ТУЕС - 9 тема

  • 69 471
  • 738
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 2 817
Еее, как пък да не е и до възможности на децата! За някои влизането в туес се оказва ужасна грешка. Това, че е изкарал висок резултат по математика и български език не го прави непременно подходящ за тази материя. Има едни 20% според мен, които напълно се загубват още с първите специални предмети. От тях има и такива, които могат, но са мързеливи и когато няма кой да ги бута постоянно, защото то не може до дванадесети клас да му преглеждаш домашните, изостават безвъзвратно.
Разбира се, че не всеки учител там става за учител. Както е на всякъде. Има и учители, които често не идват в час. Моят син също е имал учители, от които нищо не научава. Сяда си на трибуквието и чете в интернет, пробва, пита докато го разбере.
И все пак на изпит в общия случай остават по  един, двама на предмет, не по половин клас.
Абсолютно точно!

Пак ще кажа за пореден път -  училището трябва да се подбира по интересите и възможностите на съответното дете, а не по "елитността" на даденото училище.
Колкото и да харесвам ТУЕС няма да запиша дъщеря си в него, защото няма да се справи с материята. Като стигне до електротехниката в 9 клас и ще започне да си скубе косите, защото материята й е трудна. Не на поправка ще остане, ами няма и да мине изобщо.  Докато на сина ми тази материя му е приятна, разбира я с лекота.
И колкото и да искам дъщеря ми да учи в ТУЕС, просто няма как да стане...

# 616
  • Мнения: 841
Кое е неразбираемо? За да има толкова поправки, вариантите са или нещо в преподаването да куца, или изискванията да са прекомерни, или пък начинът на поднасяне на информацията и изпитванията да не са съобразени с възрастта. Не е до възможности на децата. В крайна сметка може би това не е най-важното, а да има кой да те въведе адекватно в тези науки, а не да те отблъсне. Все пак са деца, не 18+ и е по-специфично.
Maidenly,аз мисля, че го казах някъде по-напред. Идеята на поправките беше и надявам се все още е (след оттеглянето на директорката), че училището не произвежда тройкаджии. Тук тройка, там тройка и накрая ще си научил нищо, но ще вземеш тапия за професия.
А и както казах, в 8ми клас няма частни уроци, няма побутване от мама и тате (в голяма част от случаите) и децата са "изненадани".

# 617
  • Мнения: 1

В ТУЕС до скоро им се занимаваше. Стела беше безкомпромисна и подкрепяше решенията на учителите си. Тепърва ще видим какво ще се случи при новата директорка.

Здравейте,

Като настоящ преподавател в ТУЕС (БЕЛ, 9. клас), оставил двама ученици на поправка миналата година, и като завършил училището (випуск ‘2021, успех 5.17) бих искал да нахвърля няколко неща по темата, тъй като виждам, че се водят някакви ожесточени спорове.

ТУЕС безспорно е сред най-елитните училища в София, а и в България. Въпреки последвалия ми избор за професионално развитие във филологиите, ако бях изправен пред избора отново, не бих поставил друга гимназия на първо желание. Училището те учи освен на програмиране и на купища други умения, които са полезни в технологичния свят, в който сме навлезли. И макар на завършилите гимназията тези умения да се струват като че ли са обща култура, в сблъсъка с колегите в университета осъзнават, че не са.

Относно минусите - училището със сигурност има такива. Някои преподаватели наистина не преподават съобразено с ученическото мислене и разбиране, имат изисквания, непокриващи собственото им преподаване. Материята се бълва на едно завишено ниво, без особено да се помисли дали е разбрана, или не. Бягат от обясняване на материала. Дават се задачи с неясна педагогическа цел, нерядко с трудност, нарочно заложена като предпоставка за провал.

Ситуацията със сградата е факт, ремонтът започна, когато аз бях 10-11. клас, тоест вече станаха почти 6 години. Неприятно е, че децата нямат собствена сграда, но ремонтът беше наложителен, а сградите на ТУ са достатъчно добре оборудвани технологично (от самото училище), с работещо парно; без течове на последните етажи, наводнения в мазето и картони вместо прозорци в старата дограма (както беше в старата сграда). Единственият минус от цялата ситуация според мен е, че няма обособени кабинети за клубовете по интереси.

И все пак има два полюса. Колкото проблемни учители има, толкова има и нахъсани, с уникален подход, желаещи да предадат на учениците една идея по-висока обща култура, ако не друго. Има учители, които, като разберат, че искаш да следваш нещо извън програмиране, ще се уговорят с теб, ще седнат и ще ти помогнат да попълниш каквито пропуски имаш в редовния материал, както и да усвоиш материала за кандидатстудентските изпити по дадената дисциплина. За ХакТУЕС и ТУЕСФест се разказва достатъчно, не мисля, че е нужно да ги коментирам, но смятам, че е огромен позитив на училището.

