ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът онлайн блее, майка му от яд беснее!

  • 27 718
  • 756
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 50 785
Честит рожден ден!

Отговор а,не е ли?

# 76
  • Мнения: 1 444
Честит рожден ден, Мария! Бъди здрава, щастлива и продължавай с плам напред!

Днес ви поизпуснах... И ето нова тема и 5 страници изписани. Simple Smile Аз реших да съчетая полезното с приятното - отидох да видя бившите си колежки в операта и докато пием кафе и си приказваме си уших калъфи за столовете в къщи Simple Smile

# 77
  • София
  • Мнения: 3 809
И аз мисля, че е а). Наборът също е написал а), но не му е зачетено за верен отговор. Има и обратния въпрос:
Каква е самооценката на човек, чиито постижения са по-големи от неговите претенции?

Изберете едно
a. реалистична
b. висока
c. ниска
На него пък си мисля, че отговорът е ниска, както и той е писал. Пак не му е зачетен.
Ще взема да го накарам да пише на учителката да му обясни защо това не са верни отговори.

# 78
  • Мнения: 24 467
И аз мисля, че е а). Наборът също е написал а), но не му е зачетено за верен отговор. Има и обратния въпрос:
Каква е самооценката на човек, чиито постижения са по-големи от неговите претенции?

Изберете едно
a. реалистична
b. висока
c. ниска
На него пък си мисля, че отговорът е ниска, както и той е писал. Пак не му е зачетен.
Ще взема да го накарам да пише на учителката да му обясни защо това не са верни отговори.
 

Добре де, каква е версията на главното командване по двата въпроса?

# 79
  • Мнения: X
Грийн, аз мисля, че отговорът на първия въпрос е "С". Самооценката е ниска, защото високите претенции компенсират липсата на постижения. Малоценностен комплекс. Не се пита как човекът иска да се представи пред околните, а как лично той пред себе си се оценява.
На втория въпрос е обратното, самооценката е висока и няма нужда от излишни претенции.
Отговорите подвеждат, разбира се, това е целта.
Не знам, това ми дойде на пръв поглед.

# 80
  • София
  • Мнения: 3 809
Няма версия - не са дадени верните отговори, само неговите са отчетени като грешни.

# 81
  • Пловдив
  • Мнения: 160
Това което споделям, не е за училищата в Белгия. Там системата е друга, наистина има възможност да се учи за професия само, за технически специалности и за университет. Така че Белгия има три степени за обучение. Описаното в статията която  Judy сподели е така и за Белгия. Децата се разделят още в 6 клас в зависимост от постиженията им.
Ние сме в Европейско училище (нищо общо с белгийските училища)
Скрит текст:
то е едно от 14те училища из цяла Европа и всяка страна членка има учители и инспектори. Български секции има в Брюксел и Люксембург, там има повече българи работещи за Европейската комисия. С две думи всички страни в Европа са дали изискванията си и разбира се програмата е усреднена (в този сайт има инфо за https://www.eursc.eu/en/European-Schools/European-Baccalaureate), идеята е че ако децата трябва да се върнат в своята страна предметите и часовете се признават. Затова аз следя темата, тъй като разликите в съдържанието и в усвоените умения не са толкова големи. За матурите, да тежки са, но с тях се кандидатства, така че няма изпити както в България и лично смятам, че в тази посока трябва да се работи като реформа. За всеки предмет има учители изпратени от своята страна, още преди Брекзит не изпращаха много учители от Англия, но от Ирландия има учители, от Канада и от Австралия, има голям букет от учители и е доста шарено.

По отношение на университетите ще е интересно да споделяме като дойде времето. Но все пак аз обичам да планирам и да съм подготвена, та вече се запознавам. Причината е, че всеки университет/държава има различни изисквания и поради тази причина в училище организират панаири и имат съветници, та определено ще споделям опит.

Скрит текст:
Ще дам пример с дете от миналата година, което иска да учи политически науки/социология/икономика в Копенхаген. Последната година има матури (освен задължителните език и математика), по икономика, история, география, философия и биология 2 часа (за този профил, трябва да изберат една от точните науки с 2 часа седмично, така че биологията печели, пред химия и физика, за дете което както виждате от профила ще учи профил без точни науки). Та за съответния университет провери и се оказа, че се изисква по 3 часа математика на седмица в последните 2 години, разбира се няма нужда да вземе повече часове и да учи по-сложна математика и съответно да изкара по-ниска оценка на матурата.

# 82
  • Мнения: 24 467
Pepsun, учениците си избират обаче профила и предметите в годината, непосредствено преди тези последни две години?

# 83
  • Мнения: 2 134
отговор б) висока
                                                  УСПЕХ
САМООЦЕНКА = ____________________________
                                             ПРЕТЕНЦИИ
формулата е от нашия учебник.

П.П. Отговорила съм на обратния въпрос май. На първия с големите претенции е c) ниска
Макар, че моето лично мнение се разминава с това, което дават като материал и то точно наобратно.

# 84
  • София
  • Мнения: 3 809
Така, по моя философски въпрос: имало формула
самооценка=постиженията/претенциите, следователно ако постиженията са повече, самооценката расте и обратното.
Та, Vrabcho_, логиката ти е вярна.

Самооценката на личността може да нараства по два пътя – чрез увеличаване на постиженията (успеха) или чрез намаляване на претенциите (стремежа да бъдат признати постиженията). В този смисъл адекватната самооценка отразява способността правилно да се съотнасят постиженията на личността с трудността на конкретната задача и изискванията на околните. Неадекватната завишена самооценка е свързана с надценяване на личните постижения, а неадекватната занижена – с тяхното подценяване.

