Дистанционно обучение за учениците-Teмa 16 /Март 2021/

  • 83 567
  • 1 973
  •   1
Отговори
# 1 365
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Дискусията започна manzhelka, която чак изкара благоприятна настоящата ситуация, заради появата на онлайн пробни. Просто много хора реагираха, че нямат нищо общо с реалните.

Липсата на присъствени пробни е най-малкият проблем на сегашните седмокласници.

Солничка, след миналогодишната кампания родители ма едни от най-успелите деца споделиха, че точно ДО им е дала възможност да се съсредоточат точно върху математика и БЕЛ - време, което нямаше да имат ако нещата бяха сложени другояче. Разбира се, това обаче предполага ангажираността на родителя с подготовката на детето. И държа да подчертая, че това не са мои думи, просто споделям това мислене. Ако и аз имах седмокласник сега, със сигурност щях да се ангажирам с допълнителна подготовка у дома.

Обаче като гледам на вас всичко ви пречи, пробните не били така, ами инак, децата загубили мотивация, не знам си колко месеца били на ДО... Даже Харвард организира онлайн курсове и издава сертификати, само нашите мили седмокласници срещат трудности със ситуацията.

# 1 366
  • Мнения: 1 358
Добре ли е това ДО за седмокласниците? Не.
Факт е обаче, че не оценката от НВО е важна, а къде си ти спрямо всички други кандидатстващи от набора. Каквото за един, такова и за всички, просто ще паднат баловете и пак ще се преразпределят децата.

# 1 367
  • София
  • Мнения: 19 965
Добре ли е това ДО за седмокласниците? Не.
Факт е обаче, че не оценката от НВО е важна, а къде си ти спрямо всички други кандидатстващи от набора. Каквото за един, такова и за всички, просто ще паднат баловете и пак ще се преразпределят децата.

Абсолютно вярно, но на  етап класиране и влизане едикъде си. А после? Материалът в 8 клас сам по себе си е много, никой  учител няма да има желанието, а и възможността като време да запълва пропуски на ученици, изкарали  доста време сборно на ДО в 6 и 7 клас. Негативите ще си ги влачат единствено децата. И не защото са  плиткоумни и немотивирани да учат.

# 1 368
  • Мнения: 4 589
Каквито си ги избираме, такива и управляват бъдещето и настоящето на децата ни. Само не разбрах , защо после си го изкарваме на другите майки.
 Късно е  ми се струва да ги мислим тазгодишните седмокласници.
Сега въпросът е за  тези догодина , както и за онези бъдещи осмокласници, които ще се надяват тепърва  да  овладяват нов език в езикови гимназии.
Alyssa, даже и оценката не е важна, а знанията, защото над тях се надгражда материалът в следващата година. И не говоря само за математика, а за всичко.
Писали сме заедно.

# 1 369
  • Мнения: 2 109
Маnzhelka , децата, които сега са 7 клас от 10 месеца имат часове по  30 мин!!! Трябва ли всеки път да смятаме на годишна база колко загуба в  учебно време е това. И аз имам 7 клас  ученик и съм супер ангажирана лично с неговата подготовка, но няма как да запълня дупката от липсващи близо 235 астрономически часа.

# 1 370
  • Мнения: 3 484
Manzhelka,
Имах седмокласник миналата година. Моето дете сама съм си го готвила още от преди ДО.
И все пак проявявам емпатия към тези, които нямат математическия уклон да го направят, а учителите на децата им не продължиха уроците.
Понякога в темата за задачите питат хора, които очевидно сега се мъчат да възстановяват знания, а сигурно и не всички имат време за това. Ами тежко е и като не ти е на главата е лесно с обобщенията.

Последна редакция: чт, 25 мар 2021, 15:48 от solnichka

# 1 371
  • Мнения: 1 728
Русалке, никой не е казал, че децата са плиткоумни-напротив, доста ги подценявате. Родителите, са тези, които неглижират ситуацията с пандемията и подлагат на риск здравето и живота на други хора. Децата ще се справят, не ги драматизирайте толкова нещата. И аз съм съгласна, че имено сега, когато не са в училище, не губят време с пътуване и др. могат много повече време да отделят за БЕЛ и математика, което им е важното тази година.

