🌷Истанбул🌷 [тема 57]

  • 44 532
  • 761
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 566
Сега разгледах цените за влака. Около 60 лв. е в едната посока с кушет и около 70 лв. е със спален вагон в посока.

# 646
  • на Мелмак
  • Мнения: 12 109
Храната в ресторант може да е около 30 лири порция, може 90 и т н. Наистина зависи къде сядате, но не е скъпо. Повечето порции в нормални заведения са 30-60 лири. Специалитет примерно 110-120.

# 647
  • София
  • Мнения: 2 084
Сега разгледах цените за влака. Около 60 лв. е в едната посока с кушет и около 70 лв. е със спален вагон в посока.
Де да беше така, ама за съжаление не е.
Билет за първа класа трябва да си купиш, който е 62лв. + 29,34лв. / спално място в кабина с 2 места/ = 91.34лв. на човек.
Ако пътуваш в купе с 4 легла е 62 + 19.56лв.= 81.56лв. на човек.
По-рано беше добре- 60-65лв. на човек, ама сега......
Я да си летим със самолета, вместо да се лашкаме по гарите и да слизаме в 2 през нощта с куфарите Simple Smile

# 648
  • София
  • Мнения: 566
Наистина нямам спомен дали първа или втора класа билет се купуваше за спален вагон.
Видях,че има задължително първа класа за самостоятелно купе.

# 649
  • София
  • Мнения: 596
Да разкажа и аз за посещението в Истанбул. Тръгнахме към 19 от София, към 23 бяхме на опашка за минаване на границата, около 2 и 30 минахме и към 6 сутринта бяхме в хотела. Хотел Ебру, точно при кръстовището на трамвайна спирка Аксарай. Не съм очарована, но и не очаквах нещо кой знае какво. За 2 нощувки биваше. За съжаление не ни настаниха веднага, казаха след 10 ч, поотпочинахме малко в лобито и към 8ч излезнахме. Отидохме на спирката под моста, с помощта на един местен човек, който извика някакъв служител, взехме истанбулкарт за 25 лири, заредихме я и се спуснахме пеша до площад Султанахмет. Там беше почти пусто, фонтанът дори още не работеше. Поразходихме се, направихме няколко снимки, не сме влизали никъде.
Към 9 ч си хванахме трамвая наобратно до спирка Аксарай, оттам до метрото и към аквариума в Мол Форум. Аз съх била в този мол преди, но автобуса беше спрял откъм Декатлон и тогава не видяхме този вход, който сега откъм метрото видяхме и ни хареса много. Хубаво е направено. За някои сигурно това е нещо старо и безинтересно, но на нас ни хареса.
Още беше рано имаше половин час до отварянето и се набутахме в едно заведение веднага след входа в дясно, в което продаваха различни видове кафета, бонбони и други сладки неща. Едвам се разбрахме с продавачката, че искаме 100 грама от едни сладки, аз ѝ показвам грамаж, снимам етикета, соча купчинката насипни сладки, обяснявам на английски, а тя ми дава същите пакетирани, но 250 грама. 😁 Накрая извика някаква колежка, с която се разбрахме и заветните сладки бяха в ръцете ни 😂

.
Аквариума ни хареса, аз съм била в подобен, даже не знам дали не е на същата верига в Барселона и не бях супер ентусиазирана да вляза, но компанията искаше и така. Снимаха ни на входа и на изхода взехме снимка (100 лири бройката бяха най-евтините).
Около 1 час бяхме там, после към 11 се запътихме обратно към метрото, слязохме пак на Аксарай и като тръгнахме посока хотела си спомних, че тм някъде бяхме яли преди в едно такова непретенциозно заведение в типично турски стил. Не знам дали уцелих същото, но седнахме в едно, поръчахме крилца (65 лири порцията), донесоха ни вода и това включено в цената:

