ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 7 099
  • 148
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 12 802
Постерминал - платила си на Еконт тяхната куриерска такса от 8 лв, и 50 лв за сутиени, които Еконт ще преведат на търговеца. Не си дала директно на търговеца 58 лв, че да му ги искаш. Сериозно се чудя тролиш ли, или наистина не схващаш.
Ти май не разбра въпроса ми. Платила съм с карта сумите (50+8). В тия 8 има и лев и нещо за събиране на сумата за търговеца (а.к.а. " наложен платеж"). Защо трябва да получавам сумата (вместо сумите) по Еконт? Щото явно трябва да получа сумата, вместо сумите?

# 46
  • Мнения: 423
Явно не схващате същината- онлайн търговците ви пращат стоки, обикновено с доставка за ваша сметка. Вие плащате куриерската услуга, вие сте поели този разход ( никоя услуга не е безплатна). От какъв зор онлайн търговец при връщането на платен от вас НП да ви връща и куриерската услуга ?
Вие сте я платили не на него, а на Спиди ? После той как да си търси от Спиди парите ? Няма логика. В повечето случай, КУ се покрива от клиента, поръчал стоката. При безплатни доставки, това значи, че са заплатени от онлайн търговците на Спиди/ Еконт. Все някой трябва да ги плати. Имам хиляди поръчки, досега никой не се е излъгал да ми върне 7 лв доставка ( даже Зара искат 10 лв!

# 47
  • Мнения: 18 183
Постерминал - платила си на Еконт тяхната куриерска такса от 8 лв, и 50 лв за сутиени, които Еконт ще преведат на търговеца. Не си дала директно на търговеца 58 лв, че да му ги искаш. Сериозно се чудя тролиш ли, или наистина не схващаш.
Ти май не разбра въпроса ми. Платила съм с карта сумите (50+8). В тия 8 има и лев и нещо за събиране на сумата за търговеца (а.к.а. " наложен платеж"). Защо трябва да получавам сумата (вместо сумите) по Еконт? Щото явно трябва да получа сумата, вместо сумите?
Разбрах те чудесно, ама ти мен не ме разбираш, защото продължаваш да задаваш един и същи въпрос.
Хайде пак.
Търговецът ти изпраща своя стока за 50 лв и за да я получиш, ползваш предложения от него начин - Еконт, като заплащаш еконтската услуга на Еконт в размер на 8 лв за твоята конкретна пратка.
Стоката е пратена с наложен платеж (продъжавам да твърдя,че е паричен превод, а не НП, защото НП е за стоки, а ПП може да е и просто изпращане на някаква сума, а и ти не си казала за касова бележка или подобни). Това означава, че ти плащаш на куриера/в офиса на куриерската фирма. Дали плащаш с банкнота или на пос - няма значение, това е все НП/ПП към куриера, не е банково плащане към търговеца, не е онлайн плащане с карта към търговеца. Та плащаш на Еконт 50 за търговеца и 8 за Еконт, общо 58. Еконт си прибира своето дължимо, за което ти имаш товарителница, а 50 лв отбелязва да изплати на търговеца и му ги изплаща. Само 50 лв. Онези 8 не са за търговеца, не той ги иска от теб, просто ти казва , преди да приключиш поръчката, че транспортната услуга за точно твоята поръчка струва 8 лв, които ти ще платиш на Еконт. И ти си се съгласила.
Сега искаш да върнеш стоката на търговеца - ок, здрава ли е стоката - да, значи ето - ти си ни платила 50 лв, значи ето ти тези 50 лв, ще ги получиш в офиса, в който си приела първоначално своята поръчка или от който си я върнала, или от друг офис на Еконт по твой избор, защото си си платила поръчката с НП/ПП в Еконт, а законът казва да ти върнем парите по начина, по който сме ги получили. А за транспортна такса - аз съм търговец, такава такса не съм ти взимал, съгласила си се стоката да пътува през Еконт за твоя сметка и си я платила на Еконт. Аз пари за това не ти дължа.

Сега стана ли по-ясно?
За КЗП, ако искаш да ти кажат същото горе, ама не толкова живописно, пробвай. Според мен ще удариш на камък, но пък ако не удариш, бих искала да разбера на кой закон се позовават, не се шегувам.

