Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Моля, дайте ми съвет къде да започна работа в Кол Център

  • 3 923
  • 96
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 16
Здравейте всички, надявам се, че сте добре!

Тъй като започна да ми става трудно, да записвам отделно информацията, която получавам, ще споделя дотук какво и как се е случило.
Кандидатствах в доста аутсорсинг компании като масово оценките са негативни за повечето. След 2 седмици, прекарани в интервюта, с хора от тези компании мога да кажа, че има защо мнението на хората да е негативно.

Тек Експъртс (Customer Support Specialist with English and German) - обадиха ми се ден след като си пуснах документите. Момчето което ми се обади беше изключително мило, но предполагам, че самият беше новонает, защото много се притесняваше и гласът му трепереше. Разказа ми за работата, която се оказа, че ще е нещо като телефонистка/секретарка и ме попита какви пари очаквам да получавам. Беше ми доста странен този въпрос, но племенницата ми ме беше предупредила, че така "отсявали" хората в днешно време. Казах, че искам 3,000 чисто, с идеята да мога да се пазаря до 2,500, при което младежът спомена, че ще държим връзка и че ще се обади допълнително, с обратна връзка до максимум 2 седмици. Това беше преди точно 2 седмици, обаждане от тях все още няма.

Телъс (Online Store Advisor with German) - обади се вежлива дама, на която първия въпрос беше какви пари очаквам да получавам. Дадох отново същия отговор, при което от другата страна почувствах едно изтръпване, което беше придружено с неловка тишина. Попита ме дали сумата е твърда или подлежи на коментар, при което казах, че съм склонна да проява резонна гъвкавост. Също така ми зададе въпроса дали проявявам интерес към други позиции със сходна характеристика. Отговорих, че проявявам интерес, на което дамата ми отвърна, че до 2 седмици ще се свържат с мен, за да обсъдим конкретната позиция и останалите детайли. Това беше миналата седмица, така че все още чакам.

Съдърленд (International Outsourcing Agent with German) - сходно с предишното интервюто, с разликата, че говорих с мъж. Разликата дойде от въпроса дали съм готова да работя нощни смени и на график. Отговорих, че зависи от работата и графика. Благодари ми и ми каза, че ще получа имейл с детайли за следващо интервю. Такъв имейл все още не съм получила.

Инграм (Customer Support Specialist with German) - "интервюто" протече за около минута и половина. Дамата от Човешки ресурси ми се представи, а първия въпрос беше за заплащането. След като чу моята искана заплата, тя отвърна, че нямат такъв бюджет и че в такъв случай за момента няма нужда да продължаваме. Пожелахме си всичко добро и това беше.

Консентрикс (Customer Service Advisor with German) - интервюто приличаше на предходните. Имах чувството, че в момента, в който казвах колко очаквам като заплащане и разговорът беше почти приключил. Все още очаквам обратна връзка и от тях.

Кока-Кола (HR Processes Specialist (German required)) - това беше първото интервю, което протече по по-различен начин от останалите. На самото интервю присъстваха тийм лидер и представител на човешки ресурси, на които си им личаха години и опитът. Задаваха ми въпроси за мен самата, интересуваха се какво съм правила до сега, защо си търся работа и защо съм се спряла на тяхната компания. В нито един момент не стана и дума за пари и какво очаквам като заплащане. Разговаряхме около час, като накрая ми казаха, че ще получа имейл, с детайли за следващото интервю. Бях малко скептична като чух това, защото все още очаквах имейлите от другите компании, но тези не разочароваха и още на следващия ден получих такъв. Вътре имаше детайли за второто интервю, което беше свързано с верификацията на езика. Държаха от мен да вляза на интервюто през лаптопа, през някаква тяхна програма за видео разговори, за да може да видят, че говоря аз, а не някой друг. Или поне аз така си го обяснявам. Което всъщност, след като се замислих е логично и адекватно искане от тяхна страна. Интервюто мина добре, като ме бяха помолили да пиша и текст. Като цяло всичко беше нормално и накрая ме информираха, че до месец ще се свържат с мен. Видя ми се малко дълък срок, но предполагам, че си имат работа или че хората от които зависят нещата са все още в отпуска.