Платихме с карта, оставихме бакшиш в брой. Не знам дали е много или малко 20 лири, но човека ни черпи и чай накрая. Иначе веднага смениха музиката, пуснаха ни БГ (някакви чалги естествено 😄).
Хапнахме доволно и тръгнахме към хотела. Настанихме се към 14ч и уж да починем два часа, нещо си отспахме до 16 и нещо, та докато се разсъним да излезем на разходка, то си стана към 17 и 30. Тези няколко часа в повече бяха предвидени за обиколка из магазинчета и пазар малко, но здраве да е. Бяхме доста изморени от пътя и поне така събрахме сили да издържим и вечерната разходка.
Хванахме трамвая и тук е момента да кажа, че за пръв път разбрах, че Т1 има линия до Еминьоню и друга линия до Кабаташ. Бяхме се запътили към Каракьой за корабче към Пиер Лоти, но на Еминьоню всички слезнаха от трамвая, направи ми впечатление, че спря от лявата страна, сякаш в обратното движение и точно се чудех какво става, когато един човек ни каза, че е "ласт стоп и ретърн", аз го попитах за Кабаташ и той ми посочи трамвая, който беше спрял до нас. Прехвърлихме се на него за една спирка, която можеше и пеша, но гледах да пестя ходене, тъй като на връщане бяхме планували прибиране пеша от кула Галата. Качихме се на корабче в посока Еюпкъм 18ч, времето беше хубаво, видяхме Желязната църква от водата. Някакси по - друго си го представях залеза по Златния рог, просто слънцето залязваше зад хълма, а не към водата, но беше красиво и приятно.

При лифта за Пиер Лоти имаше сигурно 100 човека опашка и решихме да се качим пеша през гробищата. Не ни притесни грам този факт, за има ням 15 мин се качихме. Там хапнахме гюзлемета, хванахме привечерна гледка и за лифта надолу нямаше никаква опашка. Качихме се и след минутки бяхме долу. На мен Пиер Лоти ми харесва, става за приятна разходка, кафе, чай, хубава гледка, а и разходката с корабчето до там също е много приятна.


Оринетирахме се къде е спирката на автобуса, имаше няколко рейса на ТА, които малко закриваха спирката, но в последния момент видяхме правилния, че спира и се качихме. Слязохме на Каракьой, от там към тюнела (много лесно се ориентира човек като е чел и гледал гугъл карти с човечето 😁). Хванахме влакчето на бегом и в момента, в който се качихме, аз се зачудих... Сега този също ли се качва към кулата:thinking: нещо ми избяга това като информация, защото бях планувала малко по-различен маршрут и качване през другия тюнел, но запазих самообладание и бях сигурна, че няма къде да се загубим. Качихме се горе, тръгнахме из уличните, имаше табелки към кулата и скоро стигнахме до нея. Не сме влизали. Снимахме, починахме, проверихме карата на къде да хванем за към моста и се спуснахме надолу.


Искам да кажа, че там из уличките магнитчетата бяха на доста добри цени и ме хвана яд после, че не взех от там. Имаше малко - скъпи от 5 за 50 лири, но имаше масово 5 за 20 лири. Тези от 5 за 50 лири бяха обаче малко по-различни, за който харесва такива:

Спуснахме се към моста, минахме пеша от другата страна, много ни хареса как е осветено:



Запътихме към площад Султанахмет, защото искахме да го видим във вечерни светлини. Там също напълнихме очите с красота и се запътихме към хотела пеша. Общо взето плана за деня беше изпълнен.


# 650
  • Мнения: 1 858
Храната в ресторант може да е около 30 лири порция, може 90 и т н. Наистина зависи къде сядате, но не е скъпо. Повечето порции в нормални заведения са 30-60 лири. Специалитет примерно 110-120.
+1
Почти пред всяко заведение, или около него има изнесени постери със снимки и цени.
Ние първата вечер платихме 1600 лири за четирима, без алкохол и салати, с два десерта.

# 651
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Не знам откъде дойде информацията, че 15-дневния гратисен период вече не важи за чужденци, но аз такава официална информация не намирам. Също така лихвата/глобата се начислява след гратисния период, а не през тези 15 дни.
От тук, Беличке. Нашите са пуснали този линк:  https://rta.government.bg/images/Image/novini/2020/n1-210220.pdf  Мисля, че бях стигнала до него през сайта на МВнР  "Пътувам за ..."  Коментирали сме това в по-предишната тема https://www.bg-mamma.com/?topic=1361679.msg43960741#msg43960741  Супер е, че хората на Добруджанка опровергаха написаното! Не си е работа да дебнеш какви са пътните такси с точност до няколко куруша.

Тaня67,
Скрит текст:
дори и да си ти проводника на тази новина (струва ми се, че другаде го четох... все едно, де), следващото в никакъв случай не е към теб. Най-малкото, защото примерът, който дадох, е бил достатъчен, за да те убеди как стоят нещата. За жалост, не е така с всички.
Та...

Такаааа...
Много силно се заинтригувах как така тези пишат едно, а на практика се получава друго.

