Седмокласници 2020/2021 - Тема 8

  • 32 344
  • 749
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 3 495
Дъждец, присъствен ПИ. По БЕЛ на преразказа не е писала чернова. Там още не знаем резултата. По математика е разписвала на черновата, предала е и нея и не че не й е станало времето или мястото, просто енергоспестяващото ми чудо е решило, че ще си го съкрати. То било ясно и нали имало отговор.

# 541
  • Мнения: X
Дидева, аз лично одобрявам реформата по няколко причини, но сред тях не е, че третият и четвъртият профилиращ ще бъдат по-добре научени от предишната система. Дори за втория език се съмнявам, а и за първия дори, в някои случаи. Когато/ако стигнеш до сертификат, е  късно за коригиращи действия, ако си изпуснал налични  пропуски в езика, успокоявайки се, че системата ще го даде, няма начин. Понеже сега е по-добра от преди.  Същото е за мат, когато/ако стигнеш до изпита в университета. Но който смята друго, е свободен да действа според разбиранията си, като си носи отговорност за решенията.
И разбира се, че трябва да сравняваме едни и същи училища, иначе сравняваме ябълки с круши. И едни и същи профили.  Всъщност, може би наистина няма смисъл от сравняване. Каквото  било-било. Със здраве.

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 19:53 от Анонимен

# 542
  • Варна
  • Мнения: 2 457
МианаНия, като за първи ПИ и то присъствен, никак не е лош резултатът! Все пак ще си извлече поуката и ще разпредели времето по-добре следващия път. Няма място за паника или отчаяние! Ще вдигне поне 15-20 точки до юни, ще видиш!
Относно беловите, доколкото знам самите листи са различни от тези за чернова и затова не може да се представи едното за другото. Макар, че не знам защо е така... Би било много по-щадящо за децата да предават това, което мислят, че е редно да се провери. Предполагам, че звуча наивно Simple Smile На тази възраст май много ги жалим, трябва да могат да си разпределят и времето и да имат добра преценка какво и колко да пишат, ама пусто все ми се иска техническите неща да нямат такава тежест...

# 543
  • Мнения: X
Дайвче, по-малко листове за сканиране, по-кратко време за проверка, по- малък брой участници в процеса.

# 544
  • Варна
  • Мнения: 2 457
Знаех си аз, че гледам наивно на нещата Simple Smile Ще взема да си сипя освен...  То каквото за другите, това и за мойто злато  - да се оправя Simple Smile

# 545
  • Мнения: 20 049
MiaNia, сладурана Grinning Следващия път ще знае.

Благодаря, Дидева!

Досега винаги съм се карала на дъщеря ми, че не оставя място между задачите, между уравненията, за да е по-прегледно, и често пише в две колонки, за да пести хартия заради дърветата.
В крайна сметка ще излезе, че това не е толкова лошо Flushed
Не съм вярвала, че такива глупости могат да изскочат и наистина ми е тотално необяснимо защо е такъв проблем да се предвиди допълнителна хартия.
Черновата е карирана мисля. В този пробен с означените задачи нямаше по 1 лист към всяка задача (нали са 3листа за белова), а двете задачи бяха от двете страни на един лист и затова мястото беше несъразмерно малко за едната задача. Вече съм го хвърлила и не мога да го погледна, но специално се карах за писането в две колони. Абе, както и да е, малоумно е.

едит: Мда, сканирането явно...Освен и аз да си сипя, въпреки че не пия Joy

Попеа, мисля, че по която и да е система, като се стигне до сертификат или изпит, вече е късно да се наваксва. Не е невъзможно, но може да има неприятна изненада. Моето лаишко мнение е, че децата от МГ всякак ще се оправят в немските унита и езикът не е това, което ще ги спре. Просто математиката си е математика, а езикът може да се навакса с един нулев семестър.

Регалия няма ли да изкарат статистика по математика?

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 20:10 от Дъждец

# 546
  • Мнения: 16 001
а езикът може да се навакса с един нулев семестър.
Този нулев семестър ще ви излезе златен, дори с ниска семестриална такса, издръжката на месец е доста сериозна сума. За тези пари тука можете да направите много повече. Само общежитието ще възлиза на около  две хиляди Евро.