ИБМ (Operations Coordinator with German) - може би най-зле протеклото интервю досега. Въпросите бяха сходни, с тези от предишните компании. Интересуваше ги какви пари искам, дали се интересувам от специфично тази позиция или бих била отворена към други предложения и дали съм готова да работя на график нощни смени. Отговорих, че всичко зависи от това дали те са готови да ми дадат заплатата, която търся. Девойката от човешки ресурси отговори, че всичко зависело от това дали съм била квалифицирана достатъчно, но тонът, с който го каза беше изключително надменен, всякаш ми вършеха услуга като ми се обаждаха. Реших, че просто не й е бил ден и попитах какво следва, а тя отвърна, че ще ми изпрати имейл, в който пише какво следва и че ако съм имала други въпроси съм могла да я търся на номера от който се обажда. Казвам това, защото имейл от нея не получих. Нито на първия, нито на втория ден. На третия ден реших да се обадя, за да проверя какво се случва. Девойката не вдигна, но ми върна обаждане 6 часа по-късно. Трябваше да напомня коя съм, а тя дори не се извини за закъснението на имейла. В крайна сметка получих такъв в края на третия ден. Имейла беше всъщност покана за среща с друг представител на компанията, който щеше да валидира езикът ми. Дадения човек закъсня с 20 минути за срещата ни, а по време на нея се държа изключително пасивно, видимо нежелаещ да присъства на нея. Предполагам, че го бяха накарали по заместване на някой да ми обърне внимание. Оказа се, че ще ми прави валидация и на английският език, при което аз си глътнах езика. Попитах защо ще ми се прави валидация на английски при положение, че позицията е само с немски. Отговори ми се, че трябвало, защото фирмата била американска. На английската валидация си глътнах езика, защото знам, че не ми е добър, но въпреки това успявах смотаничко да отговарям на въпросите на човека. На немската валидация се справих чудесно, но тъй като английската беше втора, накрая момчето каза, че нито немският, нито английският били на достатъчно добро ниво. Това вече ме обиди, тъй като съм учителка по немски с почти 10 годишен стаж, а преди това съм учила 6 години в Германия. Въпреки това успях да си прехапя езика и благодарих на момчето за времето. Попитах го кога мога да очаквам обратна връзка, при което той отвърна, че до края на седмицата ще се свържат с мен, но остана едно такова не изказано в него амааа... Все едно ще ме отрежат и всякаш моето съществуване и оцеляване зависят от неговото мнение. Благодарих му и затворих телефона. Заради нараненото си от младок самочувствие за немския, казах че това интервю е протекло най-зле. Все още чакам отговор от тях.

ХПЕ (German Speaking Customer Support Advisor) - интервюто беше изключително приятно и сходно с това на Кока-кола. Все още чакам отговор от хората.

ДХЦ (User Access Manager with German) - все още чакам обаждане от тях.

Същото е и с Ц3И, Сенсата, Кауфланд, Каргил и други. Чакам обаждане от тях.


Като цяло оставам с впечатлението, че положението е плачебно. Не съм учила в чужбина, това което съм искала и не съм се върнала в България, заради семейството си, за да може неопитни младежи и девойки да ми казват, че не съм компетентна или да ме преценяват по въпроса колко пари искам.

Уви, ако това се окаже грубата реалност, то ще се принудя да започна където предложат и дадат най-много. Ще се опитам да се абстрахирам и отделя от всичко останало и негативно.


Понеже по-горе някой спомена реклама ще кажа, че питам и разпитвам за опит и насока. В крайна сметка това е целта на форума, сайта, а и това е същността на това да сме хора - да си помагаме, когато сме в затруднение. Споделям своя опит досега, като споделям единствено името на фирмите и моя личен досег с тях. Всеки е свободен да отиде и да опита да кандидатства където си поиска.

Надявам се, че бях достатъчно обективна. Поздрави на всички, надявам се, че сте добре! Ще пиша отново, когато имам повече за споделяне Wink


П.С.
Племенницата ми ме посъветва изобщо да не си губя времето с тези кол-центрове. От 20тина такива, може би 2-3 максимум ставали за нещо, като всички останали били месомелачки, за това и текучествата били такива и за това вечно имали отворени позиции по сайтовете.
Самата племенница коди нещо, както тя самата се изразява, за чужда фирма и изобщо не се и замисля да си търси работа тук. Предполагам, че това са предимствата на младостта.

# 46
  • Мнения: 30
Масово не връщат мейл фирмите, ако се случва е рядко. Това е защото си оставят вратичка да ви се обадят, ако някой се откаже.
Иначе за редовна позиция в кол център или подобен тип административна/техническа работа с език 3000 чисто според мен е доста доста над бюджета, който имат фирмите и затова оставате разочарована. Аз лично не познавам някой да взема такава начална заплата. Това е заплата за мениджър позиция. Масово началните заплати са под 2000 чисто, тук там има някакви фирми с 2 до 2,3 чисто, може и да е за senior позиция. Кандидатствали ли сте за senior или team lead позиции?  По-скоро пробвайте такива, защото имат по-голям бюджет. При нас например тийм лидер е с 2,500-2,600 заплата. (Junior-Regular-senior-team lead)
Също така гледайте в LinkedIn, защото не всички позиции се пускат в Джобс.б

Зависи и какво ви е образованието и опита - племенницата ви ако “Коди” значи работи в ИТ сферата. Вие имате ли такова образование? Там наистина заплатите за хора с опит могат да са добри.

И последно- не го взимайте присърце. Никой не ви омаловажава или подценява, просто имат бюджет и ако не влизате в него, намират друг, който влиза. В крайна сметка знаете каква е идеята на фирмите да прехвърлят офисите си в България или Индия.

