Тема № 23 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Декември 2021

  • 39 872
  • 1 083
  •   1
Отговори
# 780
  • Мнения: 1 032


1. Българите доказаха, че са най-необразованата и нискоинтелигентна нация в Европа. Тази, която най-вярва в баячки, магове, кемтрейлс и т.н.
2. Сертификатите не стопират вълните, но намаляват тежестта на преболедуване, намаляват смъртност и натиск на здравните системи. Намаляват или анулират блокирането на живота.
3. Системата блокира, заради прекомерно натоварване на единица време и ограничени ресурси. Ограниченията и помагат да поеме въздух.

Всички се учим в движение. Дори лекарите и фирмите разработчици на ваксини. Инатското поведение е признак на изостаналост и ретроградност.

тук по точка 2 да кажа съвсем не е така- в момента има локдауни(ограничен или нула достъп до редица социални места, включително и другата седмица училищата в Холандия примерно) в няколко европейски държави - заради новата вълна там и въпреки нивото на ваксинация. Има и нарастващо недоволство сред ваксинирани в Европа, които не си връщат нормалността вече втора година и леко започват да не вярват в тази схема...

# 781
  • Мнения: 6 334


1. Българите доказаха, че са най-необразованата и нискоинтелигентна нация в Европа. Тази, която най-вярва в баячки, магове, кемтрейлс и т.н.
2. Сертификатите не стопират вълните, но намаляват тежестта на преболедуване, намаляват смъртност и натиск на здравните системи. Намаляват или анулират блокирането на живота.
3. Системата блокира, заради прекомерно натоварване на единица време и ограничени ресурси. Ограниченията и помагат да поеме въздух.

Всички се учим в движение. Дори лекарите и фирмите разработчици на ваксини. Инатското поведение е признак на изостаналост и ретроградност.

тук по точка 2 да кажа съвсем не е така- в момента има локдауни(ограничен или нула достъп до редица социални места, включително и другата седмица училищата в Холандия примерно) в няколко европейски държави - заради новата вълна там и въпреки нивото на ваксинация. Има и нарастващо недоволство сред ваксинирани в Европа, които не си връщат нормалността вече втора година и леко започват да не вярват в тази схема...

Да, има локдауни. За пример Австрия. Но те са наложени от желание да се приближи нулиране на заболяемост и от няколко седмици неизвестността за Омикрон. Както казах, всички се учим в движение.
Същото е и затварянето на Нова Зенландия заради няколко случая.

# 782
  • София
  • Мнения: 17 652
Скрит текст:
Sparkles, сертификат има за преболедувалите, така че лично аз в това отношение не виждам разлика между ваксинирани и преболедували.
Има, платен, краткосрочен, базиран на антитела които намаляват и при наличен ефективен имунитет. И пак, сертификатът не спира вируса. Спирам вече, че станах досадна.

Това не е вярно, сертификатът за преболедуване се издава въз основа на регистрирания в РЗИ положителен PCR тест.

С антитела е за онези, които са се заразили в някакъв неизвестен момент и са били безсимптомни, но за всеки случай решават да проверят преди да решат да направят ваксина дали пък нямат изградени антитела, без да са разбрали, че са заразени (и, респективно, че са заразни).

Да, логично, този имунитет е особено нетраен. Ако образувахме траен имунитет и в кръвта ни се разхождаха антитела и клетки, носещи информация, за всеки не особено (в дадения момент) патогенен агент, който срещнем, нямаше изобщо да има място за червени клетки в нея... и щеше да е с гъстотата на мед.

Скрит текст:
Сертификатът е едно дискриминиращо здрави хора ограничение, което ще изпрати здрави депутати да гласуват дистанционо и здрави деца да стоят зад компютрите, както и ще остави здрави хора без работа.


