ТУЕС - 9 тема

  • 69 388
  • 738
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 484
НВО може да е лесно, но ако си изкарал поне 5, за да влезеш в училището, и след това те изпращат на поправителен, нещо не е наред.
И на мен ми се струва, че до "поправителен" се стига само при конфликт.  В живота  "2 остри камъка не могат да смелят брашно". Тук камъните са повече. От една страна децата влизат в трудната възраст, на отсрещната страна е преподавателят, който си има своите педагогически виждания. Семейните обстоятелства /материално положение, битови условия, родители в развод,  починал родител/родители, конфликтни родители, незаинтересовани родители, .../ и влиянието на приятелите извън училище също не трябва да се пренебрегват. 
В кратък период от живота си преподавах - винаги търсех грешката в себе си, ако някой не е разбрал нещо -обяснявах още и още, преработвах лекции и упражнения, давах възможност да се ползват спомагателни средства при изпитване. Т.е колкото мога се стараех да не "навредя" с по-ниска оценка и да не внасям допълнителна черна точка в живота на някой студент.  В крайна сметка, ако можеш да ползваш подсказка правилно, значи се ориентираш добре в материала.

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 23:31 от xxxxxx

# 631
  • Мнения: 2 817
"Ама как така, той/тя на НВО имаше  над 90-95 точки,  до 7 клас е нямал/а по-малко от 6, а сега такъв провал..."
Дааааа, напълно съм съгласна, че голяма част от родителите нямат обективен поглед върху придобитите знания на децата си.
Да не казвам и как се пишат тия шестици в 5, 6 и 7 клас... и родителят остава с напълно погрешно впечатление за това дали и колко знае детето му. И когато се получи челен сблъсък с преподавател, който е взискателен и не оценява като си плюе на пръста и го вдигне, за да види от къде духа вятъра, и някак действителността рухва, но той продължава да не разбира какво се случва и обвинява преподавателя. Защото така е най-лесно.

# 632
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
В началото на седми клас за другото ми дете учителката по бел беше казала, че има големи пропуски от пети и шести клас и за това има ниски оценки. Попитах я как така е допуснала да се натрупат тези пропуски и нито веднъж не сме се усъмнили, защото имаше само високи оценки предишните две години при нея. Не можа да обясни каза, че я нападаме. Детето е чувствително и много се беше сломило, защото знаеше, че ще има нво. Наложи се да намерим учител, който не доумяваше какви са тези големи пропуски. Работиха цяла година заедно и се справи отлично на изпита.
Математиката е по - слабото звено и винаги сме работили заедно. Имаме много добър поглед какво точно може и не може. За това не е и в туес. Тази година поисках да говоря най - човешки с учителката по математика, защото детето казваше, че нищо не разбира в час, че много бърза и не я интересува кой какво е разбрал. И какво мислите ми каза!? Че има пропуски от пети, шести и седми клас ( сега е девети) и за това не се справя добре.  Също в прав текст ми каза, че това не е неин проблем и да се оправяме. И ние се оправяме. Преподаваме математика в къщи и оценките са между пет и шест. Лошото, е че останалите родители нищо не казват от страх да не ги нарочи учителката и са записали децата на уроци или просто не им пука.
Винаги като учител можеш да си измиеш ръцете за собствената некомпетентност с пропуските на учениците, но ако повече от половината клас не се справя значи проблема не е в тях. Когато са един двама е друго и смятам, че тогава става въпрос за заслужено оставяне на изпит.