# 1 372
  • Мнения: 2 822
Да, пенсионирана русалка, така е, права сте, изтъквам непрекъснатото мрънкане и хленчене, което не виждам с какво на кого помага.
Всички сме наясно, че ситуацията е трудна, никой не е във възторг от това, но като постоянно да се вайкаме какво ще решим?
Нещо специално от мен зависи ли за да се върнат децата ПО? Ако е така, споделете, ще съдействам!

# 1 373
  • Мнения: 4 589
Вече съдействаме .В качеството на виновните.
Не,  че променя нещо, но се отразява добре на нервите вероятно.

# 1 374
  • София
  • Мнения: 19 965
А като си затваряме очите, казвайки на черното бяло за нивото на усвояване на материала на много места (изключения са училищата на  децата на същите тези 4-5 потребителки, разбира се), какво ще решим? Срещу нас живее учител  по друг предемет (не мат) в столично училище от средния ешелон (както го определят във форума според бала му  за прием), вчера си говорихме. Синът й е в  същото училище 11 клас. При връщането за кратко на ПО на теста по мат  в класа от 27 деца има 24 двойки и три тройки. Всички до един са явно немотивирани, незаинтересовани,  с безхаберни родители..

# 1 375
  • Мнения: 3 484
Шмърциплянку, в темата за DO сме. За какво да говорим. Не сме събрали и решения да вземаме, доколкото знам.

И има достатъчно възторжени от ситуацията тук. Ето, на горния ти пост има позитивни хора, които си правят от лимона лимонада. Ей ти плюс, че не пътували децата. Прецакани са този път живеещите близо до училище. Едно е да си на пет минути, друго на 45 минути и първите нищо не пестят да се не види. Grinning

# 1 376
  • Мнения: 5 475
Искам да видя какви доводи за ДО  и подготовката на НВО ще изкарате догодина. Сегашните шестокласници вероятно ще се явяват на интегрирани изпити и освен ако въпросите не са от рода на "Коя година е създадена българската държава?" и "Кои са трите агрегатни състояния на водата?" , шанс да изкарат отлични резултатити само с учене по БЕЛ и мат нямат 

Лично аз и моето дете не можем да си представим учене за НВО повече от 1-2 часа на ден, които и на ДО, и на ПО, могат да се отделят.  В нашето обкръжение почти всички деца влязоха в желаните училища, с изключени на деца 3 деца, които покрай ДО се отпуснаха и демотивираха, ако бяха в училище и имаше добра обратна връзка резултатите им нямаше да са такива.

# 1 377
  • Мнения: 1 358
Абсолютно вярно, но на  етап класиране и влизане едикъде си. А после? Материалът в 8 клас сам по себе си е много, никой  учител няма да има желанието, а и възможността като време да запълва пропуски на ученици, изкарали  доста време сборно на ДО в 6 и 7 клас. Негативите ще си ги влачат единствено децата. И не защото са  плиткоумни и немотивирани да учат.
С пропуските в материала съм съгласна и зо тях трябва да се измисли нещо.  Но такива ще има за всеки клас, не само за 7-ми.
Идеята ми беше, че липсата на пробни изпити е важна заради състезателния елемент, но пък там нещата са равни за всички , така че реално няма значение.

Че трябва да се преработят програмите и да се даде време да се да твърди пропуснатия материал от всички класове - абсолютно.

# 1 378
  • София
  • Мнения: 16 233

Солничка, след миналогодишната кампания родители ма едни от най-успелите деца споделиха, че точно ДО им е дала възможност да се съсредоточат точно върху математика и БЕЛ - време, което нямаше да имат ако нещата бяха сложени другояче.
Е, как точно ДО им е дало възможност да се средоточат върху математика и БЕЛ? По другите предмети не се ли е учело при ДО? Нали ученето при ДО е същото като при ПО?

# 1 379
  • Мнения: 2 822
Solnichka, а каква е целта на темата за ДО? Да се оплакваме от трудностите, които произлизат от него ли? Или да се нападаме като че ли това ще разреши цялата драма на човечеството?
Мисля, че всички сме наясно с проблемите, произтичащи от ДО и трябва да се фокусираме върху индивидуалното им решаване, защото глобално такова не се предлага, а не да ревем непрекъснато как сме изпаднали в тази ситуация.
Освен да вземем дружно да прочетем приказката за неволята....

Общи условия

Активация на акаунт