Седмокласници 2020/2021 - Тема 8

  • 32 402
  • 749
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 1 449
Черновата е точно за това, да си разпише задачата и да препише чисто на беловата. Мястото е преценено да стигне за задачата. Ако иска да пише направо на белова си поема риска да не му стигне мястото. Допълнителни листи по спомен имаше, но няколко допълнителни комплекта, не за всяко дете, а за извънредни случаи и се искат от квестор и това също губи много време, така че по-добре да си използва черновата и да препише на белова.

# 526
  • Мнения: 2 393
А къде ги записвате на лагери? Не са ли големи за лагери? Моите миналата година отказаха....

# 527
  • Мнения: X
Четох го инструктажа тогава. Не се сещам да е имало обсъждане на мястото, но може да съм го пропуснала.
Едит:Върнах се да го прочета пак и пак не намирам отговор на въпроса си.
При положение, че изрично е записано, че черновите не се поставят и засекретяват в индивидуалния плик и няма да бъдат проверявани, а се предават отделно на квестора, смятам, че отговорът на този въпрос:
Може ли да се предаде черновата вместо беловата, след като се види, че времето няма да стигне за преписване?
е повече от ясен.
Допълнителни листове дават само за чернова. Иначе, както е писала Моли, има резервни комплекти, но те са ограничен брой и се използват само в краен случай.

# 528
  • Мнения: 20 054
Дидева, после си зададох въпроса възможно най-подробно,  а именно дали се дава допълнително белова. Даже и на Ред въпроса разбрах съвсем точно и дори не ми е хрумвало, че може да пита за първа част, въпреки че не го е написала. Просто ясно се подразбира, че пита за втора част.
Моли, благодаря за отговора!
В тетрадките за попълване мястото също е преценено само че в много случаи не стига.

Бях изчела инструктажа, но тогава не отдадох значение на това, че черновата не се проверява. Казах си какво толкова. Докато сега не прочетох поста на Миа как на детето не му е стигнало времето да си препише задачата и веднага се запитах защо да пише на чернова тогава. После се сетих за ограниченото място на едни листи с пробен изпит и как дъщеря ми беше писала в две колонки на листа и ги беше разделила с химикал, за да й стигне мястото. Тогава нямах представа, че има отделено място за всяка задача. Помислих, че просто е приумица на този, който е правил изпита. Затова си зададох въпросите тук. Понякога имам усещането, че съм на изпит в бг мама.
Благодаря още веднъж на Моли, че споделя по разбираем за невежите начин опит от миналата година.

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 15:46 от Дъждец

# 529
  • Мнения: X
Изпитен комплект по Български език и литература – идентификационна бланка, листове за отговори и свитък за белова.
Обем – 14 стр., разпределени в комплекта за български език и литература, съответно на:
• 1-ви лист – идентификационна бланка с двустранна персонална информация ;
• 2-ри и 3-ти лист – листове за отговори – с разпределени на тях отговори на кирилица и определени места за писане на кратък свободен и разширен свободен отговор – двустранна персонална информация ;
• 4 и 5 лист – свитък за белова с двустранна персонална информация на всяка страница ;
• 6 и 7 лист – листове за чернова с изписана думата „чернова“ на листа и с двустранна персонална информация на всяка страница .
Изпитен комплект по Математика - идентификационна бланка, листове за отговори и свитък за белова.
Обем - 18 стр., разпределени в комплекта за математика, съответно на:
• 1-ви лист – идентификационна бланка с двустранна персонална информация ;
• 2-ри лист – лист за отговори с разпределени отговори на кирилица и задачи с кратък отговор + двустранна персонална информация ;
• 3, 4, 5 лист –свитък за белова с двустранна персонална информация;
• 6,7,8,9 лист – листове за чернова с изписана думата „чернова“ на листа и с двустранна персонална информация на всяка страница.( броят на листовете за чернова е увеличен, което е добре. Първо бяха два, после станаха три, сега са четири. Фактът, че няма да се поставят в индивидуалния плик, говори, че откъсването няма да е проблем и един актуален въпрос от предходните години отпада.)
Скрепване – шиене с 1 телче в горен ляв ъгъл и перфорация в горен и долен ляв ъгъл на всички листа в изпитния комплект, както и напречна перфорация на първи лист за откъсване на идентификационната бланка.
Всеки изпитен комплект има уникален бар-код,  така че допълнителни листове за белова не се предоставят. За всяко училище са осигурени 5% резервни изпитни комплекти. Подмяна на компонент от изпитния комплект се допуска само във времето определено първа част.
На сайта на МОН стоят публикуваните преди време примерни бланки за отговори. Абстрахирайте се от факта, че има някои промени по формата от тогава насам.
https://www.mon.bg/upload/19882/NVO+7+klas+BEL-blanka+za+otgovori.pdf
https://www.mon.bg/upload/19883/NVO+7+klas+Mat-blanka+za+otgovori.pdf

# 530
  • На морето!
  • Мнения: 6 877

Обсъдихме ли го това предприемачество в ЕГ? За мен е новост и се чудя какво ще се учи, с какво е по-различно, дали е въведена тази паралелка заради някакви нови изисквания или е някакъв наистина интересен и полезен профил. Вижам, че при нас е заменило география и икономика като трети предмет в паралелките на ЕГ.

