Първи клас и отказ да ходи на училище

  • 9 971
  • 83
  •   1
Отговори
  • Мнения: 699
Здравейте !
Имам близнаци-момче и вомиче, които са в първи клас. И двамата са посещавали ясла и детска градина преди това. В началото нямаха никакви проблеми и ходеха с огромно удоволствие и желание. От декември месец момиченцето започна да отказва да ходи на училище и воденето им сутрин се превръща в кошмар за нас. Започна да плаче и когато я оставяме сутрин се връща при нас. Говорим, говорим, но без ефект. Тя в училище според госпожите е първенец от момичетата. Той се справя по-трудно. От известно време прави манипулация, че й е лошо, че я боли нещо, само и само, за да не ходи на училище. Тя си има няколко приятелки в класа, с които се разбира. Той е по-дистанциран от другите деца. И двамата споделят, че госпожата им - класната доста крещи, но дори и да говоря с нея съм сигурна, че тя няма да промени методите си на работа и в същото време може да си създадат проблеми до края на началното си образование... Говорих с училищният психолог за проблемите и жената ги взе присърце. Когато дъщеря ми се среща с нея е много щастлива. Започнахме срещи и с психолог извън училище, но все още е в началото и нямаме конкретна причина за отказът да посещава училище. Когато говорим с дъщеря защо не иска да ходи на училище, всеки път казва, че много й липсвам аз, после баща й и т.н.изброява нас - близките й. Обяснявам, че и да е вкъщи ние сме на работа и пак би била сама, обяснявам, че в училище се случват и забавни неща, че е с приятели, играят... , но оставянето сутрин е кошмар. После през деня работи и е спокойна там. Искам да попитам за насоки от имали и преодоляли този проблем, какво се е оказало като причина, колко време отне работата с психолог докато се реши проблема... Всякакви насоки биха ми били полезни от хора, минали по този път ...

# 1
  • Мнения: 25 620
А брат ѝ какво разказва по въпроса? Според него сестра му защо не иска да ходи на училище?
Има ли вероятност за тормоз от други деца?
Ако познаваш родители на деца от класа, помоли ги да поразпитат децата си какво се случва. Малки са още, ще си кажат.
Ако не, помоли учителката да поразпита. Но по-добре е от други родители.

# 2
  • Мнения: 699
А брат ѝ какво разказва по въпроса? Според него сестра му защо не иска да ходи на училище?
Има ли вероятност за тормоз от други деца?
Ако познаваш родители на деца от класа, помоли ги да поразпитат децата си какво се случва. Малки са още, ще си кажат.
Ако не, помоли учителката да поразпита. Но по-добре е от други родители.
Брат й не е забелязал нещо притеснително.
Госпожите не забелязват проблеми с общуването.
С останалите майки нямаме контакт защото все още са вътре и звъним на госпожата да ги пусне когато ги чакаме.

# 3
  • Мнения: 419
Аз не съм родител, но ще споделя мнение, което придобих от няколко поредни репортажа за един и същ проблем. През последната година 3 или 4 пъти имаше репортажи по новините за градини и училища, в които има учителски тормоз. И ми направи силно впечатление - като взимаха интервю от родителите - винаги казваха това - детето ни почна да не иска да ходи на училище и разбрахме, че става нещо. И на няколко пъти се споменаваше, че някои родители слагат микрофон на детето и така се установявали обиди и викове от учители, както и шамари. Дано това да не е вашият случай, но може наистина да има и някакъв тормоз от други деца. Дано работата с психолог даде отговори.
Не мисля, че това с класната, че 'доста крещи' е нещо нормално и трябва да се мълчи за това. Това са деца с крехка психика, подобно поведение не трябва да се неглижира. Психиката на едно дете е по-важна от 'ама сега да не ядосаме госпожата'. А и постоянно се говори за високите заплати на учителите - явно е до характера й, за да се държи толкова неприемливо.
Мисля, че не постъпвате добре, като стоите в страх да проведете разговор с учителката и ако трябва - директора за това крещене. 4 години така ли ще стои в страх това дете?

Последна редакция: сб, 12 фев 2022, 12:58 от violet318

# 4
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителката спря ли с крещенето или идеята на ходетето при психолог е детето да свикне учителката да крещи? Как така няма да говориш с учителката? Ти искаш ли цял ден, всеки ден, твоят шеф да крещи? Мислиш, ли, че децата се чувстват добре с крещяща учителка? Учителката крещи, защото никой не й прави забележка.

# 5
  • Мнения: 699
Учителката крещи на всички деца, а не на моето само.
И да поставя директно въпроса, нали знаете, че тя няма да го признае.
Психологът не смята, че поведението е провокирано от учителката, а от прекалена привързаност на детето към мен.
Смятат /и двете психоложки/, че при някои деца, преходът и осъзнаването на това, че децата вече имат задължения и отговорности, се понасят трудно от тях. Попитах защо не се е появило още в началото на учебната година, но смятат, че в повечето случаи в началото опитват да се справят, но в един момент тежестта е голяма и избива. Казват, че може би е отказ на детето да приеме, че пораства и вече само има неща, с които трябва да се справя ...

# 6
  • Мнения: 419
Когато аз бях ученичка, имахме госпожа, която си избиваше комплексите върху нас - все ни викаше и ни обиждаше в час. Аз накрая споделих с майка ми, тя започна да търси други майки, за да разбере и техните деца ли се чувствам зле от това. Накрая направиха среща родителите с учителката и директорката и нещата се промениха. Беше й обяснено, че това е един вид 'предупреждение' и се оказа, че може да се държи и като нормален човек. Отношението й се промени, повече спря да обижда и да вика, повишавала е тон в много крайни и редки ситуации. Но трябва й да бъде показано, че това поведение е абсурдно, за това си позволява такива неща.

"Учителката крещи на всички деца, а не на моето само." ... не мога да повярвам, че това Ви успокоява ...наистина не мога да повярвам.

# 7
  • София
  • Мнения: 62 595
А какво очакваш да каже училищният психолог? Слез на земята! Нима очакваш училищният психолог да каже "да, учителката няма право да крещи"? Естествено, че ще я защитава, нали са колеги! Няма да тръгне да й казва , че няма право да крещи.

# 8
  • София
  • Мнения: 28 579
Евита, бих се опитала да говоря с други родители и деца за атмосферата по време на часовете. Основно ако имаш контакти на родителите на приятелките на дъщеря ти – да ги помолиш да поговорят с децата си, да ги разпитат... Такива разговори са ми давали най-полезната информация за ставащото в училище. Възможно е психоложката да е права, но може и това да не е единственият проблем.

# 9
  • София
  • Мнения: 7 992
Имах сходен проблем с моя син. Около месец и половина бяха нужни за консултациите ии с психолог (на мен, не на детето), за да ме обучи как да го разпитам и да разбера какво се случва и защо не иска да ходи. Оказа се проблем с друго дете, за което класната беше наясно, но не беше реагирала. Веднага, след като разбрах какво го притеснява, говорих с класната, а тя - с другото дете. След това проблемът изчезна. Много е важно да разберете от детето кое го смущава. Ако проблемът е с учителката, сменете паралелката.

