ЗЗП, врътки с Еконт и нагли продавачи

  • 5 835
  • 148
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 68 583
Благодаря.
Защото съм попадала на сайтове, в които пише че доставката ще е 4.99 да речем. Няма плъгин / препратка към сайт на куриер, че да изчислиш/, просто пише доставка 4.99 лв. Обаждам се, пак питам колко ще е доставката-, казва ми се 4.99. Пускам поръчка. Идва обаче с доставка 7-8 лв..кво са цъкали в офиса, не знам и не ме интересува. Не я взех поръчката тогава, защото се съгласих на 4.99, а не на 7 лв. Плик били сложили, нам си що..но когато се обаждах, не казаха за плика.
Ето това за мен са врътки и некоректни работи. Сега като видя такъв сайт, директо го затварям, з.знам че ще бера ядове и ще пиша жалби на поразия, а не искам. Simple Smile

При вас не е така явно.
Но аз продължавам да смятам, че доставката подлежи на връщане при всички положения, просто защото законът така казва, без да разглежда отделни хипотези.
Не се сърди, не е нещо лично срещу теб, наистина така смятам аз.

Аз също съм за жалба в случая на Аминка, още оня ден й го казах.

# 106
  • Мнения: 14 802
Значи, за доставката в тези случаи конкретно съм абсолютно убедена. Защото ако аз , като доставчик Сутиен ЕООД, мога да ти върна сума, която си платила на доставчик Транспорт ЕООД, то и Транспорт ЕООД може да ти върне сумата, която си платила на мен. А Транспорт ЕООД няма как да ти даде парите за сутиена, защотоне продава сутиени, както и аз не продавам транспортна услуга. Ако аз ти фактурирам транспорта, тогава очевидно аз и ти го продавам и няма значение откъде и на колко го взимам, за да ти го продам - и тогава да, аз връщам и транспортните разходи.
В ЗЗП са се появили някакви алинеи за трети лица, но не задълбах, честно казано. В членовете, които коментираме тук (45-55). Вероятно ще избистрят точно тази хипотеза някой хубав ден.

# 107
  • Мнения: 68 583
Аз сключвам договор с търговеца. А той е длъжен да ми каже , и да ми осигури и доставка на тая стока. Иначе какъв ще е тоя договор - плати ми сутиена, па как ще дойде при тиб, не ме касае. Няма такива положения, това е договор от разстояние и търговецът е длъжен да осигури И доставяне на стоката.


В решението на шуменския съд, което додох горе, пише, че търговецът е фактурирал цената на стоката, тоест има фактура само за стоката. Но осъждат търговеца да върне и 5 лв за платената доставка. Защото така пише в закона, а съдът само го прилага, закона. Без да се интересува в чий джоб е отишла тая доставка.
Изобщо не стои в решението въпроса или колебанието дали доставката подлежи на връщане, ясно е за съда че тя се връща при отказ от договора.

Като имам време, ще поровя още в съдебната практика...

# 108
  • Мнения: 14 802
В решението, доколкото помня, не пишеше, че е осъден да ги върне на тази база (всъщност може и да е било, защото ЗЗП е променян в този период). И там има пропуски. Например връщане, защото уредът нв работел? Няма такова нещо - за неработещ уред се подава рекламация. Това е злоупотреба от страна на клиента и се учудвам, че изобщо е минало в съда това нещо, та съм с много големи резерви точно за това решение.
Иначе за договора не си права. Пример - платформи като Емаг, Вивре, Фешън дейс. Договорът ти е с платформата, но реално тя те препраща и купуваш от неин партньор, за което си информиран. Ако тръгнеш да връщаш столата, не я връщаш на платформата, а на партньора; съответно си търсиш парите от партньора, не от платформата.
П.п. чета сега пак решението. Какво да кажа - продавачът е пълен идиот да казва, че уредът работи, след като има оплакване за неработене и може да го пусне като рекламация.

Последна редакция: сб, 04 юни 2022, 18:39 от Нарцùса

# 109
  • Мнения: 68 583
Не е рекламация. Пробвал го е и не го е харесал заради странен стържещ звук. Има право да го пробва преди да реши да го върне. Така е и направил..върнал го е, защото не го е одобрил, не защото не е работел.
И съдът е признал това му право, да го върне. Иначе си е работел.
И осъжда търговеца /ответника в случая/, да върне сумата за уреда плюс сумата за доставката. Тоест това което ищецът е платил когато е правел поръчката.

За емаг...да, но нямам пак отделен договор с куриер.

# 110
  • Мнения: 14 802
Горе дописах.
В началото на текста пише, че купувачът е установил, че машинката не работи, а не, че издава странен звук. И такане влиза в хипотезата 'отказ от договор', а в хипотезата 'рекламация неработещ уред'.
Между другото, имах леко подобен случай с един клиент, който се опита да ми мине след повече от месец с номера за връщането. Законово право имал. Казах, че законовото право е 14 дни. Добре, уредът не работи, искал да го върне. Казвам, че за неработещ уред се подава рекламация, ще го прегледаме, ремонтираме при нужда и върнем. Бая пуфтене и споменаване на 'закона и законовите права' чух тогава. Уредът беше в перфектно състояние , не се беше опитал да го чупи Simple Smile Изпратих го обратно и след още месец клиентът пак се опита да го връща, този път ме плашеше с адвокатите в голяяяямата фирма, където работи (наистина беше голяма фирма). Пратих го възпитано да чете закона и повече не е звънял. 

