Пазарът на недвижими имоти, какво се случва реално? - Тема 52

  • 33 294
  • 763
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 18 575
Екстра ще си живее студентът там, но наистина проверете как стои въпросът с Акт 16.

Не е казано, че Ст. град не става, особено пък за млад човек. Съседка на ок. 50 г. се премести там, остави студентката си в апартамента в нашия вход, да се учи на самостоятелност. Доволна е, то и от една година заведения, това-онова са по-незабележими, по-нататък ще види как е в нормална обстановка, но засега е ОК.

# 736
  • Мнения: 6 305
В студенти град да не са по 120-130 с една спалня. Щом гол като пушка за 80 е супер евтино.
Вие в кой квартал бихте търсили, ако разполагахте с този бюджет? Дайте съвет. Изгледах хиляди обяви, изтекоха ми очите. Сега огледах пак апартамента. Гледа към панелки в окаяно състояние, които май няма да видят ремонт. Улицата изглежда, че не е асфалтирана......
Тази цена за двустаен, абсолютно незавършен апартамент е безумна. Който й да е квартал може да изберете. Стига апартамента да е близо да спирка на метро или до спирка на някой от автобусите, които отиват в СГ, става. За студент бих купила нещо абсолютно готово, обзаведено, едностаен и на цена не повече от 50 000 евро. С метро дори от центъра е на 20 минути от СГ. Да не говорим, че повечето студенти карат автомобили и почти не ползват ГТ. Вероятно и Вашият студент ако не в момента, то съвсем скоро ще се качи на автомобил и изобщо няма да му е проблем къде ще живее. Лично за мен е по-разумно да се купи апартамент на много по-ниска цена и една колица за 2 -3 бона и ще си е ок.

Последна редакция: пт, 12 мар 2021, 14:04 от fatalina

# 737
  • Мнения: 978
За 45к готов, довършен апартамент, който не е тотал щета ме съмнява да има.
Споменаха се боксониери в Ст Град, вижда ми се абсурдно.
33кв чисто, 40кв с общи части е минимума за еднопространствен.
По 1300 евра, това са 52к минимум, без брокер, без такси.
И то в идеалния случай, ако е 33кв чисто. Ами ако е 40кв?
Отиваме на 48кв бруто, т.е. 65к евра.

https://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1b16115577530683 … a1Tr4h5eVtvgO8DIU
Звънкайте ако искате и питайте ако имате интерес.
Всеки с мечтите си и със собствените си преценки според наличности, и това как схваща, и къде вижда живота си Аз пък обратното - продадох и ще си харча парите за разходки по места  които никога не съм виждала на тоя свят. Почивки, спокойствие, отдаване на хобито. Оставили сме си колкото му е нужно на човек. Предстоят ни още две продажби, ще изчакаме края пролетта  и ще реализираме и тях. Дали е правилно да  замени  кон от провинцията за кокошка в София - всеки си решава сам както и си поема последствията от това решение.

# 738
  • Мнения: 1 273
И как точно този двустаен апартамент се трансформира в тристаен?
Ето по този начин ги престояват в +1 стая:
https://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1b160862535706366
Кеф ти двустаен,тристаен,многостаен. Накрая само едната стая има прозорци,ама да не ти пука:D

# 739
  • София
  • Мнения: 24 839
И как точно този двустаен апартамент се трансформира в тристаен?
Ето по този начин ги престояват в +1 стая:
https://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1b160862535706366
Кеф ти двустаен,тристаен,многостаен. Накрая само едната стая има прозорци,ама да не ти пука:D

Аз друго ще питам- как ще се евакуират хората, ако се наложи?
Погледнете коридорчето, което се вие пред вратите на жилищата, погледнете ширината на стълбищата.
Скоро не бях разглеждала НС, но както виждам- безумията продължават.

# 740
  • Мнения: 9 819
Това е точна илюстрация на една статия от соц.времената във вестник "Направи си сам" (или нещо подобно) - та статията се казваше "Как от гарсониерата да направим тристаен!". Много се ядоса баща ми тогава - искаше да предложи замяна на автора на статията - ние му даваме гарсониера, а той ни дава неговия тристаен.

Обявата на Мария в Люлин-1 е общежитието за социално слаби - там и 10-стаен да предлагат за 1000 лв. тотал, пак никой нормален купувач не би купил.

# 741
  • Мнения: 316
Обявата на Мария в Люлин-1 е общежитието за социално слаби - там и 10-стаен да предлагат за 1000 лв. тотал, пак никой нормален купувач не би купил.

Продават жилище в общежитие? Това въобще законно ли е?

# 742
  • Мнения: 9 819
Част от настанените в един момент са купили жилището - да не излъжа неволно, ама имаше някакъв ред, по който настанени в общински жилища, ако са живели нам-си-колко години могат да купят жилището.
Та това е - дом за временно настаняване на социално слаби - и българи, и от други етноси. Самата сграда е с архитектура и разпределение като за общежитие. След нея има сервизи и Околовръстното.

