ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 6 904
  • 148
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 12 638
От написаното в ЗЗП и аз това разбрах, че търговецът трябва да възстанови и разходите за доставка на клиента, в случай, че клиентът се откаже от договора.

# 61
  • Мнения: 17 844
Ами обърнете се към КЗП и пишете тук после.

# 62
  • София
  • Мнения: 20 712
Може и да им пиша, с образователна цел.

# 63
  • Мнения: 17 844
Аз също, въпреки че е малко загуба на време с достъпа до лекс.бг. Тука спорът е на ниво магазинът ми е много по-добър от магазина ти, защото прави, както аз искам.

# 64
  • София
  • Мнения: 20 712
Аз също, въпреки че е малко загуба на време с достъпа до лекс.бг. Тука спорът е на ниво магазинът ми е много по-добър от магазина ти, защото прави, както аз искам.
Прочетох го, там се споменава връщане на парите за доставката. Обаче...
За които гледахте Ергенът - там половината били с онлайн магазини. Дали изобщо са чели ЗЗП?

# 65
  • Мнения: 75 307
Мда, прочетете и малко съдебни решения. Ето едно, не ми се търсят повече...доставката подлежи също на връщане.

http://shumen.court-sh.org/2018/03634517_10642618.htm

Честно казано, изненадана съм от коментарите. Куко поне е писала в темата за НМ, знае че и там връщат първата доставка...изобщо странно как се чудите възможно ли е. Да, възможно е, прави се, не само от Декатлон и H&M, и отдавна го научиха и търговците, вкл. и малките.

Нарциса, не е нужно да обиждаш. Няма смисъл.
Ако кача всички мои връщания, при които е платена и първата доставка, как ще коментираш?

# 66
  • Мнения: 12 638
Ами ако е така, значи ние като клиенти не  сме информирани, а и те, като търговци, гледат да те прекарат, дефакто, ние сме тези, които трябва да си търсим правото и не си го търсим. И така излиза, че търговците продължават да ни прекарват, за това, че не си знаем и не си търсим правото.

# 67
  • Мнения: 75 307
По мои лични наблюдения, малко са търговците, които не го спазват.
Всички пазарувате често онлайн предполагам, аз също почти всяка седмица, всички търговци го имат изписано въпросното правило в сайтовете си, то е преписано от закона всъщност.

И да уточня отново, писах го и вчера- ЗЗП се прилага за продажби, при които едната страна задържително е ЮЛ, търговец!!, а др.страна е ФЛ. Пише го в началото на самия закон. Simple Smile

Продажбата между две физически лица, каквито са сделките през олх да речем, НЕ се уреждат от ЗЗП, а от др.норм.актове.

Защото ми се струва че се залитна в някакви частни случаи, които са извън уредбата на този закон, и извън конкретното питане.

# 68
  • Мнения: 17 844
Тета, аз не обиждам. Посочвам ти закона, ти ми говориш за Декатлон.
Съдебното решение също не схващам каква връзка има - за неработещ уред се подава рекламация, а не заявка за връщане. Това е злоупотреба от страна на клиента, първо. Второ, в това решение, ако не си забелязала, пише, че ответникът не е представил доказателства, че стоката е от онези, които не подлежат на връщане. Също така не ее споменато изрично, че ответникът не е получил петте лева за доставка, което всъщност беше предмет на спора последните страници.
Съвсем хипотетично, ответникът може да съди ищеца за умишлена повреда на стоката, но това е за друга тема.

Наистина не мога да разбера защо е толкова трудно да проумеете разликата между закон и така ме кефи.

Всеки търговец има общи условия. Няма как търговецът да е виновен, ако клиентът не чете. Същият клиент е свободен да се чувства минат.

И, Тета, никой не е залитал към продажби ФЛ-ФЛ. Ти се опитваше май да правиш сравнение, ама не ти се получи. Говорим за фирми и договори.

# 69
  • Мнения: 75 307
Пак не коментира защо ми върнаха доставката?

Всички сайтове го казват това. Само ти го отричаш. Доставката се връща.
Ето Зора


А защо на мен ми връщат доставката, интересен ми е коментарът ти.

Дайте един сайт поне, който не включва доставката в крайната сума на поръчката?
Защото аз за такъв не се сещам...да илюстрираш тезата си.

# 70
  • Мнения: 17 844
Отговорих ти няколко пъти, че решението е на търговеца. Ти си си внушила, че е от ЗЗП. И ЗЗП цитирах, където пише, че не е, както ти си си внушила, а е по усмотрение на търговеца и как точно да бъде представено от търговеца в ОУ.
И не го правят всички търговци, за което авторката е доказателство, ама не е и незаконно, ако ще 200 лично твои онлайн поръчки от 5 търговеца с отговаряща на твоите представи практика да скрийншотнеш. Практиката, която отговаря на твоите разбирания, е само едната възможна.

Взе да ми дотяга да повтарям едно и също. При малко дете има смисъл. При възрастен има проблем.

# 71
  • Мнения: 12 638
Нарциса, ал. 3 си цитирала:

(3) Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца.

Аз от тази ал. разбирам, че няма задължение да връща доставката, ако клиентът е избрал по-скъп, а не най-евтиния начин, за доставка, предлаган от търговеца. Пример: "до офис" е по-евтино, от колкото "до врата". Обикновено, търговците предлагат тези две опции за доставка. Ако съм избрала "до врата", значи няма задължение да ми върне доставката. Ако съм избрала "до офис", обаче, значи би трябвало да цитираме ал. 1.

(1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52.

# 72
  • Мнения: 75 307
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarant … urns/index_bg.htm



То не е и по закон, защото ЗЗП преповтаря европейска директива...

# 73
  • Мнения: 12 638
Ее, браво, открихме Америка! Благодаря, Тета!

# 74
  • Мнения: 17 844
Най-евтиният стандартен начин за доставка и най-евтиният начин за доставка са две различни неща. Твоята доставка още не знаем дали е най-евтината стандартна и по-важното - има ли изобщо такава 'най-евтина стандартна доставка' този търговец. Ако няма, а всяка доставка се изчислява за себе си, дискусията е абсолютно безпредметна.

Общи условия

Активация на акаунт