# 10
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 282
В училище не е като в детската градина.Всичко е различно-и самата обстановка и учителката и реда в училището.Освен това се изисква концентрация ,дисциплина..И на някои деца,които не са ходили в предучилищна в училище им трябва по-дълго време ,за да се адаптират.
Голямо значение има и каква е класната-и като човек и като професионалист.Това,че крещи много също може да е причина детето да не иска да ходи на училище.Тя може да крещи на целия клас,но всяко дете реагира различно на крясъците.
Непременно поговорете с класната.Може пък тя да е забелязала нещо.

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, че крещи е недопустимо, а че крещи на целия клас не го прави по-приемливо. Просто родителите не трябва да се примиряват с това учител да крещи в клас. Да си крещи вкъщи!

# 12
  • Мнения: 3 535
И моето дете имаше подобни проблеми. И психоложката ми ги говореше като на вас. И и вярвах. Докато не научих от извора ( споменати са начините по- напред) какво точно се случва в клас. Как се държат другите деца и госпожата с моето дете. Жалко и тъжно е, че за да защитим децата си, трябва да се използват нестандартни методи.

# 13
  • Мнения: 419
В тази ситуация, аз лично бих му сложила малък микрофон и няколко дни да е снего на училище - да съм абсолютно на 100 наясно какво се случва там. И паралелно с това - разговори и с другите родители. Никога не бих допуснала някой да крещи на детето ми ежедневно и аз просто да нормализирам това! С какво право?!

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
И после учителката може да те съди и ти ще трябва да обясняваш защо слагаш такова средство тайно. С микрофона сама ще се компрометираш и вече думите ти няма да тежат. А и с какво ти ще си по-добра от учителката? Едно лошо не може да се оправдава с друго лошо.
Аз бих говорила с учителката директно, без шикалкавене. И в двата случая ще й подейства отрезвяващо - ако не крещи няма да крещи, а ако крещи вече няма да крещи.

# 15
  • Мнения: 419
По новините именно родителите с микрофон разбраха истината и този записа беше пуснат в емисията - съответно учителката отстранена. Ако действително се държи не както трябва, защо тя да е в правото да съди. Именно с такова доказателство тя не е в никаква позиция да има права, след като се е провинила. А и щом по новините се случи така, явно така работи принципа.

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Това с микрофоните е пълна простотия. И после родителите се чудят защо учителите са дистанцирани и слагат всякакви ограничения. Ако дебнеш хората няма как да получиш положително отношение, защото те ще са подозрителни по подразбиране и ще се пазят. Това, че нещо са го показали по новините не го прави правилно, нито го оправдава.

# 17
  • София
  • Мнения: 28 579
По новините именно родителите с микрофон разбраха истината и този записа беше пуснат в емисията - съответно учителката отстранена. Ако действително се държи не както трябва, защо тя да е в правото да съди. Именно с такова доказателство тя не е в никаква позиция да има права, след като се е провинила. А и щом по новините се случи така, явно така работи принципа.
Защото такъв запис е незаконен и ако тя реши, може да те съди. За да я записват, трябва да имат съгласието ѝ.

# 18
  • Мнения: 419
Да, но поне родителите ще са наясно с истината и може да спестят скандала, но пък ще си преместят децата в по-благоприятна среда - друго училище. Това са 4 години - за мен е неприемливо да се търпи 4 години крещене по детето. Разбира се, че първо тярбва да се говори с нея, аз описах ако разговорите не доведат до нищо, а детето продължава да се разстройва. Всеки си решава, аз не бих си стояла спокойна, защото нали ... на целия клас се крещи и това е окей. Ами не, не е окей.

# 19
  • София
  • Мнения: 28 579
Кой казва да стои спокойна? Казваме единствено да не използва незаконни методи.

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти май не разбираш, че е незаконно да послушваш и записваш хората без тяхно знание. Не тя ще трябва да се оправдава, че е крещяла на децата, а ти, че си я записала. Нищо няма да спечелиш, а новините бързо се разпространяват и детето ти няма да е желано никъде, защото винаги ще се знае, че е детето на майката с микрофона. Това ли искаш? Или това не ти е минавало през ума?
Ако имаш проблем - говориш с учителката или с директора. Не с тайни записи.

# 21
  • Мнения: 419
Не знаех, че е незаконно.
Аз описах как постъпи майка ми - именно разговор с учител и директор. И той даде положителен резултат. Дано всичко приключи добре.

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
Майка ти е извадила късмет, че й се е разминало. Ако учителката е била по-хитра е щяла да обърне играта.

# 23
  • Мнения: 85
Преди няколко години дъщеря ми попадна на учителка с прояви като вашата. Също в първи клас. В училище с висок рейтинг на НВО.
Но никога не е отказвала да ходи на училище.
Въпреки това всеки ден разказваше за цирковете на госпожата. Не бяха насочени към нея, дори въпросната учителка я хвалеше.
Атмосферата в класа беше натоварваща. Децата започнаха да агресират едно към друго. Очевидно разбрали, че това е модел на поведние, който не се наказва.
Един ден се наложи да занеса забравен учебник(наказанията и униженията за такова провинение бяха абсолютно ирелевантни) и лично чух какво се случва, докато изчаквах да свърши часа.
Крясъци, персонални обиди с епитети към деца и лишаване от малко междучасие...
Държите ли, авторке, вашите деца да съществуват в такава среда 4 години?
Дали недотам доброто представяне на сина ви не е следствие именно от тази атмосфера?
Психологът в училище се назначава от директора и защитава интересите на училището, не вашите.
Какво очаквате от другия психолог, при когото ходите- да научи дъщеря ви, че да от нея се очаква да бъде послушна и да приема спокойно унижения???

В нашия случай преместих дъщеря ми след първи клас в друго училище.
Учителката с ненормалните изблици беше освободена от работа преди края на втори клас на съучениците на дъщеря ми.
Предупреждавана е многократно от директорката да промени стила си на работа.
Успех с решенията, авторке! Срещата ви с образователната система едва започва.

# 24
  • Варна
  • Мнения: 36 605
Авторке, я попитай детето дали, ако смени класа/училището ще ходи с желание?

Тия глупости за прекалената привързаност към вас бих ги приела, ако детето е дало такъв отпор и преди. Но ти споменаваш, че и на ясла, и на градина са ходили с желание. Значи не е това.

Казали са го - разговор с други деца, респективно с техните родители, може да излязат интересни неща. И помисли да преместиш децата.

Без да налагам идеи, аз бих сложила устройство. Не за да раздухвам нещата, ако се окаже, че е имало защо. А за да знам за себе си и да действам според това.

# 25
  • Мнения: 699
От психолога извън училище очаквам да разбера действителната причина за поведението и отказът да ходи на училище. Точно заради това потърсих външен такъв. Нелогично ми е да има прекалена привързаност към нас /брат й и нас с баща им/защото ако беше само това според мен защо точно сега да се прояви усещането за липса ... /не знам може и да греша и да е с натрупване /
Ще потърся контакт с други родители.
Относно госпожата им, твърди, че е просто характер на детето и единствено се карала, когато някой от децата се държало зле с друго дете ! / аз не очаквам да си признае така или иначе /

# 26
  • Мнения: 7 274
Няма ни най- малко доказателство, че учителката е виновна за проблема. Много е лесно да се каже, учителката крещи, затова детето не иска да ходи на училище. Бих предложила разговор с учителката, с други родители, със съученици.

