ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 7 084
  • 148
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 76 147
Защо да не помогне. Търговецът не й е възстановил осемте лева за първата доставка, а е длъжен при упражнено право на отзив/връщането/.
Тя от своя страна е върнала за своя сметка.

# 31
  • Мнения: 18 175
Търговецът няма задължение да ù възстанови тази сума, защото
1. Не отговаря на най-евтината стандартна доставка по ЗЗП
2. Той изобщо не е получил тия пари за куриерската услуга, че да ги връща (предполагамо ЗЗД, но не съм сигурна)

Неслучайно се опитвам да ви изкопча отговора на въпроса именно в тази хипотеза кво прайм.

# 32
  • Мнения: 76 147
Не те разбрах.

# 33
  • Мнения: 18 175
Доставка за сметка на клиента означава, че клиентът не плаща куриерската услуга на търговеца, а направо на куриерската фирма. Тази сума изобщо не стига до търговеца. И не е твърда сума, а зависи от размери и тегло на пратката, има ли допълнителни услуги и др.под., което пък означава, че не е стандартна доставка по смисъла на ЗЗП и не подлежи на възстановяване.

# 34
  • Мнения: 12 802
А, кое е стандартна доставка по смисъла на ЗЗП? Smile
Според мен, имат някаква врътка с тоя Еконт. Иначе нямам обяснение, защо не мога да си получавам парите по банкова сметка, ами трябва да ме разкарват до офис на Еконт (само с лична карта не става - искат ме присъствено в Еконт, за да ми изплатят парите). Направо съм бясна, че ме принуждават да ползвам услугите и тарифите на Еконт. За да отида аз до офиса на Еконт трябва да дам 7 лв за транспорт до там.

# 35
  • Мнения: 18 175
Ами в ЗЗП пише, че сумата се възстановява по начина, по който си я платила. Само казвам.
Назад мисля съм цитирала какво точно пише за стандартна доставка. Пак само казвам.
И не е точно врътка с Еконт. Това си е съвсем стандартна услуга - от гледна точка на куриера транспортът се плаща или от изпращач, или от получател. А изпращачът как на теб ти е представил това плащане, куриера не го касае, независимо Спиди или Еконт. Платила си паричен превод (няма как да е наложен платеж) 50 лв за два сутиена на Гошко и ортаци и 8 лв за транспортирането им на Еконт. Нямаш никаква причина да искаш тези 8 лв от Гошко или ортаците му.

# 36
  • Мнения: 76 147
Аз от такива сайтове, в които цената за доставка НЕ излиза ПРЕДИ да финализирам поръчката, НЕ пазарувам.
Това са ненадеждни сайтове и измамници, за мен.
Веднъж се излъгах така. Мерси съм.

И все пак, смятам че при жалба КЗП ще отсъди в моя полза.

И мисля че самото НЕвключване на сумата за достанка, В цената на поръчката, е нарушение само по себе си. Има съдебни решения в тази насока.
По закон купувачът трябва да е наясно с цената на стоката и с цената на услугата! Преди да приключи поръчката.

Стандартна е тази доставка, най-евтина е.
Не е стандартна ако е за точен час, защото тогава се оскъпява. Или ако е еспресна....изобщо ако е по-скъпа от най-ниската доставка.

Гошко е нарушил ЗЗП. Факт. В частта за  онлайн продажбите. Това не ти е олх две ФЛ да си пращат гащи.
Това е търговец който не е спазил закона, защото не е обявил цена за доставка!

# 37
  • Мнения: 12 802
Ами в ЗЗП пише, че сумата се възстановява по начина, по който си я платила. Само казвам.
Ами, аз съм платила по банков път, на постерминал. Винаги плащам с карта. Как трябва да си получа сега парите? А?

# 38
  • Мнения: 18 175
Гошко е отбелязал кой е куриерът и приблизителна цена на доставките.

Купувачът е наясно с цената на стоката и доставката, преди да приключи поръчката, защото се визуализират преди приключването и имаш избор да приключиш или да се откажеш.