# 48
  • Мнения: 76 150
Клиентът има договор с търговеца, еконт не го интересува.
Първата доставка /тази с която стоката идва при клиента/, при упражнено право на връщане, се възстановява по закон от търговеца. Факт. Закон.
Тези 8 лв подлежат на възстановаване от търговеца, категорично, тоест той трабва да върне без пазарлъци , 58 лв по банкова сметка, а тя да плати куриера за връщането.
Това е, просто е, друго няма.

Тълкуванията горе в темата са революционни, и странни.

Имам десетки жалби до кзп, все в моя полза. Смея да твърдя че като юрист мога да чета закона правилно.

Декатлон ми върнаха 6 лв за първа доставка, ето поръчката.


Ето и сумата която върнаха-вътре са и 6 лв доставка


45.50 - стока
6.00 лв-доставка
Платила съм общо 51.50 лв.

Връщам стоката, те ми възстановяват 51.50 лв.

Пък вие подвеждайте как не можело...Grinning

# 49
  • Мнения: 18 183
Пореден път, не бъркай добрата търговска практика със закона. Това е първо, второ - точно ти спореше за липсата на информация за размера на куриерската такса. Сега изведнъж такава липса няма

А това
Клиентът има договор с търговеца, еконт не го интересува.
е именно проблемът, който ти убягва. В описания от мен случай клиентът няма договор за куриерската такса с търговеца, а с Еконт , за което е бил уведомен с ОУ и с потвъждаване на поръчката се е съгласил да има договор с Еконт за доставката на тази пратка. Точно като юрист би трябвало да го разбираш, но явно не го разбираш.
В тълкуванията ми няма нищо революционно. Сама пишеш (и не само ти), че не пазарувате от малки сайтове, а те процедират именно по този начин. Но да казваш, че било незаконно, само защото нямаш опит и не разбираш практиката, е смешно и заблуждаващо.
На който му се занимава, може да пробва и да съди търговеца и ще чуе именно това - в случая транспортната услуга не е част от тази сделка. Затова казах - да пробва авторката с КЗП, ама после да каже какво е станало.

Иначе и аз мога да дам десетки примери на 'клиенти', на които транспортът им е излязъл колкото поръчания продукт и имат претенции, и сме им връщали парите, но те са също толкова релевантни към случая, колкото любимият ти Декатлон, тоест - никак.

# 50
  • Мнения: 76 150
Поръчала съм 2 бр сутиени по 25 лв всеки от някакво неизвестно онлайн магазинче. Не ми стават, по-скоро въобщене отговарят на предложения от търговеца размер. Платила съм 58 лв с доставка с Еконт. Искам да ги върна. Какво правим? Колко пари трябва да ми върне по закон? Simple Smile

Тя пита това.
Аз й отговарям така: 58 лв.

Доказвам го и с мой казус, вижда се че ми връщат и първата доставка.

Всичко друго са объркани разсъждения, нямащи общо към питането.

Законът е един и се прилага за всички онлайн продажби.

Не е олх, там правилата са други и касаят продажба м/у две ФЛ.
ЗЗП касае продажба между ФЛ и търговец.

# 51
  • Мнения: 18 183
Няма как да ги докажеш с твоя казус, защото нито е същият търговец, нито същите продукти, нито същите условия, даже сумата не е същата.
Законът, че се прилага, прилага се, ама в пълнота, а не които алинеи на теб ти допадат.

# 52
  • Мнения: 423
Нарциса, много добре обяснявате, всеки може да го схване.
Аз имам опит от кухнята на Спиди. Значи, там се таксува на обем, ако даден кашон е твърде обемен, а стоката вътре- миниатюрна, ще се вземе за изчисляване реалният обем на пратката. Демек, заради неграмотни изпращачи , незнаещи как да си " смалят пратката", купувачите са плащали луди пари за доставка.
Но затова ние ги обслужвахме, за да им дадем насоки как да опаковат( а най- евтино е да се изпрати на  евро-палет, а не 20 отделни кашона стока). Пускали са рекламации за високи цени на доставка, в повечето случаи безпочвени. В ОУ на Спиди пише защо и как таксуват на по високата цена, и малоумен може да го схване.
Отношенията са уредени с договор м/ у Спиди и онлайн търговците, в тях може да има отстъпки, ако те имат много пратки на месечна база. Примерно един мобилен оператор пращаше всичките договор на абсурдно ниска цена до клиента. В случая клиента не играе роля, таксата е платена от оператора. Декатлон имат договор с Еконт мисля, стоката идва от чужбина и затова таксата е 6 лв. Ако нямаха договор с куриер, пратката се таксува по обща тарифа и клиентът може да бъде натоварен и с 20-30 лв доставка.