Запозната съм, затова ще ви обясня. В 8, 9 и 10 клас в профил "Предприемачески" се учи абсолютно същото, както и в другите профили - чужди езици, география и икономика и пр. По решение на педагогическия съвет може да се прибави по една "предприемаческа" дисциплина с хорариум от 1-2часа/седмично. В нашето училище в 8 и 9 клас се учи "Въведение в предприемачеството", а в 10 клас - "Маркетинг." Други училища са избрали "Практични финанси", "Зелено предприемачество"или нещо друго.

По друг начин стоят нещата в 11 и 12 клас. Тогава всъщност започват часовете от профил "Предприемачески". Задължителни са 4 учебни часа, разпределени по следния начин:

- в 11 клас: 1час седмично Модул 1: Предприемачество и кариерно развитие; 2 часа седмично Модул 2: Пазарна икономика и 1 час седмично Модул 3: Стартиране на собствен бизнес. Оттам насетне училището, заедно с учениците могат да изберат до 4 часа допълнително часове по предприемачество. Какви ще бъдат те, зависи от самото училище. При нас това е "Учебна фирма".

- в 12 клас обучението продължава отново със задължителните 4 часа, но разпределени по следния начин: Модул 3 продължава от 11 клас, но този път с 2 часа седмично. Добавя се и Модул 4: Управление на предприемаческата дейност, също с 2 часа седмично. Отново можгат да бъдат избрани до 4 часа с допълнителни икономически дисциплини, по усмотрение на самото училище. Това обаче не е задължително. Задължителни са само по 4 часа в 11 и 12 клас.

Накрая учениците могат да изберат да се явят на матура по Предприемачество, но могат да изберат и чужд език или пък втория си профилиращ предмет (напр. информатика). Матурата ще е от 3 части - първата част от 30 въпроса с избираеми отговори, втората част от 15 въпроса с отворени отговори и 3 част - казус за анализ. Въпросите ще бъдат само от 4-те задължителни Модули, които се изучават в 11 и 12 клас.

За момента има издадени само учебници за Модул 1 и Модул 2. В процес на разработка са учебниците за Модули 3 и 4. Докато вашите деца стигнат до матура, ще има и учебници, и няколко минали вече матури, така че процедурата ще бъде отработена (ако междувременно МОН не реши нещо друго).

Въвеждането на този профил в езиковите и математическите гимназии е нещо много полезно и авангардно. От поне 10-ина години колеги от тези училища подготвят свои екипи (това при тях се изучава факултативно) и печелят постоянно национални състезания по предприемачество, организирани от Джуниър ачийвмънт. Предимството на тези деца е езикът, защото класирането на национални състезания ги изпраща на международни. Но също така и умението да учат, да се концентрират, да решават проблеми. Блестящи успехи имат езиковите гимназии във Варна и Смолян, Математическите от Русе и Бургас. И това са деца, дето изучават предприемачество в свободното си време. Представете си как биха се представили, ако предприемачеството е в учебната им програма.

Ето някои примери:
https://tvn.bg/vicem-ot-pmg-baba-tonka-naj-dobra-uchebna-kompaniya-na-balgariya/
https://www.teenstation.net/uchilishtna-kompania-shto-e-tova/

Да не се чудите откъде знам всичко това - преподавам в такъв профил, водя тези дисциплини и подготвям отбори за състезания.
Изключително много благодаря за подробната информация, точно от това имах нужда. Ще е чудесно ако училищата направят подобно резюме на учебните планове за всяка паралелка в сайтовете на гимназиите, така би било по-лесно да изберем, а за учителите по-ясно да подготвят бъдещите си възпитаници какво да очакват, избирайки този профил.
Предприемачески профил звучи чудесно, обяснен по този начин.

# 531
  • София
  • Мнения: 16 376
Прави са дамите, не ми е мястото тук Simple Smile Оттеглям се. Само не е лошо да помнят уважаемите дами,  че "пилците се броят наесен".  И тогава се вижда кой се е излагал и кой не. Което си е само за негова сметка, разбира се. Със здраве!
И какво общо има тази поговорка с въпроса, по който ти казах, че се излагаш - изказваш се, при това с претенция за компетентност, по въпроси, с които очевидно не си си направила труда да се запознаеш? Твърдиш с апломб, че няма разлика в хорариум и съдържание на материала по профилирана подготовка между старата и новата програма, което категорично не е вярно и лесно може да се провери. На това ти се обърна внимание няколко пъти. Какви пилци ще броиш и коя есен?  Flushed

# 532
  • Мнения: 434

Изключително много благодаря за подробната информация, точно от това имах нужда. Ще е чудесно ако училищата направят подобно резюме на учебните планове за всяка паралелка в сайтовете на гимназиите, така би било по-лесно да изберем, а за учителите по-ясно да подготвят бъдещите си възпитаници какво да очакват, избирайки този профил.
Предприемачески профил звучи чудесно, обяснен по този начин.

За съжаление дори когато го правят, училищата използват труден за разбиране език.