# 633
  • София
  • Мнения: 484
Дааааа, напълно съм съгласна, че голяма част от родителите нямат обективен поглед върху придобитите знания на децата си.
Да не казвам и как се пишат тия шестици в 5, 6 и 7 клас... и родителят остава с напълно погрешно впечатление за това дали и колко знае детето му. И когато се получи челен сблъсък с преподавател, който е взискателен и не оценява като си плюе на пръста и го вдигне, за да види от къде духа вятъра, и някак действителността рухва, но той продължава да не разбира какво се случва и обвинява преподавателя. Защото така е най-лесно.
Във всички случаи  "челният сблъсък" е катастрофа за ученика.  Би трябвало още на входа да се регистрира има ли проблем някое дете и да се работи индивидуално с него, така, сякаш е твое. Но когато "спасението на давещите се е дело на самите давещи се"  и няма адекватна родителска подкрепа /занимания в къщи, занимания с частен учител/ катастрофата за тинейджъра е неизбежна. А ситуацията в къщи може да е всякаква - страх да се съобщи на родителя,   тежка житейска ситуация, ...  
Трябва и училището да помага, другото е безмислена война - без победител и ненаученото пак си остава ненаучено. Няма как да изплуваш сам - нямаш методика, нямаш време, новият материал се трупа отгоре, в състояние на стрес си.
Би било добре,  ако се даде възможност средните училища да провеждат приемни изпити по свои критерии, за да  не се стига до такива изненади. Явно само НВО не е достатъчен критерий за прием в много училища. И въобще, когато основното образование доказано куца, какво следва и на какво се чудим?

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 23:58 от xxxxxx

# 634
  • Мнения: 414
Проблемът, който аз виждам е в нежеланието, остави оценките, но това нежелание и несериозност ще се прояви после и на работа, а това е голям проблем. Надявам се да пораснат и да се оправят, защото не са важни оценките, а знанията , но без да си сериозен към работата си няма как да успееш...Не става въпрос какво точно учиш , защото каквото и да учиш скоро ще го забравиш, а да имаш дисциплината да седнеш и да го направиш. В работата получаваш всякакви задачи и има и неприятни ,и такива който не са ти интересни, но трябва да седнеш и да ги направиш, трябва да имаш дисциплината, да можеш да намериш стимул.

# 635
  • София
  • Мнения: 999
В ТУЕС имаше приемни изпити. Преди години бяха физика и математика. После остана само математиката. Накрая само НВО.

# 636
  • Мнения: 159
Виждам интересни мнения. Дано всички са се усетили, че текат паралелно няколко нишки в дискусията, покрай многото емоции.

Моята оригинална теза беше, че откъм професионално обучение ТУЕС е проформа. Колкото и лъскава да се струва на бг-мамите. И че дори на математиката не се набляга в рамките на бъдещо инженерно образование, а трябва. За физика не мога да кажа нищо, нямам наблюдения. Та като се почне с проформа в ТУЕС, после се продължава и с проформата в ТУ, да речем. И после е атаката на дроновете. Задача с повишена трудност - намерете аналози и в други браншове.

@magina Махането на цедката влошава крайния резултат.

@D.Ivanov32 Винаги може да направим една беседа и по-задълбочен анализ, ако искаш.

# 637
  • София
  • Мнения: 484
Проблемът, който аз виждам е в нежеланието, остави оценките, но това нежелание и несериозност ще се прояви после и на работа, а това е голям проблем. Надявам се да пораснат и да се оправят, защото не са важни оценките, а знанията , но без да си сериозен към работата си няма как да успееш...Не става въпрос какво точно учиш , защото каквото и да учиш скоро ще го забравиш, а да имаш дисциплината да седнеш и да го направиш. В работата получаваш всякакви задачи и има и неприятни ,и такива който не са ти интересни, но трябва да седнеш и да ги направиш, трябва да имаш дисциплината, да можеш да намериш стимул.
Вярно е всичко това. 
И все пак си мисля, че сблъсъкът е нещо опасно - по-скоро може да те накара да намразиш предмета, отколкото да го заобичаш.  А най-доброто нещо на този свят е да обичаш и да ти е интересно, това което правиш.  Да обичаш  работата си - така, че да ти е работа и хоби.  Ако някой е в дупка, трябва да му се подаде ръка.
Навремето класните знаеха семейните обстоятелства на всеки свой ученик, сега така ли е?

