Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Каква е задачата с конус и вписана в него сфера, обсъждана във форума?
Каква е задачата с равнобедрен триъгълник и височини, равни на основата?
Как се решава задачата с триъгълник ABC, където ъгъл B е 45 градуса, върху BC е взета точка D, такава че CD = 2BD и ъгъл ADC = 60 градуса?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Каква е задачата с конус и вписана в него сфера, обсъждана във форума?
Задачата с конус и вписана в него сфера изисква намиране на ъгъла между образуващата и равнината на основата на конуса. При условие, че обемът на конуса е 4/9 от обема на сферата, се извеждат три възможни стойности за косинуса на въпросния ъгъл. Един отговор (180 градуса) се елиминира, тъй като не е остър ъгъл, а другите два (1/2 за 60 градуса и 1/5) остават валидни решения. Въпросът защо корекцията от 1/5 не се използва остава отворен, като се предполага, че учителят може да предпочете табличен ъгъл.
-
Каква е задачата с равнобедрен триъгълник и височини, равни на основата?
В задачата с равнобедрен триъгълник и височини, равни на основата, се изследва възможността, че ако двете височини в един триъгълник са равни на основата му, то той е равнобедрен. Това вярността на твърдението се доказва чрез изразяване на лицата по три начина и установяване на равенство между тях. По този начин се доказва, че триъгълникът е равнобедрен и оттам се извежда отговорът на въпроса.
-
Как се решава задачата с триъгълник ABC, където ъгъл B е 45 градуса, върху BC е взета точка D, такава че CD = 2BD и ъгъл ADC = 60 градуса?
За да разрешите задачата с триъгълник ABC, където ъгъл B е 45 градуса, върху BC е взета точка D, такава че CD = 2BD и ъгъл ADC = 60 градуса, се използват различни изрази на отношения между страните и ъглите в триъгълника. Чрез използване на свойствата на медианите се установява равенство между страните и се извежда отговорът на задачата.
-
Как се решава задача с два трактора, работещи заедно?
-
Каква е формулата за площта на триъгълник и кога се използва?
Нека и в нея имаме удоволствието да решаваме различни като сложност задачи за всички класове, в търсенето на рационалното да предлагаме различни подходи към тях, да се съобразяваме с ученото от децата по класове. Затова нека всеки питащ да казва за кой клас е задачата.
!
? Може и някой татко-каторжник да има, знам ли. За другата страна, демек за саморекламиращите се (пфу, как не им е писнало да се натягат, това се чудя) години наред НЕматематици по професия, но пък обичащи математиката и склонни да помогнат на добра воля, едно здравей няма ли?
Или те не са заслужили, защото само се правят на помагащи, а отнемат всъщност най-нахалнои хитро хляба на учителите по мат? Шегувам се, разбира се.
), разписала му я, изкарала два отговора, но учителката в училище после казала, че е един единствен. Оттам тя на мен я препрати и аз също ги изкарвам два. Детето, по думите на дъщеря ми, било питало защо отпада единият случай и учителката му казала - помисли. Не виждам какво има да мисли...
[
Да си призная така се притеснявах, че няма да мога да помагам на синът си с по-горните класове по математика (надявам се да не ми се налага де), но ако имам проблеми вече знам решението
До 4ти клас бях супер по математика, след това се скарах с нея много сериозно. Винаги съм се кефила на хора който математиката им върви с лекота (може би добронамерено дори съм завиждала), че исках да ви кажа браво и евала за това! Тази задача ме изгуби още с първите редове
Просто се радвам много на хора като вас!!!
сборник с такива интересни задачи от планиметрията (не от стереометрията) на един руски математик. На гърба му пише, че красивите задачи водят до пристрастяване. И е много вярно това, независимо за кой раздел на математиката става дума, изпитвали сме го това чувство и аз, и децата ми