# 27
  • Мнения: 1 789
Преместете децата!

# 28
  • Мнения: 699
Точно затова потърсихме психолог.
Не казвам, че учителката е проблема. Не мога да обвинявам безпричинно.
Свързах се с 3 от майките на деца от класа.
Разговаряли са с децата си и те твърдят, че Ивайла контактува и е приятел с всички деца от класа.
Попитах я дали иска да я прехвърля в друг клас, но каза, че не иска, дори се нажали.... Попитах я отново защо тогава плаче сутрин и казва, че проблемът й бил математиката и защото госпожата на занималнята се карала на брат й и ставало тъжно. Но пък тази седмица той беше болен и стоя вкъщи, но тя отново не искаше да ходи ... Определено истината не е наяве.

# 29
  • Мнения: 12 029
Когато дъщеря ми беше първи клас изведнъж започна да играе с кукли, а тя е дете, което не играе с кукли. И започна да ги дърпа и да им крещи като тя играеше учителка, а куклите - ученици. Опитах се да говоря с една майка на момиче от класа й, но майката отрече, че учителката може да се държи грубо с дете в класа и каза, че нейното момиче си играело на училище и била много нежна и внимателно учителка. Моето дете обаче не се чувстваше добре в класа, ходеше насила на училище, не се адаптираше към училището. В трети клас имах възможността да наблюдавам уроците онлайн (по време на локдауна) и си съставих мнение и за класа й.
Сега синът ми е първи клас, избра си езика на кака си и е при същата учителка. Той няма проблем с учителката, но не иска да ходи на училище, защото е зле с фината моторика и всички задължителни дейности като писане, изрязване, лепене, рисуване са му трудни. До сега успешно ги избягваше, овенче си имам, голям инат е, но в първи клас няма избор вече. Обаче доста боледува, бяхме болни и от Ковид и наблюдавах докато учи онлайн уроците им и класа. В класа има деца, които много се разсейват, шумят и пречат, когато са присъствено. Много е натоварващо и за учителя, когато има такива ученици. Получава се един постоянен шум, който пречи и на учителя и на останалите ученици. Та учителката се случва да повиши тон и да се скара на няколко деца в класа, едни и същи. Това едва ли е приятно и за останалите, особено ако са по-чувствителни.
Авторката има предимството, че е с близнаци. Ако едното дете е у дома онлайн, а другото в клас ще може да види с очите си какво се случва в клас, в това число и с нейното дете. Ако прецени е добре да смени класа, може би и училището.
Проблемът може и да не е в класната, а в учителката от занималнята. Дори и самото дете да няма проблем, достатъчно е да е по-чувствително, за да реагира на отношението на учител към брат или друго дете или на отношение на дете към нея.

Последна редакция: сб, 12 фев 2022, 17:58 от Mama Ru

# 30
  • Бургас
  • Мнения: 3 584
че проблемът й бил математиката и защото госпожата на занималнята се карала на брат й и ставало тъжно. Но пък тази седмица той беше болен и стоя вкъщи, но тя отново не искаше да ходи ... Определено истината не е наяве.
Смятам, че някъде тук е заровена истината.Близнаците също са много привързани помежду си. Ако братчето не успява да се справя така добре, ако му правят чести забележки, една привързана и склонна да го покровителства сестричка, може да го преживее по-трудно и от него.

# 31
  • Мнения: 5 563
И аз мисля, че може привързаността да е проблема,  но не към Вас, а към братчето си. Ти добре разпитваш за атмосферата и държанието на и към момичето, но защо не пробваш да разпиташ за момченцето? Как се отнасят с него децата и учителката? Ако отношението към него е.. недобро, може би това е, което натъжава сестричката. Още повече, че близнаците имат по-различна връзка помежду си.

# 32
  • Мнения: 699
Странното е, че тя като цяло обича да чувства, че  по-добре се справя от него.
Като цяло обича вниманието ако може да е насочено върху нея. Често и на двамата обяснявам, повтарям многократно, че имам две деца, а не само едно.
Имат борба по между си. Въпреки, че докато се карат и спорят след 5 мин.се търсят.
Честно казано винаги съм виждала и в двамата как се надпреварват във всичко.
Опитвам да обясня, че един е силен в едно, друг в друго и всички хора сме различни.
На моменти дъщеря ми казва, че й липсва леглото от ДГ, в което дори и да не спи си почиват следобед.
Най-вероятно, сглобявайки сама за себе си пъзела, причината за това й състояние е комплексна...
Дано успеем да се преборим с този проблем, за да се успокои детето, защото ми е болно заради това, че така страда.

# 33
  • Мнения: 12 029
Това, че й липсва леглото от ДГ ми говори на мен, че се изморява и иска да си почине след обед. Защо не ги спрете от занималня? Знам, че е трудно, но ако намерите вариант до края на годината да не са на занималня, а да се прибират на обед е дома и тя да има възможност да се почине и на спокойствие да си напише след това може би ще се успокои. Шумът в училище и липсата на възможност за почивка също много изтормозва.
Нашите в първи клас имаха едни диванчета в занималнята и моята щерка един ден си беше легнала и заспала. Учителката я оставила да си поспи. Дъщеря ми лесно се изморява и е вдигала температура от преумора, така че се случваше всяка година от първи до четвърти клас един два пъти да я оставям за ден или два да си почине и възстанови.

# 34
  • София
  • Мнения: 17 592
В тази ситуация, аз лично бих му сложила малък микрофон и няколко дни да е снего на училище - да съм абсолютно на 100 наясно какво се случва там. И паралелно с това - разговори и с другите родители. Никога не бих допуснала някой да крещи на детето ми ежедневно и аз просто да нормализирам това! С какво право?!


Ама ти сериозно ли даваш такъв съвет!?
За записва тайно... при това да записва тайно И непълнолетни лица!?
В затвора ли искаш да вкараш авторката, каква точно ти е целта??

# 35
  • Мнения: 3 535
Добре, но нали във всяка стая има камера? Ако се говори с госпожата и психоложката, че има проблем, те би следвало да могат да прегледат записите. Когато моето дете беше пръскано с дезинфектант по очите и други подобни, и не му вярваха, това помогна.

# 36
  • София
  • Мнения: 38 515
Темата ми е много тежка, тъй като синът ми от години е така. За съжаление класната му е ужасен човек, но ще стиснем зъби още няколко месеца.
Вижте се с директора и говорете за преместване и непременно си поискайте психолог.

# 37
  • Мнения: 12 029
И за мен с щерката ми беше трудно 1-4 клас, най-вече до локдауна 2020г. След това сякаш нещата се нормализираха. Сега е пети клас и не мога да повярвам, но действително тя е  една от безпроблемните в класа. Вече се чувства много по-добре. Самата атмосфера и шумът в класната стая я натоварват, но се научи да се справя с тях. Всичките й учители са уведомени за обучителните затруднения. Държат се чудесно с нея и тя отвръща със същото. Не казвам, че не изискват, изискват си, просто отношението им е нормално. Приятно изненадана съм от пети клас, моля се и нагоре да продължава така.