Куриерите имат различни такси в зависимост от обема на пратката. Няма как колело и гащи да са все за 5 лв.

Та кое точно от закона е нарушил Гошко? Ама точно и конкретно, моля.

Ами в ЗЗП пише, че сумата се възстановява по начина, по който си я платила. Само казвам.
Ами, аз съм платила по банков път, на постерминал. Винаги плащам с карта. Как трябва да си получа сега парите? А?
Банков път и постерминал са два различни начина на плащане. Последно как точно си платила?

# 39
  • Мнения: 12 802
Последно - постерминал.

# 40
  • Мнения: 18 175
Постерминал - платила си на Еконт тяхната куриерска такса от 8 лв, и 50 лв за сутиени, които Еконт ще преведат на търговеца. Не си дала директно на търговеца 58 лв, че да му ги искаш. Сериозно се чудя тролиш ли, или наистина не схващаш.

# 41
  • Мнения: 76 147
Чл.47 е нарушил Гошко..няколко хипотези.
Аминка, пусни си жалба. Тук няма да ти решим проблема.

# 42
  • Мнения: 18 175
47-5 виж и пак си помисли какви точно са хипотезите. П.п. съшо 47-10 и реферираният 55.
Като даваш жокери, поне ги изчитай изцяло.

# 43
  • Мнения: 76 147
Объркваш я. Не си права.
Законът е ясен, просто и ясно казва - доставката първата СЕ ВЪЗСТАНОВЯВА ОТ ТЪРГОВЕЦА!
Точка. Край. Това е.
Не ме интересува стигнала ли е до него тая сума. Законът не го интересува.
Връща се тази първа доставка заедно със сумата на стоката!
Не я обърквай.
Аз пък тея я разбрах. Теб не те схванах...висля че си в грешка.

Това не е вярно долу:
Доставка за сметка на клиента означава, че клиентът не плаща куриерската услуга на търговеца, а направо на куриерската фирма. Тази сума изобщо не стига до търговеца. И не е твърда сума, а зависи от размери и тегло на пратката, има ли допълнителни услуги и др.под., което пък означава, че не е стандартна доставка по смисъла на ЗЗП и не подлежи на възстановяване.

Всеки ден поръчвам с доставка. Всеки път ви я възстановява търговеца ако върна. Всеки път! Декатлон последно, и много други.

# 44
  • Мнения: 18 175
Не, не се възстановява, назад съм постнала точния текст от закона. Възстановява се такса, която не е най-евтината стандартна. Можете и сами да си проверите, лекс е на два клика и половин оборот на скрола на мишката.
Този, който я обърква, си ти. Тя, че има някакви презумпции, които не отговарят на закона, се вижда. Но ти представяш и своите интерпретации и твърдиш, че законът това казва, само че не казва това, а ти така го интерпретираш. Сега я пращаш в КЗП - ами нека отиде и после ще писне, че КЗП не са свършили работа, защото са или тъпи, или подкупени, ама не и защото клиентът е пропуснал да прочете от край до край правата си и по-важно какво и как поръчва. Защото няма търговец - търговец, а не Ванчето, дето си продава омалелите рокли! - който да не ти предоставя цената на всичко, преди да приключиш поръчката, обаче има много клиенти, които минават през поръчката на автопилот и изведнъж се чудят ама то що толкоз скъпо, никой не ми каза, никъде не пишеше, ау, мошеници. Дали никой не е казал и написал?
Плюс, надявам се не смяташ, че огромни куриерски фирми като Спиди и Еконт не са си изпипали нещата законово, щом предлагат на търговците подобни услуги без притеснение, че утре 50 хиляди съмнителни (според кого?) онлайн търговчета може да имат проблеми и куриерските услуги да намалеят главоломно => куриерът губи пари.
Отново казвам, четете това, което цитирате. Защото очевидно не го четете изцяло, а с ctrl+f и по диагонал аз мога. И не бъркам добра търговска практика със законово задължение, нито собствените си фантазии със закона.

Общи условия

Активация на акаунт