Първокласници- 2021/2022

  • 30 228
  • 715
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: X
Ходи на логопед много време. Имаше проблеми с говора, но от няколко месеца говори гладко, изразява се добре и изобщо като другите деца е. В училище имат логопед, който е разговарял с всички деца. Нашият нямал необходимост от занимания. Ще видим 🙂 Ако има нещо знаем пътя.

# 631
  • Мнения: 1 602
Първокласничката спа до 12 ч. После не издържах и  ги събудих с брат ѝ, закусиха и веднага се лепна на телефона. Направих забележка, накрая го прибрах. Имаше малко да пише чертички. Довърши докато аз чистих из къщи. Сега почиват. Правили са тест "Готови ли сме з първи клас" - слушане н а приказка и свързване на картинката, групиране на предмети или герои от приказки. С правила се е отлично и има "звездичка". Доволна е. Утре ще влезна до класната стая да ѝ помогна с организацията на гардероб често, че не се сеща какво да остави там и какво да си носи в къщи.

# 632
  • Мнения: 12 034
Ходи на логопед много време. Имаше проблеми с говора, но от няколко месеца говори гладко, изразява се добре и изобщо като другите деца е. В училище имат логопед, който е разговарял с всички деца. Нашият нямал необходимост от занимания. Ще видим 🙂 Ако има нещо знаем пътя.
Бъди нащрек в такъв случай, защото проблеми с говора (късно проговаряне, трудности в изразяването, граматични грешки нехарактерни за възрастта) са сред симптомите на дислексията. За жалост у нас все още се чака края на втори клас, за да се обследва детето за дислексия, а тогава вече има нанесени доста поражения по психиката на детето и създадено отношение у учителката и класа към него като към глупаво, разсеяно, мързеливо, изоставащо...

# 633
  • София
  • Мнения: 4 560
В класа на малката е минал училищният логопед. Очаквано, моята ще ходи. Дъвче шушкащите съгласни - виЗ, Цаса. Може да ги изговаря, но тр да се работи по автоматизацията. Дано учителят наистина да си разбира от работата.

# 634
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 1 992
За жалост у нас все още се чака края на втори клас, за да се обследва
[/quote]
Не е така. Обследват се още в първи клас, но родителите трябва писмено да заявят желанието си.

# 635
  • Мнения: 12 034
Зависи. Моята дъщеря мина обследване на 6г, за за бъде включена на ресурсно подпомагане в ДГ. Тогава директно аз зададох въпроса на логопедката от екипа относно симптомите на дислексия, които бях забелязала. Нейният отговор беше "Да, наистина има симптоми на дислексия, но още е рано да се каже. Нека първо изчакаме да се ограмоти и към края на втори клас може да я тестваме за дислексия". Чувам и от други майки в различни провинциални градове, че също е отказвано тестване и поставяне на диагноза преди да е завършен етапът на ограмотяване. Иначе според наредбата за приобщаващо образование от 2016 трябва да има скрининг на 3г и 6м, на 5г и в първи клас. В София може и да се прави, но в провинцията колко градини и училища разполагат със собствени екипи и правят такива обследвания? Имам първокласник в момента - до сега веднъж му е правен скрининг и то аз го заведох в Асоциация дислексия и поиска обследване като беше на 5г, защото имаше неща, които леко ме притесняваха. И си платих за удоволствието.

# 636
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 739
Аз не познавам дете, което да не пише огледално някоя буква преди първи клас.
Моят обръща и доста цифри и споделих с логопеда, но и тя каза, че няма как на този етап да се определи. Според учителката в предучилищна е въпрос на автоматизация- дано е права и с редовно писане свикне. Засега математиката се очертава да му е по-трудна- смята наум до 10, но при по-сложни задачи се обърква (например с празно квадратче). Звуковият анализ му е по-лесен. Ще следим..