Последна редакция: ср, 08 сеп 2021, 17:34 от Troubly

# 47
  • София
  • Мнения: 1 699
Споделям горното мнение. Трудно биха Ви дали 3000 лв нето още в началото.
Не си губете времето с кол центрове, не ги препоръчвам и аз.
От изброените фирми Тек експъртс не стават, Модис също, а в Ди Екс Си няма да ви дадат тази заплата. Освен това за тази заплата ще искат повечето и технически познания, от типа на ремуут съпорт.
Успех Ви желая!

# 48
  • Мнения: 9 996
Цитат
, накрая момчето каза, че нито немският, нито английският били на достатъчно добро ниво. Това вече ме обиди, тъй като съм учителка по немски с почти 10 годишен стаж, а преди това съм учила 6 години в Германия.
Ако искате вярвайте,през 2014г.''Съдърленд'',бяха отговорили така на млад германец. Joy През 2015г.го потърсиха сами.Може би са решили,че през последната година е понаучил и подобрил майчиният си език.Той вече работеше за друга компания.Завъртя се тук за 2-3год. и отпраши обратно на запад.

# 49
  • Мнения: 1 474
Здравейте всички, надявам се, че сте добре!

Тъй като започна да ми става трудно, да записвам отделно информацията, която получавам, ще споделя дотук какво и как се е случило.
Кандидатствах в доста аутсорсинг компании като масово оценките са негативни за повечето. След 2 седмици, прекарани в интервюта, с хора от тези компании мога да кажа, че има защо мнението на хората да е негативно.

Тек Експъртс (Customer Support Specialist with English and German) - обадиха ми се ден след като си пуснах документите. Момчето което ми се обади беше изключително мило, но предполагам, че самият беше новонает, защото много се притесняваше и гласът му трепереше. Разказа ми за работата, която се оказа, че ще е нещо като телефонистка/секретарка и ме попита какви пари очаквам да получавам. Беше ми доста странен този въпрос, но племенницата ми ме беше предупредила, че така "отсявали" хората в днешно време. Казах, че искам 3,000 чисто, с идеята да мога да се пазаря до 2,500, при което младежът спомена, че ще държим връзка и че ще се обади допълнително, с обратна връзка до максимум 2 седмици. Това беше преди точно 2 седмици, обаждане от тях все още няма.

Телъс (Online Store Advisor with German) - обади се вежлива дама, на която първия въпрос беше какви пари очаквам да получавам. Дадох отново същия отговор, при което от другата страна почувствах едно изтръпване, което беше придружено с неловка тишина. Попита ме дали сумата е твърда или подлежи на коментар, при което казах, че съм склонна да проява резонна гъвкавост. Също така ми зададе въпроса дали проявявам интерес към други позиции със сходна характеристика. Отговорих, че проявявам интерес, на което дамата ми отвърна, че до 2 седмици ще се свържат с мен, за да обсъдим конкретната позиция и останалите детайли. Това беше миналата седмица, така че все още чакам.

Съдърленд (International Outsourcing Agent with German) - сходно с предишното интервюто, с разликата, че говорих с мъж. Разликата дойде от въпроса дали съм готова да работя нощни смени и на график. Отговорих, че зависи от работата и графика. Благодари ми и ми каза, че ще получа имейл с детайли за следващо интервю. Такъв имейл все още не съм получила.

Инграм (Customer Support Specialist with German) - "интервюто" протече за около минута и половина. Дамата от Човешки ресурси ми се представи, а първия въпрос беше за заплащането. След като чу моята искана заплата, тя отвърна, че нямат такъв бюджет и че в такъв случай за момента няма нужда да продължаваме. Пожелахме си всичко добро и това беше.

Консентрикс (Customer Service Advisor with German) - интервюто приличаше на предходните. Имах чувството, че в момента, в който казвах колко очаквам като заплащане и разговорът беше почти приключил. Все още очаквам обратна връзка и от тях.

Кока-Кола (HR Processes Specialist (German required)) - това беше първото интервю, което протече по по-различен начин от останалите. На самото интервю присъстваха тийм лидер и представител на човешки ресурси, на които си им личаха години и опитът. Задаваха ми въпроси за мен самата, интересуваха се какво съм правила до сега, защо си търся работа и защо съм се спряла на тяхната компания. В нито един момент не стана и дума за пари и какво очаквам като заплащане. Разговаряхме около час, като накрая ми казаха, че ще получа имейл, с детайли за следващото интервю. Бях малко скептична като чух това, защото все още очаквах имейлите от другите компании, но тези не разочароваха и още на следващия ден получих такъв. Вътре имаше детайли за второто интервю, което беше свързано с верификацията на езика. Държаха от мен да вляза на интервюто през лаптопа, през някаква тяхна програма за видео разговори, за да може да видят, че говоря аз, а не някой друг. Или поне аз така си го обяснявам. Което всъщност, след като се замислих е логично и адекватно искане от тяхна страна. Интервюто мина добре, като ме бяха помолили да пиша и текст. Като цяло всичко беше нормално и накрая ме информираха, че до месец ще се свържат с мен. Видя ми се малко дълък срок, но предполагам, че си имат работа или че хората от които зависят нещата са все още в отпуска.

