ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът онлайн блее, майка му от яд беснее!

  • 27 723
  • 756
  •   1
Отговори
# 570
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 918
Това е защото за децата времето минава по- бавно. Помня като малка, лятната ваканция ми се струваше дълга като век. А сега ми е едно мигване. Последните около 10 години просто минават в бърз бях, направо в галоп.
За децата сега е много далечно това с матурите, университет... Моя за НВОто се събуди 2 месеца преди него и разбра, че идва!
Странно явление е времето. В моите представи , Стивън понякога е още на около 5г, толкова ми липсва да е мъничък и сладичък. Не вярвах на майка ми, че децата растат много бързо, но е факт.

# 571
  • Мнения: 6 994
И аз съм на същото мнение за езиците.
Сега му е времето.
И в тази връзка, днес страшно се ядасах на решението на нашето училище- когато са присъствено са една смяна, а когато са дистанционно са друга смяна.
И как ще се получат нещата със школата па АЕ, идея нямам.

# 572
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Моята дъщеря не е от амбициозните и усещам, че моето недоволство от факта, че не е ориентирана какво иска да учи занапред или да постигне, й тежи понякога. Преосмислих нещата и смятам, че това е твърде голям натиск върху детето, и трябва да приемем, че не всеки е ориентиран от ранна възраст какъв иска да стане, нито пък това, което е искал, ще се случи. Всъщност, процентът на такива деца е сигурно 1%, и тежестта на сбъдването на родителските амбиции могат да доведат до по-лоши последици. Познавам дете, на възрастта на дъщеря ми, което вече е така "програмирано" от родителите какво се очаква да учи, да следва, да работи и т.н., и така личи сложените думи в устата му, че чак е плашещо. Не че го съветват зле, не че са го натиснали, но се усеща колко му е промито вече мозъчето, дори не си помисля за нещо различно. А дали всъщност го желае, е отделен въпрос.
Дъщеря ми не се поддава на такива "манипулации", дори с риск да ни огорчи, доста е своенравна и при нея не се получава с приказки отстрани, а когато си блъсне дебелата глава и сама се поучи от грешките си. Много често казва "да, ти ме предупреди", но аз трябваше да пробвам и сама се убедих, че си права. Осъзнава грешките си, което е добре, защото не ги повтаря, но с цената на моите нерви Wink

# 573
  • Мнения: 2 822
И аз съм на същото мнение за езиците.
Сега му е времето.
И в тази връзка, днес страшно се ядасах на решението на нашето училище- когато са присъствено са една смяна, а когато са дистанционно са друга смяна.
И как ще се получат нещата със школата па АЕ, идея нямам.
Помоли в школата временно да я преместят за две седмици в група от другата смята.
В училище втроия срок само за две седмици им сменяха смяната на нашите и от АВО си знаеха, че някои училища правят така и временно децата посещаваха други групи.

# 574
  • Мнения: 6 994
Шмърц, това положение в училище ще е до края на април. А другата група се свижи с друго темпо.

# 575
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
....
Ох, благодаря за това мнение. Имам малък запален геймър и виждам огромните негативи, но ми трябва малко подкрепа, за да видя и миниатюрните позитиви на ситуацията. ....

Споделяла съм, че именно игрите помогнаха на набора да се очупи в английския. Уроците и натискът в училище изведнъж се превърнаха от тежест в начин да общува на международно ниво с хора със същите интереси. Тогава му светна лампата каква врата е отворена с този така мразен предмет.

Вчера пак ме вкара в дълбок размисъл. Влизайки в детската заварвам сестра му да си гледа сериалите на компютъра, а той - седнал до нея чете учебника по философия. Поразтърках очи, па си излезнах. После пак влезнах и при положение, че картинката не се беше поменила, събрах смелост да го питам какво точно прави в момента. И като отвори една уста и почна да обяснява за Фройд и теориите му ...

