ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 6 903
  • 148
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 768
Аз пък,следейки дискусията,чисто образователно,се чудя,ако някой си поръча нещо,и нещото напълно отговаря на характеристиките си,но този,който е поръчал,реши,че нещото не го иска вече,просто ей така, справедливо ли е търговецът да му играе по гайдата и да се овътря с разходи,задето някой го върти на пръста си?Не говоря за случаите,когато стоката се разминава с описанието и т.н.

# 76
  • Мнения: 75 307
Мда, длъжен е.
Клиентът дори не е длъжен да посочи причина за връщането.
В реала гледаш и преценяваш. Онлайн не можеш и за това е дадено това право да  се огледа на живо стоката, и се върне ако не те устройва.

# 77
  • Мнения: 768
Добре,не те устройва,не си си направил труда да го вземеш от реален магазин,никой не ти казва гък,че връщаш,това е ясно уредено в закона,не си имал възможност да го пипнеш и видиш,но,да кажем,поръчал си боя за коса,колкото в реалния, толкова и онлайн разбираш за нея ,преди да си я ползвал,т.е нищо....и ти е скимнало,че не ти трябва,доставката яде от печалбата,я вероятно и от основата на стоката...няма логика.

# 78
  • Мнения: 75 307
Логиката е същата. Простичко казано - да пипнеш кутийката, да огледаш надписите спокойно- нещо което в реала имаш възможност да направиш, а онлайн не.

За мен е резонна логиката. За Европа и евр.директиви - също. Simple Smile

Ако търговеца не го устройва това, не продава онлайн просто.

# 79
  • Мнения: 17 844
Ползвана боя няма как да се върне, примерът не е много удачен. В ЗЗП има описани стоки, които не подлежат на връщане.
И връщането без обяснение е в рамките на 14 дни, не вечно.
Пиша го, защото в темата се създава едно впечатление, че едва ли не всяка онлайн поръчка може да се върне, което далеч не е така.

Между другото, имахме един случай - януари купува, в срок иска да върне, добре. И става интересно. Не получаваме стоката, не вдига телефона, не отговаря на мейла. Ами...добре.

# 80
  • София
  • Мнения: 20 712
Честно казано, изненадана съм от коментарите. Куко поне е писала в темата за НМ, знае че и там връщат първата доставка...изобщо странно как се чудите възможно ли е. Да, възможно е, прави се, не само от Декатлон и H&M, и отдавна го научиха и търговците, вкл. и малките.
Не съм обърнала внимание за връщането на парите за доставка, не пиша редовно и от първата тема.
Обикновено поръчвам над 50 лв. или ако сайтът е обявил БД, така че лични впечатления нямам. 
Много се радвам, че е така, това е в полза на потребителя.

# 81
  • Мнения: 12 638
В рамките на 14 дни е уведомяването на търговеца, че искаш да се откажеш от договора, а не връщането.

Нарциса, ти си собственик на онлайн магазин или работиш за такъв?

# 82
  • Мнения: 17 844
Работя за такъв.
Интересно ми стана сега, ако отказването се случва за 14 дни, а не връщането - връщането кога се случва Trollface

# 83
  • Мнения: 75 307
Обикновено веднага връщат хората.
Ако не - законът казва това да стане без неоправдано забавяне,  в 14 дн.срок от деня, в който клиентът е съобщил на търговеца.

# 84
  • Мнения: 17 844
Аминка питах и целта ми беше да си провери сама и по-подробно. Защото с всеки пост в тази тема показва, че чете ама точно както дяволът чете евангелието. Та нямаше нужда да се включваш.
Енти път, не разбирам какво нищим в момента. Има доста хипотези, а детайли за конкретния случай - никакви и някак ми се струва, че няма и да видим. Няма как ей така ангро да кажеш , че задължително връща.

# 85
  • Мнения: 1 856
Еконт преди повече от година имаха бонус за всяка изпратена пратка,  говоря за фирми, имащи договор с тях и изпращащи по десетки/стотици  пратки на ден.
И така се натрупваше една добра сума, която можеше да се ползва само разплащане в Еконт, т.е. да си покриеш донякъде безплатната доставка, примерно.
Утвърден търговец с име(ХМ, Декатлон и подобни) почти винаги ще угодят на клиента, дори и да не е съвсем прав, за малките търговци понякога това угаждане не е изгодно.
Хубаво да се четат условията и правилата на даден търговец, спестява доста нерви.

# 86
  • Мнения: 413
Малък търговец е равносилно на малко пратки, а това не е изгодно за куриерските фирми. Пазарна икономика, всеки си гледа печалбата. Answear, HM, Reserved, това не са фирми, дето ще ви излъжат на дребно. Те си пазят клиентите. Дребните фирми гледат да шмекеруват, търсятнсй- изгодните условия да изпратят. Особено български.., нито ще покрият за тяхна сметка доставката, нито ще ти я върнат при връщане, нито ще откликнат на капризи. Не знаят как да създадат и задържат клиентела. Една фирма ще продължи ли да работи с друга, ако последната поради глупост  я натовари с извънредно скъпа доставка.
( повечето изобщо не знаят как да опаковат, така че да спестят от обема на пратката). И ти обясняваш до посиняване, че така не се печелят клиенти-байганьовски манталитет.

# 87
  • Мнения: 12 638
Нарциса, те за това големите търговци ти дават 30 дни за връщане, щото са 28, а не 14, както се опитват дребните да те излъжат. И го пишат нарочно така в Условията си. Едно е да четеш условията им, друго е да знаеш закона. Каквото и да напишат в условията си, ЗЗП стои пред тях.
Темата я пуснах по повод различни казуси, не един конкретен. Последно се боря сега да върна сутиените. Ама дамата въобще не дава обратна връзка, че да ти кажа как върви връщането...

# 88
  • Мнения: 17 844
Те, търговците, трудно ще вървят против закона, ама ти си вярвай Trollface
Първото мнение от темата все още стои и много добре се вижда защо си я пуснала и как настояваш за нещо, което не е в съответствие със закона. Чак почнах да се съмнявам дали нарочно пропускаш съществената информация, заради която спорихме тук, защото внезапно се е оказало, че , пак според закона, не си права.
И, да ти кажа, дамата изобщо не е нужно да ти отговори на заявката за връщане, че да  върнеш тези фамозни сутиени. В закона го пише Trollface

П.п. това сравняване на големи и малки търговци изглежда отчаяно и не, няма общо със закона.

# 89
  • Мнения: 75 307
Сериозните търговци не си позволяват да заобикалят закона.
Това го правят малките - те шикалкавят и не спазват закона. Ако им пуснат десетина жалби, и от КЗП ги глобят, може и да почнат да внимават, но пак не е сигурно.

Общи условия

Активация на акаунт