ИБМ (Operations Coordinator with German) - може би най-зле протеклото интервю досега. Въпросите бяха сходни, с тези от предишните компании. Интересуваше ги какви пари искам, дали се интересувам от специфично тази позиция или бих била отворена към други предложения и дали съм готова да работя на график нощни смени. Отговорих, че всичко зависи от това дали те са готови да ми дадат заплатата, която търся. Девойката от човешки ресурси отговори, че всичко зависело от това дали съм била квалифицирана достатъчно, но тонът, с който го каза беше изключително надменен, всякаш ми вършеха услуга като ми се обаждаха. Реших, че просто не й е бил ден и попитах какво следва, а тя отвърна, че ще ми изпрати имейл, в който пише какво следва и че ако съм имала други въпроси съм могла да я търся на номера от който се обажда. Казвам това, защото имейл от нея не получих. Нито на първия, нито на втория ден. На третия ден реших да се обадя, за да проверя какво се случва. Девойката не вдигна, но ми върна обаждане 6 часа по-късно. Трябваше да напомня коя съм, а тя дори не се извини за закъснението на имейла. В крайна сметка получих такъв в края на третия ден. Имейла беше всъщност покана за среща с друг представител на компанията, който щеше да валидира езикът ми. Дадения човек закъсня с 20 минути за срещата ни, а по време на нея се държа изключително пасивно, видимо нежелаещ да присъства на нея. Предполагам, че го бяха накарали по заместване на някой да ми обърне внимание. Оказа се, че ще ми прави валидация и на английският език, при което аз си глътнах езика. Попитах защо ще ми се прави валидация на английски при положение, че позицията е само с немски. Отговори ми се, че трябвало, защото фирмата била американска. На английската валидация си глътнах езика, защото знам, че не ми е добър, но въпреки това успявах смотаничко да отговарям на въпросите на човека. На немската валидация се справих чудесно, но тъй като английската беше втора, накрая момчето каза, че нито немският, нито английският били на достатъчно добро ниво. Това вече ме обиди, тъй като съм учителка по немски с почти 10 годишен стаж, а преди това съм учила 6 години в Германия. Въпреки това успях да си прехапя езика и благодарих на момчето за времето. Попитах го кога мога да очаквам обратна връзка, при което той отвърна, че до края на седмицата ще се свържат с мен, но остана едно такова не изказано в него амааа... Все едно ще ме отрежат и всякаш моето съществуване и оцеляване зависят от неговото мнение. Благодарих му и затворих телефона. Заради нараненото си от младок самочувствие за немския, казах че това интервю е протекло най-зле. Все още чакам отговор от тях.

ХПЕ (German Speaking Customer Support Advisor) - интервюто беше изключително приятно и сходно с това на Кока-кола. Все още чакам отговор от хората.

ДХЦ (User Access Manager with German) - все още чакам обаждане от тях.

Същото е и с Ц3И, Сенсата, Кауфланд, Каргил и други. Чакам обаждане от тях.


Като цяло оставам с впечатлението, че положението е плачебно. Не съм учила в чужбина, това което съм искала и не съм се върнала в България, заради семейството си, за да може неопитни младежи и девойки да ми казват, че не съм компетентна или да ме преценяват по въпроса колко пари искам.

Уви, ако това се окаже грубата реалност, то ще се принудя да започна където предложат и дадат най-много. Ще се опитам да се абстрахирам и отделя от всичко останало и негативно.


Понеже по-горе някой спомена реклама ще кажа, че питам и разпитвам за опит и насока. В крайна сметка това е целта на форума, сайта, а и това е същността на това да сме хора - да си помагаме, когато сме в затруднение. Споделям своя опит досега, като споделям единствено името на фирмите и моя личен досег с тях. Всеки е свободен да отиде и да опита да кандидатства където си поиска.

Надявам се, че бях достатъчно обективна. Поздрави на всички, надявам се, че сте добре! Ще пиша отново, когато имам повече за споделяне Wink


П.С.
Племенницата ми ме посъветва изобщо да не си губя времето с тези кол-центрове. От 20тина такива, може би 2-3 максимум ставали за нещо, като всички останали били месомелачки, за това и текучествата били такива и за това вечно имали отворени позиции по сайтовете.
Самата племенница коди нещо, както тя самата се изразява, за чужда фирма и изобщо не се и замисля да си търси работа тук. Предполагам, че това са предимствата на младостта.

Здравейте за първи път се включвам в темата. Относно позициите и поисканото заплащане - доста сте поискали. За тези start positions тези пари са си доста. Видях, че сте кандидатствала за Кауфланд. Мога ли да попитам каква позиция. Там от личен опит знам, че немския супер много се цени и дефакто доста малко хора го знаят в централата и може да стигнете като първоначално заплащане до 2к чисто и голям потенциал за изкачване стига да схванете как работи програмата SAP бързо. Но кауфланд не е за всеки и имам предвид, че е една от доста корпоративните фирми, т.е. 30 мин обедна почивка и се чекираш с карта за вход, начало на почивка и край на почивка и на тръгване от работа. Всяка минута Ви се отчита какво правите и трябва да се внимава какво се попълва защото дадената работа Х, не трябва да Ви е отнела повече от У минути и така. Наистина всяка доработена минута/час се заплаща. Другият плюс е ранното тръгване в петък. Масово от централата правят така - отиват на работа в 8 часа и си тръгват в 17, което значи 30 мин горница и така до четвъртък Ви се трупат 2 часа отгоре, които пък ги ползвате петък да си тръгнете в 15 часа. Изключително коректни и готини хора са там, но за съжаление нямаш много време за комуникация с тях освен за работа.

