Образователен говорилник - 22 - Мир и светлина. И търпение

  • 22 611
  • 305
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 589
Имам поглед върху професионални гимназии с или съвсем близо до 100% роми. Не посещават редовно училище, даже никак. Минават си от клас в клас без проблеми. Викат ги когато ще има проверка от РУО. Системата позволява да се случва горното. Среден успех на ДЗИ БЕЛ достига до 2,95 в едно от тях.

# 196
  • Мнения: 6 384
До тук се стигна по две причини:

1. Нормативната невъзможност деца да повтарят до определен клас;
2. Делегираните бюджети, които задължават училищния персонал да поддържа бройката, а не да държи на качеството. Има деца, които не се вясват с месеци, но се водят на училище. И заради социалните придобивки.


Най-голямата грешка беше закриване на училища. Сега тези селища бавно умират. Училището, медицинската служба и читалището бяха учрежденията, които подържаха живота.

# 197
  • София
  • Мнения: 16 320
Ами, ето ги випускниците на БУЗЕМА, например: http://zemedelskatehnika.com/%D0%BF%D0%B3%D1%81%D1%81-%D0%B1%D1% … 1%86%D0%B8%D0%B8/
Не знам какви очаквания имате. Joy

# 198
  • Русе
  • Мнения: 12 249
Да да то оставаше да изхвърлят децата от системата преди 8 клас. Колко некадърни учители щяха да си решат “проблемите” с двойки. Повтарянето не е решение. Натискът и без това е голям

# 199
  • Мнения: 6 384
Да да то оставаше да изхвърлят децата от системата преди 8 клас. Колко некадърни учители щяха да си решат “проблемите” с двойки. Повтарянето не е решение. Натискът и без това е голям

И пускането нагоре не е решение. Така пък учителите изобщо не се стараят да ги понаучат.
И не говоря за изхвърляне извън системата. Напротив!

# 200
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Сега се замислих, че тези 12-класници с 2-ки, ще се явяват на листовки за шофьорски книжки.

# 201
  • Мнения: 52 202
Но пък от друга страна не разбирам какво толкова. Все пак в СМГ след 7 клас се влиза с бал 3*МАТ + 1* Бел, т.е. минимизирано е влиянието на Бел. И ако дете от СМГ не е успяло да се пребори, това значи, че с неговите знания, умения и тренинг не е успяло да хване 100 точки по МАт на това лесно НВО. И не разбирам тогава на кого се сърди тази майка.

Да, минимизирано е влиянието на БЕЛ, но не БЕЛ е проблемът, а самият изпит по МАТ, защото при тези лесни задачи често оценките се подрязват по измислени критерии, защото има указания да няма много шестици. И може да се случи да порежат добър математик за сметка на напомпан зубрач, защото при масови високи оценки няколко порязани точки може да са фатални.  Моето дете например нямаше пълно 6 на изпита по МАТ и доста се впрегна на чест от този факт. В резултат ходихме да гледаме работата, намериха я и дежурната учителка ни я показа, като посочи две места, където нещо не било доказано или обяснено. Да де, ама детето и показа, че същото това нещо е показано/обяснено малко по-горе, но проверителят си е вървял по някаква негова пътека и не е забелязал. Вторият проверител дали от умора или от досада е гледал съвсем отгоре-отгоре и е повтарял забележките на първия. И жената си каза "Прави сте, неправилно е намалена оценката". Да де, ама по регламент не може да има контестации за оценка - който е ощетен си духа супата. В нашия случай не беше фатално, защото и с тази оценка детето влизаше навсякъде, а ходихме само заради честта юнашка. После забравихме, но ако се беше оказало фатално? Между другото не е прецедент медалисти от олимпиади да бъдат порязвани на прости задачи за глупости.

Последна редакция: нд, 21 авг 2022, 13:23 от Черна станция

# 202
  • Мнения: 6 384
Това е друга тема. ЗА формализма при оценяването, за тъпия регламент без контестации, за лесното НВО. Преди години поне имаше два модула. И вторият беше по-труден.

В тази тематика е лиспата на втора дата на НВО за болните. Все неща, за които МОН се е запънало като магаре на мост.

Някъде бях чела, не помня къде, че от СМГ са се опитвали да водят разговори с РУО и МОН да се направи нещо за МГ-тата. Но им е отказана възмождност за друг тип вход. Не помня мотивите, но нямаха никаква логика, с оглед опциите на НПМГ при предмети различни от Мат.

# 203
  • Мнения: 20 036
Защо повтарянето на клас да е изхвърляне от системата?
Как се очаква учител да преподава литература на дете, което не може да чете? Все едно да сложат един начинаещ по ЧУ в ниво С1 и да се очаква учителят да навакса.
Във Франция например повтарянето на клас не е толкова необичайно.
Задължително лятно училище трябва ада има за всички, изкарали двойки.

# 204
  • София
  • Мнения: 2 589
Какво става, ако си болен, когато е матурата за 12 клас? Направо все безумия мислят от МОН.

# 205
  • София
  • Мнения: 16 320
Яваваш се на есенната сесия. Но губиш една университетска година. Навремето нямаше предварителни изпити в университетите - еднократен шанс и това е. Същото беше. В Италия например, приемният изпит за медицина също е на една дата и няма друг шанс. Не знам как е с матурите по другите държави - дали е една дата или имат многократен шанс в кратък срок. Би ми било интересно и да видя данни за средния резулат от матурите в Германия например.

# 206
  • Мнения: 20 036
Ето за миналата година средна оценка по провинции:


https://de.statista.com/statistik/daten/studie/36277/umfrage/dur … er-bundeslaender/
Абитурата в Байерн например включва 3 писмени и 2 устни изпита, като немски, мат и предмет по избор са писмени.
1 е най-високата оценка, 5 е най-ниската.
Две се приравнява на нашето пет, три на нашето четири.
Русалка може би има повече инфо.

# 207
  • София
  • Мнения: 16 320
Мерси, Дъждец! По-висок им е средният резултат от при нас /4,05 по БЕЛ, 4,48 по второ ДЗИ/. Но доколкото знам /да ме поправи по-запознат, ако греша/, при тях на матури се явяват само децата от Гимназиум - т.е. тези, които след това продължават висше образование. Професионалните гимназии не се явяват на тези матури, а при нас се явяват всички - професионални гимназии по селско стопанство, спортни училища и т.н.

# 208
  • Мнения: 7 956
Дъждец, добре е да се има предвид, че до Абитур добутват не всички, а само завършващите гимназии. Трябва да поровя какъв процент от всички завършващи е това. По-голям % завършва Реал училища (до 10 клас), и продължава да учи професия (3 години).
Sanaka вече го е споменала, извинете повторението.
51% от всеки набор успява да направи Абитур, каза Гугъл. Последните години това. Преди да били по-малко.

Последна редакция: нд, 21 авг 2022, 15:48 от Mößbauer-Effekt

# 209
  • Мнения: 177
Точно така, има предварителна "цедка" и реално до матура/университет достигат само по-подготвените. Доста рано се решава кой продължава в гимназия, а прехвърлянето на по-късен етап не е невъзможно, но е доста трудно.
Има големи разлики в сложността на зрелостните изпити и по провинции, но като цяло са по-трудни от нашите. Преди години, когато ни приемаха в университети в Германия след езиковата отивахме със самочувствието, че при нас се учи много, а там са изостанали - е, нищо общо, подготовката им по предметите, по които са държали матура беше нива над нашата.

Общи условия

Активация на акаунт