# 38
  • София
  • Мнения: 38 515
Ох, Мама Ру искам и аз догодина да сме така! 🙏
Ние януари все вкъщи бяхме - ваканция, ДО, ваканция и сега ми е супер трудно всяка сутрин да се разправям.

# 39
  • Мнения: 12 029
Ох, Мама Ру искам и аз догодина да сме така! 🙏
Ние януари все вкъщи бяхме - ваканция, ДО, ваканция и сега ми е супер трудно всяка сутрин да се разправям.
Остави го ОРЕС тогава. Няма да ги дразни като не е в клас. Моето е и със СОП, да ти кажа и той решава някои проблеми с търпимостта. Но съм си нащрек. При началния учител има повече групиране, любимци, деца, които се толерират заради натиск от страна на родители например. Имаше си го и аз като бях в началното училище в началото на 80-те години. Аз също се чувствах прекрасно, когато от четвърти клас вече не бяхме при началната ни учителка, а имахме много учители по предмети. Не харесвах всички учители, но вече нямаше любимци в класа и отношението беше според заслугите на детето, но като цяло неутрално към всички.

# 40
  • София
  • Мнения: 28 579
Няма ли нова заповед, която ограничава ОРЕС-а?

# 41
  • Мнения: 12 029
Няма ли нова заповед, която ограничава ОРЕС-а?
Доколкото знам, не. Извънредното положение или както там се води обстановката мисля, че е до края на март. Имаше някакви опити да се ограничи януари месец, което за мен беше голяма грешка на фона на заболеваемостта и отсъствието не само на деца, но и на много колеги, съответно не винаги и заместници се намираха. От това обучението страда повече. Щерката ходи присъствено само на 4.01. След това се разболя. Първо беше бактериална хрема, след това се оказа, че е и с Ковид (на 7.01) имаха положително дете, а аз си я тествах на 12.01 и изненада. Та първо за нея 10 дена карантина, през които и ние с брат й се разболяхме. Така последната седмица я оставих ОРЕС докато ние с него сме карантина. Не съм имала.проблем. При първокласника от 10.01 до последния им учебен ден за срока от 26 деца ОРЕС бяха 6-7. Поне в нашето училище децата не страдат от ОРЕС - класната на първокласника си ги включва редовно по всички предмети и си ги изпитва. Каката също си я изпитваха докато беше у дома. Случвало се е да не я включат само за няколко часа, когато е имало проблем с интернета в училище.

# 42
  • София
  • Мнения: 38 515
Не става при нас. Освен това, той трябва да ходи на училище, аз ако го оставя вкъщи ще се срастне със стола!  Той се разбира много добре с госпожата в занималнята, учат, излизат на двора и т.н.

# 43
  • Мнения: 699
Колкото повече говорим с дъщеря ми, толкова повече стигам до извода, че проблемът е желание за внимание, което да е насочено само към нея.
Когато отиде при психолог дори и за първи път, не искаше да си тръгва/там е сама с психолога/, когато е с училищният психолог -отново е щастлива, защото е само тя с него, когато пише/учи вкъщи - дали с мен, баща й, майка ми, дори не иска да почива, защото отново ангажира вниманието на човека Х., когато госпожите от училище работят в клас, насочват вниманието към децата, които не се справят/тя не е от тях/, когато я боли корем, ухо и т.н.т.отново вниманието е върху теб ...
Странното е, че децата винаги са получавали нашето внимание и грижи от малки и по-скоро смятам, че не е трябвало да бъдат така обгрижвани и чувстващи, че са център на внимание може би ...
Сега ми е интересно какъв да е подхода, за да разбере, че светът не се върти около нея и не може винаги тя да е център на внимание...

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
Напротив, напълно нормално е децата да искат и да получават нашето внимание като родители. Ако по-малко им обръщаме внимание те няма да бъдат по-спокойни на училище, а просто ще са свикнали да не им се обръща внимание, което пък, е дългосрочно неособено добре. Има деца, които винаги искат цялото внимание и те няма да се променят, такива ще са в общи линии и като големи, макар и да позагладят нещата. За всеки човек светът се върти около него, независимо дали е на 8, 18 или 48 години. Не бих казала на детето си "светът не се върти около теб", нито бих го казала на друго дете. Просто ще му кажа, че всичко е наред и това, че в момента някой прави нещо друго или говори с друг не означава, че го пренебрегва, а че просто всеки човек прави и говори и с други хора. И ще му дам пример на детето с него - ти сега говориш с мен и не можеш да говориш с брат си, но обичаш братси и после пак ще си играете с него, а когато аз говоря с него, ти пак си важна за мен. Всеки е центриран в себе си, макар възрастните да не си го признават.

# 45
  • Мнения: 699
Може би липсва и повече самостоятелност, която ще постигнат когато им задаваме повече отговорности и ги вършат сами, а не с наша помощ.
Трябва да помисля в тази насока...

# 46
  • София
  • Мнения: 38 515
Аз лично от повтаряне на Светът не се върти около теб /от баща ми/ имам страхотен комплекс за привличане на вниманието, даже тук във Форума са ми правили забележка.
Хубаво е да работи с психолога, тя/той знае как да накара детето да се чувства поне малко комфортно в училище.

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
И не захарасвойте училището и не баламосвайте детето. То много добре вижда положителните и нетолкова положителните неща в пребиваването си в училище. По-рационално говорете - има много хубави неща в ходенето на училище, а има и дразнещи, аз също като бях в първи клас се дразнех от шума в клас (примерно). Така детето ще усети, че възприятията му не го лъжат и че майка му или баща му също са били ученици. Горчивото си е горчиво и няма нужда да се казва, че е сладко - най-много човек да се обърка дали да вярва на възприятията си или на думите на другия. Така и ще започнат да споделят повече за проблемите и за хубавите неща.

# 48
  • София
  • Мнения: 38 515
Ами и аз това му говоря. Че училището е като живота - днес има гаден учител, утре ще е гаден шеф. Гадни съученици - подобни колеги. Догодина - друг клас, нещо като друга работа.🤓

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм много съгласна с този подход. Това послание от типа "животът е гаден - свиквай". А идеята не е да свикват с гадните учители и после с гадните шефове, а да намерят начини да се справят в такива ситуации и в голяма степен ние им даваме пример с думи, действия или бездействия.
Примерно, учителката крещи в клас или обижда детето
 - дали да кажа на детето "така е, има такива учители",
-  дали да си премълча
-  дали да кажа първо на детето, че крещенето не е редно и че учителката не трябва да крещи и нищо да не направя
-  дали да кажа, че не е редно да крещи и да кажа на детето, че ще говоря с нея по въпроса"
- ........................................

Има цял списък с потенциални родителски реакци и това децата го виждат. Забелязала съм, че най-уверени са децата, чиито родители не си мълчат, защото децата се чувстват защитени първо от родителите си. После разбират, че и те трябва да се защитават, вместо да търпят и да се депресират или да проявяват избягващо мислене и поведение. Всеки родител си избира какво послание иска да даде на децата си и на какво да ги научи.

# 50
  • София
  • Мнения: 38 515
Спрямо тази госпожа съм опитала всичко, вярвай ми. Даже по едно време бях подела подписка да я махаме.
Като тегля чертата, синът ми е малко по-уверен сега, което все пак е нещо.