Направих си труда да последвам линковете, дадени от самите тях. Разбира се, както те самите съветват, предпочетох оригинала, т.е. турската версия. Линкът води до несъществуваща страница, но там се намира линк към началната страница на сайта (в текста " site giriş sayfasına gidin"). Вече там от раздел "Магистрали" ("Otoyollar") избрах опцията "Автомобили с чужди регистрационни номера" ("Yabancı Plakalı Araçlar").
Скрит текст:
Отваря се този документ...
Скрит текст:
... който за жалост не подлежи на автоматичен превод, тъй като изглежда е сканиран и се наложи да бучкам буква по буква, за да го въведа в преводача... но си струваше...
Текстът е следния:
Скрит текст:
"Ülkemizdeki geçişi ükretli olan otoyol ve köprülerden geçiş yapan yabancı plakalı araçların cezalı duruma düşmemeleri için OGS veya HGS abonesi olmaları ve OGS/HGS hesaplarında en az geçiş ücretini karşılayacak kadar bakiye bulundurmaları zorundulur.

Karayollari Genel Müdürlüğü tarafından işletilen otoyol ve köprülerden OGS/HGS hesabı olmadan yada hesaplarında yeterli bakiyesi bulunmadığı halde ihlalli geçiş yapan araç sahiplerinin  cezalı duruma düşmemeleri için, geçiş tarihinden itibaren 15 gün içerisinde OGS/HGS hesabı açtırmaları, hesaplarına en az geçiş ücretini karşılayacak şekilde yeterli bakiye yüklemeleri veya Interaktif Vergi Dairesi (ivd.gib.gov.tr) ana sayfasında; "hızlı ödeme" bölümünde "yabancı plakalı araç ödemeleri" menüşü aracılığı ile yabancı plakalı araçlara ait geçiş ücretlerini ödemeleri gerekmektedir. Aksi takdirde bu araçların ihlalli geçiş tarihinden itibaren 15 gün içerisinde ğümrük kapılarından çıkış yapmaları halinde geçiş ücretlerini ödemeden ülkeyi terk etmelerine ğümrük kapılarında izin verilmeyecektir.

Ayrıca, ihlalli geçiş tarihinden itibaren 15 gün içerisinde geçiş ücretlerini ödemeyen yabancı plakalı araç sahiplerinin de yine Interaktif Vergi Dairesi (hesaplarına en az geçiş ücretini karşılayacak şekilde yeterli bakiye yüklemeleri veya Interaktif Vergi Dairesi (ivd.gib.gov.tr) ana sayfѝasında, "hızlı ödeme" bölümünde "yabancı plakalı araç ödemeleri" menüşü aracılığı ile yabancı plakalı araçlara ait geçiş ücretlerini ve idari para cezalarını ödemeleri gerekmektedir. Aksi takdirde bu araçların geçiş ücreti ve idari para cezalarını ödemeden ülkeyi terk etmelerine ğümrük kapılarında izin verilmeyecektir.

İhlalli geçiş yapan yabancı plakalı araçların ğümrük kapılarında sıra beklememeleri ve kuyruklanmaya sebep olmamaları için ğümrük kapılarında gelmeden önce yukarıda anlatıldığı şekilde İnteraktif Vergi Dairesi aracılığı ile geçiş ücretlerini ve idari para cezalarını ödemeleri gerekmektedir."

И преводът на Гугъл:

Скрит текст:
"За да не бъдат санкционирани, превозни средства с чужди регистрационни номера, преминаващи с такса по магистралите и мостовете у нас, трябва да са абонат на OGS или HGS и да имат баланс в сметките си в OGS/HGS поне колкото да покрият тол таксата.

За да не бъдат санкционирани, собствениците на превозни средства, които пресичат магистралите и мостовете, управлявани от Главна дирекция на магистралите без сметка OGS/HGS или без достатъчно салдо в сметките си, трябва да открият сметка OGS/HGS в рамките на 15 дни от датата на преход и да имате достатъчно баланс за покриване на минималната такса за изминат участък, изтегляния или на началната страница на Интерактивната данъчна служба (ivd.gib.gov.tr); В раздела "бързо плащане" те са задължени да заплащат ТОЛ таксите на МПС с чужди регистрационни номера чрез меню "Плащания за МПС с чужди номера". В противен случай, ако тези превозни средства излязат от митническите врати в рамките на 15 дни от датата на нарушеното преминаване, те няма да бъдат допуснати да напуснат страната, без да платят пътните такси на митническите врати.