Смятам, че точно за умните, мотивирани и трудолюбиви деца на България е от изключителна важност да развият у себе си предприемачески умения. Още повече, че това са само по 4 часа в 11 и 12 клас, които по никакъв начин не накърняват другата им подготовка. Един ден тези деца ще творят в различни сфери. Не е все едно дали ще са наемни работници и работодател ща определя развитието и възнаграждението им, или ще имат уменията и смелостта да създадат собствен бизнес и да следват мечтите си.

# 533
  • София
  • Мнения: 406
От тази статия може частично да се добие яснота какви паралелки ще има в част от училищата за нашите кандидати:

https://www.monitor.bg/bg/a/view/petima-se-borjat-za-mjasto-v-gi … azvA_scU8e4eoRi34

# 534
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 070
аз пък се зачетох в това Sad

Цитат
Той посочи, че до края на седмицата ще има решение и дали ще има нов график на ваканциите. Ако бъде приет такъв вместо от 3-и до 12- април, учениците ще почиват  18-и до 21-и март и от 29-и април до 9-и май.

Образователният министър посочи, че има аргументи „за” и „против” промяната. Тези, които подкрепят разделянето на пролетна ваканция, смятат, че така се прави по-голяма почивка, тъй като ще се обхванат  и 5-и и 7-и май, които сега за учебни, и великденските празници, дава се възможност и за една по-малка ваканция средата на март. Доводите „против” пък са , че решението се предлага сега и много хора вече са си направили планове и не всички ще могат да ги променят. „Дори и да не могат да ги променят, родителите могат да заявят до 10 дни отсъствия на децата си”, допълни Вълчев.

наглец!

# 535
  • Мнения: X
Прави са дамите, не ми е мястото тук Simple Smile Оттеглям се. Само не е лошо да помнят уважаемите дами,  че "пилците се броят наесен".  И тогава се вижда кой се е излагал и кой не. Което си е само за негова сметка, разбира се. Със здраве!
И какво общо има тази поговорка с въпроса, по който ти казах, че се излагаш - изказваш се, при това с претенция за компетентност, по въпроси, с които очевидно не си си направила труда да се запознаеш? Твърдиш с апломб, че няма разлика в хорариум и съдържание на материала по профилирана подготовка между старата и новата програма, което категорично не е вярно и лесно може да се провери. На това ти се обърна внимание няколко пъти. Какви пилци ще броиш и коя есен?  Flushed
Наистина не смятах да пиша, но понеже ме питаш, ще ти кажа.
Часовете съм ги проверявала отдавна и не ги помня с точност, помня извода само. В момента нямам достъп до дипломата на детето да ги видя и сверя с програмата на училището му, която я има на сайта им. Когато го направя, ще пиша за резултата и ако съм сбъркала, ще го напиша и ще се извиня. Не знам дали на някого това ще е от полза, но нямам проблем с това.Говоря за хорариума. Сато съдържание са сложили част от мат,, която се учеше в унимерситета, което е хубаво, защото уеднаквява със системата в Германия И.Холандия. Стига да се учи.както трябва.
Пилците аз лично съм ги преборила отдавна. След няколко години  ще ги броят тези, които вярват,  че само с училищните знания ще имат високи нива и на немски, и на математика. Ако им излезе бройката, браво на тях. Ако не им излезе, само те губят. На мен и в двата случая
нищо не ми става, те би трябвало.да го мислят. Ако искат.
Надявам се отговорът ми да е достатъчен, защото нямам намерение да пиша повече.Ако някой иска, може да ми пише на лични.

# 536
  • София
  • Мнения: 4 203
Тази година ще си съобразяваме почивките с МОН. Когато те кажат тогава ще почиваме. Не ми стана ясно, обаче новото разпределени на випуските. След Великден нашите ще учат 2 на 2 седмици или от 22.03 започват с този график. Така го обяснил, че аз не успях да разбера 🙄

# 537
  • Мнения: X
Poppea, доколкото си спомням, проверката ти беше един призив в темата за ЧУ, списващите там да споделят хорариума на децата си. За да не се затрудняваш излишно, ето едно сравнение на общия брой часове от раздел А и Б за профил Математически в популярна софийска гимназия.
По старата програма - общо 909.
По новата програма - общо 1084.

# 538
  • Мнения: X
Дидева, имам предвид мат като 3 профил, защото 1 и 2 са чужд език. Ще го проверя и ще пиша.

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 19:29 от Анонимен

# 539
  • Мнения: X
http://133sou.com/wp-content/uploads/2014/06/%D0%A3%D1%87%D0%B5% … %BD-2014-2015.pdf
Ето ти един стар учебен план за профил Чуждоезиков. Математиката е трети ПП. Лесно се смята.
Напомням само, че по определени причини има разлика в хорариума на отделните училища. И преди, и сега. По тази причина всякакви категорични сравнения и заключения не са особено точни.
Добра или лоша, системата в момента е еднаква за всички. За кандидатстващите и техните родители няма особено значение какво е било преди. Важно им е какво е сега и какво ги очаква в бъдеще.

Общи условия

Активация на акаунт