Дистанционно обучение за учениците-Teмa 18

  • 41 153
  • 765
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 7 677
Точно те пак не са обхванати от системата. Имам колежки с малки деца, до 4.клас, които се възползваха от безплатната забавчка, след като разбраха, че децата от малцинствен произход няма да ходят. Намерили са начин да се извинят. Не знам даже доколко е задължително...

# 616
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236

П.П. Няма правило да не се прави писмено изпитване, ако в деня има друго.
Напротив - има:
Скрит текст:
НАРЕДБА № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от
обучението на учениците

Чл. 20. (1) Контролните и класните работи се провеждат по
график при спазване на следните изисквания:
1. за една и съща паралелка не може да се провежда повече от
една класна или една контролна работа в един учебен ден;
2. за една и съща паралелка в една учебна седмица не могат да се
провеждат повече от две класни и/или контролни работи;
3. не се провеждат класни работи в последната седмица от
учебния срок.
Видях, че и други са отговорили, но и аз да кажа - обърни внимание, че съм написала писмени изпитвания. И забележката ми беше, че колежката се ядосвала, че не може да си проведе изпитването, което, ако беше контролно, щеше да е в графика ѝ за контролни и никой не може да я измества. Но то явно не е било контролно и следователно може да се даде независимо, че по други предмети имат също писмени изпитвания.

# 617
  • Мнения: 2 306
Лиляна, напротив, баш изходно ниво си е, обаче тя докато се усети и вече други са си зявили датите в Школо. Проблемът е, че втория срок имат блок-часове в един ден и просто няма кога до края на срока, освен последния петък. Дамата работи на хонорар след пенсия, на "Вие" с новите порядки и технологии и не признава такива неща, като предварителен график за контролни Wink, затова всички много я обичат...

# 618
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Графиците са задължителни. Щом някое писмено не е в този график, значи не е контролно, значи може да се прави когато и да е.

# 619
  • София
  • Мнения: 62 595
Този номер с контролните и вдигането на врява и ние сме го правили навремето, но не минаваше номерът. Сега явно е минал.

# 620
  • Мнения: 5 425
Оценката може да не е свръхценност, но е от значение. Ако не е от значение никой няма да се старае да се представи добре.
От значение са знанията, а не "представянето". Но понеже от доста време бъркаме оценката със знания се получава това изкривяване.

За мен е напълно излишно подобно нещо в училище и да се сравняваме с някои английски университети, няма смисъл. Училището е за всички. Всички да се подлагат на това е излишно, оценките ще бъдат необективни, онези, които по-малко носят на стрес ще бъдат смачкани. Полза – нула.
Не мисля, че е излишно да се сравняваме с по-добрите. Освен ако не искаме доброволно да се откажем да бъдем такива. И всички трябва да имат този шанс. Оценките ще продължават да бъдат обективни, може би даже малко повече, защото ще се намали възможността да се назубри за даден изпит, след което назубреното да се забрави светкавично. Което си е полза. Стресът идва от гоненето на оценките, а не от многото изпити на ден, но признавам, че на зубрачите ще им дойде в повече.

Нали идеята да изпитването е да се проверят знанията. С 6 теста на ден такова нещо не се случва. Обикновено учителят е наясно кой колко знае и без тест, чисто принципно, та още повече се обезсмисля подобен садизъм.
Случва се. И именно знанията, а не краткосрочната памет. Проблемът не е какво знае учителят (иначе можем да минем изобщо без изпити и тестове), а да се даде възможност на ученика да се види къде е. Освен това и учителите могат да бъдат предубедени, заблудени и т.н. Хора са.
Какъв садизъм? 8-часовият работен ден е по същество 8-часов изпит по професията. Как това е садизъм? И защо подготовката за този момент да се отличава?

# 621
  • European Union
  • Мнения: 1 943
Графикът за класни и контролни се прави в началото на срока и се предоставя на учениците и родителите още тогава.

Аз не правя изходни нива. Задължителни са входните нива, класни  и контролни (броят им зависи от броя на учебните часове). Изходните са по желание.

# 622
  • София
  • Мнения: 62 595
Ежко, малко е лицемерно да говориш за зубрене и знания като е ясно, че накрая в университетите броят какви са оценките, също в някои училища има долна граница за успех, който е доста висок, и му четат конско и го супервайзват най-централно. Моля те, знанията са знания - оценките са оценки. И да, когато оценката е важна, ученикът избира такава стратегия, която му повишава шансовете за по-висока оценка. Аз проблем с това нямам. Знанията няма как да отговарят винаги на оценката, не ми се обяснява защо е така технологично, макар че мога.

# 623
  • Майничка
  • Мнения: 13 820
Изходните не влизат в никакъв график, така е.
За мен би следвало те да са без оценка, само с точки и да са само за някаква обща представа какво е останало в главата от цялата година, дали забравянето на определени знания (ако при текущия контрол, който, в идеалния случай, е бил редовен и детайлен, е имало такива😉) е резултат на отдалечеността във времето на преподаването им или се дължи на зазубряне (ако се предполага да са скорошни), евентуално преписване, лоша форма по време на изходния тест и т.н. Освен това, те ще са базата, на които да се построи преговорът преди входните следващата година. Не говоря за 4 и 7 клас, където "връзката" обикновено се къса.

