Дистанционно обучение за учениците-Teмa 18

  • 41 158
  • 765
  •   1
Отговори
# 600
  • Варна
  • Мнения: 936
Дъщеря ми, 6 клас, приключва учебната година в понеделник. До края на месец юни имат проектни дейности, които не са задължителни, а са само за заявилите желание.
Осмокласникът приключи с класнАта и предстои изпт по немски и дооформяне. Няма натиск, няма притеснения. Доволна съм. Най-после нормалност.

# 601
  • Мнения: 1 200
И аз това щях да напиша - че от доста време писмените изпитвания не ги наричат контролни работи, за да не са в противоречие с Наредбата. Но ги правят по повече от едно на ден.

# 602
  • Мнения: 24 467
И аз това щях да напиша - че от доста време писмените изпитвания не ги наричат контролни работи, за да не са в противоречие с Наредбата. Но ги правят по повече от едно на ден.

Те и не са всичките контролни, наистина. Ако не е обобщение на цял раздел, дял - не е контролно. Може да изпитат учениците на 1-2 урока, например, да има дадат диктовка с думи, да им пуснат т.нар. "10-минутка" на задачи или на пимен отговор или есе. Това си е типично писмено изпитване. Ако учител реши - може на всеки урок така да изпитва.
Пак казвам - не виждам нещо страшно в това, освен ако ученикът не е побъркан от някакви взискателни родителите, които са го направили тотален бележкар и не страда поради този факт за всяка петица, или не е двойкар, който по принцип не учи.

# 603
  • Мнения: 1 200
В нашето училище дори го наричат неутрално тест. Кой както иска, така го разбира. Но и в края на срока никой не мрънка особено, защото няма време да се спазват стриктно всички изисквания.

# 604
  • София
  • Мнения: 44 535
Специално госпожата по история и тази по испански от началото на ПУ, всяка  седмица правят "писмено изпитване". А си е баш тест с 4-5 раздела.

# 605
  • Мнения: 5 425
Не виждам какъв е точно проблемът, ако имат изпитвания и контролни по всички часове в дадения ден, стига това да не пречи да се вземе предвидения за годината материал?

# 606
  • София
  • Мнения: 15 170
Не виждам какъв е точно проблемът, ако имат изпитвания и контролни по всички часове в дадения ден, стига това да не пречи да се вземе предвидения за годината материал?
Сериозно ли не виждаш проблем?! Дори франсетата са лимитирали тестовете до 4 на ден при 8 часа. Нали трябва да се учи за тези неща, тестът си е стрес и прочее. Защо тогава не направят матурите до обяд по български, следобед по математика, какво като е в един ден, време има...

# 607
  • Мнения: 5 425
Не виждам какъв е точно проблемът, ако имат изпитвания и контролни по всички часове в дадения ден, стига това да не пречи да се вземе предвидения за годината материал?
Сериозно ли не виждаш проблем?! Дори франсетата са лимитирали тестовете до 4 на ден при 8 часа. Нали трябва да се учи за тези неща, тестът си е стрес и прочее. Защо тогава не направят матурите до обяд по български, следобед по математика, какво като е в един ден, време има...

Сериозно. Не виждам и защо изпитът (в частност - тестът) да представлява стрес. Освен ако оценката не се възприема като свръхценност. Ако изпитването се възприема за вид работа, каквато е и ученето, то от гледна точка натоварване няма значение коя от двете работи ще се върши. Даже е по-лесно да правиш нещо, което знаеш, вместо да учиш нови неща.
Прочее, изпитите за някои английски университети представляват точно това: 8 часа изпити и интервюта, с почивки за обед и на всеки 2 часа. При това са малко по-сложни от нашите смешни матури.

Последна редакция: пт, 11 юни 2021, 13:30 от Ezhko

# 608
  • Мнения: 3 484
И аз не виждам проблем в повече писмени изпитвания на ден.
Теоретично не се учи само за тестовете, а се учи всеки път.
Стрес, ако не си 7 клас или 11-12 целещ се към чужд университет, за оценките не виждам защо трябва да има.
Даже с тест може да се окаже по-ползотворно прекарано времето в часа, което иначе може да бъде избляно.

# 609
  • София
  • Мнения: 15 170
Не виждам какъв е точно проблемът, ако имат изпитвания и контролни по всички часове в дадения ден, стига това да не пречи да се вземе предвидения за годината материал?
Сериозно ли не виждаш проблем?! Дори франсетата са лимитирали тестовете до 4 на ден при 8 часа. Нали трябва да се учи за тези неща, тестът си е стрес и прочее. Защо тогава не направят матурите до обяд по български, следобед по математика, какво като е в един ден, време има...

Сериозно. Не виждам и защо изпитът (в частност - тестът) да представлява стрес. Освен ако оценката не се възприема като свръхценност. Ако изпитването се възприема за вид работа, каквато е и ученето, то от гледна точка натоварване няма значение коя от двете работи ще се върши. Даже е по-лесно да правиш нещо, което знаеш, вместо да учиш нови неща.
Прочее, изпитите за някои английски университети представляват точно това: 8 часа изпити и интервюта, с почивки за обед и на всеки 2 часа. При това са малко по-сложни от нашите смешни матури.
Оценката може да не е свръхценност, но е от значение. Ако не е от значение никой няма да се старае да се представи добре. За мен е напълно излишно подобно нещо в училище и да се сравняваме с някои английски университети, няма смисъл. Училището е за всички. Всички да се подлагат на това е излишно, оценките ще бъдат необективни, онези, които по-малко носят на стрес ще бъдат смачкани. Полза – нула. Нали идеята да изпитването е да се проверят знанията. С 6 теста на ден такова нещо не се случва. Обикновено учителят е наясно кой колко знае и без тест, чисто принципно, та още повече се обезсмисля подобен садизъм.

# 610
  • София
  • Мнения: 62 595
Идеята на изпитването е покриване на норматива за количество оценки, които учителят трябва да впише в дневника, за да може след това да се завери годината и след няколко години да вземат диплома.

# 611
  • Мнения: 1 725
При нас се очертава, че никой тяма са учи допълнително от 15-ти до 30-ти. Не защото децата/родителите не искат, а учителите/училището. По половината предмети вече са им писали годишните оценки. Другите предполагам ще ги напишат в петък. В понеделник 14ти трябва са връщат учебниците. Тякои учители нескрито тръпнат от нетърпение по-скоро са свърши учебната година.

То и ние родителите тръпнем от нетърпение. А и това удължаване беше пълна глупост.

# 612
  • София
  • Мнения: 62 595
Удължаването е заради рисковите групи, които и без пандемия и ДО я закъсват и съвсем ще трябва да отпаднат от системата.

# 613
  • Мнения: 1 725
Удължаването е заради рисковите групи, които и без пандемия и ДО я закъсват и съвсем ще трябва да отпаднат от системата.

И сега едно учене ще падне при тези рисковите.....

# 614
  • София
  • Мнения: 15 170
Идеята на изпитването е покриване на норматива за количество оценки, които учителят трябва да впише в дневника, за да може след това да се завери годината и след няколко години да вземат диплома.
Това е ясно, но за целта не е нужно всички изпитвания да са в един ден. По принцип. Иначе всичко може. Ама това са хора, деца, не просто число в графа.

Общи условия

Активация на акаунт