# 547
  • Мнения: X
Дъждец, точно това и аз казвам.
И да, не е невъзможно, но струва повече ресурси. Една езикова година е около 10 К евро, семестър наполовина, а допълващ немски извън училище, например в Гьоте, е 350-400 евро на година, за 5 години 2000 е, а може и по-малко, ако не е всяка година, а само последните 2. Отделно времето.  Отделно чуждата държава и стреса от това. Колкото по-подтотвени тръгнат, толкова е по-лесно за тях.

И обратното е също толкова вярно. Едно дете от ЕТ с наклонности към мат може за един или два семестъра след 12 клас да навакса с мат, която му липсва от училище, ако има висок език. Но защо да не го направи по време на гимназията, а да чака след това. И в двата случая става въпрос за предоверяване в системата, което може да се избегне. Ако родителят иска, разбира се.
Наруших си обещанието, извинения за което.

Дидева, не си спомняш добре. Тогава сравняваме хорариума по старата система, в няколко държавни гимназии и АК. Няма общо с новата система и касае ДГ и само едно частно -АК. И беше по конкретен повод.

_re_ge Hands Plus1

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 22:28 от Анонимен

# 548
  • Мнения: 9 993
Колко хубаво е, че има и професии, в които не се интересуват от сертификати, а от това, просто да се разбирате 😀

# 549
  • Мнения: 59
MiaNia с малко тренировки ще свикне да описва всичко. Това е ценен опит за нея. На практика резултата не е толкова лош като сложиш точките за неописаната задача.
Дидева, чудя се дали в Първа ( Варна) ще има вариант с профил природни науки, че май такъв ще  търси чудото, а към Трета имаме резерви в къщи.

# 550
  • Варна
  • Мнения: 1 195
Отдавна се каня да ви задам един въпрос. Някой може ли да ми обясни разликата между ЕГ и ГПЧЕ. Сигурно въпросът ми е доста странен, но наистина незнам. И допълнително ме интересува дали в ГПЧЕ се покрива С1.
Ще съм благодарна, ако някой се включи с разяснения.
На 1ва страница на сегашните осмокласници има една табличка, която разгледах. Но и след нея не намерих отговор.

# 551
  • Мнения: X
" Езикова" е просто наименование. Всяка гимназия може да си го добави в името стига да предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език,  в IХ и в Х клас  минимум три учебни предмета извън  ЧЕ да се изучават на основния чужд език и повече  от половината от паралелките във втори гимназиален етап да са в профил Чужди езици.
Гимназия, която се е назовала гимназия с преподаване на чужди езици не отговаря на някое от тези условия. Обикновено не може до осигури изучаването на минимум три учебни предмета на  чужд език в 9 и 10. клас.

# 552
  • Варна
  • Мнения: 1 195
Чудесно, благодаря Дидева.

А дали липсата на тези предмети на чужд език оказва влияние върху покриването на С1 или се приема, че са отделни предмети. Незнам дали добре го формулирах

# 553
  • Мнения: 59
Чудесно, благодаря Дидева.

А дали липсата на тези предмети на чужд език оказва влияние върху покриването на С1 или се приема, че са отделни предмети. Незнам дали добре го формулирах
Доколкото знам. изобщо не  е предвидено С1. Приключват 12 клас на В2- това за интензивно изучаване, освен ако гимназиите не проявят чудеса от героизъм и не измислят как да заобиколят правилата и да надскочат рамката на МОН.

# 554
  • Мнения: X
Не е точно за ИИЧЕ, а за ИИЧЕ  и РИЧЕ, ако езикът е профилиращ предмет. Нивата са по-скоро изискуемият минимум. Избираемите модули могат да се използват по подходящ начин за " надскачане" на В2, но ДЗИ ще се положи на това ниво, ако езикът е бил профилиращ предмет и ученикът е избрал да се яви на такъв ДЗИ. А и в първи гимназиален етап има ИУЧ, които също могат да бъдат използвани за целта.
Преди малко коментирах в една друга тема. Добър директор ( и педагогически съвет) може да извлече максимума от учебните планове.

Общи условия

Активация на акаунт