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, по-уверен е, защото е видял, че не си стояла примиренчески със скръстени ръце, а си реагирала да го защитиш и да решиш проблема. Не винаги действията имат желания резултат, но децата виждат кога се стараем да им помогнем и кога се дистанцираме или подхранваме примиренчество.
Всички сме забелязали какво се случва, когато едно или повече деца от класа създават проблеми. Най-често идва родител на трабълмейкъра и започва да го защитава. Това прави детето още по-уверено. Значи трябва да си зададем въпроса "този родител защитава детето си и детето му става по-нагло - защо аз не защитавам моето, щом искам да стане по-уверено/нагло?". Няма значение дали постъпката на детето е била правилна или грешна, а как е реагирал родителят. Защитата от по-силен и авторитетен винаги влияе положително на самооценката и поведението. Ако за трабълмейкърите може - защо за по-неуверените или потиснатите да не може?

# 52
  • Мнения: 699
Аз съм от хората, които реагират на несправедливостта, търсят си правата, нямам проблем с диалог с когото и да било. Като цяло съм доста оправна и не премълчавам, когато става дума за правота.
Даже ако трябва да съм честна реагирам спонтанно и се впускам в "боя", независимо от цената, която ще платя.
В момента опитвам да бъда деликатна единствено и само заради това, че децата 4 години ще бъдат с тази госпожа, защото дори и да ги преместя в друг клас, училище, няма гаранция, че няма да има същата и там ... , а и смятам, че в живота винаги има подобни хора и по някакъв начин трябва човек да се научи да се справя с тях, игнорирайки ги /доколкото е възможно/, защото друг начин няма. Те са си такива и не се променят и ги има навсякъде около нас.

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
Това не бива да е причина да сте "деликатна", ако е вредно за децата. А може и да не сте 4 години с тази госпожа - може тя да напусне, може вие да напуснете. четири години са твърде дълъг период, за да съобразявате действията си и да го мислите толкова надалеч. В момента детето е на 7-8 години, а след 4 години ще е на 11. Това е още половината на сегашния живот на детето. Все едно ти да си на 30 и да правиш сметка, че ще си на настоящата си работа до 45-годишна възраст. как ти звучи?

# 54
  • Мнения: 4 762
Авторке, аз бях навремето като дъщеря ти - всяка сутрин в първи клас рев до училището. Дори в съзнанието ми е останала една картина - аз седя на стъклената врата и плача. Не знам какво съм разправяла за плаченето и защо го правя, но понеже в нашето семейство не се впечатляваме много от сълзи, никой не ми обръщал внимание. Имах прекрасна учителка, приятелки, които след 30+ години продължаваме да сме приятелки, изобщо нямах причини да плача. Ама го правех. Така беше целият първи клас.

Братовчедка ми навремето също беше тежък случай. Всяка сутрин училището се обикаляше три пъти, докато тя се успокои. Много често от плач направо повръщаше. И на нея и мина.

Та мисълта ми е, че може и да има причина, може и да няма. Тоест причина за едно дете винаги има, но в неговата главичка тя да е много сериозна, а всъщност да е доста безобидна. Братовчедка ми разправяше, че няма кой да се грижи в училище за нея - под ‘грижи’ тя разбираше, че няма кой да й каже къде си е метнала якето, да й извади учебниците, да й прибере нещата. Малко ‘принцеска’ го играеше у дома, но беше изтърсакът в семейството.

Успех.

# 55
  • Мнения: 699
Снощи отново говорихме дълго време, разбира всичко, обещава, че вече ще е наред и днес уж нямаше да прави проблеми, но отново не искаше да влезе в училище и се разплака. Бях обещала да й купя шише за вода /нейното се счупи/ ако не прави проблеми сутрин, но днес няма да й купя щом отново прави проблеми.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е въпросът в шишето и дали ще я подкупваш или ще я лишаваш от някакви неща. Има един момент, от който такова поведение става навик и един ритуал, който си разигравате всеки ден. Трябва да смениш ритуала Може и да кажеш сериозно на детето, че на училище се ходи, защото просто се ходи на училище, а ако има някакви проблеми в клас, ти си насреща да се заемеш с тях. Като в детската градина е - някои деца свикват да плачат, макар после да се държат съвсем нормално. Започнеш ли играта с подкупи и санкции край няма да има. Някои неща трябва да се кажат декларативно или да се направи сделка - ти ходиш на училище без да плачеш, а аз оправям проблемите.

# 57
  • София
  • Мнения: 38 515
Ако имате възможност някой друг да я води на училище, може да пробвате.
Брат й влиза, а тя не иска да влезе, така ли?

# 58
  • Мнения: 12 029
Andariel, права си и все пак. Синът ми не искаше да ходи на градина, често пъти се е случвало и насила ревящ да го измъквам от вкъщи. Обяснение никога не е давал, не е посочвал проблем. Учителките в градината казваха, че не са забелязали нищо - контактен, участва в занятията, има много приятели и играе, храни се, спи и няма никакви проблеми там. Обаче рев и "Не искам да ходя на градина". Разговори, подкупи и нищо. И аз съм казвала и разпитвала, ако има проблем да каже, за да го решим. Предлагала съм да го преместя, предложи от трета група да го запиша предучилищна към училище... Не, не искал, нямало проблем, но не искал и на градина. Започна да иска чак по време на локдауна, защото социалната изолация, в която изпадна му подейства много зле психически. И едва вече първи клас каза, че в градината било гадно, защото ги карали да лежат и спят по 3-4 часа следобед. Той не спеше у дома от четиригодишен но и на предучилищна в училище отказа, въпреки, че там нямаше да го карат да спи. Сега пак казва, че не иска на училище, защото пък му е трудно да пише, реже и оцветява - фината моторика не му е добра и категорично отказва да работи у дома за подобряване на състоянието. Тук вече нито подкупи, нито уговорки помагат. Иначе няма проблем с дисциплина, реда и самите знания - умен и паметлив е, по математика решава всичко преди госпожата да е обяснила новия урок даже... По писане това бързане му играе лоша шега.
Аз прочетох, че детето на авторката казва, че му липсва градината и леглото й там. Може би е твърде изморено да седи цял ден в училище. Може би е нужно в този момент да си остава след обед у дома, за за може да си почива и пише на спокойствие.

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако на детето му идва в повече цял ден, и ако учебната програма позволява, да взема децата вкъщи. Лошото е, че с това целодневно обучение на доста места не е като преди - до обяд редовни часове, а следобед занималня, а разпределят така редовните часове, че децата щат-нещат, трябва да са цял ден там.

# 60
  • Мнения: 699
Ако на детето му идва в повече цял ден, и ако учебната програма позволява, да взема децата вкъщи. Лошото е, че с това целодневно обучение на доста места не е като преди - до обяд редовни часове, а следобед занималня, а разпределят така редовните часове, че децата щат-нещат, трябва да са цял ден там.
Аз ако имах възможност щях да си ги вземам на обяд и да учим заедно вкъщи. За съжаление тази опция, както и на повечето деца, не ни е възможна.

