Седмокласници 2020/2021 - Тема 8

  • 32 298
  • 749
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: X
В професионалните гимназии не се осъществява профилирана подготовка.
Каквато и да е подготовката, часовете мат би трябвало да ги има. Което е търсеното.
 VIVA, на твое място бих си проверила балообразуването в НПМГ мат паралелки, ТУЕС или друго училище със засилено изучаване на мат (Ако има интерес), има го на сайтовете им. Като хорариум не би трябвало да има проблем с МГ, но е добре да го  видите и него,. И да съпоставите с изискванията на няколко избрани унита. Изабщо, набелязвате си които са ви интересни (И гимназии, и унита),  и проучвате за тях всичко възможно на този етап. Да, работа е, няма как. Ако искаш да си информирана.

Последна редакция: сб, 06 мар 2021, 17:19 от Анонимен

# 706
  • София
  • Мнения: 298
Момичета, децата ви до къде са стигнали с преговора от минали години? По математика няма кой знае какво, освен телата и вероятностите, но българския си е доста от шести клас, а моята хубавица не е препрочела едно произведение от минали години. Sad
Мойто е до Пърси Джаксън 🤭😂

# 707
  • София
  • Мнения: 16 334
Попеа, ТУЕС не е училище със засилено изучаване на математика, а професионална гимназия. Там във втори гимназиален етап математика се изучава с 2 часа седмичен хорариум и няма профил математика /както и какъвто и да е друг профил/.

# 708
  • Мнения: X
Попеа, ТУЕС не е училище със засилено изучаване на математика, а професионална гимназия. Там във втори гимназиален етап математика се изучава с 2 часа седмичен хорариум и няма профил математика /както и какъвто и да е друг профил/.
Много полезна информация, благодаря Simple Smile Не се шегувам, сигурна съм, че всеки, който се интересува от обучение в чужбина с мат, е способен сам да намери търсената информация както за гимназиите, които предлагат мат в София и колко мат предлагат те, така  и кои унита биха били от интерес, в зависимост от езика. Ако са 2 езика, изборът се разширява, съответно. Което и казах на VIVA,  проучване,  таблица с параметрите и сравняване на възможностите. Не е трудно и работи добре, сега почти цялата информация я има онлайн, за отделни битове неналична може да пита - в гимназията, в унита и дори в БГ мама. Сигурна съм, че поне за Германия и Холандия момичетата ще й дадат полезна информация на драго сърце. Също и за гимназиите, те си имат теми.
Ако хорариумът по мат в проф гимназии се окаже недостатъчен за уни в чужбина, ами, просто трябва да избере кое иска. Но първо трябва да събере информацията, да я съпостави и да види къде какви са условията и изискванията, за да прави информиран избор.

# 709
  • Мнения: 1 996
Благодаря за отговорите, момичета! Предвид това че игрите на телефона, шиенето и другите изяви на креативност са й по-важни от задачите и българския, доста ще трябва да прочетем.

# 710
  • Мнения: X
Ще го напиша бавно.
В момента няма публикуван дори проект на план-прием. Не се знае къде и колко паралелки с профил Математически ще има. Учебните планове се утвърждават година за година. Тази година една паралелка може да е с три профилиращи предмета и осем часа математика, догодина да е с четири ПП и 5 часа МАТ.
Изискванията на университетите към момента не са съотносими към сегашните седмокласници. Още нямаме випуск, завършил по новите учебни планове и програми.

# 711
  • Мнения: 2 375
Дидева, и аз те прочетох бавно Joy
Не знам за кой път го пишеш, но съм сигурна, че не е за последен Wink

# 712
  • Мнения: 20 044
Със сигурност не е за последен, но, честно казано, много трудно се разбира. проблемът не е в Дидева разбира се, а в мен. Трябва да взема да си водя записки в един док файл Joy
Така съм си извадила едно изказване на Мария за ИУЧ, ФУЧ и тъй като постоянно забравям кое какво е, като ми потрябва, ходя да го чета. Сериозно, имам чувството, че чавка ми е  изпила мозъка с тези програми, съкращения и пр.
А дискусията за унитата за мен беше много полезна, защото моите впечатления са, че точно математиката е проблемна в нехуманитарните специалности в Германия. Явно и в Холандия. Вярно, че на нас ни е много далече, но все пак за моето дете си знам, че едва ли ще заобича историята и географията и е доста по-вероятно да се занимава с нещо, в което ще се ползва и математика, а не иска да ходи в МГ. Не съм чела чужбинските теми, защото, както казах, унитата са още далеко и рибата е в океана, но все пак добих представа какво се прави, ако избере ЕГ и че по-нататък може да решава за мат. профил или ако не- за курсове извън училище.

