Тема № 22 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Ноември 2021

  • 70 229
  • 2 064
  •   1
Отговори
# 1 410
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
Ще. И детето ще. Още няма навършени 13. То защото родителите са ваксинирани.....

# 1 411
  • Мнения: X
За тези, които не желаят децата им  да си губят времето с музика, физическо, изобразително изкувство, пътуване и прочие, държавата е предвидила и други форми на обучение. Ваше право е да се възползвате, да си държите децата вкъщи, да им направите индивидуален план за обучение…..  Но не се опитвайте да налагате вижданията си като общовалидни.
Пак обяснявам - индивидуалният план на обучение (да се разбира индивидуална форма на обучение) включва присъствени часове в сградата на училището. Детето не си стои у дома при такава форма. Моля, да се спре с предлагането на неща, които не са Ви ясни.
Можеш да направиш индивидуален план за обучение на детето си без непременно да се възползваш от индивидуалната форма на обучение. И на мен много неща вероятно не са ми ясни, но не виждам противоречие тук.

# 1 412
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
Да, известно ми е. Ако от ваксинацията на моето дете, зависи всички да тръгнат на училище, още утре ще я ваксинирам. Не схващам накъде биеш. При 80% конспиратори, децата под 13 години ли се оказаха проблема.

# 1 413
  • Мнения: X
Американците са одобрили Пфайзер и за деца.
И в Канада също започват ваксинирането на децата  от 5-11 годишни. Децата 12+ са ваксинирани още от април.

# 1 414
  • European Union
  • Мнения: 1 980
Скрит текст:
За тези, които не желаят децата им  да си губят времето с музика, физическо, изобразително изкувство, пътуване и прочие, държавата е предвидила и други форми на обучение. Ваше право е да се възползвате, да си държите децата вкъщи, да им направите индивидуален план за обучение…..  Но не се опитвайте да налагате вижданията си като общовалидни.
Пак обяснявам - индивидуалният план на обучение (да се разбира индивидуална форма на обучение) включва присъствени часове в сградата на училището. Детето не си стои у дома при такава форма. Моля, да се спре с предлагането на неща, които не са Ви ясни.
Понеже няколко пъти го споменавате, но всъщност не го обяснявате, да, така е, индивидуалната форма включва учебни часове в училището /обикновено/, но индивидуални такива:
Чл. 111 (2) Индивидуалната форма включва индивидуални учебни часове и текущо оценяване или изпити за определяне на срочна или годишна оценка.
Освен нея обаче има и самостоятелна форма на обучение по избор, която не включва учебни часове:
Чл. 112 (3) Самостоятелната форма включва самостоятелна подготовка и изпити за определяне на годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план.
Само че самостоятелната форма няма да позволи пропускането на музика, физическо и т.н. Детето ще държи изпити по всички предмети от учебния план.

# 1 415
  • София
  • Мнения: 16 315
А кой е казал да се пропуска музика, физическо и т.н? Въпросът беше, че за тези, които не искат присъствено обучение, съществуват и други законови форми.

# 1 416
  • European Union
  • Мнения: 1 980
От там започна всичко. Предлага се индивидуално обучение, за да се пропуска музика, изобразително и т.н. После не била индивидуална, а самостоятелна форма. Началото на разговора е в моя цитат, само го скрих, че стана много дълго.

# 1 417
  • Мнения: 5 566
След като в половината области вече заболеваемостта е под 500/100хил, големите връщат ли се в училище на ротация или пак само малките са с тестове на училище?
В областта имаме общини доста под прага, но не съм видяла съобщение, че децата ще се връщат...

# 1 418
  • Мнения: 4 589
По-добре да е защитено
Е моето понеже е защитено си стои у дома , а то първия срок вече е към края си.
Що се отнася до обучението. Може да се каже, че при нас на времето  се наложи съвсем не планирано да се обучаваме у дома. В местното ДУ бе много студено. ЧУ не беше вариант, защото сме далеч и доста високо, а аз се притеснявах да шофирам в планински( а не градски )зимни условия с дете.  Взех си детето у дома и с каквото ми бе по възможностите се заех лично, а за останалото -частни учители. Обучението в по-голямата си част  бе индивидуално. С деца контактуваше предимно по школи , училищните часове по физическо и съседчета.
 След две години тръгна в ДУ, но не се отказа от индивидуалните частни уроци. Тази формула за нас се оказа много по работеща от това, което бихме получили в ЧУ поне според моите проучвания. Не мога да кажа , че има някаква драстична разлика  в качеството ДО/ПО  когато говорим за индивидуални частни уроци. Парите са същите, но и резултатите не мърдат. Проблемът за нас  идва от там, че ДО от ДУ гълта по-голямата част от деня, а не е особено ефективно основно заради дисциплината. Наваксването вече в по-горните класове много товари очите.
 При това положение самостоятелна форма на обучение за нас би била далеч по-добра от към обучение, НО от към общуване -тотал щета в условията на извънредното положение. Проблемът е, че  заявлението се подава за цялата учебна  година и ако в някакъв момент се даде каква да е възможност за нормалност , ще я изпуснем.
  