# 576
  • Мнения: X
Дъщеря ми не се поддава на такива "манипулации", дори с риск да ни огорчи, доста е своенравна и при нея не се получава с приказки отстрани, а когато си блъсне дебелата глава и сама се поучи от грешките си. Много често казва "да, ти ме предупреди", но аз трябваше да пробвам и сама се убедих, че си права. Осъзнава грешките си, което е добре, защото не ги повтаря, но с цената на моите нерви Wink

Не се нервИ, Бисквитке, това е най-ценният опит. Аз също опитвам да наливам разум, но в крайна сметка докато не  натрупат свои преживявания, нещата не се получават. Отказала съм се да предотвратявам грешки, всеки има право на собствени такива. 
Затова и избягвам изречението "Казах ли ти?". Адски е дразнещо, мразех като ми го напомняха едно време. Сега се опитвам да не го причинявам на детето. Не успявам винаги, де, думите се изплъзват преди да се усетя.

ТуиГ Heart Hands Plus1
За АЕ това е безспорна мотивация, а и моят дребен мрази да учи по него. Е, поне разбира защо е необходим, практическата полза няма нужда от доказване.

# 577
  • Мнения: 7 680
При нас не ми е ясно как ще стане напасването ДО-ПО. Защото в ДО са с един график на часове (от 9:00 по 1 час блок и 15 мин междучасие), а в ПО са от 7:30 по 80 минути блок. И има учители, които ще преподават и ПО и ДО. И сега ми е интересно дали ще изберат график като на ПО или като на ДО или някаква трета схема.
Утре сутрин са на олимпиада, а следобед ще имат часове, но намалени.

# 578
  • Пловдив
  • Мнения: 5 234
Да, и набора твърди, че знае английски на високо ниво заради игрите, а не заради 6 години школа, обаче като влезна в стаята и го чувам само "Фак, Фак", а не съм чула на тестовете тази дума да е нужна, та не съм убедена чак толкова.
ТуИг, браво на детето! Есна лоша дума да не си казала за него!

# 579
  • Мнения: 8 917
Аз изобщо не държа да е ориентиран отсега с какво иска да се занимава в бъдеще. Единствено, което искам е това, което учи по програма в училище, да го учи що-годе качествено. Избрал си е паралелка с математика и информатика, значи ще решава задачи. Не го карам със състезателна математика да се занимава, а да си научи материала без пропуски, защото, ако не го научи ще се чуди къде е попаднал в 11 и 12 клас при профилираната подготовка. По същия начин е с английския. Сега е моментът да го научи добре. Но там не буча толкова. Наредил е шестици, ползва езика често, учителят му е добър. Вярвам, че и с осъзнаването ще се наредят нещата. По информатика също съм го оставила да реши сам колко задълбочено да учи. Ако наистина иска да стане програмист, да набляга повече, ако не, здраве да е. Това са си уж негови мечти, не мои. Негова работа дали ще се бори за тях. Математиката обаче е основа на всичко. Накъдето и да се запъти, тя ще му е необходима, затова не мога да го оставя да изпусне някой раздел заради мързел и увлечение по игрите.

# 580
  • Мнения: 5 018
При големия, в Първа АЕГ, и ПО и ДО ще са с еднакъв график на часовете - започват в 8.00, блокове по 70 минути, междучасия и т.н.

# 581
  • Мнения: 3 491
Нямам притеснения за езиците. Почти съм сигурна, че ще ги научи. Възможно е и да греша, но нивото на английски и  на френски ще му стигне за професията на хамалин:smiles:

Последна редакция: чт, 28 яну 2021, 12:27 от Amanda.D

# 582
  • Мнения: 5 486
Някой има ли идея какво се учи в профилиращата подготовка по Информационни технологии (не Информатика).

# 583
  • София
  • Мнения: 5 454
На сайта на МОН ги има учебните планове за профилираната подготовка.

https://www.mon.bg/bg/100598

# 584
  • sofia
  • Мнения: 1 606
Аз тази година съм дала възможност за самостоятелност и самоконтрол. Нямам представа какво прави в час и извън него, но поддържа  висок успех. По един от предметите получи "шамар", защото се оказа, че не е пращал редовно домашни. Каза, че ще си понесе последиците, защото всичко си е постигнал сам и е доволен от себе си като цяло, но на моменти просто го мързи( поне е откровен). Класирал се е за втори кръг на олимпиадата по АЕ, но аз нямам представа дали е трудно или лесно това като ниво, имам си други грижи и не ми се дълбае. Няма максимален брой точки, за това незнам дали да го хваля😊

Последна редакция: чт, 28 яну 2021, 17:12 от googlish

Общи условия

Активация на акаунт