ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 6 892
  • 148
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 12 637
Те, търговците, трудно ще вървят против закона, ама ти си вярвай Trollface

И, да ти кажа, дамата изобщо не е нужно да ти отговори на заявката за връщане, че да  върнеш тези фамозни сутиени. В закона го пише Trollface

П.п. това сравняване на големи и малки търговци изглежда отчаяно и не, няма общо със закона.
Вярвай си ти. Сигурно ги въртиш същите номера с онлайн магазина си... Close

# 91
  • Мнения: 17 842
Аминка, посочих ти факти. Ти си тази, която си вярва, само не разбирам защо като си такъв спец по закона и уверена в правата си, не можеш да върнеш два сутиена вече колко дни стана. Вариантите на проблема ти са ми ясни от първата страница още, но се затвърдиха с това онлайн магазина си. Гледай да не изпуснеш сроковете.

Тета, доколкото разбрах, опит с малки търговци нямаш, само с Декатлон. Малко е нахално, да не кажа друга дума, да продължаваш да изкарваш нечие усмотрение законово задължение.

Ще чакам да разбера как практически и законово ще се реши този казус, наистина ми е страшно интересно кой от няколкото варианти ще се окаже.

# 92
  • Мнения: 75 299
Моето мнение че, че по ЗАКОН, не по усмотрение, доставката подлежи на връщане при отказ от договор сключен от разстояние. Аз така смятам, това е моето разчитане на закона.
Няма нужда да ме наричаш нахална и да обиждаш.
С цялото ми уважение към теб, смятам, че твоето тълкуване е неправилно. Но го приех, без да си позволя обиди. Така смяташ, така го прилагаш, ок.

Нали за това е темата, всеки да си каже мнението. Обидите са излишни, според мен.

# 93
  • Мнения: 17 842
Още на първа страница съм цитирала кога не е длъжен да връща. За да не каже някой, че нещо невярно пиша, този път давам линк направо към закона - https://www.lex.bg/mobile/ldoc/2135513678 , чл. 54 (3). Има и още детайли, по които авторката спореше, които са в закона.
Повтарям се, но ако беше благоволила да даде подробности за цените на доставка в този магазин, можеше да получи някакъв работещ съвет, а не да пляска възторжено на всяка интерпретация, която ù импонира, законова или не баш, а на останалите да влиза в режим обяснение или нападка.

А от КЗП какво казаха, докато тука спорим по хипотезата, че може би има стандартна доставка в този магазин за сутиени и тя е 8 лв?

# 94
  • Мнения: 12 637
Работещ съвет? Аз си изясних какво трябва да ми върне търговеца. Остава да си изясня и втория въпрос с Еконт. Защо дребните търговци не връщат пари по банков път, ами ме карат да се разкарвам до офиса на Еконт. ЗЗП ми дава право да посоча как да си получа парите, а дребните рибки, също като теб, си мислят, че трябва да ми върнат парите чрез паричен превод по Еконт. Защо никой от тия дребнитърговци не го прави този номер чрез Спиди? Защото има някаква врътка с Еконт и нея не я знаем още.

# 95
  • Мнения: 17 842
Врътка ми е просто любима дума, ама просто любима! 'Врътката' са договорени условия между фирмицата-собственик на сайта и куриерската фирма и ти я обясниха няколко поста нагоре - трупа се оборот за фирмицата и пратките излизат за нея и за теб по-евтино. На Еконт без договор едно пакетче от 200г със 100 лв наложен платеж/паричен превод и услуга офис-офис е около 10 лв по спомен, а ако има поне от едната страна точен адрес, е 12 лв. Това е конкретно за Еконт, при Спиди има други договорни 'врътки'.
Енти път, какво казват от КЗП? Конкретно за начин на връщане на стоката и начин на изплащане.

П.п. дребните търговци може да нямат банкова сметка, от която да ти преведат пари. Не са длъжни да имат.

# 96
  • Мнения: 75 299
Стандартна доставка - 8 лв.
Клиент е избрал експресна за 10 лв.
Тогава търговецът е длъжен върне 8 лв, не е длъжен горницата до 10 лв да връща.
Това е чл.54, ал.3.
Стандартната се връща.
Не се покрива нестандартната доставка.

# 97
  • Мнения: 17 842
Пореден път питам, колко е стандартната доставка и има ли изобщо такава?

# 98
  • Мнения: 12 637

П.п. дребните търговци може да нямат банкова сметка, от която да ти преведат пари. Не са длъжни да имат.
Тука с това твърдение вече направо ме разсмя. Фирма без банкова сметка. Нали?