Последният абзац го взех от някаква статия в нета, но така ми стана ясно. Cygnus, навярно и в нашия учебник я има тази формула, но сигурно въобще не му е хрумнало да се замисли с нея. Както се видя и аз първосигнално дадох неговите отговори и няколко мами тук също.

# 85
  • Пловдив
  • Мнения: 160
Да, всеки ученик сам си избира какво иска да учи, но в рамките на нормалното.
Скрит текст:
Разбира се неможе да си избере спорт, рисуване, музика, философия заедно. Има деца който завършват с 5 езика, те са лингвистите или преводачите, но и те имат матури по математика, двата основни езика и още един предмет по избор (биология, химия, фисика, история или герография). Още от сега Христина си учи Латински и няма икономика или IT. Това означава, че следващата година, тя неможе ей така да реши да учи икономика.Още от 8 клас си избират посока, която в седващите години се профилира повече.

# 86
  • Мнения: 24 467
Да, всеки ученик сам си избира какво иска да учи, но в рамките на нормалното.
Скрит текст:
Разбира се неможе да си избере спорт, рисуване, музика, философия заедно. Има деца който завършват с 5 езика, те са лингвистите или преводачите, но и те имат матури по математика, двата основни езика и още един предмет по избор (биология, химия, фисика, история или герография). Още от сега Христина си учи Латински и няма икономика или IT. Това означава, че следващата година, тя неможе ей така да реши да учи икономика.Още от 8 клас си избират посока, която в седващите години се профилира повече.

А кога се прави този избор на предмети, които ще се учат последните 2 години?
Ако все пак човек след 8-ми клас иска да промени избора си, може ли да направи това и как се случва?
Питам, защото ако вървим по този път и някаква унификация целИм, ще ни касае.
/Иначе дали въобще у нас има някакви цели и какви са те - това е вече друг въпрос./

отговор б) висока
                                                  УСПЕХ
САМООЦЕНКА = ____________________________
                                             ПРЕТЕНЦИИ
формулата е от нашия учебник.

П.П. Отговорила съм на обратния въпрос май. На първия с големите претенции е c) ниска
Макар, че моето лично мнение се разминава с това, което дават като материал и то точно наобратно.

Не знам в нашите учебници как е преведено. Трябва да видя. Философията /ако е там, но къде пък другаде да е/ не съм му я отваряла от началото на годината.

https://refdb.ru/look/1401514-pall.html

Цитат
В 1890 году американский философ и психолог У.Джемс создал чрезвычайно оригинальную формулу "человеческого счастья":



Какое отношение эта формула имеет к понятию человеческого благополучия, благоприятности развития? Человек тем лучше себя чувствует, чем выше его самооценка, и наоборот, чем выше самооценка, тем лучше самочувствие.
( Вспомним потребность в самоуважении, признании и т.д.).
Из формулы следуют два пути повышения самооценки. Можно уменьшить знаменатель или увеличить числитель. И тот и другой путь реальны, снижение уровня притязаний – известный метод, который даже позволяет разрешать некоторые патологические проблемы. Однако это путь регресса (если снижение не носит временный, обусловленный необходимостью характер). Нас же интересует развитие по пути прогресса. Отсюда вывод: если мы хотим человеку добра, надо помогать ему идти по Лестнице Успеха.
Для подтверждения этих рассуждений приведем цитату из широко известной работы Р.Бернса "Развитие Я-концепции и воспитание":

Последна редакция: чт, 21 яну 2021, 17:20 от Judy

# 87
  • Мнения: 1 444
Така, по моя философски въпрос: имало формула
самооценка=постиженията/претенциите, следователно ако постиженията са повече, самооценката расте и обратното.
Та, Vrabcho_, логиката ти е вярна.

Самооценката на личността може да нараства по два пътя – чрез увеличаване на постиженията (успеха) или чрез намаляване на претенциите (стремежа да бъдат признати постиженията). В този смисъл адекватната самооценка отразява способността правилно да се съотнасят постиженията на личността с трудността на конкретната задача и изискванията на околните. Неадекватната завишена самооценка е свързана с надценяване на личните постижения, а неадекватната занижена – с тяхното подценяване.

Последният абзац го взех от някаква статия в нета, но така ми стана ясно. Cygnus, навярно и в нашия учебник я има тази формула, но сигурно въобще не му е хрумнало да се замисли с нея. Както се видя и аз първосигнално дадох неговите отговори и няколко мами тук също.

Интересното е че първосигналното и това което изглежда логично, в крайна сметка е грешно. За мен е абсолютно неразбираемо, въпреки че преди няколко часа и ние я умувахме тази формула Simple Smile

# 88
  • Мнения: X
Така, по моя философски въпрос: имало формула
самооценка=постиженията/претенциите, следователно ако постиженията са повече, самооценката расте и обратното.
Та, Vrabcho_, логиката ти е вярна.

Самооценката на личността може да нараства по два пътя – чрез увеличаване на постиженията (успеха) или чрез намаляване на претенциите (стремежа да бъдат признати постиженията). В този смисъл адекватната самооценка отразява способността правилно да се съотнасят постиженията на личността с трудността на конкретната задача и изискванията на околните. Неадекватната завишена самооценка е свързана с надценяване на личните постижения, а неадекватната занижена – с тяхното подценяване.

Хаха, така ли стана....Joy
Никакви формули не съм чувала аз, явно и във философията са навлезли вече. Stuck Out Tongue Winking Eye
Просто такава е житейската логика. Ако пък човек чисто любителски се вълнува от психология и картинката съвсем пасва.

# 89
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 908
И във философията ли има формули? Такова нещо не помня да съм учила... все си мислех, че трябва да имаш мнение, което да можеш да защитиш. Но вече няма - има формула 🙄

Общи условия

Активация на акаунт