Освен това собствениците на превозни средства с чужди регистрационни номера, които не заплатят тол таксите в рамките на 15 дни от датата на нарушението, трябва да заплатят и пътните такси и административните глоби на превозните средства с чужди регистрационни номера чрез „плащания за превозни средства с чужди номера " меню в секцията "бързо плащане" на интерактивната начална страница (ivd.gib.gov.tr) на данъчната служба. В противен случай тези превозни средства няма да могат да напускат страната на митническите врати без заплащане на пътни такси и административни глоби.

Превозни средства с чужди регистрационни номера, преминаващи в нарушение, трябва да плащат пътни такси и административни глоби през Интерактивната данъчна служба, както е описано по-горе, преди да пристигнат на митническите врати, за да не чакат на опашка пред митническите врати и да предизвикат опашка."

Ако правилно разбирам,
Скрит текст:
казват ни, че пътувайки по техните платени пътища с автомобили с чужда регистрация, не сме освободени от заплащането на такси.
В случай, че ползваме такъв път без стикер (или с такъв с недостатъчен баланс), трябва да вземем и/или заредим такъв в рамките на 15 дни, ако сме в страната, или да платим онлайн или на границата, ако напускаме страната преди 15-ия ден.
Ако не изпълним горното, ще се наложи при напускане на страната след изтичане на гратисния период да заплатим и таксите, и глобите/лихвите онлайн или на самата граница.
Съветват ни да ползваме онлайн варианта, за да не създаваме опашки.

Поправете ме, моля, ако греша!

Скрит текст:
Явно някоя Калинка се е загубила някъде в превода. Дали турска такава или наша, в случая няма значение. Факт е, че за пореден път регистрирам некомпетентност у хора, които би трябвало да знаят какво работят и как да го работят. В крайна сметка не е толкова трудно да последват моите стъпки и да установят, че нещата не стоят така, както са ги изписали.

Оффф, не е турска "Калинка"...Ето същия документ в английската версия на турския сайт
Скрит текст:
Не съм го превеждала (няма да бучкам и това), но нивото ми на английски ми позволява да допусна, че тук пише същото като в турския вариант.
В българския документ пише също,
Скрит текст:
че този сайт не се отваря в България. Освен ако в момента всички четящи не сте в Турция, барабар с моята скромна особа, явно и това не е вярно...


Толкова по темата дали можем да се доверим на "професионалистите" у нас.

Скрит текст:
А ние се чудехме на разни ТА и ТА-цийки, които искат 6-месечна валидност на паспорта. То в МВнР нещата са зле...

Та, надявам се да затворим темата с гратисния период и има ли той почва... в Турция... за чужденците.

Надявам се вече на всички да е ясно, че гратисен период има и той е валиден И за нас.
И че случаят, който обилно илюстрирах, не е изключение, а си е правило.


Извинете всички, които не пътувате с коли и не ви интересува! Някой ден ще тръгнете сами и ще е важно да знаете какво и как...

# 652
  • Мнения: 222
Хей, хей Simple Smile
Здравейте на всички! След почти 5 години съм решила отново да посетя любимия Истанбул в края на месеца и сега съм се впуснала в трескава подготовка.
Имам огромното желание да посетим Балат, но също толкова огромното притеснение,че ще се загубим и няма да видим цветните къщички и улички и т.н На гугал мапс уж ми го дава,че не е голямо като квартал, но не мога да си го представя реално заради баирите и наистина много се тревожа,че ще се загубим като патици.Някой може ли да ми даде насоки от къде е минал,че да не пропуснем същественото.Балат ще го съчетаем с Българската църква, а после евентуално Пиер Лоти, където аз съм ходила и не ми беше уау, но мисля да му дам втори шанс (не че на кафето му пука за което мнение) и след това да завършил вечерта в Мол Венеция. (гледам да нагодя нещата горе-долу да са в една посока)

Другото, което не мога да измисля как точно да се случи е съчетанието на Кулата на Чамладжъ от където се надявам на хубав залез и след това водните градини за вечерта.Идеята за тези 2-3 прекачвания до там леко ме озадачава и се чудя как да ги избегна - има ли нещо по средата (образно казано) между тези две локации, което може да видим и някак си да го съчетаем. Така като гледам и без това пътя до Лалели на връщане от тези светещи фонтани ще е тегавина, ами поне отиване ако има как да е малко по-рационално,