# 50
  • Мнения: 30
Между другото, проучили ли сте друг вид работа с немски език? Например преводаческа или нещо към немското посолство?

# 51
  • Мнения: 16
Здравейте всички, надявам се, че сте добре!

Тъй като започна да ми става трудно, да записвам отделно информацията, която получавам, ще споделя дотук какво и как се е случило.
Кандидатствах в доста аутсорсинг компании като масово оценките са негативни за повечето. След 2 седмици, прекарани в интервюта, с хора от тези компании мога да кажа, че има защо мнението на хората да е негативно.

Тек Експъртс (Customer Support Specialist with English and German) - обадиха ми се ден след като си пуснах документите. Момчето което ми се обади беше изключително мило, но предполагам, че самият беше новонает, защото много се притесняваше и гласът му трепереше. Разказа ми за работата, която се оказа, че ще е нещо като телефонистка/секретарка и ме попита какви пари очаквам да получавам. Беше ми доста странен този въпрос, но племенницата ми ме беше предупредила, че така "отсявали" хората в днешно време. Казах, че искам 3,000 чисто, с идеята да мога да се пазаря до 2,500, при което младежът спомена, че ще държим връзка и че ще се обади допълнително, с обратна връзка до максимум 2 седмици. Това беше преди точно 2 седмици, обаждане от тях все още няма.

Телъс (Online Store Advisor with German) - обади се вежлива дама, на която първия въпрос беше какви пари очаквам да получавам. Дадох отново същия отговор, при което от другата страна почувствах едно изтръпване, което беше придружено с неловка тишина. Попита ме дали сумата е твърда или подлежи на коментар, при което казах, че съм склонна да проява резонна гъвкавост. Също така ми зададе въпроса дали проявявам интерес към други позиции със сходна характеристика. Отговорих, че проявявам интерес, на което дамата ми отвърна, че до 2 седмици ще се свържат с мен, за да обсъдим конкретната позиция и останалите детайли. Това беше миналата седмица, така че все още чакам.

Съдърленд (International Outsourcing Agent with German) - сходно с предишното интервюто, с разликата, че говорих с мъж. Разликата дойде от въпроса дали съм готова да работя нощни смени и на график. Отговорих, че зависи от работата и графика. Благодари ми и ми каза, че ще получа имейл с детайли за следващо интервю. Такъв имейл все още не съм получила.

Инграм (Customer Support Specialist with German) - "интервюто" протече за около минута и половина. Дамата от Човешки ресурси ми се представи, а първия въпрос беше за заплащането. След като чу моята искана заплата, тя отвърна, че нямат такъв бюджет и че в такъв случай за момента няма нужда да продължаваме. Пожелахме си всичко добро и това беше.

Консентрикс (Customer Service Advisor with German) - интервюто приличаше на предходните. Имах чувството, че в момента, в който казвах колко очаквам като заплащане и разговорът беше почти приключил. Все още очаквам обратна връзка и от тях.

Кока-Кола (HR Processes Specialist (German required)) - това беше първото интервю, което протече по по-различен начин от останалите. На самото интервю присъстваха тийм лидер и представител на човешки ресурси, на които си им личаха години и опитът. Задаваха ми въпроси за мен самата, интересуваха се какво съм правила до сега, защо си търся работа и защо съм се спряла на тяхната компания. В нито един момент не стана и дума за пари и какво очаквам като заплащане. Разговаряхме около час, като накрая ми казаха, че ще получа имейл, с детайли за следващото интервю. Бях малко скептична като чух това, защото все още очаквах имейлите от другите компании, но тези не разочароваха и още на следващия ден получих такъв. Вътре имаше детайли за второто интервю, което беше свързано с верификацията на езика. Държаха от мен да вляза на интервюто през лаптопа, през някаква тяхна програма за видео разговори, за да може да видят, че говоря аз, а не някой друг. Или поне аз така си го обяснявам. Което всъщност, след като се замислих е логично и адекватно искане от тяхна страна. Интервюто мина добре, като ме бяха помолили да пиша и текст. Като цяло всичко беше нормално и накрая ме информираха, че до месец ще се свържат с мен. Видя ми се малко дълък срок, но предполагам, че си имат работа или че хората от които зависят нещата са все още в отпуска.

