Отговори
# 240
  • Мнения: 69
Може ли помощ за 9 клас теорема на Талес. Нямам точна пропорция отсечките.

# 241
  • Мнения: 6 913
Има пропорция. k е пропорцията, a и b също са дадени.
Упътването ви подсказва да построите височините на двата новополучените трапеца ABNM и MNCD.
Ох, не, подсказката не е за височините, понеже казва "успоредни на BC", сега се загледах внимателно.
Но долното остава валидно, ако построите височините.

От Теоремата на Талес можем да кажем, че ако височината на MNCD е x, то височината на ABNM е kx.
Значи височината h на трапеца ABCD можа да се представи, h = kx+x = x(k+1)
Заместете в уравнението SABCD = SABNM + SMNCD ...

# 242
  • Мнения: 69
От Теоремата на Талес можем да кажем, че ако височината на MNCD е x, то височината на ABNM е kx.

Това някакво следствие ли е?
 От къде знаем, че височините също са пропроционални?

# 243
  • Мнения: X
Разгледайте урока в учебника на Регалия, от който е задачата. Може да Ви се изяснят някои неща и да Ви хрумнат подходящи идеи.
Скрит текст:
За човек, който е поел ангажимент да помага на деца от различни класове, твърде често Вие самата се нуждаете от помощ.

# 244
  • Мнения: 6 913
От Теоремата на Талес можем да кажем, че ако височината на MNCD е x, то височината на ABNM е kx.

Това някакво следствие ли е?
 От къде знаем, че височините също са пропроционални?
Да. Това са така наречените проекции.
В упътването на задачата насочват как да се реши с успоредно проектиране,
а аз посочих решение с ортогонално (перпендикулярно) проектиране.
И двата подхода са валидни, понеже пропорцията се запазва.

# 245
  • Мнения: 69
Разгледайте урока в учебника на Регалия, от който е задачата. Може да Ви се изяснят някои неща и да Ви хрумнат подходящи идеи.
Скрит текст:
За човек, който е поел ангажимент да помага на деца от различни класове, твърде често Вие самата се нуждаете от помощ.
Аз помагам на моите деца. Не съм учител. Ако досаждам моля да ме извините!

# 246
  • Мнения: 19 999
Може ли помощ с тази зад. за 8ми клас
През средата Р на медианата АА1 в триъгълник АВС е построена права, успоредна на ВС, която пресича АВ в т. М.
Ако МР е равно на х см и ВС =х+21см, то на колко е равно х?

# 247
  • София
  • Мнения: 5 551
Р е среда на АА1  РМ||АВ =>М е среда на АВ (Теорема)=> РМ е средна отсечка в АВА1.
Тогава РМ=А1В/2
х=(х+21)/4, х=7

# 248
  • Мнения: 19 999
Благодаря, Ганис!
Изграчих набързо на девойката защо не си е научила теоремите.

# 249
  • Мнения: 10 675
Моля за решението на тази задача

# 250
  • Мнения: 9 115
Ъгъл 2 е равен на ъгъл 3 щом правите са успоредни.
Ъгъл 1 + ъгъл 3 =180
2.4х = 180
Ъгъл 1 = 75
Ъгъл 3 = 105

# 251
  • Мнения: 10 675
Ъгъл 2 е равен на ъгъл 3 щом правите са успоредни.
Ъгъл 1 + ъгъл 3 =180
До тук е ясно, но останалото не ми се връзва с 40%. Може ли по подробно разяснение?

# 252
  • Мнения: 9 115
Ъгъл 1 е х. Ъгъл 3 е с 40% по-голям 140 % от х. Ъгъл 1 е х100/100.
х100/100 + х140/100 = 180
2.4х=180

# 253
  • Мнения: 10 675
Благодаря! Изясни ми се!

# 254
  • София
  • Мнения: 2 746
Здравейте! Може ли помощ за 18-та задача, за 5.клас. Ние написахме 19*9=171, т.е цифрата на десетиците е 7, това е и отговорът, но еднаквите символи не означават ли и еднакви числа?

Общи условия

Активация на акаунт