# 743
  • София
  • Мнения: 4 668
То имаше и някакви апартаменти на подобни цени някъде между младост, горубляне и околовръсното. И кварталът имаше име. Май "експериментален" се казваше, или нещо такова. Без да съм ходил на място, и там ме съмнява контингента.

Между другото, без да познавам сградата и жилището бих заложил, че е набирателна обява. Все пак, цени от 800е на кв имаше ПРЕДИ голямото покачване на цените. Дори и в Люлин.

Относно предишно мнение, според мен лоша локация+60 годишна сграда+кола за 2к не може да замести хубава локация и нова сграда. Няма нищо общо.

# 744
  • Мнения: 41 078
Не ми се търси, ама нали съвсем наскоро една майка пак търсеше нещо за 40 000 за студент. И после някой предложи нещо съвсем ставащо за целта. Ама не ми се търси. Мисля, че беше далеч по-добра опция, където и да беше.
Иначе като гледам евтините тухли форати се съмнявам в качеството на покрива, а апартаментът е на последен етаж.

П.П. Да, намерих го - ето това предложи някой:

https://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1b161237827341042

# 745
  • Мнения: X
И аз като Танграта смятам, че колата не може да компенсира локацията. Да прекарваш по 2 часа на ден от свободното си време в задръствания и да се разправяш с всякакви нервни и недоволни от света за мен е неприемливо. Отделно, че поддръжката на активно ползвана кола е сериозно перо в бюджета, особено на такава за 2-3 хиляди. Парите за такава поддръжка, натрупани в годините, компенсират по-скъпо жилище на по-хубаво място. Времето и нервите, които спестяваш, са бонус. Кола си трябва, но не и за ежедневно лашкане из Софийските задръствания.
Това от линка са бивши работнически общежития, реновирани, Румка бяха купили там за под наем. Ако иска, може да пише. Аз идея нямам от онази локация. Сетих се, че.беше писала, че са разпродадени, бяха питали за някой близък.  Та да не излезе набирателна тази обява.
За студент зависи къде учи. Не навсякъде метро ще му върши работа. Разбира се, че е добре да има метро, принципно, но в конкретния случай е добре да се съобрази това.

Последна редакция: пт, 12 мар 2021, 10:15 от Анонимен

# 746
  • Мнения: 1 273
И поддръжката на 60-годишна сграда си е сериозен разход. Там не е само вътрешен ремонт,ами общи части,мазета,тавани,покриви и т.н.
Та даже си е по-сериозен разход от поддръжка на стара кола.
Така че по-добре ново жилище,стара кола.

# 747
  • София
  • Мнения: 24 839
И аз като Танграта смятам, че колата не може да компенсира локацията. Да прекарваш по 2 часа на ден от свободното си време в задръствания и да се разправяш с всякакви нервни и недоволни от света за мен е неприемливо. Отделно, че поддръжката на активно ползвана кола е сериозно перо в бюджета, особено на такава за 2-3 хиляди. Парите за такава поддръжка, натрупани в годините, компенсират по-скъпо жилище на по-хубаво място. Времето и нервите, които спестяваш, са бонус. Кола си трябва, но не и за ежедневно лашкане из Софийските задръствания.

Бих се съгласила с написаното, само ако се върнат времената, в които хората си намираха работа в близост до жилището и така си живееха до пенсия.
На днешно време е невъзможно. Затова е добре да се търси жилище около спирка на метрото.

# 748
  • Мнения: X
И поддръжката на 60-годишна сграда си е сериозен разход. Там не е само вътрешен ремонт,ами общи части,мазета,тавани,покриви и т.н.
Та даже си е по-сериозен разход от поддръжка на стара кола.
Така че по-добре ново жилище,стара кола.
Живея в СС, офисът ни е в НС. За сградата НС имаме повече ремонти и разходи по поддръжката, отколкото където живеем.
А заради всички, които смятат като теб, София  става все по-зле като градска среда. Дано има повече.мерки спрямо колите и особено старите.
И аз като Танграта смятам, че колата не може да компенсира локацията. Да прекарваш по 2 часа на ден от свободното си време в задръствания и да се разправяш с всякакви нервни и недоволни от света за мен е неприемливо. Отделно, че поддръжката на активно ползвана кола е сериозно перо в бюджета, особено на такава за 2-3 хиляди. Парите за такава поддръжка, натрупани в годините, компенсират по-скъпо жилище на по-хубаво място. Времето и нервите, които спестяваш, са бонус. Кола си трябва, но не и за ежедневно лашкане из Софийските задръствания.

Бих се съгласила с написаното, само ако се върнат времената, в които хората си намираха работа в близост до жилището и така си живееха до пенсия.
На днешно време е невъзможно. Затова е добре да се търси жилище около спирка на метрото.
Че аз не споря за метрото. Те затова локациите до метро са скъпи, дори и в евтини квартали да е, пак са най-скъпи за квартала си.
Споря да това, че таралясник за 2 хиляди е винаги алтернатива на метрото.

# 749
  • Мнения: 9 819
И работа около спирка на метрото. Ако няма - няма да работим.

Общи условия

Активация на акаунт