Тинейджъри - луди-млади - сега кръвта им ври и кипи. Трябва да си изживеят и детството и юношеството, а системата е такава, че с увеличение на количеството часове и количество печатни материали са решили да оправят качеството на образованието. 

# 638
  • Мнения: 414
Проблемът, който аз виждам е в нежеланието, остави оценките, но това нежелание и несериозност ще се прояви после и на работа, а това е голям проблем. Надявам се да пораснат и да се оправят, защото не са важни оценките, а знанията , но без да си сериозен към работата си няма как да успееш...Не става въпрос какво точно учиш , защото каквото и да учиш скоро ще го забравиш, а да имаш дисциплината да седнеш и да го направиш. В работата получаваш всякакви задачи и има и неприятни ,и такива който не са ти интересни, но трябва да седнеш и да ги направиш, трябва да имаш дисциплината, да можеш да намериш стимул.
Вярно е всичко това. 
И все пак си мисля, че сблъсъкът е нещо опасно - по-скоро може да те накара да намразиш предмета, отколкото да го заобичаш.  А най-доброто нещо на този свят е да обичаш и да ти е интересно, това което правиш.  Да обичаш  работата си - така, че да ти е работа и хоби.  Ако някой е в дупка, трябва да му се подаде ръка.
Навремето класните знаеха семейните обстоятелства на всеки свой ученик, сега така ли е?

Тинейджъри - луди-млади - сега кръвта им ври и кипи. Трябва да си изживеят и детството и юношеството, а системата е такава, че с увеличение на количеството часове и количество печатни материали са решили да оправят качеството на образованието. 

Да така е съгласна съм, много правилно мнение ,точно в целта!Само принципно незнам колко е редно да се ровиш в семейното положение, в толкова лични неща ,особено ако не иска да го споделя човек, но примерно да познаваш учениците и от какво се интересуват, да ги мотивираш е важно, но все пак тинейджърите са си тинейджъри и си ги вълнуват тинейджърските неща:) И въпреки това смятам ,че има доста сподобни децата, в ТУЕС които могат да програмират , така че незнам дали е от туес или са си учили(вярвам ,че и туес има пръст) ,дали е проформа или не е ТУЕС ,но работи.....

Последна редакция: пт, 29 ное 2024, 21:27 от bela81

# 639
  • Sofia
  • Мнения: 3 495
Много хора вероятно ще спорят с мен, но все пак ще споделя своето мнение за  Туес.

През последните години репутацията на Туес се е повишила, но реалността е, че училището не е толкова престижно, колкото мнозина смятат. Първо, нивото на преподаване по специализирани предмети е доста ниско и ако искаш да се развиваш, трябва да учиш сам. Туес предлага слабо обучение по програмиране и мрежи, а до 10-ти клас изглежда, че се акцентира повече върху общообразователните предмети (а не това е основната цел на училището), като история, философия и други, отколкото върху специалните предмети.

По математика, преподаването при някои учители е потресаващо. Макар че Туес не е математическа гимназия, се очаква да има високо ниво на обучение, но реалността е, че дори в езикови гимназии и в кварталните училища преподаването по математика е значително по-добро. Пишат се ниски оценки за най-малкото нещо,. Доста отиват на поправителни изпити, дори и в 8-ми клас. Някои преподаватели при изпитване предпочитат да се подиграват с учениците и да ги засрамват пред останалите, вместо да им кажат къде имат грешки и как да се подобрят.

Има страшно много предмети  като ЗБУТ, техническо чертане и схемотехника, които са излишни и не носят никаква практическа полза. Сградата на училището е в ремонт и от 2020 година се учи в ТУ. Миналата година обещаваха, че скоро ще се върнат в сградата на училището, но досега няма никакви новини по въпроса и ремонтът изглежда няма да приключи скоро.

Голям брой ученици се премества в други училища, най-вече защото не са си минали поправките или имат нисък успех.

