Образователен говорилник - 22 - Мир и светлина. И търпение

  • 22 608
  • 305
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 52 202
Всъщност идеята матура да държат само тези, които искат да учат, е много добра. Останалите да си учат занаят и да не ги насилват, понеже насила хубост не става. А тогава и резултатите ще се приятни за окото.

# 211
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
ДА да, да заровим глава в задника. Като си занаятчия как ще прочетеш юзър менюъла? Говорим за 4-ка, което се изкарва без особени усилия.
Проблемът е в действията в продължение на десетилетия да направим цифрите лицеприятни. Във всяка сфера.
Нали десетокласните ще са същите... или да ги махнем?

# 212
  • София
  • Мнения: 16 320
Ми, то десетокласното НВО е напълно безсмислено, защо да не го махнем?
Иначе и на Германия цифрите едва ли щяха да са много по-лицеприятни от нашите, ако в матурите участваха всички, а не половината от набора.

# 213
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ама това, че дойчо е глупав, не прави ганьо умен... или?

# 214
  • София
  • Мнения: 16 320
За ниво на образование ли говорим или за акъл, че се обърках? Защото преобладаващата част от хората са глупави, всъщност. Навсякъде по света. И не знам какви средни резултати очаквате да има на изпит, на който се явяват ВСИЧКИ. Средно 5,50? Няма как да стане, ако ще и навсякъде все гениални учители да преподават. Няма как да дадеш на някого нещо, което той не желае да получи.

Последна редакция: нд, 21 авг 2022, 20:25 от sanaka

# 215
  • Мнения: 7 683
Абе много елитаристично изказване, някак си. Никога не бих казал, че повечето хора са глупави. Нещо подобно мислех като младеж, но толкова шамари изядох от живота, че вече не мисля така.
В Естония, между другото, 99,8% от населението са грамотни. Да не говорим за процента дигитално грамотни.
Дойчо в никакъв случай не е по-умен от Ганьо, смея да твърдя след над 10 години работа в немска фирма и пряко с немци. Даже в много по-голяма степен е кон с капаци. Обаче Дойчо си гледа съвестно работата. Каквото му е поставено като задача, го изпълнява безпрекословно, без да казва, че шефът му не ги разбира нещата, че поставената задача е глупост, че от нея няма полза, а даже вреда. Това е основната разлика според мен.
Освен това от преките ми впечатления нещата в Германия са направени така, че Дойчо да работи без напрежение, без да го овикват, обиждат, той работи съвестно, но в 17 без пет гаси компютъра и се прибира при семейството и всичко се прави с някаква удивителна лекота. Без напрежение, без да се поставят задачи от днес за вчера, щото много сме го закъсали и положението е много сериозно. И когато Дойчо не може да свърши нещо, началниците не му казват колко е тъп и че щом не се справя, ще трябва да си търси друга работа, а го питат - защо не можеш да го свършиш, кажи кое не разбираш, кое ти е трудно, за да ти обясним и помогнем? И след като му помогнат и Дойчо каже, че вече е разбрал какво трябва да прави, го питат - сега като вече разбра, колко време ти трябва да го свършиш? Той казва примерно - три дена. Шефовете казват - добре, даваме ти една седмица, обаче след това наистина да си го свършил.
Това съм видял аз в Дойчландия, че и лично съм го изпитал. Това е разликата, а не че Дойчо е по-умен.

Последна редакция: нд, 21 авг 2022, 20:52 от Татко Мецан

# 216
  • Мнения: 20 036
Санака, без да съм се задълбочавала, ми се струва, че матурата им е по-трудна. Тоест тези оценки са сбор от няколко предмета.
Иначе някои професионални училища също могат да се явяват на абитур, ако имат gimnasiale Oberstufe, което е някакво гимназиално по-високо ниво и определен брой години учене.
Но да, при тях на матура са само част от набора, а при нас почти всички. Тези, които завършват в 10ти клас при нас, предполагам са много малко.
Няма лошо да учат занаяти, но да имат базова грамотност, а много и това нямат.

Между другото, една потребителка в тазгодишната седмокласна беше споделила, че в тяхното МГ влизат и деца с 50т на мат., даже дали не бяха и 30т. Ако някой е чел, да ме поправи. Това по повод предната дискусия как човек може да не е на мястото си в дадено училище.

