Lux Vide: Проливане на светлина върху това, което ни обединява
Лука Бернабей и Стивън Дейвис се срещнаха преди 16 години, когато и двамата бяха продуценти в минисериала „ Папа Йоан Павел II“ , копродуциран от компанията „Лукс Виде“ на Бернабей. Работата им заедно се превърна в трайно приятелство между двама професионалисти - Бернабей, главен изпълнителен директор на Lux Vide, и Дейвис, продуцент и бивш главен директор на съдържанието на Hasbro - които споделят ангажимента за качествено програмиране за цялото семейство. Те се обединиха отново, за да работят по проекти, първо по техния лист The Rising и Sandokan , които подчертават хуманността и стремежите, които свързват зрителите от различни страни и култури.
БЕРНАБЕЙ: Лукс започна от идеята на баща ми, който беше генерален директор в италианската телевизия в продължение на 14 години. След като се пенсионира, когато беше на 72 години, той реши, че светът е пълен с тръбопроводи, тоест телевизионни мрежи, но тези тръбопроводи се нуждаят от чиста кристална вода. Затова той реши да продуцира съдържание за телевизия. Първата му идея беше да произведе Библията. Той си партнира с Бета Филм и заедно отиват при Тед Търнър и продават идеята за проекта - 21 епизода (всеки разказва различна библейска история). Той вярваше, че след изобретяването на печатната машина - първата отпечатана книга е Библията от Йоханес Гутенберг - никой не е направил нещо ново в Библията. Баща ми искаше да постави Библията в задоволителни движещи се изображения.
Lux стартира като компания, основана на вяра. След това продължихме напред като компания за добро семейно програмиране. Ние сме най-големият доставчик на художествена литература за RAI, общественият канал в Италия. Ние създадохме за Mediaset най-високо оцененият телевизионен сериал през последните три години „ Добро утро мамо “ и за Sky Italia, международното предаване „ Devils“. И все още не сме доволни, в момента участваме в нова международна продукция за OTT в Италия. Искаме да продължим да правим телевизия за семейна аудитория. В началото хората казваха: „О, да, те правят продукти за семейството, но това не е интересно, защото в продължение на дълъг период телевизията не се основаваше на герои, а на антигерои. Продукциите ни изглеждаха почти банални. Сега е съвсем различно. Необходим е продукт за семейна аудитория; тя привлича широк кръг от абонати и зрители. Това, което започна като идеята на баща ми да произвежда телевизия за семейна аудитория, сега се превърна в маркетинговата позиция на тази компания. Това е връзката между мен и Стивън, създавайки семейно програмиране, което е начина, по който той започна в телевизията. Сега имаме съвместно предприятие [въпреки че произхождаме] от различни среди. Той е от Америка; Аз съм от Европа, но ние вярваме в подобни ценности. Телевизията, особено след трудната световна ситуация, в която живеем, може да свърже хората чрез общи ценности. Ако спасите семейството, вие спасявате света.
ТВ ДРАМА: Стивън, имате дълъг опит в програмирането по сценарий.
ДЕЙВИС: Имах честта да продуцирам всичко - от телевизионни филми до сериали до филми до цифрово съдържание. Вероятно най-гордият ми момент за продуциране беше срещата с Лука преди 16 години и продуцирането с него на папа Йоан Павел II , който беше номиниран за няколко награди Еми и се справи много добре за CBS. Бързо напред към продуцирането на "Transformers" и "My Little Pony" всичко между тях. Позицията на Лука относно желанието да се създаде съдържание, което да събира семействата, за да се чувстват добре от това, което гледат, независимо от произхода или вярванията, осигурява засилване на позитивността и ценностите. Чувствате се добре от това, което гледате и това ви кара да се чувствате добре със себе си. Това не означава, че трябва да е банално, както посочи Лука. Съдържанието може да има напрежение и драматизъм, но ви кара да се чувствате добре от преживяването, което имате. Ако не друго, Covid-19 ни научи, че изживяването на семейното гледане е по-важно от всякога и ще бъде устойчива дейност за семействата. Ние с Лука вярваме, че за да постигнем това, което искаме да постигнем като продуценти и да разкажем историите, които искаме да разкажем, телевизията е най-добрата медия. И с иновациите, които наблюдаваме при стримерите,
ТВ ДРАМА: Как възникна The Rising ?