Макар и да има някои положителни моменти, като помощта от ИТ бизнеса и сравнително интелигентните ученици, тези фактори не могат да компенсират сериозните недостатъци в общото ниво на преподаване и подготовка. Туес не оправдава високите очаквания, които създава с високия приемен бал.

Ако искате наистина добро образование и качествена подготовка за бъдещата си кариера в технологиите,не се записвайте в Туес, това не е място което ще ви осигури необходимите знания и умения за успешна ИТ кариера..

Съгласна съм с всичко, но кажете - кое училище смятате за по-добро? Защото историите, които чувам от първа ръка за СМГ, немската..са също толкова трагични.
Обучението почти винаги зависи от самите деца и ако те са мотивирани - всяко училище е добро ( съответно обратното)

# 640
  • София
  • Мнения: 484
... Ако искате наистина добро образование и качествена подготовка за бъдещата си кариера в технологиите,не се записвайте в Туес, това не е място което ще ви осигури необходимите знания и умения за успешна ИТ кариера.. [/i]
Нито училища, нито университети могат да "осигурят"  необходимите знания за успешна кариера, в която и да е сфера. Ако в  училището средата е здрава, дава им се добра подготовка по общообразователните предмети и се стараят да им създадат навици за учене, аналитично мислене, труд , колегиалност, можем само да ръкопляскаме.  Специализирането и ученето е всекидневно и доживотно, спреш ли, си вън.

# 641
  • Мнения: 414
А според Вас така ли е в ТУЕС : "Ако в  училището средата е здрава, дава им се добра подготовка по общообразователните предмети и се стараят да им създадат навици за учене, аналитично мислене, труд , колегиалност" ?

# 642
  • София
  • Мнения: 484
А според Вас така ли е в ТУЕС : "Ако в  училището средата е здрава, дава им се добра подготовка по общообразователните предмети и се стараят да им създадат навици за учене, аналитично мислене, труд , колегиалност" ?
Всичко е относително.  Минавайки години наред покрай задната ограда на НПМГ и минавайки покрай 9ти корпус на ТУ мярках учениците в междучасие -  ситуацията ми се струва в полза на ТУЕС.

Не е без забележки, но това е положението - тинейджъри, трябва да им се отведе нанякъде енергията и "хаковете"  са начин, въпреки, че не е добре да "хакат" като маниер на работа.  Стараят се да ги накарат да действат отборно. И научават колко не знаят, като се юрнат да скачат в дълбокото, което е доста полезно.

Но никаква гаранция за нищо няма. Отговорността за нашите деца си е наша, ситуацията в училищата се променя непрекъснато и то не в положителна посока.

# 643
  • Мнения: 414
Всичко е относително.  Минавайки години наред покрай задната ограда на НПМГ и минавайки покрай 9ти корпус на ТУ мярках учениците в междучасие -  ситуацията ми се струва в полза на ТУЕС.

Не е без забележки, но това е положението - тинейджъри, трябва да им се отведе нанякъде енергията и "хаковете"  са начин, въпреки, че не е добре да "хакат" като маниер на работа.  Стараят се да ги накарат да действат отборно. И научават колко не знаят, като се юрнат да скачат в дълбокото, което е доста полезно.

Но никаква гаранция за нищо няма. Отговорността за нашите деца си е наша, ситуацията в училищата се променя непрекъснато и то не в положителна посока.

Незнам доколко минавайки покрай сградите е критерий да разбереш нещо за НПМГ или ТУЕС...Понякога скачайки направо в дълбокото те и демотивира, може би е по-добре да си подготвен първо...Какво е "хак"?Това не отговаря на въпроса: "Смятате ли,че в ТУЕС средата е здрава, дава им се добра подготовка по общообразователните предмети и се стараят да им създадат навици за учене, аналитично мислене, труд " По мой наблюдения навиците им липсват...

# 644
  • Мнения: 4 554
Това е техникум все пак, специализирана подготовка

Общи условия

Активация на акаунт