Всичките без котката - ваксинирани броим пикове и спадове от дивана , благородно завиждаме на роднините живеещи в страни, в които това не се случва и мечтаем някой ден и ние да сме като тях.

# 1 419
  • София
  • Мнения: 7 378
След две години тръгна в ДУ, но не се отказа от индивидуалните частни уроци. Тази формула за нас се оказа много по работеща от това, което бихме получили в ЧУ поне според моите проучвания. Не мога да кажа , че има някаква драстична разлика  в качеството ДО/ПО  когато говорим за индивидуални частни уроци. Парите са същите, но и резултатите не мърдат. Проблемът за нас  идва от там, че ДО от ДУ гълта по-голямата част от деня, а не е особено ефективно основно заради дисциплината. Наваксването вече в по-горните класове много товари очите.
Мамамари, втората част на разсъжденията ти от горния абзац донякъде отхвърля тезата, че самообучението с частни учители е по-добро от ЧУ (което е първата част на разсъжденията) - училището не е само добити знания все пак Simple Smile

# 1 420
  • София
  • Мнения: 9 620
От там започна всичко. Предлага се индивидуално обучение, за да се пропуска музика, изобразително и т.н. После не била индивидуална, а самостоятелна форма. Началото на разговора е в моя цитат, само го скрих, че стана много дълго.

Върнете се малко преди цитата и наистина ще разберете от къде тръгва разговорът.
( Да ви помогна, предложението е, оплакващите се майки да организират обучението на децата си по начин, който да е интересен за техните деца и така да не им губят времето)

# 1 421
  • Мнения: 4 589
Така е.
В някои от школите, които посещавахме в годините сме имали възможността да общуваме с деца от различни ЧУ.
 Може да се каже, че имаме опит с общуване и с деца от ДУ и с такива от ЧУ.
И при едните и при другите има особености. Еднакво полезно според мен  е умението детето да се научи   не просто да се вписва и в едната, и в другата среда, а  наистина да се приспособява където и да попадне.

# 1 422
  • София
  • Мнения: 7 682

В някои от школите, които посещавахме в годините сме имали възможността да общуваме с деца от различни ЧУ.
 Може да се каже, че имаме опит с общуване и с деца от ДУ и с такива от ЧУ.
И при едните и при другите има особености. Еднакво полезно според мен  е умението детето да се научи   не просто да се вписва и в едната, и в другата среда, а  наистина да се приспособява където и да попадне.

На мен ми стана интересно, каква е разликата при общуването с деца от ЧУ и от ДУ. Питам, защото детето ми след 5-ти клас общува с деца в класа, които идваха от ЧУ, след 7-ми клас продължи да общува с деца от стария клас, които отидоха в ЧУ, а в новия клас също има деца, дошли от ЧУ... Тоест, манджа с грозде, а децата са си деца.
Единственото общо между всички тях е, че са в селектирани паралелки.

# 1 423
  • Мнения: 4 589
Децата са си деца навсякъде  разбира се. Разликата е в  нас родителите.  Далеч нямам предвид това колко много ги обичаме , а да кажем че понякога някои от нас леко се изкушават да направят живота на децата си една идея   по-подреден и по-лесен, с което им отнемат възможността да се научат и да бъдат успешни в истинския непредвидим живот.

# 1 424
  • Мнения: 6 382
Децата са си деца навсякъде  разбира се. Разликата е в  нас родителите.  Далеч нямам предвид това колко много ги обичаме , а да кажем че понякога някои от нас леко се изкушават да направят живота на децата си една идея   по-подреден и по-лесен, с което им отнемат възможността да се научат и да бъдат успешни в истинския непредвидим живот.

Т.е. ти казваш, че родителите на деца в ЧУ са им отнели тази възможност и те няма да бъдат успешни в истинския непредвидим живот? Sweat Smile А не е защото искат по-добро ниво на образованието например.

Общи условия

Активация на акаунт