Не сертификатът, а собственият им избор ще направи това. И да, в момента имат право да изберат - да гласуват от дома, да учат пред компютрите и т.н., логично е да има хора, които да изберат това право, щом се дава. Но е именно право, а не задължение. Могат също така да изберат да присъстват.


Скрит текст:
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/planirat-obsht-elektronen- … a-sistema-2294002

Планират общ електронен облак за обучение за цялата образователна система
Дали ще се подобри образованието не знам, но ще има проекти и ще се усвоят едни пари със сигурност

Това просто ще накара много от наистина добрите онлайн учители да станат... ами, не толкова добри. По няколко причини.

1. Предполага се резултатът от труда им, често многочасов, да остане в "облака", за да бъде ползван от онези учители, които не са си направили труда да вложат толкова време, усилия и/или талант. Това, обаче, не е форма на, примерно, печатно произведение, за ползването на всеки екземпляр от който да има определена сума за автора.

2. Според моите наблюдения много от добрите уроци включват, по един или друг начин, някакво съдържание, представляващо чужда интелектуална собственост (демек снимки, картинки и какво ли не, "копнати" от нета). Не си представям кой учител би бил чак толкова глупав, че да остави трайна следа и доказателство за действие, по същество представляващо нарушение на чл. 172а, евентуално и 174, от НК.

Последна редакция: ср, 15 дек 2021, 15:18 от katiABV

# 783
  • Мнения: 1 032
Fancy, не е така - локдауните не са с цел превенция, а поради реална вълна и повторно напълване на болниците. Не са профилактични хич.

# 784
  • Мнения: 6 334
Fancy, не е така - локдауните не са с цел превенция, а поради реална вълна и повторно напълване на болниците. Не са профилактични хич.


Не е вярно. У нас е така, което не правило и не е навсякъде.  Но само погледни Австрия или другите цитирани държави. Всъщност, ако локдауна се наложи навреме преди да е достигнат пик вълната се пречупва много по-лесно. Но излизаме твърде много от темата.

# 785
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Значи родител заразява детето вкъщи. То отива в училище и там заразата спира да се разпространява. Процесът е двупосочен. Няма как категорично да се твърди, че само едното е вярно. Няма да коментирам и колко прецизно се правят тези тестове в училище. И не само там. Честно, вече разчитам само на това Господ да е българин......
Кой твърди това?

# 786
  • Мнения: 2 946
Ако ученик е болен и се карантинира целият клас. Може ли карантина ученик чрез ПСР/антигенни тест да се освободи от карантина?

# 787
  • София
  • Мнения: 3 046
Ако ученик е болен и се карантинира целият клас. Може ли карантина ученик чрез ПСР/антигенни тест да се освободи от карантина?
Не. Никой и нищо не отменя карантината. (Освин онази при пристигане от чужбина, до 24 с отрицателен тест се отменя)

# 788
  • София
  • Мнения: 17 652

Ако ученик е болен се карантинират учениците... а учителите, които през цялото време говорят, зяпат, дишат активно през уста - не? Доста странно...

# 789
  • Бургас
  • Мнения: 666
Когато синът ми беше болен, от нашето РЗИ ми казаха, че ако съм преболедувала до 6 месеца назад, може да ми отпадне карантината.

# 790
  • Мнения: 2 946
Когато синът ми беше болен, от нашето РЗИ ми казаха, че ако съм преболедувала до 6 месеца назад, може да ми отпадне карантината.
А при ваксиниран ученик?

# 791
  • Бургас
  • Мнения: 666
Не, само за преболедували. Аз съм ваксинирана, но изкарах ковида преди година и си стоях 10 дни под карантина с дребния.