ИБМ (Operations Coordinator with German) - може би най-зле протеклото интервю досега. Въпросите бяха сходни, с тези от предишните компании. Интересуваше ги какви пари искам, дали се интересувам от специфично тази позиция или бих била отворена към други предложения и дали съм готова да работя на график нощни смени. Отговорих, че всичко зависи от това дали те са готови да ми дадат заплатата, която търся. Девойката от човешки ресурси отговори, че всичко зависело от това дали съм била квалифицирана достатъчно, но тонът, с който го каза беше изключително надменен, всякаш ми вършеха услуга като ми се обаждаха. Реших, че просто не й е бил ден и попитах какво следва, а тя отвърна, че ще ми изпрати имейл, в който пише какво следва и че ако съм имала други въпроси съм могла да я търся на номера от който се обажда. Казвам това, защото имейл от нея не получих. Нито на първия, нито на втория ден. На третия ден реших да се обадя, за да проверя какво се случва. Девойката не вдигна, но ми върна обаждане 6 часа по-късно. Трябваше да напомня коя съм, а тя дори не се извини за закъснението на имейла. В крайна сметка получих такъв в края на третия ден. Имейла беше всъщност покана за среща с друг представител на компанията, който щеше да валидира езикът ми. Дадения човек закъсня с 20 минути за срещата ни, а по време на нея се държа изключително пасивно, видимо нежелаещ да присъства на нея. Предполагам, че го бяха накарали по заместване на някой да ми обърне внимание. Оказа се, че ще ми прави валидация и на английският език, при което аз си глътнах езика. Попитах защо ще ми се прави валидация на английски при положение, че позицията е само с немски. Отговори ми се, че трябвало, защото фирмата била американска. На английската валидация си глътнах езика, защото знам, че не ми е добър, но въпреки това успявах смотаничко да отговарям на въпросите на човека. На немската валидация се справих чудесно, но тъй като английската беше втора, накрая момчето каза, че нито немският, нито английският били на достатъчно добро ниво. Това вече ме обиди, тъй като съм учителка по немски с почти 10 годишен стаж, а преди това съм учила 6 години в Германия. Въпреки това успях да си прехапя езика и благодарих на момчето за времето. Попитах го кога мога да очаквам обратна връзка, при което той отвърна, че до края на седмицата ще се свържат с мен, но остана едно такова не изказано в него амааа... Все едно ще ме отрежат и всякаш моето съществуване и оцеляване зависят от неговото мнение. Благодарих му и затворих телефона. Заради нараненото си от младок самочувствие за немския, казах че това интервю е протекло най-зле. Все още чакам отговор от тях.

ХПЕ (German Speaking Customer Support Advisor) - интервюто беше изключително приятно и сходно с това на Кока-кола. Все още чакам отговор от хората.

ДХЦ (User Access Manager with German) - все още чакам обаждане от тях.

Същото е и с Ц3И, Сенсата, Кауфланд, Каргил и други. Чакам обаждане от тях.


Като цяло оставам с впечатлението, че положението е плачебно. Не съм учила в чужбина, това което съм искала и не съм се върнала в България, заради семейството си, за да може неопитни младежи и девойки да ми казват, че не съм компетентна или да ме преценяват по въпроса колко пари искам.

Уви, ако това се окаже грубата реалност, то ще се принудя да започна където предложат и дадат най-много. Ще се опитам да се абстрахирам и отделя от всичко останало и негативно.


Понеже по-горе някой спомена реклама ще кажа, че питам и разпитвам за опит и насока. В крайна сметка това е целта на форума, сайта, а и това е същността на това да сме хора - да си помагаме, когато сме в затруднение. Споделям своя опит досега, като споделям единствено името на фирмите и моя личен досег с тях. Всеки е свободен да отиде и да опита да кандидатства където си поиска.

Надявам се, че бях достатъчно обективна. Поздрави на всички, надявам се, че сте добре! Ще пиша отново, когато имам повече за споделяне Wink


П.С.
Племенницата ми ме посъветва изобщо да не си губя времето с тези кол-центрове. От 20тина такива, може би 2-3 максимум ставали за нещо, като всички останали били месомелачки, за това и текучествата били такива и за това вечно имали отворени позиции по сайтовете.
Самата племенница коди нещо, както тя самата се изразява, за чужда фирма и изобщо не се и замисля да си търси работа тук. Предполагам, че това са предимствата на младостта.

Здравейте за първи път се включвам в темата. Относно позициите и поисканото заплащане - доста сте поискали. За тези start positions тези пари са си доста. Видях, че сте кандидатствала за Кауфланд. Мога ли да попитам каква позиция. Там от личен опит знам, че немския супер много се цени и дефакто доста малко хора го знаят в централата и може да стигнете като първоначално заплащане до 2к чисто и голям потенциал за изкачване стига да схванете как работи програмата SAP бързо. Но кауфланд не е за всеки и имам предвид, че е една от доста корпоративните фирми, т.е. 30 мин обедна почивка и се чекираш с карта за вход, начало на почивка и край на почивка и на тръгване от работа. Всяка минута Ви се отчита какво правите и трябва да се внимава какво се попълва защото дадената работа Х, не трябва да Ви е отнела повече от У минути и така. Наистина всяка доработена минута/час се заплаща. Другият плюс е ранното тръгване в петък. Масово от централата правят така - отиват на работа в 8 часа и си тръгват в 17, което значи 30 мин горница и така до четвъртък Ви се трупат 2 часа отгоре, които пък ги ползвате петък да си тръгнете в 15 часа. Изключително коректни и готини хора са там, но за съжаление нямаш много време за комуникация с тях освен за работа.