# 53
  • Мнения: 18 183
Аз по принцип им разбирам възмущението, но фактите са, че това нещо така е измислено и това, че фирма Х прави така, а У прави иначе, не означава непременно, че фирмата, която прави не както на нас ни харесва, нарушава закона.
Оттам и неразбориите с уж неработещата КЗП, - КЗП си работи, но - без да ми се обижда някой, моля - клиентите не се стараят да разберат елементарни неща и изобщо не четат. Клиентът например масово не схваща, че доставката за негова сметка в ситуация да е начислена във фактура и в ситуация да не е начислена във фактура са две съвсем различни хипотези, съответно действията са различни - за него има ма аз съм платил и това е - да, ама в единия случай си платил на търговеца, в другия на куриера. Затова писах, наистина ще ми е интересно точно на какво основание може да иска пари за транспорта от лице, което не е получило пари за транспорт, и без да има договор за плащане на лицето за транспорта. Договорът в този случай е с куриерската фирма.

# 54
  • Мнения: 423
Клиентът плаща КУ на даден куриер, не на онлайн търговец.
Няма основание клиента да си търси парите за доставка от търговец, от него има право на ПП и НП.
Уж юрист, Боже. Четете ЗЗД, това си е неоснователно обогатяване в полза на клиента, демек да получи пари от търговец, които не са му дължими.
Не ги е платил търговеца на куриера, но плати ли ли ги на клиента, как ще ги иска от куриера после? Неоснователното обогатяване възниква при правоотношение, свързано с разместване на имуществени блага без правно основание. Случаите са: благото е получено без правно основание; благото е получено на неосъществено или отпаднало основание; по погрешка изпълнено чуждо задължение
Пълна безмислица. Стоката се купува не от куриера ( както много изключително умни клиенти мислят), а от търговеца! КУ се дължи или от търговеца, или от клиента.

# 55
  • Мнения: 76 150
О, боже . Добре че дойде ти, да ме просветлиш, госпожа.
От декатлон съм купила, доставката е включена в наложения платеж. Декатлон ми е върнал всичко, включително доставката. Вижда се от документите, които съм качила, за да е ясно.
Аз разбрах че на авторката случая е като моя, коментирам него.
Ти какво коментираш, като сайта не е казан кой е, не е ясно.

# 56
  • Мнения: 18 183
Този Декатлон трябва да ти плати за реклама. Декатлон, та Декатлон. Авторката писа, че е поръчала два сутиена от някакъв малък онлайн магазин и с доставка с 25% над твоята доставка от твоя Декатлон.
Разговорът ще има смисъл, ако авторката качи товарителница и/или скрийншотове на поръчката си. На нейната поръчка, а не на твоите поръчки от Декатлон.
Онлайн търговията не се изчерпва с Декатлон, нито с доставките от Декатлон, нито с цените на Декатлон.
Този Декатлон и доставката с Еконт от Декатлон стават вече банални.

# 57
  • София
  • Мнения: 20 787
И аз прочетох, че търговецът връща доставката. Обаче не го вярвам, специално за българските магазини. Освен да питам КЗП, колкото и невероятно да звучи, отговарят по мейла, само търпение да имаш.
Декатлон не е кой да е магазин все пак.

# 58
  • Мнения: 76 150
Всички сайтове, от които съм поръчвала, са ми връщали и първата доставка. Без изключения. Които са "забравяли", като Виденов, след цитиране на закона са се извинявали и поправяли.
Спазват си закона.

На кого да вярва, си решава всеки сам.

Има снимки, вижда се как търговецът се е "объркал" и ми е върнал шесте лева.
Защо ли така се е объркал, и не само той? Не знам...Wink

# 59
  • Мнения: 18 183
Консултация с юрист - в ЗЗП пише, че ако в ОУ на търговеца е упоменато, че не връща парите за доставка, то не ги връща. ЗЗП позволява тази хипотеза, стига да е описано. Недоволните клиенти могат да се обърнат към КЗП, ако са сигурни в правото си. Връщането на сумата за доставка не е вменено като задължение на търговеца, а е по негово усмотрение.

Общи условия

Активация на акаунт