Чудя се също края на април заслужава ли си посещението на Принцовите острови? До сега не съм била и нямам идея до колкото ще е раззеленено и ще си заслужава да замине и там половин ден.
Дълго стана... ще съм благодарна на всякакви съвети!
Чета темата назад и събирам идеи Heart

# 653
  • Мнения: 106
Де да беше така, ама за съжаление не е.
Билет за първа класа трябва да си купиш, който е 62лв. + 29,34лв. / спално място в кабина с 2 места/ = 91.34лв. на човек.
Ако пътуваш в купе с 4 легла е 62 + 19.56лв.= 81.56лв. на човек.
По-рано беше добре- 60-65лв. на човек, ама сега......
Я да си летим със самолета, вместо да се лашкаме по гарите и да слизаме в 2 през нощта с куфарите Simple Smile
Роже, и аз като Bqla breza го разбирам, че билет първа класа е необходим само ако искаш този новия сингъл (единично купе, преди нямаше такова). Тоест, двойно купе е 70 лв/човек в посока. Увеличение е спрямо преди, но то кое ли не поскъпна? По интересното за мен е, че автобусните фирми държат по-ниска цена при тия горива (гледам Арда Тур например е към 40 лв е в посока) и разликата става вече сериозна. Преди беше 10-12 лв, по спомен, и си заслужаваше комфорта. Не знам, аз пак бих предпочел влак, но пък всеки сам си преценЯ Simple Smile

Последна редакция: ср, 20 апр 2022, 00:02 от answer42

# 654
  • Мнения: 23
Та, надявам се да затворим темата с гратисния период и има ли той почва... в Турция... за чужденците.

Надявам се вече на всички да е ясно, че гратисен период има и той е валиден И за нас.
И че случаят, който обилно илюстрирах, не е изключение, а си е правило.


Извинете всички, които не пътувате с коли и не ви интересува! Някой ден ще тръгнете сами и ще е важно да знаете какво и как...
[/quote]

Интересно ми е, защо трябва да се ползват платени пътища, например до Истанбул?
Ние ходихме за Нова година (2021-2022), както предполагам и много други хора, защото беше пълно с българи, и когато споменах на съпруга ми, че трябва да се плащат някакви такси за магистрали и подобни, той погледна в гугъл и ми каза, че не е необходимо. И така минахме по някакъв път, който не изискваше такси, а си беше на ниво магистрала - две ленти във всяка от посоките, наистина, минаваше през градове, но не заплатихме нищо, а и на границата никой нищо не ни поиска. (D100). Може твърдението ми да е подвеждащо, но поправете ме, ако греша.

# 655
  • Част от тайното общество на К.О.Т.К.И.-те
  • Мнения: 2 658
Фче, добре завърнала се 🤗
Балат е много малък, няма да се объркате. Те са 2-3 успоредни улици и една напряко с къщите една над друга. Другото интересно е гръцкото училище, то вече е на баир. И една джамия има.
Утре ще ти пусна карта с отбелязани точки, че сега от телефона е безсмислено.

# 656
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Интересно ми е, защо трябва да се ползват платени пътища, например до Истанбул?
Скрит текст:
Ние ходихме за Нова година (2021-2022), както предполагам и много други хора, защото беше пълно с българи, и когато споменах на съпруга ми, че трябва да се плащат някакви такси за магистрали и подобни, той погледна в гугъл и ми каза, че не е необходимо. И така минахме по някакъв път, който не изискваше такси, а си беше на ниво магистрала - две ленти във всяка от посоките, наистина, минаваше през градове, но не заплатихме нищо, а и на границата никой нищо не ни поиска. (D100).
Може твърдението ми да е подвеждащо, но поправете ме, ако греша.

Не грешиш, разбира се.

До Истанбул има хубав път, за който не се дължи такса (D-100) и който е като (да не кажа по-добър) от нашите магистрали. Отговорът на въпроса ти се съдържа в твоите думи. Въпросния път минава през селища и промишлени зони, където ограничението на скоростта е до 50 км/ч. По самия път, в участъците извън градовете се кара с до 110 км/ч, стига да са по две ленти в посока. Не съм го минавала целия, но предполагам, че няма участъци с по една лента, където скоростта е до 90 км/ч.