Здравейте. В Кауфланд кандидатствах за Административен асистент на Изпълнителния директор с немски език, но все още чакам обаждане.

За кол центровете - целя 2,500 чисто, за това казвам 3,000. За да мога да се пазаря и да свалим цената надолу.

Иначе работих преди няколко години като преводачка към наша институция. Доста неблагодарна работа и си обещах да няма повече такива изпълнения.

# 52
  • София
  • Мнения: 30 947
Много благодаря на Гери Митова. Много ми е полезна тази тема.
Ох, аз вече сякаш не мога да се подложа на това унижение. Май ще си чакам школите да започнат работа, да си преподавам.

# 53
  • Мнения: 315
Много полезна тема наистина!
За съжаление от опита, който имам в такива фирми, 2500 нето е висока летва за стартова позиция. Обикновено заплатите са до 2000 нето, дори и с перфектен немски. Английският също наистина е много важен, защото почти всичко е на английски, имейлите, програмите, въобще всичко.
Моят съвет е малко да свалите желаната заплата, ако е възможно, защото иначе ще ви е доста трудно. Евентуално може да искате 2200-2300 нето, но и да знаете, че ще имате бонуси, които да са примерно по 300-400 лв. Пък вече, ако започнете работа и нещата вървят, може да Ви повишат в senior позиция и тогава вече със сигурност ще взимате 2500, а и ще вървят бонуси.
Успех!

# 54
  • Мнения: 30
Коя е тази фирма с 300 400 лв бонуси, да отида и аз там 😃
Аз се изказах вече де, но ако целите 2500 чисто, казвайте “2600 с коментар”. 3000 като чуят според мен директно ви отписват, а и едва ли мислят, че “резонен коментар” означава 500 лв надолу.

# 55
  • Mars Hotel
  • Мнения: 3 897
Уау, 3000 чисто за стартова заплата никой не дава, особено пък само с немски език, без английски. Нормално е да повечето фирми да прекратяват още там разговора.

Питат по телефона още за заплащане, защото това е така нареченият phone screening. Там определят дали вашите очаквания съвпадат с определения бюджет за позицията, дали езиковите ви умения са адекватни и други основни неща. Ако още там имате разминаване, никой няма да си прави труда да ви интервюира, защото това означава загубено време за всички.

# 56
  • София
  • Мнения: 1 699
Коя е тази фирма с 300 400 лв бонуси, да отида и аз там 😃
Аз се изказах вече де, но ако целите 2500 чисто, казвайте “2600 с коментар”. 3000 като чуят според мен директно ви отписват, а и едва ли мислят, че “резонен коментар” означава 500 лв надолу.

Но доста места дават 300 лв на месец бонус, например Модис.

# 57
  • Мнения: 16
Много благодаря на Гери Митова. Много ми е полезна тази тема.
Ох, аз вече сякаш не мога да се подложа на това унижение. Май ще си чакам школите да започнат работа, да си преподавам.

Рокстар, това не е унижение, а проучване. Може да ми или ни подейства като шамар, но все пак реалността ни в България е такава. Аз съм длъжна да опитам и да споделя какво се е случило, пък оттам нататък всеки преценява за себе си.

Коя е тази фирма с 300 400 лв бонуси, да отида и аз там 😃
Аз се изказах вече де, но ако целите 2500 чисто, казвайте “2600 с коментар”. 3000 като чуят според мен директно ви отписват, а и едва ли мислят, че “резонен коментар” означава 500 лв надолу.

Дали ще кажа 2,500 или 2,600 и ще ми намалят със 100 лева на 2,400-2,500 - за мен няма значение. Може би аз съм такава, че смятам, че 500 лева наистина е адекватна цифра за пазарене на + или - .

Уау, 3000 чисто за стартова заплата никой не дава, особено пък само с немски език, без английски. Нормално е да повечето фирми да прекратяват още там разговора.

Питат по телефона още за заплащане, защото това е така нареченият phone screening. Там определят дали вашите очаквания съвпадат с определения бюджет за позицията, дали езиковите ви умения са адекватни и други основни неща. Ако още там имате разминаване, никой няма да си прави труда да ви интервюира, защото това означава загубено време за всички.

За съжаление това е доста жалко. Преценяват те дали си готов да работиш за сумата Х, а не по умения и качества. Ако наистина масовата практика в компаниите е да питат дали си готов да работиш за дадена сума, то според мен ще е по-добре за всички ако просто пишат цифрата в обявата. Така всеки ще прецени за себе си дали да кандидатства или не, а не тепърва да се губи време по телефона.