# 713
  • Мнения: 4 214
Не съм гледала специално Германия и Холандия, а унита в други държави, но не съм попаднала на информация за изисквания за хорариума( по математика да речем).
Някой, който е запознат и е виждал такава информация може ли да пусне линк.
Аз си представях, че тези неща се доуточняват чрез кореспонденция с унитата, а от темата оставам с впечатление, че който търси ще намери инфо. Затова моля за линк. Би ми било интересно да видя такава информация за специалности, в които има изисквания за хорариума по математика.

# 714
  • Мнения: X
Без да съм правила специално проучване, с голяма вероятност мога да кажа на VIVA, след като е такъв хорариума в ТУЕС, че ако иска нещо с  мат в университет в чужбина, проф гимназия най-вероятно няма да им свърши работа. За хохшуле, може би, но пак зависи. Но не искам да я заблудя, нека сама си провери. Ако иска. Ако не, да чака 10 клас и да установи, че няма избор и не може.

# 715
  • Мнения: X
Със сигурност не е за последен, но, честно казано, много трудно се разбира. проблемът не е в Дидева разбира се, а в мен.
Не е в теб. Simple Smile Информацията е много и разнообразна. А и отговорът зависи от това, как е зададен въпросът или твърдението, което оборва или потвърждава.
Малко е като на изпит. Преди да започне ти се струва, че ти е страшна каша в главата, но когато започнеш да пишеш, нещата някак се наместват.

# 716
  • Sofia
  • Мнения: 191
Здравейте, от известно време си мисля, че нашата година е доста по-тежка от миналата откъм организация на учебния процес, а нашите деца ще са първите, на които на НВО БЕЛ ще се включват всички български произведения от 5, 6 и 7 клас. Ние трудно ще усвоим материала за 7 клас, а се очаква и прилежно да преговорим 5 и 6 клас. По математика не е такъв проблем защото нещата се натрупват, а и не очаквам да дадат сложна задача с 3Д фигури. Но за БЕЛ не е така. Има доста произведения. Не е ли редно, да не въвеждат тази промяна точно от нашия випуск. Трябва да се вземе предвид, че миналата година втория срок също бяхме онлайн и част от българските произведения ги взехме отново така. Според мен е редно да отложат тази промяна и да не товарят децата допълнително. И така ще им е трудно да се поготвят достатъчно добре.

# 717
  • Мнения: 1 449
Здравейте, от известно време си мисля, че нашата година е доста по-тежка от миналата откъм организация на учебния процес, а нашите деца ще са първите, на които на НВО БЕЛ ще се включват всички български произведения от 5, 6 и 7 клас. Ние трудно ще усвоим материала за 7 клас, а се очаква и прилежно да преговорим 5 и 6 клас. По математика не е такъв проблем защото нещата се натрупват, а и не очаквам да дадат сложна задача с 3Д фигури. Но за БЕЛ не е така. Има доста произведения. Не е ли редно, да не въвеждат тази промяна точно от нашия випуск. Трябва да се вземе предвид, че миналата година втория срок също бяхме онлайн и част от българските произведения ги взехме отново така. Според мен е редно да отложат тази промяна и да не товарят децата допълнително. И така ще им е трудно да се поготвят достатъчно добре.

Eee...толкова страшно ли звучи едно, защото е точно едно! произведение повече от миналата година Simple Smile Хайдути! Всичко останало е същото. Не говоря за отпадналите произведения, това е съвсем друг въпрос! Все пак още не сме сигурни тази година ще има ли отпаднал материал. Аз лично не искам да има Simple Smile

# 718
  • Варна
  • Мнения: 2 456
Абе не ги ли жалим много тия деца? Сега им е времето да учат - колкото повече, толкова по-добре Simple Smile  може да съм малко крайна, но предпочитам да има повече материал на изпита и който си е учил системно да си проличи. Твърде голяма ми се струва истерията в 7 клас, за да поддържам конкретни теми като на изпитите в университета... Иска ми се да ги оценяват на реалните им знания и умения, а не на изкуствено надутите в последната година. Струва ми се, че не малко деца, които са били изцедени в седми клас, за да влязат в дадено училище, после рязко се демотивират. Кому е нужно това?
И наздраве, че май много взех да философствам...

# 719
  • Мнения: 4 214
Да, и аз мисля, че сега им е времето да учат и да придобиват умения, Но по смислена програма, полезни неща.... Да не влизам в темата.

И осен академично учене да не забравяме спорта( за мен е от изключителна важност изграждането на спортна култура, която да ги държи цял живот), обогатяване на общата култура и психичното здраве... Много още неща, много подценявани.
Та не е само ученето. ( зубренето, което е приоритетно в Бг системата)

Общи условия

Активация на акаунт