Относно поправките: няма преподавател, включително и аз, който да праща на поправки неоснователно. Да, понякога скалата за оценяване е завишена (50% за среден 3), но това е, защото преподавателят е решил, че е ключово ученикът да знае материала и да може да борави с него. ДЗИ и НВО са елементарни, академичното прегаряне е също фактор, който трябва да сметнете, преди да подхвърлите успеха при приема на учениците като някаква предпоставка за това, че си знаят материала изначално. Стела, както беше казано, бе върл поддръжник на поправките за разлика от директорите в други училища, а сегашният ВИД директор, д-р Веселка Христова, също застава зад решенията на учителите, стига те да бъдат обосновани.

ТУЕС точно както всичко друго в тоя свят, си има и положителни, и отрицателни черти. В своята съвкупност те изграждат като един доста оправен човек. Съветвам децата ви да решат дали да изберат училището на база дали имат интерес към програмирането, мрежите или роботиката, а не строго конкретно към математиката. Хорариумът е по-малък от този в други гимназии, но има и други дисциплини, които пък наваксват този недостатък (като напр. Основи на математиката в програмирането, Компютърни архитектури, Операционни системи и т.н., където преподавателите отделят една немалка част от хорариума на дисциплината в преподаване на едно завишено ниво математика).

Не обещавам, че активно ще следя темата, но от време на време мога да поглеждам и да отговарям на въпроси. Simple Smile Поздрави о/

Последна редакция: ср, 27 ное 2024, 19:03 от pmihaylov

# 618
  • София
  • Мнения: 3 770
Благодаря на всички за мненията.

# 619
  • Мнения: 159
pmihailov, чудесен коментар. Поздравявам Ви! Първо обяснихте колко е лесно НВО и какви случайни деца са попаднали в ТУЕС. После обяснихте, че режимът в училището толерира да се оставят децата на поправителни изпити; някои учители очакват знания и резултати, значително по-високи от това, което са преподавали; има учители, които не следят дали е усвоен материала и др. Този режим, който описвате, е по-подходящ за казарма, а не за училище. И написахте гордо, че сте оставили двама ученика на поправителен изпит. Вие сте един "герой" на нашето време.

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 07:21 от Bonikova

# 620
  • Мнения: 4 554
Аз не можах да разбера  Михайлов на колко години е и студент ли е, че нещо ми куца Математиката по това, което чета.

Като настоящ преподавател в ТУЕС (БЕЛ, 9. клас), оставил двама ученици на поправка миналата година, и като завършил училището (випуск ‘2021, успех 5.17)

# 621
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
Не разбирам защо така подигравателно отправяте питането си към учителя. Не бяхте ли на мнение, че учителите трябва да се уважават независимо от всичко!?
Няма грешка в това, което е написал за себе си и може да се провери в сайта на ТУЕС, раздел учителски екип. Изглежда може да се преподава и преди да си се дипломирал. Ако трябва да бъда честна точно по български език и литература и за мен е невероятно някой да остане на изпит още в осми клас, а и след това.

# 622
  • Мнения: 1 663
Според мен няма нищо чудно в това, да остават ученици на поправка още в 8 клас, дори в елитна гимназия. Обяснението ми е, че някои ученици (за щастие единици), прегарят заради голямото напрежение което изпитват в 7 клас (ходене на уроци, предварителни изпити, очаквания на родителското тяло). За жалост, както е видно и в горните класове има такива ученици, което пък евентуално би означавало, че специалността която са си избрали децата (или техните родители) не е подходяща за тях. Може би ги привлича това, че училището е елитно или че като завърши може да работи добре платена работа, не знам. Факта, че не оставят ученик да премине в следващия клас без да е доказал, че има нужните знания по даден предмет е гаранция за работодатели и университет, че от училището излизат квалифицирани и знаещи хора. Изобщо не разбирам как някой ще търси сметка на учителите и училището, че оставят някои ученици на поправка!? Ако няма знанията, как да му се пише друга оценка!?

Както бе написано многократно, в училището преподават бивши възпитаници, без значение коя година са завършили, както и хора от бизнеса (от фирмите спонсориращи училището). Те помагат на новото поколение да получат нужните знания, като обичайно са по специалните предмети. pmihaylov, чудесно си обяснил всичко. Браво и продължавай да помагаш на училището!