Бях останала с впечатлението, че в тези кол центрове и прочие дават добри заплати. Ако е истина това, което пишете, че 2,500-3,000 са трудно достижими заплати, то аз се чудя на следния парадокс - как така IT бизнеса буквално пищи, че няма кадри и че гладът там е постоянен и как в следващия момент заплатите били високи ?
Сега, предполагам, че от IT до IT има някаква разлика, но ако в 9 от 10 компании заплатите са едни и същи - то какъв е смисъла да се чудиш къде да работиш, щом навсякъде е едно и също ?


Племенницата ми завърши програмиране в чужбина и си намери там работа (Англия). Преди горе-долу 2 години се върна вкъщи, къде заради Брекзит, къде заради Ковид, къде защото и липсваше семейството и приятелите. От време на време я разпитвам как е работата, нищо, че нищо не разбирам. Постоянно разправя, че кодела и пишела разни скриптове, пък аз си нямам и на представа какво е това. Седи на 2 компютъра и 4 монитора едновременно, а майка и постоянно се вайка, че ще остане стара мома. Нея обаче това не я притеснява особено и казва, че в момента времената били такива. Питах я защо не работи същото, което прави, обаче за българска компания, а тя отговори, че в България няма фирма, която да и плати заплатата. Тъй като поназнайва какво е положението при нас от нейните приятели, тя ме посъветва единствено да се боря и да си държа на своето след като съм решила да си търся нова работа, иначе навсякъде щели да ме прецакат. Също така да не съм се хващала на първата работа и оферта, която ми предложели.
Много нейни бивши съученици и приятели работели по подобни центрове. Всички са от една гимназия, но като висше, стаж и специализации били различни. Въпреки това децата разказвали, че всички работели с клиенти, а заплатите им били почти еднакви. Повечето работели в Бизнес Парка в Младост, но имало такива, които били или на Летището или на Метро. Явно навсякъде почват да се отварят подобни бизнес центрове като в Младост.

Бих искала да споделя абсолютното си възмущение от обстановката тук. И се възмущавам не заради себе си, а заради младите хора. Не знам как млад човек може да си позволи да се чувства като човек при положение, че няма възможност да живее като такъв. Аз съм облагодетелствана заради мъжа ми, но ако бях сама, то повече от сигурно щях да умра от глад. Благодаря на Бога, че съм от София и не плащам наем, защото са безбожни в момента. И после някой интелектуалец задава въпроса защо младите бягали от България. Ами ако заплатите са масово до и по 2,000 лева, след което трябва да плащаш 700-800лв. наем, после сметките към това жилище и всички останали битовизми, то колко точно пари за живот ще ти останат на месец ? Проста математика.
Навремето младите са правили семейства, а сега не могат да си го позволят чисто от финансова гледна точка. Но дори и да се направи семейство, те пак са принудени да плащат за детски градини или детегледачки, заради същата финансова точка, защото вече няма баба и дядо, които да гледат внучетата, защото и бабата и дядото работят в днешно време, заради едната пенсия. Втрещена съм. Нищо чудно, че младите бягат с 300 от България.

# 58
  • Мнения: 315
Много правилно казано. 🙂
Аз лично като млад човек, потенциален родител, също се хвърлих първо в кол центровете, издържах почти 4 години да ме правят на луда, така и не стигнах заветните 3000 лв, когато с 300 зора започнах да взимам чисто 2300, напуснах, защото влоших здравето си, а бях едва на 24. Това не е място за хора, които имат поне капка уважение към себе си и личното си време. Това би бил добър старт, да кажем за година, две, да се посъберат някакви спестявания и с повечко късмет 1-2 приятелства. Сега работя за по-малко пари, не в аутсорсинг, но и не в българска фирма, имам свободата да правя и друго освен да работя, мога да изляза за час да си свърша нещо и в работно време, без това да означава, че ще отработвам. Моето мнение е, че има много работя в София и ако човек се разрови, може да попадне и на добро място.

# 59
  • Мнения: 16
Много правилно казано. 🙂
Аз лично като млад човек, потенциален родител, също се хвърлих първо в кол центровете, издържах почти 4 години да ме правят на луда, така и не стигнах заветните 3000 лв, когато с 300 зора започнах да взимам чисто 2300, напуснах, защото влоших здравето си, а бях едва на 24. Това не е място за хора, които имат поне капка уважение към себе си и личното си време. Това би бил добър старт, да кажем за година, две, да се посъберат някакви спестявания и с повечко късмет 1-2 приятелства. Сега работя за по-малко пари, не в аутсорсинг, но и не в българска фирма, имам свободата да правя и друго освен да работя, мога да изляза за час да си свърша нещо и в работно време, без това да означава, че ще отработвам. Моето мнение е, че има много работя в София и ако човек се разрови, може да попадне и на добро място.

Амбер, благодаря ти. Би ли споделила къде си била, ако е удобно, моля те ?

Напълно те подкрепям и разбирам, щом си се чувствала по такъв начин. Парите са фактор до един момент, след това идват неща като здравословно и духовно състояние.
В София наистина има работа, стига хората да не ги мързи. В крайна сметка за това цяла България се изсипва тук. И може би най-адекватния съвет е да не се хващаме на първата въдица, която ни подадат, за да не ни правят на луди след това.

Общи условия

Активация на акаунт