Ако имате възможност някой друг да я води на училище, може да пробвате.
Брат й влиза, а тя не иска да влезе, така ли?
Ами то веднъж-два пъти ще я заведе друг, но не смятам, че е решение.
Иначе - да. Днес бяха заедно с брат си и той й казва да влизат, а тя не искала пак. При вида на охраната не успяла да продължи с номерата и в крайна сметка е влязла.

Не е въпросът в шишето и дали ще я подкупваш или ще я лишаваш от някакви неща. Има един момент, от който такова поведение става навик и един ритуал, който си разигравате всеки ден. Трябва да смениш ритуала Може и да кажеш сериозно на детето, че на училище се ходи, защото просто се ходи на училище, а ако има някакви проблеми в клас, ти си насреща да се заемеш с тях. Като в детската градина е - някои деца свикват да плачат, макар после да се държат съвсем нормално. Започнеш ли играта с подкупи и санкции край няма да има. Някои неща трябва да се кажат декларативно или да се направи сделка - ти ходиш на училище без да плачеш, а аз оправям проблемите.
Аз това, че училището е задължително и не е като в детската градина съм го казвала 100 пъти.
Принципно това с купуването на шишето не е "ритуал", а действително й трябваше защото днес е с обикновено пластмасово шише с минерална вода. Казвала съм и това, че когато има проблеми мама е насреща. И действително знае, че е така./доказвано във времето при различни ситуации/
Казва, че й ставало тъжно когато класната на обяд си тръгвала. Аз й дадох пример с детската градина когато едната госпожа по същият начин беше до обяд, а другата следобяд. Но там казва тя, че си лягали на леглата и си почивали.
Определено ме мотае и скача от причина в причина.

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 12:14 от evita1717

# 61
  • Мнения: X
Здравейте !
Имам близнаци-момче и вомиче, които са в първи клас. И двамата са посещавали ясла и детска градина преди това. В началото нямаха никакви проблеми и ходеха с огромно удоволствие и желание. От декември месец момиченцето започна да отказва да ходи на училище и воденето им сутрин се превръща в кошмар за нас. Започна да плаче и когато я оставяме сутрин се връща при нас. Говорим, говорим, но без ефект. Тя в училище според госпожите е първенец от момичетата. Той се справя по-трудно. От известно време прави манипулация, че й е лошо, че я боли нещо, само и само, за да не ходи на училище. Тя си има няколко приятелки в класа, с които се разбира. Той е по-дистанциран от другите деца. И двамата споделят, че госпожата им - класната доста крещи, но дори и да говоря с нея съм сигурна, че тя няма да промени методите си на работа и в същото време може да си създадат проблеми до края на началното си образование... Говорих с училищният психолог за проблемите и жената ги взе присърце. Когато дъщеря ми се среща с нея е много щастлива. Започнахме срещи и с психолог извън училище, но все още е в началото и нямаме конкретна причина за отказът да посещава училище. Когато говорим с дъщеря защо не иска да ходи на училище, всеки път казва, че много й липсвам аз, после баща й и т.н.изброява нас - близките й. Обяснявам, че и да е вкъщи ние сме на работа и пак би била сама, обяснявам, че в училище се случват и забавни неща, че е с приятели, играят... , но оставянето сутрин е кошмар. После през деня работи и е спокойна там. Искам да попитам за насоки от имали и преодоляли този проблем, какво се е оказало като причина, колко време отне работата с психолог докато се реши проблема... Всякакви насоки биха ми били полезни от хора, минали по този път ...
В кое училище учат?

# 62
  • София
  • Мнения: 62 595
Не казваш "мама е насреща", защото слизаш на детско-градинска комуникация. Детето е на 7, трябва да му показваш, че е голямо. Казваш "аз съм насреща". Не се отделяй от "мама". С "мама е насреща" или "мама те обича" говорим на бебетата или когато искаме да си глезим децата, а не когато говорим сериозно с тях. Как да порасне детето в ума си и като поведение, ако му се говори като на бебе? Когато говорим с децата си като с големи, те започват да се чувстват големи.

# 63
  • Мнения: 699
Здравейте !
Имам близнаци-момче и вомиче, които са в първи клас. И двамата са посещавали ясла и детска градина преди това. В началото нямаха никакви проблеми и ходеха с огромно удоволствие и желание. От декември месец момиченцето започна да отказва да ходи на училище и воденето им сутрин се превръща в кошмар за нас. Започна да плаче и когато я оставяме сутрин се връща при нас. Говорим, говорим, но без ефект. Тя в училище според госпожите е първенец от момичетата. Той се справя по-трудно. От известно време прави манипулация, че й е лошо, че я боли нещо, само и само, за да не ходи на училище. Тя си има няколко приятелки в класа, с които се разбира. Той е по-дистанциран от другите деца. И двамата споделят, че госпожата им - класната доста крещи, но дори и да говоря с нея съм сигурна, че тя няма да промени методите си на работа и в същото време може да си създадат проблеми до края на началното си образование... Говорих с училищният психолог за проблемите и жената ги взе присърце. Когато дъщеря ми се среща с нея е много щастлива. Започнахме срещи и с психолог извън училище, но все още е в началото и нямаме конкретна причина за отказът да посещава училище. Когато говорим с дъщеря защо не иска да ходи на училище, всеки път казва, че много й липсвам аз, после баща й и т.н.изброява нас - близките й. Обяснявам, че и да е вкъщи ние сме на работа и пак би била сама, обяснявам, че в училище се случват и забавни неща, че е с приятели, играят... , но оставянето сутрин е кошмар. После през деня работи и е спокойна там. Искам да попитам за насоки от имали и преодоляли този проблем, какво се е оказало като причина, колко време отне работата с психолог докато се реши проблема... Всякакви насоки биха ми били полезни от хора, минали по този път ...
В кое училище учат?

Има ли значение и защо ?

Не казваш "мама е насреща", защото слизаш на детско-градинска комуникация. Детето е на 7, трябва да му показваш, че е голямо. Казваш "аз съм насреща". Не се отделяй от "мама". С "мама е насреща" или "мама те обича" говорим на бебетата или когато искаме да си глезим децата, а не когато говорим сериозно с тях. Как да порасне детето в ума си и като поведение, ако му се говори като на бебе? Когато говорим с децата си като с големи, те започват да се чувстват големи.

Аз й казвам, че АЗ съм насреща и бих помогнала и съдействала във всяка ситуация когато има нужда.
Тук съм използвала изразите по този начин, но не като дословно казано от мен. Напротив. Говоря с нея като с голям човек, защото виждам, че тя много добре ме разбира и не е необходимо да се връщам на нивото на детската градина.

# 64
  • София
  • Мнения: 62 595
Никой не те критикува, така че използвай изразите така, както си ги казала. Опитваме се да ти помогнем.

# 65
  • Мнения: 699
Никой не те критикува, така че използвай изразите така, както си ги казала. Опитваме се да ти помогнем.
Да, да знам, че опитвате да ми помогнете ... Не исках да прозвучи, че нападам.
Изнервена съм от създалата се ситуация, а вкъщи опитвам да запазя самообладание, когато говоря с нея, да съм търпелива, разбираща, изслушваща, помагаща, но явно, това положение ме влудява.