При Емаг ти нямаш отделен договор и с партньора им, но пак поръчваш. Няма логика при Фирмичка ЕООД и куриер да е по-различно, отколкото при Емаг и партньор. Хипотезата е една и съща - на сайта Х има стока/услуга У, която се предоставя от трето лице, ако пък не сте съгласни - довиждане.

# 111
  • Мнения: 68 583
Работи уреда, надолу пише защо не му харесва и го връща.



И накрая

# 112
  • Мнения: 14 802
Ясно. Дано поне не се е оказало частично работещо, ама чак след като е разбрал, че няма така лесно да вземе парите Trollface

# 113
  • Мнения: 257

Клиентите мрънкаха как може 5 лв за Спиди и 7 за Еконт, ама не искаха да ползват Спиди. Затова сега имаме стандартна доставка във фактурата - Спиди 5 лв, а който държи на Еконт - имаме плъгин на Еконт в онлайн магазина, клиентът си дава данните за доставка и плъгинът смята от 8 лв нагоре без никакви екстри, даже смс няма. Ако не клиентът не е съгласен, връща се на стандартно Спиди 5 лв. Клиентите виждат цената с Еконт, която получават съгласно личните си предпочитания, преди да приключат поръчката си, не е тайна, не въртим номера. Обаче сме упоменали в ОУ, че при избор на Еконт ние сме страна по договор само за продуктите, не и за транспорта, не включваме транспорта във фактурата и ако се стигне до връщане - не възстановяваме куриерската такса. И пак 1/3 от онлайн поръчките избират Еконт.
Супер странно, винаги бих избрала Спиди. Куриера го познавам, точен пич, свестен, качва се до етаж- с дете съм, това е супер важно. Еконт са скъпчии, не се качват, не идват навреме. Чакам цял ден, идват следобед. Моля за по- ранен час на доставка, няма никаква толерантност. Не се съобразяват, а и често няма смс. Като са решили, че Спиди са некоректни и Еконт, та Еконт. Да, Еконт имат по- лесна форма за съставяне на товарителница през сайта си, но Спиди са с по-добро обслужване на кол- центъра. Отдел поръчки на последните правят чудеса- щото много клиенти една товарителница не умеят да създадат, а се заяждат. Елементарно, придобива се бързо рутина.

# 114
  • Мнения: 14 802
На мен товарителница на Спиди ми е по-лесна и определено не мога да кажа, че колцентърът им отговаря Grinning Висяла съм на телефона със спешни въпроси по 15 мин. В същото време на имейла ми отговарят за 5.
Плюсът на Еконт, доколкото ми казват клиенти, а и сама виждам, е широката мрежа офиси, наистина Спиди не могат да ги догонят в това отношение.

# 115
  • Мнения: 257
Колцентърът на Спиди не отговаря, защото в него са малко хора. Политика на фирмата да пести от персонал. Спиди обслужват много повече търговци, говорим за голяма фирма с много клиенти. Дори и неподозирани знайни и незнайни фирми са договорно обвързани със Спиди. Специално за поръчки е сравнително лесно да се свържеш( знам от опит). Аз все още им звъня, за да форсирам куриера. Мрежата на Еконт и Спиди от офиси са различни, обхващат различни адреси. Спиди хич не са им малко офисите, за Еконт не знам. Аз поръчвам твърде много и предпочитам по ниски цени на доставка, така че нямам поглед над Еконт. Но винаги ги приемам от зор заман. В моя град офисите на двете фирми са почти един до друг.

# 116
  • Мнения: 10 583
Ъпдейт по моя казус за сутиените.

Като спеменах на търговеца "Директива на ЕС" и "искате ли да ви я пратя, да погледнете?", нещата драстично се промениха и търговецът потвърди, че няма нужда да му я пращам, щом "аз вече съм се осведомила". Така че, аз си поех връщaнето, а търговецът пое възстановяването на цялата сума, която съм платила, заедно с доставката.

Тета,
Скрит текст:
да се почерпиш с нещо сладичко утре, за здраве
Simple Smile

# 117
  • Мнения: 1 306
На мен товарителница на Спиди ми е по-лесна и определено не мога да кажа, че колцентърът им отговаря Grinning Висяла съм на телефона със спешни въпроси по 15 мин. В същото време на имейла ми отговарят за 5.
Плюсът на Еконт, доколкото ми казват клиенти, а и сама виждам, е широката мрежа офиси, наистина Спиди не могат да ги догонят в това отношение.
Отвратителни са (Спиди за връзка). На всичкото отгоре телефонът им е 0700, което не е почти безплатен телефон, а максимално скъп. Защото А1 примерно се правят на гръмнати и зачитат 0700 за друга мрежа - никакви безплатни минути и намаления няма. А трябва да висиш доста минути и често не дочакваш, прекъсваш и после наново.

# 118
# 119
  • Мнения: 357
Чудя се на "невероятното" съотношение висока цена-ниско качество на услугата в Еконт.
Толкова ли не могат да направят две гишета за получаване на пратките???
Едното за получаване на пратки, отваряне на пратката и тест, а другото получаваш и заминаваш.
За да се спести време и избегнат опашки.
Очевидно това е сложен въпрос за фирма, която умее да изисква пари, но не и да гарантира качество на услугата.

Общи условия

Активация на акаунт