# 624
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Поне няма да скитат по улиците.

Ще скитат. При нас учил не учил на 14ти им искат учебниците и ги изритват. На 15ти дори няма да ходят. Предполагам, че от кумова срама ще им дадат сведетелствата чак на 30ти.

# 625
  • Мнения: 1 153
Изходните не влизат в никакъв график, така е.
За мен би следвало те да са без оценка, само с точки и да са само за някаква обща представа какво е останало в главата от цялата година, дали забравянето на определени знания (ако при текущия контрол, който, в идеалния случай, е бил редовен и детайлен, е имало такива😉) е резултат на отдалечеността във времето на преподаването им или се дължи на зазубряне (ако се предполага да са скорошни), евентуално преписване, лоша форма по време на изходния тест и т.н. Освен това, те ще са базата, на които да се построи преговорът преди входните следващата година. Не говоря за 4 и 7 клас, където "връзката" обикновено се къса.

Да, обаче изходните оказват голямо влияние върху оформянето на оценката. По същия начин се взема и оценката от входните при оформянето в края на първи срок. Всяка година началото е едно и също. Правят лек преговор, а на входящите няма нищо от него. За мен тия входящи и изходящи са излишни. Не знам кой помни всичко, взето през годината, че да се представи отлично на изходните. За входящите пък, освен ако не си преговарял цяло лято... Аз съм от първите, които тръгнаха на 6 години и така до края на осми клас имахме всяка година входни и изходни, но нямахме оценка на тях.

# 626
  • София
  • Мнения: 5 618
При нас т.нар. "безплатна забавачка" е до 13 ч и за много родители определено не е алтернатива
Много обичам обобщения "на ангро"
#not

# 627
  • Мнения: 7 334
Изходните не влизат в никакъв график, така е.
За мен би следвало те да са без оценка, само с точки и да са само за някаква обща представа какво е останало в главата от цялата година, дали забравянето на определени знания (ако при текущия контрол, който, в идеалния случай, е бил редовен и детайлен, е имало такива😉) е резултат на отдалечеността във времето на преподаването им или се дължи на зазубряне (ако се предполага да са скорошни), евентуално преписване, лоша форма по време на изходния тест и т.н. Освен това, те ще са базата, на които да се построи преговорът преди входните следващата година. Не говоря за 4 и 7 клас, където "връзката" обикновено се къса.
Т. нар. директорски по няколко предмета в училището на детето ми се оказаха с точно такова предназначение, а и така бяха формулирани - диагностика във връзка с проведеното ДО.  Не се изготвят от учителите на випуска.
Няма пълно щастие. Понеже не малка част от децата се притесняват от устни изпитвания, такива вече почти не се правят. Все някак трябва да стане тази работа с маркерите за усвояване на материала. Аз дотук не съм забелязала голям стрес от по три контроли (за мен всичко групово е контролна работа) за един ден. Нито се е налагало да се учи извънредно. Учителите бяха в правото си да не разчитат на масовите изпитвания по време на ДО. България може да е с най-доброто интернет покритие, но това не изключва технически проблеми.

# 628
  • София
  • Мнения: 7 677
При нас т.нар. "безплатна забавачка" е до 13 ч и за много родители определено не е алтернатива
Много обичам обобщения "на ангро"
#not
Човече, ако визираш мен с изказването си, да кажа пак, че аз нямам нищо против това, родители и деца да почувстват някаква нормалност, най-накрая . Може би трябваше да го сложа в кавички, за да бъда разбрана .
Колежките ми се възползват, на децата им харесва и се чувстват добре, защото точно проблемните зрънца, които обикновено не учат, са и дразнителите в класа, ги няма. Децата играят, четат приказки, а малките първолачета са започнали да се занимават с таблицата, под формата на игри.
На последното се чудя, като запопне новата учебна година, и без друго изостаналите, как ще настигнат напредъка на децата, които са прекарали още месец в училище. Smirk

# 629
  • Мнения: X
При нас се очертава, че никой тяма са учи допълнително от 15-ти до 30-ти. Не защото децата/родителите не искат, а учителите/училището.

Да, това отдавна стана ясно. Удължиха учебната година, но направиха така, че да приключат в нормалните срокове, а за удължението да се откажем. Поне това са ми наблюденията за начален курс. Казаха ни, че могат да посещават от 9 до 12 часа всеки ден и не може да заявиш, примерно само до 15 юни, трябва до 23 включително. Всичко е направено без желание, за да се отбие номера и да се отчете някаква дейност на хартия. При нас записаните деца са единици.
Разбира се, че при това положение не записах детето. А много ми се искаше да поиграе още малко с класа. И не, не търся безплатна забавачка, много груба ми се вижда тази квалификация.

Общи условия

Активация на акаунт