# 623
  • София
  • Мнения: 484
Изглежда може да се преподава и преди да си се дипломирал. Ако трябва да бъда честна точно по български език и литература и за мен е невероятно някой да остане на изпит още в осми клас, а и след това.
Дори в най-престижното ни висше учебно заведение и въпреки, че по закон не може, студенти преподават на студенти - там такива неща, разбира се,  не се официализират.  Но това е реалността, а проблемите на преподавателите, които се водят и научни работници , съвсем не са на дневен ред.   

Попитах за "поправките" в къщи - отговорът беше - при нас няма такова нещо, но се носят легенди.  Така, че много ли са, малко ли са - явно се случват, но не толкова, че да ги има във всеки клас.

# 624
  • Мнения: 414
Така е и може по специален предмет ,но мисля че по български и математика трябва да си дипломиран и не може без да си завършил педагогика....Даже мислех да записвам за да мога д апреподавам по математика.Като за инженер беше 1 година с изпит накрая...
Имам човек в класа, който не написа нито едно домашно, не направи нито едно упражнение, като го попитам какво става,има ли проблем разбираш ли - да да всичко разбирам, ей сега ще го направя и после нищо.Аз съм в потрес, не е зле и родителите като видят 2 да се свържат с учителя, аз поне така правя с мойте деца, и да попитат какво се случва....има и супер деца дето всичко са си направили,всичко са разбрали  и така....

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 16:29 от bela81

# 625
  • Мнения: X

В ТУЕС до скоро им се занимаваше. Стела беше безкомпромисна и подкрепяше решенията на учителите си. Тепърва ще видим какво ще се случи при новата директорка.

ДЗИ и НВО са елементарни, академичното прегаряне е също фактор, който трябва да сметнете, преди да подхвърлите успеха при приема на учениците като някаква предпоставка за това, че си знаят материала изначално.
НВО може да е лесно, но ако си изкарал поне 5, за да влезеш в училището, и след това те изпращат на поправителен, нещо не е наред.

# 626
  • Мнения: 1 663
Моето мнение е, че НВО изобщо не е лесно, ако се стремиш към максималния брой точки.

D.Ivanov32, ти си един буден гражданин. Виждаш нещо нередно (поне от твоята гледна точка) и искаш да го споделиш. Браво! Страната ни има наистина огромна нужда от такива хора. Най-правилното нещо е, като не се чувстваш на място да се махнеш. Имал си кураж и за това. Simple Smile Вярвам, че новото училище е твоето училище. Надявам се, ако си изградил приятелства в ТУЕС, да ти останат и след време да си разказвате разни истории с твоите приятели. Желая ти попътен вятър и успех в начинанията! Book

# 627
  • Мнения: X
Аз кога съм казал, че съм се местил в друго училище?

# 628
  • Мнения: 414
Ами стига писа в бг-мама и залягай над уроците. Само истински учените продължават да се учат; невежите предпочитат да поучават...

# 629
  • София
  • Мнения: 19 926
Въпросът с  НВО е много нищен.. Всяка година става по-лесно с  цел да се отчита напредък в знанията /уменията на учениците.  Човек лесно при желание може  да сравни тазгодишното НВО по математика с  тези от периода 2010 -2017 примерно. Веднага ще усети разликата, доста осезаема. Проблемът е, че дори с тази си "сложност" е трудно за преодоляване с резултати в горния регистър  от сериозен  брой ученици без уроци/школи още от 6 клас. Та в това отношение   младият учител по-горе е прав.  Отличното справяне на НВО към момента  е показатаел за добро овладяване на  базовия материал до 7  клас само,  при това често и с  подпори извън училище. Но  въобще не е гаранция за  чак  пък толкова задълбочени  знания  по предмета. И това важи за децата във всички високобалови училища. ТУЕС не е изолиран случай на сериозен спад на успеха спрямо този от прогимназиален етап..  В 8 клас доста от тях се отпускат (опирайки се на маминото обещание, че натягането е само в  7 клас, а после ще  може да си поемат дъх, хаха), няма я  вече подпората на  частен учител/школа, преподавателят е нов,  с изискванията и   начина му на оценяване  също трябва да се свикне. Отделно децата доста добре знаят, че оценките от 8, 9 и 10 клас освен за едната стипендия не им трябват. И гледат на проблема малко едностранно (какво пък толкова, няма да взимам стипендия, много важно), без да  осъзнават напълно, че нещата са  свързани и натрупаните пропуски ще им пречат и нагоре. И после на родителските срещи се чуват реплики "Ама как така, той/тя на НВО имаше  над 90-95 точки,  до 7 клас е нямал/а по-малко от 6, а сега такъв провал..."

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 19:39 от Просто русалка

Общи условия

Активация на акаунт