На магистралата се кара с до 120 км/ч., като спазващите това ограничение са малко. Основното предимство е липсата на селища и други участъци с по-ниска скорост.
Скрит текст:
Колкото до скоростта, доколкото знам засичат време на вход и изход и ако си минал по-бързо, отколкото би могъл със скорост до 120 км/ч., подлежиш на глоба. Не знам (Слава Богу!) дали е така, но радари и полицаи не съм виждала по магистралата, за сметка на много, каращи с поне 130-140. Ние винаги спираме някъде по пътя и компенсираме евентуалното избързване, а и ММ предпочита да ползва круиз-контрола и заковава на 120, за по-сигурно.
Факт е, че D-100 си има своите почитатели, включително и в темата, както е факт, че много хора ползват магистралата. Въпрос на предпочитания.
Скрит текст:
Освен за Avrupa Otoyolu, споменаваният HGS стикер се ползва и за мостовете, и за тунела под Босфора, както и за останалите магистрали в Турция. Таксите, поне за участъка Одрин - Истанбул (в момента 23,25 лири, т.е. около 3 лв.) и междинните, са толкова малки, че аз лично не ги отчитам като причина да минавам по друг път.

# 657
  • Мнения: 106
Сега влязох в сайта на БДЖ, понеже има качени някакви цени. Ами ако смятам правилно, двупосочно за двама възрастни в тези двуместни спални купета излиза към 320лв. От София. Ние ще пътуваме от Пловдив, ама колко да е разликата. Струва ми се малко множко, не знам.. ако наистина е толкова ще си ходим с колата.
Погледнах сайта на БДЖ. Според мен е 70 в посока/човек или 140 за двама. Гледам и Бяла бреза така го тълкува. Докато с кола ... грубо сметнато не мисля, че ще излезе много по-евтино. Зависи от колата, разбира се, но примерно 550 км, при 7/100 разход, по 2.90-3 лв/литър е 110-115 лв. И това без пътни такси, стикери и т.н. Личното ми мнение е, че за подобна разлика не си струва да правя компромис със спокойствието, сигурността и комфорта на влака.

# 658
  • Мнения: 239
относно стикера HGS

вчера се прибраха едни приятели за пръв път посетили Истанбул с кола. На отиване стикер въпреки инструстажа забравиха да си купят, но го купиха на връщане, на излизане от магистралата при Одрин в PTT офиса. Искали са да платят с карта но не може, само в брой. На границата, никой, нищо не им е казал, относно задължения или глоби.

п.п. махнаха ли най-после тази дезинфекция на колите ?

п.п.п. магистралата я ползвам за да се прибера, поне с едни 3 часа по-рано в България, което когато утре децата са на училище си е фактор. Иначе .... я да спрем на този Бим, оуууу я до Тач да се отбием, я на авантаж на аутлетите, я до мебелен магазин, а за дюнер ..... а магистралата елиминира тези искания.

# 659
  • София
  • Мнения: 2 084
Де да беше така, ама за съжаление не е.
Билет за първа класа трябва да си купиш, който е 62лв. + 29,34лв. / спално място в кабина с 2 места/ = 91.34лв. на човек.
Ако пътуваш в купе с 4 легла е 62 + 19.56лв.= 81.56лв. на човек.
По-рано беше добре- 60-65лв. на човек, ама сега......
Я да си летим със самолета, вместо да се лашкаме по гарите и да слизаме в 2 през нощта с куфарите Simple Smile
Роже, и аз като Bqla breza го разбирам, че билет първа класа е необходим само ако искаш този новия сингъл (единично купе, преди нямаше такова). Тоест, двойно купе е 70 лв/човек в посока. Увеличение е спрямо преди, но то кое ли не поскъпна? По интересното за мен е, че автобусните фирми държат по-ниска цена при тия горива (гледам Арда Тур например е към 40 лв е в посока) и разликата става вече сериозна. Преди беше 10-12 лв, по спомен, и си заслужаваше комфорта. Не знам, аз пак бих предпочел влак, но пък всеки сам си преценЯ Simple Smile
Ама ние можем така до утре да си спорим без да сме полезни за темата. Не е важно какво мислим аз, ти или Бялата бреза. Важното е какво мисли БДЖ.
А БДЖ ясно е написала в сайта цените.
И ако не Ви се влиза в сайта им, с едно обаждане до тях може да установиш цената на билетите.
Само за информация на тези, които искат да пътуват сингъл в двойно спално купе цената на еднопосочния билет е 130лв.
За двойките и четворките съм го написал в предишния пост и можете да ги видите в цитата по-горе.
Ама за да не става объркване пак ще ги напиша - 91.34лв. еднопосочно на човек в двойно купе.
81.56лв. в кушет /четворно купе/

Общи условия

Активация на акаунт