БЕРНАБЕЙ: Правим нещо главно за невярващи. Не искаме да шокираме вярващите, но искаме [да се обърнем към] невярващите - хора, които може да са чували за Исус, но не знаят много за него. Искаме да намерим млада публика. Това е една от основните ни цели. Исус казва да се обичате, да си прощавате; тези думи са толкова изгубени в тази епоха. Помагайте си, давайте храна на гладните. Опитайте се да намерите позитивното един в друг. Обичайте врага си - как можете да обичате врага си? Това изглежда невъзможно. Това са важни послания, особено в света, какъвто е днес. Трябва да се върнем към нашите корени, които са толкова важни.
Ето как започна The Rising и Стивън намери прекрасен сценарист Даниел Кнауф, който изказва различна гледна точка. Никога няма да бъде европейска или американска визия; това ще бъде съвместно предприятие между тези два свята, които винаги се обединяват, за да направят този нов вид телевизия.
ДЕЙВИС: Независимо къде се намирате географски или какви са вашите религиозни вярвания, има наистина интересна история, която да разкажете за Исус, Мария, Йосиф и апостолите и хората около тях, а нашата поредица наистина е фокусирана върху хуманистичната страна на техния живот. Ние не гледаме на това като на религиозно преразказване по никакъв начин. Това е възможност да покажете личностите, характерите и хуманистичните преживявания на Исус и околните по начин, който не е бил показан в предишни филми и телевизионни сериали. Феноменалният беше талантът, който успяхме да носим. В допълнение към шоурунера Даниел Кнауф, имаме невероятен консултант, дон Фабрицио Фико, който е най-добрият експерт по Исус и неговия живот. Имаме други учени, които предоставят критичната и точна еврейска гледна точка. Също толкова важно е това да привлича силно от гледна точка на невярващия, като същевременно уважава вярващите и разказва история, която никога преди не е била разказвана. Това, което обичам, и това е изразът на Лука, е, че Исус беше първоначалният супергерой. Ако се замислите, той е моделът за архетипа на всеки супергерой, който е дошъл след това. Ако и невярващите, и вярващите виждат Исус в различна светлина и се чувстват добре с впечатленията си, тогава сме си свършили работата като разказвачи и продуценти.
ТВ ДРАМА: Разкажете ни за Сандокан.
БЕРНАБЕЙ: След този период на коронавирус, когато сме били затворени в домовете си, семейства, живеещи заедно, имаме нужда от нещо, което да ни отведе в един съвсем различен свят, на морето с приключенски истории. Със Стивън си мислехме за Сандокан, който е написан през 19 век и е успешен телевизионен сериал в Европа през 70-те. Тази история е продуцирана от RAI и продавана в цяла Европа. Искаме да го направим по-модерен. Мариана, женският герой, първоначално написан като героиня от 19-ти век, в нашата история ще стане пират. Стивън ни свърза със Скот Розенбаум, писател, който е експерт по пиратите. При първото ни обаждане с него той ни каза, че пиратите са първите хипита на 19 век. Те живееха на морето с чувство за свобода. Там беше капитанът на лодката, а останалите пиеха и пушеха опиум. Те бяха от различни култури и региони по света. Това е интересна и модерна концепция, защото всички ние сме се превърнали в многоезични, мултикултурни общества. Пренасяме тази концепция в Sandokan, което чрез приятни истории в далечен свят ще ни помогне най-накрая отново да мечтаем.