# 99
  • Мнения: 75 299
Пореден път питам, колко е стандартната доставка и има ли изобщо такава?

Най-евтината за съответното тегло и вид стока.
Естествено, че има. Реторично ли питаш?

# 100
  • Мнения: 17 842
П.п. дребните търговци може да нямат банкова сметка, от която да ти преведат пари. Не са длъжни да имат.
Тука с това твърдение вече направо ме разсмя. Фирма без банкова сметка. Нали?
Както вече казах, фирмите не са длъжни да имат банкова сметка. Както вече казах, не бъркайте вашето удобство със законово задължение за друг.

Пореден път питам, колко е стандартната доставка и има ли изобщо такава?
Най-евтината за съответното тегло и вид стока.Естествено, че има. Реторично ли питаш?
Не е риторично, но така и така си питала - значи сутиен Хуансуансуен и сутиен Уондърбра трябва да са с различна стандартна доставка защото са различен вид стока (обикновена в найлонче и луксозна в кутия с три вида хартии, картичка и подарък пазарска торбичка с лого ВС), така ли? Wink

# 101
  • Мнения: 75 299
Стандартна си е стандартна. Означава най-евтината. Без екстри като доставка в определен час от деня и прочее добавки които я оскъпяват.
Наистина ли не го разбираш....

Пример с еконт - за до 1 кг е 6 лв.
Ако я пусна с екстра -експресна, а не икономична, ще стане 10 лв да речем.

Най-евтината е стандартна...той и законът така го описва, и за мен е ясно и еднозначно.

Ето ти и извадка от директивата, на която ззп стъпва и която възпроизвежда почти дословно:

# 102
  • Мнения: 17 842
Проблемът е, че доста добре го разбирам, все пак аз правя товарителници, чета ОУ и се карам със Спиди и Еконт.
Между другото, експресна доставка 24ч няма от поне година при Спиди, а при Еконт не помня изобщо да съм виждала, а приготвям и пращам пратки 4 години вече. Очаквам момента , в който горе ще получат факс и ще променят закона, обаче по-важното е, че очаквам с огромен интерес да видя клиентска претенция по въпроса.

# 103
  • Мнения: 75 299
Ами дай сайта и ще пусна жалба Grinning

А да те попитам следното - защо не включвате цената на доставката, в наложения платеж? Тоест...КРАЙНАТА и окончателна цена за доставката, клиентът да я види и знае, преди да цъкне "пусни поръчка" ?
Ако съм те разбрала правилно, доставката при вас, клиентът я разбира, чак когато поръчката дойде при него.
Има сайтчета, които ти казват така - доставката ти ще е 5 лв. Но идва поръчка и виждаш че доставката ти е 7 лв. Това не е коректно, и мисля че е извън закона, или по ръба на закона.
Така пускат неща продавачи ФЛ в олх...разбират колко ще таксува куриера едва като идат в офиса му да пускат.
Аз също съм пускала така теща през олх, в спиди отказвам дори торбичката им от корко бяха ст, за да не товаря получателя.
Тези сайтчета са на този принцип...не е коректно да товарят клиента с цена, на която той предварително не се е съгласил, просто защото не е видял точната сума.
Използвам умалително, защото за мен това са мошеници, тарикати на дребно.
И вместо да си сключат договор с куриер, те цвъкат на дребно неща, все едно продават през олх.

КЗП отговарят бавно. На последните ми 2 жалби отговор по мейл получих след повече от месец. Това дали някой е питал...и да е писал, няма днес да му отговорят, мисля.

# 104
  • Мнения: 17 842
КЗП отговаря бавно, обаче като отговори, става лавина. На мястото на Аминка бих си пуснала жалбата, за да е в законовия срок.

Включвахме преди КУ в НП и в нашите фактури, независимо Спиди или Еконт. Клиентите мрънкаха как може 5 лв за Спиди и 7 за Еконт, ама не искаха да ползват Спиди. Затова сега имаме стандартна доставка във фактурата - Спиди 5 лв, а който държи на Еконт - имаме плъгин на Еконт в онлайн магазина, клиентът си дава данните за доставка и плъгинът смята от 8 лв нагоре без никакви екстри, даже смс няма. Ако не клиентът не е съгласен, връща се на стандартно Спиди 5 лв. Клиентите виждат цената с Еконт, която получават съгласно личните си предпочитания, преди да приключат поръчката си, не е тайна, не въртим номера. Обаче сме упоменали в ОУ, че при избор на Еконт ние сме страна по договор само за продуктите, не и за транспорта, не включваме транспорта във фактурата и ако се стигне до връщане - не възстановяваме куриерската такса. И пак 1/3 от онлайн поръчките избират Еконт.

Общи условия

Активация на акаунт