# 637
  • Мнения: X
Моят имаше периоди на прогрес и регрес в говоренето. Последно в началото на лятото. Както всичко беше нормално, изведнъж започна "ути бешахми на пащаката с куиоту" = вчера бяхме на площадката с колелото. Моя приятелка - психоложка - каза, че усеща, че расте и явно му даваме повече отговорности (да си измие чинията, да си оправи леглото, да пише букви), и това е опит за бягство от порастването. Тогава искаше и да заспивам до него, търсеше си бебешките дрехи, мечтаеше да го возя в количката като бебе. Преодоляхме го този етап. Сега си говори нормално, всеки ден ми разказва и обсъждаме дните си, спомняме си разни неща, разсъждаваме върху други. Вчера например бяхме на тема "най-голямото дърво в света", защото пишехме буква "Б", а някой му казал, че Баобаба бил най-голямото дърво. От там се прехвърлихме на най-високата сграда и т.н. Никога не съм и помисляла, че може да има дислексия, ама оня ден се зачетох за причините за огледалното писане. Пише огледално 1, 6 и Е. Не смятам да търся професионална помощ засега. Нека видя как се справя с уроците и, ако усетя, че има затруднения, ще се поинтересувам кой и при какви условия прави обследване за дислексия. Логопед отдавна не посещава, защото логопедката е на мнение, че вече няма необходимост. Психоложката пък ме питаше защо настоявам детето ми да я посещава. Казвам "не слуша, в градината ми се оплакват, че прави каквото си иска". Дете бил, нормално било, не бил хиперактивен, а разлигавен (зная 😁). Та по това работим все още.
А вчера спа три часа следобед! Ми как няма, като изписа три страници и после сортирахме играчки, че вече е голям и не му трябват толкова много, а има едно бедно детенце, дето му пращаме дрешки и играчки понякога.
И нещо странно за спането: от яслата още ми бяха казали, че ако детето спи на обяд, вечер ще заспива рано и лесно. На мен ми звучи нелогично, но е точно така! Та снощи в 20:30 беше заспал 🙂

# 638
  • Пловдив
  • Мнения: 14 434
Аз не познавам дете, което да не пише огледално някоя буква преди първи клас.
Аз също мисля, че е често срещано на този етап.

# 639
  • Мнения: 2 523
И аз така мисля, че е често срещано на този етап, и с други майка съм си говорила, и моята щерка пише огледално някои букви и цифри, най-често 3 и Е. Баба й е логопед, изобщо не ми е подговаряла за дислексия.
Вчера писа 3 часа домашно от 4 странички, но ние я оставяме сама да си пише, не й вися на главата, само ако нещо не разбира. Отиде си в детската и влезнахме 1-2 пъти, единия път си украсяваше бюрото, другия път си въртеше дъвката :d, но важен е резултата хаха

# 640
  • Мнения: X
Аз надничам да видя как пише, защото почва откъдето му е удобно на него. Примерно ръкописното малко "г" го почва отзад напред.

# 641
  • Точно където трябва
  • Мнения: 4 751
Само на нас ли не ни дават домашни? Вече имаме изгубен суитчър. По-съм склонна да мисля, че е взет, но...

# 642
  • Пловдив
  • Мнения: 14 434
И на нас не са ни давали домашни. Че щерката и нещо не казва (не може да обясни, не иска или я мързи) какво точно учат. Но очаквам да си влезем в релси.
Иначе и харесва в училище.

# 643
  • Мнения: 6 185
От идващия понеделник ще имат стол. Закуска-безплатна, обед за 3 лв. купонче. Ще го пробвам да видим дали ще му хареса.

# 644
  • Пловдив
  • Мнения: 14 434
Нашите са с някакъв вид външна доставка (кетъринг?) в стола. На купона ти пише какво си поръчал. Поръчва се от сайта на доставчика по меню, днес е за пръв път на обяд в стола - рибно филе с картофи, кекс и грозде ("ама аз не искам риба" - да, ама аз като поръчвах, нямаше как да те питам). Ще видим как ще е. За другата седмица ще и дам менюто да си избере сама. Само изборът да не се свежда единствено до кюфтета и шоколадов крем. Wink

Общи условия

Активация на акаунт