ДЕЙВИС: С толкова много налично съдържание в толкова много жанрове, като продуценти и разказвачи на истории, ние винаги търсим начини да представим това, което може да бъде по- конвенционална история по нетрадиционен начин. Това, на което отговорих със Сандокан беше възможността да разкажа пиратска история от женска гледна точка. Ние също имаме много силна мъжка перспектива, тъй като Сандокан е нашият водещ мъж, но Лука, който породи тази идея и искаше да направи това от много години, почувства, че в Мариана имаше тази невероятна женска героиня. В книгата тя никога не получава кредита, който трябваше да трансформира Сандокан. И така, нека обърнем историята на главата си. Това са видовете неочаквани моменти от поредицата, които искаме да видим. Чувствахме, че е абсолютно подходящото време и място за подобен сериал. Щастливи сме, че имаме Скот Розенбаум, който показва The Shield , V , Chuckи и толкова много други успешни сериали, а Скот също обича пиратския свят. Още преди да се присъедини към нас, той бе писал сам доста за пиратите. Той беше идеалният сътрудник, който разказа тази история.
ТВ ДРАМА: Амбициозен проект като този е скъп. Търсите ли партньори, които да помогнат с финансирането?
БЕРНАБЕЙ: Целевият ни бюджет за всяка серия е около 50 милиона евро. Нося пари от Европа. Стивън носи пари от Америка. Това е важно, защото това са пари, които можете да съберете само ако съберете тези два континента.
ТВ ДРАМА: Много от световните стриймъри са собственост на студия, които запазват оригиналното си съдържание за своите услуги. Международните купувачи смятат, че няма толкова много наличен продукт. Предоставя ли това възможности на независими производители, особено на висококачествени европейски производители като Lux?
БЕРНАБЕЙ: Да, качеството винаги е важно. Тази компания е родена преди 32 години и ние продължаваме да предоставяме качествено програмиране, което в Италия [постоянно постига високи оценки]. Имаме традиция да произвеждаме на английски език. Нашият Леонардо получи 24 процента дял от RAI, което е доста добре. Той беше гений, рок звезда от онази епоха. Това са типовете истории, които искаме да разкажем, тези с основа в историята, но [са от значение за днешния свят]. Леонардо се справя много добре с Amazon в различни части на света.
ДЕЙВИС: Лукс направи история за успех, разказвайки истории за мъже и жени от Ренесанса. Харесва ни да продължим тази традиция да се фокусираме върху интересни исторически герои, но да разказваме техните истории по по-съвременен начин, който ще привлече вниманието на широка аудитория, и сме почувствали, че разказването на интересни истории по различен начин е абсолютно правилно за Караваджо и Микеланджело.
БЕРНАБЕЙ:Леонардо, Микеланджело и Караваджо принадлежат към Ренесанса. В известен смисъл сега всички ние търсим Ренесанс. Леонардо беше сложен. Той беше художник, скулптор, архитект, изобретател. Микеланджело рисува Сикстинската капела по напълно новаторски и трансгресивен начин за времето. Караваджо беше маестро в използването на светлина. Той е изобретил съвременното използване на светлината в живописта. Тримата имат нещо общо. Те бяха кинематографични по начина, по който рисуваха. Тайната вечеря на Леонардо е кинематографична. Така е и Страшният съд в Сикстинската капела. Призивът на Свети Матейв църквата Сан Луиджи дей Франси в Рим е толкова кинематографично, толкова модерно. И тримата изпревариха времето си. Именно това привлече нас със Стивън. Ние [се съгласяваме за този нов подход към разказването на истории], обединявайки нашите културни корени в Европа и Америка. Да, ако имате голям брой зрители, ще имате повече пари. Да, парите са важни, защото са ни необходими, за да произведем нашия продукт. Но също така е важно да уважавате хората. Трябва да се върнем към това чувство на уважение към публиката. Не всеки е внимателен при показване на съдържание. Важно е и ние носим отговорност като комуникатори.
Злате благодаря!