# 217
  • София
  • Мнения: 16 320
Абе много елитаристично изказване, някак си. Никога не бих казал, че повечето хора са глупави. Нещо подобно мислех като младеж, но толкова шамари изядох от живота, че вече не мисля така.
В Естония, между другото, 99,8% от населението са грамотни. Да не говорим за процента дигитално грамотни.
Скрит текст:
Дойчо в никакъв случай не е по-умен от Ганьо, смея да твърдя след над 10 години работа в немска фирма и пряко с немци. Даже в много по-голяма степен е кон с капаци. Обаче Дойчо си гледа съвестно работата. Каквото му е поставено като задача, го изпълнява безпрекословно, без да казва, че шефът му не ги разбира нещата, че поставената задача е глупост, че от нея няма полза, а даже вреда. Това е основната разлика според мен.
Освен това от преките ми впечатления нещата в Германия са направени така, че Дойчо да работи без напрежение, без да го овикват, обиждат, той работи съвестно, но в 17 без пет гаси компютъра и се прибира при семейството и всичко се прави с някаква удивителна лекота. Без напрежение, без да се поставят задачи от днес за вчера, щото много сме го закъсали и положението е много сериозно. И когато Дойчо не може да свърши нещо, началниците не му казват колко е тъп и че щом не се справя, ще трябва да си търси друга работа, а го питат - защо не можеш да го свършиш, кажи кое не разбираш, кое ти е трудно, за да ти обясним и помогнем? И след като му помогнат и Дойчо каже, че вече е разбрал какво трябва да прави, го питат - сега като вече разбра, колко време ти трябва да го свършиш? Той казва примерно - три дена. Шефовете казват - добре, даваме ти една седмица, обаче след това наистина да си го свършил.
Това съм видял аз в Дойчландия, че и лично съм го изпитал. Това е разликата, а не че Дойчо е по-умен.
Е, в България са 98,2% по същата статистика. При не малък процент ромско население. Това просто означава, че могат да четат.
Изказването ми не е елитаристично, а реалистично. Но не за това говорихме всъщност.

Дъждец, явяват се на повече на брой матури от нас. Сравнение между сложността не мога да направя. Но при новата система, не бих определила ДЗИ върху профил като лесно.

Последна редакция: нд, 21 авг 2022, 21:10 от sanaka

# 218
  • Мнения: 52 202
Между другото, една потребителка в тазгодишната седмокласна беше споделила, че в тяхното МГ влизат и деца с 50т на мат., даже дали не бяха и 30т. Ако някой е чел, да ме поправи. Това по повод предната дискусия как човек може да не е на мястото си в дадено училище.

Ами и тези деца не са на място в МГ. Явно трябва да се намалят бройките иначе пада нивото.

# 219
  • Мнения: 7 683
Права си, Санака, че наистина не говорехте за това.
Нали е говорилник, казах си и аз,.. ама за процента грамотност днес по друг повод ми попадна просто прясна статистика, че в Естония грамотните са 99,8%, та дори и това да значи, че просто могат да четат. Не вярвам в България процентът да е такъв, нали сте го коментирали по- напред. При толкова училища със среден успех 2 на матурите, процентът няма как да е като в Естония.

# 220
  • София
  • Мнения: 16 320
Нали казах по-горе? В България е 98,2% при доста ромско население. А успех 2 имат общо около 150 деца в цяла България /толкова е общият брой на учениците в тези 27 училища/. Аз не бих го определила като такава драма.

Последна редакция: нд, 21 авг 2022, 21:19 от sanaka

# 221
  • Мнения: 7 683
Това е невероятно.

# 222
  • София
  • Мнения: 16 320
Ами това е по същата статистика, по която Естония е с 99,8%.

# 223
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Данните, които цитирате са малко старички
https://www.indexmundi.com/facts/indicators/SE.ADT.LITR.ZS/rankings/europe
Да потърсим нещо по-актуално?
И още нещо в същия източник: Many countries report the number of literate people from self-reported data.

# 224
  • София
  • Мнения: 16 320
Аз съществена разлика не виждам.

Общи условия

Активация на акаунт