Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какво споделя авторът за анализите в ясли и детски градини?
Как се държат децата на автора в училище и у дома и как авторът отбелязва разликите в поведението им в различни среди?
Какво споделя авторът за чипирането на децата си?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какво споделя авторът за анализите в ясли и детски градини?
Авторът изразява загриженост относно анализите в ясли и детски градини, на които са били подложени нейните две момчета от страна на градинарите. Тя смята, че фокусът трябва да бъде върху грижата за малкия човек, но се чувства така, сякаш децата й не са съвсем „в ред“ според учителите. Освен това тя отбелязва разликите между способностите на децата и липсата на същото изоставане в училищата.
-
Как се държат децата на автора в училище и у дома и как авторът отбелязва разликите в поведението им в различни среди?
Авторът споделя наблюденията си върху поведението на децата в различни среди, като отбелязва, че те проявяват различни характеристики както в училищна среда, така и у дома. Тя подчертава значението на разбирането и зачитането на индивидуалните различия на децата и избягването да ги принуждават да правят нещо против волята им. Авторът дава примери от собствения си опит с годишни прегледи при педиатър, демонстрирайки важността на открития диалог между родители и професионалисти в грижата за децата.
-
Какво споделя авторът за чипирането на децата си?
-
Какви игри за целия клас в училище споделя авторът?
-
Какво казва авторът за ваксинирането на децата?
Та според мен не отлагайте като имате възможност, Бюти, по-добре е от нищо.
И на мен образователната система в Норвегия ми бе болна тема, и не само на мен, впрочем. Познавам и други, които се махнаха от Норвегия една- две години след като децата им тръгнаха на училище, основно от държави от бившия СССР като Литва, и т.н., както и рускини. Единствено сякаш на поляците не им пречи, въпреки че и тези, с които съм говорила твърдят, че в Полша "се учи повече". Един пример- математиката. Често домашното по математика е на компютър. От принципа- ако отговориш грешно, то ти казва, че е грешно и така децата цъкат, цъкат, докато не даде " вярно" без въобще да решават задачите. Питала съм Кирил, каза ми, че в класа му ( в 3- ти клас) имало деца, които не знаят таблицата за умножение и това не се възприема като нещо кой знае какво. В Норвегия никой не повтаря, знаят, не знаят- продължават. На работа съм виждала норвежци как за елементарна сметка вадят елката и смятат с нея. Аз им давах български математики да си решават задачи. В общи линии не учат, ако символичното учене може да се нарече учене, и с всяка изминала година изостават все повече от това, което се учи по другите държави. Това са мои наблюдения и не само. Отдавна четох книгата "Norske Tabuer" на Sanna Saromma. Tя е писала и за образованието в Норвегия и т.н. за " посредствеността". Не зная дали някой си е правил труда да я превежда... Аз споделям мнението на авторката по много от темите в книгата. За университетите им също не искам да говоря. Това е най-общо, ако искаш по- подробно ( или някой друг)- може и на лични.
А миналата неделя бяхме на плаж по бански, и даже се къпахме в морето. Тогава беше 24 градуса, тихо и слънчево. Така че да не си помисли някой, че се жалвам.
Минимална подготовка,огромна забава. Половината деца ние ги возихме с мм,че някой родители не можеха да ги доведат в ден през седмицата,а всички уикенди в клуба бяха заети до Коледа.😅 На деня бяхме семейно на ресторант и ги взехме по-рано от училище за да ходим на картинг в зала. Картинка се оказа в ремонт точно тази седмица и отидохме на друг ,който пък за да караш сам в колата трябва да си поне висок колкото големия и се отказахме. За щастие в съседство имаше боулинг и лазерен таг( не знам как се превежда точно на бг) влиза се в една зала с жилетки и се гоним в лабиринт и се стреля с лазер който личи само на жилетка.После на ресторант ,а на 2ри празнувахме с деца в клуб с трамплини. Освен тортата за в къщи ,нищо друго не съм правила.😅

Звучи като да са си изкарали страхотно децата!

Но слава богу се съгласиха да ни ги върнат. Та сега ще си ходят в билингвално - половината предмети ще са на английски, другата половина - на италиански.