така - в училище, в университет, на работното място. Но по това се познава, че един човек е вече голям - когато успява да намери някакъв изход от ситуациите. Днес всички сме принудени да пораснем преждевременно, но такива са времената. Имало е поколения, които са живели и в по-трудно от нашето време, затова трябва да сме благодарни, да оценим това, което имаме и е най-важното, а именно - здравето и да се стремим да го съхраним. Всичко останало е постижимо и се наваксва. Simple Smile

# 425
  • Мнения: 4 505
Искам да попитам дали има родители на деца от 22ро СЕУ София , които да са преминали на ДО?
Дъщеря ми е 10 кл и сериозно обмисляме да го направим.
ние

# 426
  • Мнения: 368
Eто нещо конкретно, истинската картина на присъствено обучение в едно столично училище:
"Поради голямото напрежение , на което са подложени - сезона , възрастта и здравния си статус, в момента 15 от 87 учители или 17% са отсъстващи заради заболяване (от които 3 с положителен тест за коронавирус). В края на миналата седмица броят на болните учители  беше 6. Не могат да бъдат осигурени заместници за всички, защото потърсените от ръководството пенсионери отказват, а банка с резервни кадри (свободни учители
или доброволци студенти) не е налична. Необходими са ни начални учители и учители по БЕЛ, математика, английски език, химия, информатика, музика, изобразително изкуство, физическо възпитание и спорт...
В тази ситуация в следващите дни може да  се наложи преструктуриране на седмичните разписания, тъй като ще има много свободни часове. Някои от занималните може да не работят, защото учителите от тях ще трябва да бъдат пренасочени да поемат редовните часове  на класове в начален етап с отсъстващи класни ръководители.
Към момента броят на карантинираните ученици е 32, а отсъстващите поради заболяване са 89 или 11% (без гимназиален етап)."
Асен Александров
Директор на 51 СУ „Елисавета Багряна“

# 427
  • Мнения: X
За мен само дете, където и да е, под поне 13 оставено само у дома да се оправя и самообучава..е незконно, застрашаващо и неглежиращо родителстване. Но тук се прокламира, че и 8 годишни се оставят сами....
Ок, разбрахме. За мен пък да не смееш да оставиш 10-12 годишно само е...  абсурдно, говори много зле за самостоятелността на детето или за психиката на майката. Свят широк, хора разни, от дете до дете също балкан разлика! Има такива, дето от 6-7 годишни са умни и разумни, има и такива, дето на 15 могат да сътворят безумни простотии! Ей затова в закона не е казано твърдо, че не може да го оставиш, а има една важна думичка "ако". Предлагам да спрем безсмисления спор, всеки си решава!
Или говори и друго, което не е удобно да се признае, а то е че масово децата са оставяни на самотек от 1-2 клас и неглекта е повсеместен.


При нас явно се готвят за ДО. А уж нямаме да се стига дотам.

# 428
  • Мнения: 4 505
Болницата се реорганизира, започва подготовка за разширяването на ковидните отделения. Вече ще станат 200 легла. Започват вътрешни командировки. Вече няма да се стои седмица в ковида, без право на ходене навън. Стават нормални дежурства и после вкъщи. При семейството Trollface
По въпроса за съвестните родител, ученик и родител, когато някое звено е инсуфициентно, някое от другите трябва да го компенсира. формата на обучение не мисля, че влияе на златната триада. Който си е съвестен, си е съвестен и в едната, и в другата. Който не е, не е.

# 429
  • София
  • Мнения: 44 501
От 1 до 4 клас, да не казвам голяма дума, ама от 26 деца 6 да имат кой да ги гледа вкъщи. 15 взимат в занималнята в 1 и 2 клас, другите - да се оправят....
Това е реалността.

# 430
  • Мнения: X
Абе направо да ги зарешетим! И всичката ми мъка, че синът ми се сприятелява и общува трудно, всичката работа с психолог и логопед, мога да я хвърля на боклука.

Т.е. готова си да жертваш няколко живота, отнети или изцяло преобърнати заради трайни увреждания.
А ти какво си въобразяваш? Че има нормална майка, която не е готова да жертва не няколко, а ако трябва и милиони животи, за да спаси своето дете от осакатяване?

# 431
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Осми клас не искам да ги мисля. Само се кръстя, въпреки че не съм религиозна.

А как е възможно езикови школи (не случайно ги давам за пример, нали сравняваме как се учи език) да се справят перфектно с дистанционно преподаване, а в училище да не могат? Моя колежка в момента кара интензивен курс по АЕ в Британика - започна присъствено и скоро след това я прехвърлиха дистанционно - и споделя, че обучението е направено по такъв начин, че не намира грам разлика с присъственото обучение. С особен акцент е тъкмо говоренето. Така че начини има.

# 432
  • Майничка
  • Мнения: 13 811
Manzhelka, сравняваш възрастен с 13-14  годишни?

# 433
  • София
  • Мнения: 44 501
Ами така. Тотално различна е работата с 5 деца и с 25. Дори и онлайн.

# 434
  • Мнения: 1 010
Може би така му е добре на него. Така се чувства той спокоен. Той все пак си е отделна личност, който най-добре познава собствените си потребности.
Познавам доста интроверти, за които насилствените контакти са направо болезнено нещо.

Потвърждавам от личен опит, че подобни подтиквания са по-скоро вредни.

Общи условия

Активация на акаунт