# 792
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Дидева пусна тук новите насоки на МОН. Какво го нищите още по сто пъти един и същи въпрос, вместо господин Иес да прочете какво пише. Ето, за ненаучилите се да четат, помолете някой да ви чете на глас:
Цитат
Протокол 2
В случай на положителен резултат от изследване в лабораторни условия за COVID-19 на ученик:
...
2. В зависимост от характеристиките на сградата и броя на контактните лица мерките могат да включват карантиниране на една или няколко паралелки/клас или на цялото училище/
3. За идентифициране на контактните лица и мерките, които следва да се предприемат в училището/ЦСОП, се разпорежда Регионалната здравна инспекция (РЗИ). Директорът на съответното училище/ЦСОП спазва предписанията на РЗИ.
4. Лицата, които се поставят под задължителна карантина, се определят от съответната РЗИ в зависимост от конкретната ситуация, но като правило под 10-дневна карантина се поставят следните лица след извършена оценка на риска и определени като близки контактни:
а) Ученици от същата паралелка;
б) Учители и друг персонал, осъществили незащитен контакт със заразеното лице: на разстояние по-малко от 1,5 м и за повече от 15 минути общо за 24 часа (дори и да не са последователни), съгласно дефиниция, определена със заповед на МЗ;
в) Други ученици, осъществили незащитен контакт със заразеното лице на разстояние по-малко от 1,5 м и за повече от 15 минути общо за 24 часа (дори и да не са последователни), съгласно дефиниция, определена със заповед на МЗ.
5. Незащитеният контакт със заразеното лице трябва да е осъществен в период от 48 часа преди и до 14 дни след появата на оплаквания, а при установен асимптомен носител на COVID-19 – от 48 часа преди и до 14 дни след датата на вземане на проба за лабораторно изследване по метода PCR или чрез бърз антигенен тест съгласно дефиниция, определена със заповед на МЗ.

# 793
  • Мнения: 2 094
Дидева пусна тук новите насоки на МОН. Какво го нищите още по сто пъти един и същи въпрос, вместо господин Иес да прочете какво пише. Ето, за ненаучилите се да четат, помолете някой да ви чете на глас:
Цитат
Протокол 2
В случай на положителен резултат от изследване в лабораторни условия за COVID-19 на ученик:
...
2. В зависимост от характеристиките на сградата и броя на контактните лица мерките могат да включват карантиниране на една или няколко паралелки/клас или на цялото училище/
3. За идентифициране на контактните лица и мерките, които следва да се предприемат в училището/ЦСОП, се разпорежда Регионалната здравна инспекция (РЗИ). Директорът на съответното училище/ЦСОП спазва предписанията на РЗИ.
4. Лицата, които се поставят под задължителна карантина, се определят от съответната РЗИ в зависимост от конкретната ситуация, но като правило под 10-дневна карантина се поставят следните лица след извършена оценка на риска и определени като близки контактни:
а) Ученици от същата паралелка;
б) Учители и друг персонал, осъществили незащитен контакт със заразеното лице: на разстояние по-малко от 1,5 м и за повече от 15 минути общо за 24 часа (дори и да не са последователни), съгласно дефиниция, определена със заповед на МЗ;
в) Други ученици, осъществили незащитен контакт със заразеното лице на разстояние по-малко от 1,5 м и за повече от 15 минути общо за 24 часа (дори и да не са последователни), съгласно дефиниция, определена със заповед на МЗ.
5. Незащитеният контакт със заразеното лице трябва да е осъществен в период от 48 часа преди и до 14 дни след появата на оплаквания, а при установен асимптомен носител на COVID-19 – от 48 часа преди и до 14 дни след датата на вземане на проба за лабораторно изследване по метода PCR или чрез бърз антигенен тест съгласно дефиниция, определена със заповед на МЗ.
Защо се карантинират учениците от пети клас нагоре след като са с маски ? Щом се карантинират все едно са осъществили незащитен контакт, защо се мъчат с маски по 5-6 часа?

# 794
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И ти ли не можеш да четеш?
РЗИ определя. Те извършват оценка на риска и решават. Учениците след 5 клас носят маски тук-там. Не си влизала в училище и не си виждала колко и кои носят маски.

Общи условия

Активация на акаунт