ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 7 087
  • 148
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 18 177
По закон възстановяват нестандартните доставки, не всички.

# 16
  • Мнения: 76 148
По закон възстановяват нестандартните доставки, не всички.

Обикновенната доставка възстановяват. Стансартната.
Тази с която всички хора поръчват обичайно.
Експресни и прочее...не се възстановява.

# 17
  • Мнения: 18 177
Именно, тази, с която хората поръчват обичайно. Безплатната доставка не отговаря на това описание и ми е много чудно някой като тръгне да се сърди, че бил поръчал с безплатна доставка, пък като върнал поръчката, му удържали за куриерска услуга.

# 18
  • Мнения: 76 148
Не вникват вероятно.
Но ето аз сега чакам обувки от ССС, ако не ми станат, ги връщам безплатно. Към мен дойдоха с БД.

От декатлон съм купувала и връщала, първата доставка ми я връщат, втората за връщането аз си я плащам. Не се сърдя, защото е така по закон.

Но много търговци поемат и куриерската услуга за връщането...и тогава не си на загуба. Тоест възстановяват и първата доставка, поемат за тяхна сметка и тази по връщането.

# 19
  • Мнения: 18 177
Според мене вникват, ама все пак се пробват. Няма лошо, де. Аз лично винаги съм подготвена да платя всичко, затова и много рядко поръчвам онлайн, че обикновено се разочаровам от стоката.

# 20
  • Мнения: 5 904
Мда, задължително преди да поръчам проверявам опциите за връщане. Да няма после ох и ах.

# 21
  • Мнения: 12 802
Поръчала съм 2 бр сутиени по 25 лв всеки от някакво неизвестно онлайн магазинче. Не ми стават, по-скоро въобщене отговарят на предложения от търговеца размер. Платила съм 58 лв с доставка с Еконт. Искам да ги върна. Какво правим? Колко пари трябва да ми върне по закон? Simple Smile

# 22
  • Мнения: 18 177
Нарочно ли задаваш такъв изопачен въпрос?

# 23
  • Мнения: 76 148
50 плюс 8 лв ще ти върнат.
А ти ще платиш връщането обратно, ако търговеца не го поема.

# 24
  • Мнения: 12 802
Ами, другия път! 50 лв ми връщат! И познайте къде ми ги връщат - пак в Еконт! Направо ми е писнало. Повече няма да поръчвам нищо от дребни търговци.

# 25
  • Мнения: 76 148
А ти как върна, кой плати връщането?

Ами трябвало е да им пишеш, и с мейла при отказ ги даваш на КЗП.
Виденов се пробваха така да НЕ ми върнат първата доставка за един ширм, но им писах и цитирах закона, и се поправиха.
Ако мине номера са някои търговци.
Но и ти си ги оставила да си развяват коня.
Пускаш жалба до кзп, просто е.

Обаче не казваш за втората доставка, кой я пое и плати? И това има значение...

# 26
  • Мнения: 18 177
И в хипотезата, че доставката е за сметка на клиента , какво ще търси от търговеца?? Плаща на търговеца стоката, а на Еконт транспорта, търговецът си е чист.

# 27
  • Мнения: 12 802
Разбира се, че аз си плащам връщането на стоката. Но хипотезата е факт - търговецът заявава, че доставката си я плаща клиента и че връщането е за сметка на клиента. Ти приемаш. Дразнещото е, че хем ти си плащаш транспорта, хем нямаш право на избор на транспорт.
Иначе, в закона пише, че доставката трябва да се възстанови. И аз го четох. За това питам.
Виденов са голям магазин, няма да се изложат, ама малките търговчета... Само едно знаят - Еконт!

# 28
  • Мнения: 76 148
А, пробваха се те, беше преди около 5г. Виденов.

А при теб...не са спазили закона.
Ако пазиш документите, пусни жалба до кзп онлайн. Ще помагам ако искаш...не е сложно. Отдавна ли беше случката?

И друго - парите се възстановяват по б.сметка винаги. За пръв път чувам да се връща сумата чрез куриер.

# 29
  • Мнения: 18 177
И със Спиди може да се праща за сметка на получателя. Не даваш парите на търговеца, а на куриера. Търговецът връща само това, което си му платила. Чиста работа. КЗП няма да помогне, ама може да се пробвате.

Общи условия

Активация на акаунт