# 66
  • софия
  • Мнения: 842
Днешните деца са много крехки и изнежени. Няма дисциплина, няма възпитание. Свикнали са всичко да получават. Агресивни са. Едно време имаше уважение към учителите. И са викали, и шамари са удряли, и никой не се е оплаквал. В днешно време, заради повишен тон, някоя учителка може и работата си да изгуби.

# 67
  • Мнения: 699
Днешните деца са много крехки и изнежени. Няма дисциплина, няма възпитание. Свикнали са всичко да получават. Агресивни са. Едно време имаше уважение към учителите. И са викали, и шамари са удряли, и никой не се е оплаквал. В днешно време, заради повишен тон, някоя учителка може и работата си да изгуби.

Мога да се съглася единствено и само с първото изречение от поста Ви.
Няма да оборвам твърденията Ви, но определено са крайни и разминаващи се с действителността.
Монетата има две страни !
И само ще вметна, че съм дете на бивш /пенсиониран вече/ учител, който ме е възпитавал в уважение и респект към професията ! Същото съм предала и на децата си, както преди да започнат училище,  и продължавайки в същият дух, когато те вече са ученици !!!
Моля да не разводнявате темата ми с крайни изказвания звучащи като журналистическа новина от жълт вестник, несериозно е !

# 68
  • софия
  • Мнения: 842
Добре, ще го кажа така - ако установите проблем е учителката, ок, извинявам се. Но е вероятно и проблемът да е във вас. Какво означава "не иска да ходи на училище" ?! Не може да си съсипвате здравето заради капризи.

# 69
  • Мнения: 699
Добре, ще го кажа така - ако установите проблем е учителката, ок, извинявам се. Но е вероятно и проблемът да е във вас. Какво означава "не иска да ходи на училище" ?! Не може да си съсипвате здравето заради капризи.

Дори и да са капризи, факт е, че когато отказва сутрин започва да реве, да не влиза през входната врата на училището и дори да я оставя и да кажа тръгвам си - оправяй се, тя тича след мен и ме настига. Мисълта ми е, че дори и предприемайки мерки, в които ясно показвам, че си тръгвам, то се обезсмисля, поради това, че тя хуква след мен.
Даже самата аз смятам, че има голяма доза манипулиране от нейна страна и далеч не оправдавам поведението й, смятайки я за жертва, напротив.
Единствената ми цел е това да приключи и да осъзнае, че каквито и номера да върти училището е задължително за всички деца и отърване с каквито и да било методи и провокации от нейна страна - НЯМА !

# 70
  • София
  • Мнения: 12 231
Имате ли училищен психолог? Може да поговорите заедно с него и с детето за причините и какво може да се направи.
Има ли проблеми със сравняване с брат си от страна на останалите деца или учителите? При мен едната близначка постоянно я сравняваха със сестра и, което не и беше приятно. Откакто ги разделих, едва в осми клас е много по-спокойна и доволна. Съжалявам, че не го направих в началото. Идеята ми беше все пак да се подкрепят докато са малки, но сравняването и отношението към едната на фона към другата не и се отразяваше добре.

# 71
  • Мнения: 11 915
В първи клас в класа на детето имаше близначка, а другата учеше в друга паралелка. Вероятно да няма пряка конкуренция. Въпреки това, виждала съм майката в двора с отворена тетрадка на "нашата" близначка, да тропа по тетрадката и гневно да вика "защо е толкова червено"
В 3 клас (друго училище) имаха тризначки в класа, но бяха на едно ниво.
В първи клас аз прибирах детето на обяд, както и още 4-5 майки и баби, останалите оставаха на занималня. Две момчета плачеха горчиво в този момент и то не веднъж. Едното беше с моето в ДГ, там не е имало проблем, другото е ходило в същото училище на ПГ.
Целодневното обучение спестява много проблеми на родителите, но създава не малко на децата. Никой не може да ме убеди, че е ползотворно висене от сутрин до вечер в училище, с едни и същи обувки, с гърбене на чина.
Другият проблем е, че децата се постават в рязко конкурентна среда, на която не всеки може да издържи. Може да си най-добрият, най-успешният, но ако те гложди "червейчето" дали утре няма друг да получи повече "усмивки", "пчелички", "златни подписи" и все простотии, целящи да заобиколят уж липсата на оценяване, ето ти я тревожността.
Понякога децата имат ирационални страхове и ги съзнават, че са такива,макар и смътно. Аз не помня, но майка ми твърди, че съм знаела наизуст менюто за седмицата и ако има нещо, което не ям, съм почвала да плача. Това, което помня е, че си мечтаех за ДГ без ядене, само пиески, сценки, танци, рисуване. И тъй като съзнавах, че това е невъзможно, много страдах. Никой не би предположил, защото макар и много злояда, не бях слаба, нормална си бях. Знаеха у нас, че съм злояда, не ме караха насила, но в ДГ - да, само че за родителите ми това нямаше как да е извор на страдание. А за мен беше.

Пиша това, защото проблемът на детето може да е едновременно очевиден и невидим. И не е въпросът да се мотивира, заставя, подкупва да ходи на училище. Въпросът е защо това дете се противи на училището. Ако се приеме, че от инат или глезотия, може да се загнезди още по-голяма тревожност, която в бъдеще да създаде още проблеми. Ако се "изчисти", ще дойде момент детето и без убеждаване да ходи на училище.

Моят съвет е опитен, много опитен психолог, но не и училищен. Макар синът ми по друг повод да ходеше и то с удоволствие при училищния психолог, то никаква полза от училищните психолози, не разчитайте много на тях.

# 72
  • Мнения: 6 764
Разберете причината. Близко дете беше така, дори започна да получава паник атаки, също работеха с психолог. Причината се оказа тормоз от страна на съученици. Смениха училището, детето постепенно се почувства в безопасност и вече от няколко години си е в училище без драми.

# 73
  • Мнения: 1 194
Кризата на 7-годишните
Възрастовите кризи при децата
За мен статиите бяха много полезни и се сетих точно за тази тема. Не че дават отговори на всичко, но все пак има доста неща, над които да се замисли човек.

# 74
  • Мнения: X
Първо, много ми е непонятно и даже забавно, когато хора, които нямат деца, дават акъли. От репортажи по телевизията и "на мен една майка ми каза" до това лично да минеш с децата си през ясла, градина и училище има не дупка, а трап! Отделно всяко дете в семейството е различно и различно преминава през тези етапи. Моят син, например, не искаше да ходи на училище, не заради отношението на учителките, нито заради отношението на някое дете конкренто към него, а защото средата в класа му го натоварваше. Оплакваше се, че шумят, викат,прибираше се с главоболие. Постепенно се научи да се абстрахира от това и да се "изключва", защото дори и след хиляди разговори на учители и психолози с родителите на "шумните" деца - ефект нямаше. Отделно не му харесваше храната в стола. Казваше, че нямала нищо общо с тази в градината и му се гадеше от нея. Спрях го от стол и му правех сандвичи вкъщи.

Вземете си отпуск една седмица и ги спрете от занималня и вижте какъв ще е ефектът. При нас точно в занималнята беше шумотевицата.

# 75
  • Мнения: 9 658
Днешните деца са много крехки и изнежени. Няма дисциплина, няма възпитание. Свикнали са всичко да получават. Агресивни са. Едно време имаше уважение към учителите. И са викали, и шамари са удряли, и никой не се е оплаквал. В днешно време, заради повишен тон, някоя учителка може и работата си да изгуби.
Егати простотията...
Ще си умрем в средновековието!
АГРЕСИЯТА НЕ Е РЕШЕНИЕ. И "тогава" и "сега" не е! И не, тогава не са ставали повече "хора" от сега! Онази агресия от едно време, роди точно този агресивен, апатичен и прост сегашен народ!
Толерира се и се търпи само агресията при професия учител (особено в ДГ и начален курс) грозна и жалка работа! Никой обаче не търпи агресивен банков служител, продавач и т.н. Бизнесът веднага ги изритва, защото губи пари! Ако някой няма нерви за професията си - да я смени!

Уточнявам, защото някой пак няма да е разбрал - не подкрепям и агесията от ученик/ци към учител.

И си представям как една финландска, датска, френска учителка крещи на 8 годишните... колко време ще е на работа!?!?
Но ние винаги намираме оправдание на агресията! Боя бил изграждал, не е като да разграждал....

# 76
  • софия
  • Мнения: 842
Не съм съгласна. Народът е агресивен, защото е беден. А повишаването на тон не е агресия. Жал ми е за учителите...то такова чудо като днешната младеж не е имало.

# 77
  • Мнения: 3 535
Ами ако си на друго работно място и те обиждат, обикновено напускаш. И но няма свободни работни места за учители в градовете.

# 78
  • София
  • Мнения: 409
Училищната фобия съществува и тя не е каприз на детето. Не винаги причината за нежелание да ходи на училище едно дете, е в учителката, съучениците или някаква конкретна ситуация. Ако е училищна фобия, работата с психилог ще е продължителна. Фатори в тази фобия играят много обстоятелства, не е само сапарационен страх или новата роля, в която влиза детето. Добре е психолога, при когото ходите да е с аналитична насоченост.

# 79
  • София
  • Мнения: 62 595
Каква аналитична насоченост?! И какво дълго ходене при психолог?! Докато свърши терапията детето ще стане гимназист.
Проблемът трябва да се реши от възрастните.

# 80
  • София
  • Мнения: 409
Много хора са с очакването, че 4-5- посещения при психолог ще им реши проблема. Това понякога е така, но в повечео случаи отнема време. Гимназист със сигурност няма да стане, но втрои клас е много вероятно. Възрастните могат да решат част от проблема, а може и да не могат, не знам. Там където става въпрос обаче за начина, по който детето отреагира различни ситуации и начина, по който се вписват тези ситуации в него, изхода от наличната трудност зависи по - скоро от специалиста, които работи с детето и ресурсите на самото дете.
Затова моя съвет е да се работи с аналитично насочен психолог.

# 81
  • Мнения: 2
Здравейте !
Имам близнаци-момче и вомиче, които са в първи клас. И двамата са посещавали ясла и детска градина преди това. В началото нямаха никакви проблеми и ходеха с огромно удоволствие и желание. От декември месец момиченцето започна да отказва да ходи на училище и воденето им сутрин се превръща в кошмар за нас. Започна да плаче и когато я оставяме сутрин се връща при нас. Говорим, говорим, но без ефект. Тя в училище според госпожите е първенец от момичетата. Той се справя по-трудно. От известно време прави манипулация, че й е лошо, че я боли нещо, само и само, за да не ходи на училище. Тя си има няколко приятелки в класа, с които се разбира. Той е по-дистанциран от другите деца. И двамата споделят, че госпожата им - класната доста крещи, но дори и да говоря с нея съм сигурна, че тя няма да промени методите си на работа и в същото време може да си създадат проблеми до края на началното си образование... Говорих с училищният психолог за проблемите и жената ги взе присърце. Когато дъщеря ми се среща с нея е много щастлива. Започнахме срещи и с психолог извън училище, но все още е в началото и нямаме конкретна причина за отказът да посещава училище. Когато говорим с дъщеря защо не иска да ходи на училище, всеки път казва, че много й липсвам аз, после баща й и т.н.изброява нас - близките й. Обяснявам, че и да е вкъщи ние сме на работа и пак би била сама, обяснявам, че в училище се случват и забавни неща, че е с приятели, играят... , но оставянето сутрин е кошмар. После през деня работи и е спокойна там. Искам да попитам за насоки от имали и преодоляли този проблем, какво се е оказало като причина, колко време отне работата с психолог докато се реши проблема... Всякакви насоки биха ми били полезни от хора, минали по този път ...


Бихте ли споделили при вас как се оправих нещата, ние също в момента преминаване през това и воденето на детенце се превръща в кошмар.

# 82
  • Мнения: 699
Здравейте !
Имам близнаци-момче и вомиче, които са в първи клас. И двамата са посещавали ясла и детска градина преди това. В началото нямаха никакви проблеми и ходеха с огромно удоволствие и желание. От декември месец момиченцето започна да отказва да ходи на училище и воденето им сутрин се превръща в кошмар за нас. Започна да плаче и когато я оставяме сутрин се връща при нас. Говорим, говорим, но без ефект. Тя в училище според госпожите е първенец от момичетата. Той се справя по-трудно. От известно време прави манипулация, че й е лошо, че я боли нещо, само и само, за да не ходи на училище. Тя си има няколко приятелки в класа, с които се разбира. Той е по-дистанциран от другите деца. И двамата споделят, че госпожата им - класната доста крещи, но дори и да говоря с нея съм сигурна, че тя няма да промени методите си на работа и в същото време може да си създадат проблеми до края на началното си образование... Говорих с училищният психолог за проблемите и жената ги взе присърце. Когато дъщеря ми се среща с нея е много щастлива. Започнахме срещи и с психолог извън училище, но все още е в началото и нямаме конкретна причина за отказът да посещава училище. Когато говорим с дъщеря защо не иска да ходи на училище, всеки път казва, че много й липсвам аз, после баща й и т.н.изброява нас - близките й. Обяснявам, че и да е вкъщи ние сме на работа и пак би била сама, обяснявам, че в училище се случват и забавни неща, че е с приятели, играят... , но оставянето сутрин е кошмар. После през деня работи и е спокойна там. Искам да попитам за насоки от имали и преодоляли този проблем, какво се е оказало като причина, колко време отне работата с психолог докато се реши проблема... Всякакви насоки биха ми били полезни от хора, минали по този път ...


Бихте ли споделили при вас как се оправих нещата, ние също в момента преминаване през това и воденето на детенце се превръща в кошмар.
Посещавахме психолог 2 месеца и проблемът се реши.
За съжаление въпреки многото разговори вкъщи,  явно е била необходима намеса на външен човек.
Успех Ви желая !

# 83
  • Мнения: 9 876
В нашия клас 1-вокласникът ми казва, че не им крещят. Само понякога се повишава тонът, и то все към едни и същи деца. На една от другите майки, чието дете едвам влиза в.класа, все с.уговорки и тръшканици, по половин час пред входа, нейното й казва, че много били крещяли. Учат в един клас и в една занималня. Явно, някои търсят оправдания или са много чувствителни

Общи условия

Активация на акаунт