НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 88 141
  • 762
  •   1
Отговори
# 135
# 136
  • Мнения: 37
Реших да споделя задачите, ако мога да помогна на децата за бъдеща подготовка. Моето не е прието, въпреки че решаваше с лекота и най-трудните задачи, готви се с педагог, кака му е в НУКК...Ходих да му видя грешките и точките, защото беше малко под чертата.
1. Луни - дадени са луни, трябва да се намерят такива, които не се повтарят на листа за 3 мин. Луните са общо 7, всяка по 2т. = 14 точки. За грешен отговор санкция 2т. Моето беше намерило 4 луни и една сгрешил, така че беше получил 6т.
2. Срички - общо 12 позиции с по две картинки всяка. В зависимост от това дали картинките са с равен брой срички, се загражда 1, 2 или 3. Точките са 1,5х12 = 18 т. Моят имаше 16,5т.
3. Лабиринт - за всяко прекъсване или допиране има санкция. общо 9,24 т. Моето беше направило изцяло лабиринта, но беше санкциониран до 7,64 т. само за прекъсвания.
4. Памет - 15 картинки за 30 сек., всяка носи 0.6 т. Общо 9т. Има сакнция, ако сгрешиш. Моят беше намерил 12 и една грешна.
5. Рамка - 4 мин. Дават точка за всяка вярна линия. Общо 8,4т.
6. Геометрични фигури - Дадени са 8 фигури, всеки 2 образуват квадрат. Да се свържат по двойки. - общо 16 т. Тук моят не е разбрал, че всеки 2 образуват квадрат и е направил само половината.
7. Звуков модел - да отбележат къде е мястото на звука - 8т.
8. Смятане с детелини - 6т.
9. Смятане с картинки плодове - 3т.
В тези три не се задълбочих, защото са му без грешка и ми казаха, че нямам време вече да гледам Simple Smile
10. Безумна задача с много дребни кръгове. На кръговете им липсва част. Трябва да подчертаят тези кръгове, които са ми дали в образеца. Общо 76 позиции х0.11т = 8,36 точки за цели 2 минути. Тази аз не мога да я направя за 2 минути. Моят беше направил 5 реда с 12 позиции. Няма санкции, ако пропуснеш някое, тук логиката е за брой. Не вярвам да има дете, което да я направи изцяло.
Реално в 3 от задачите е тежестта на половината изпит - луни, геом.фигури и срички.
Надявам се да съм била полезна.
Една майка по-рано написа, че има десетина места, които не са уредени предварително. Чували сме какво ли не, но всичко е пълна измишльотина. Йерархията казват, е само финасова. Училище, италиански лицей, частно училище. Не вярвам. Можеш да имаш претенции, заради старата му слава, но не плащаш като в частно училище. Всъщност, накрая излиза пак толкова, това е вярно. Виждало се и по автопарка отвън. Хората с пари рядко ходели там, не че нямало и такива. В частно таксата започва от хиляда нагоре. Ако например три години излизали няколко десетки хиляди лева в частното училище, всеки сам можел да пресметне какъв е материалният интерес, за да бъде прието едно дете в държавния лицей. Те защо били несменяеми позициите там и аха някой да опита, ще се напишат платени компромати в една определена медия, за дипломатически проблеми, които създава министерството, като иска конкурс за директор. Всички знаели защо се раздават държавни ордени, някой трябвало да завърши там. Дори да е бил пет, дори да е бил десет или петнайсет процента материалният интерес, сравнено с частно училище, за родителя е бил малък на фона на алтернативата. Имало и шепа деца, декор, влезли след "първото" класиране, за допълване на бройката. Канали за влизане или подмяна на изпитни работи? Няма такива. Макар да виждаме само работата на собственото си дете. Най-добре се влизало през детската градина. Всичко това не е вярно, разбира се. Пак теории на конспирацията. Кандидатствайте спокойно и ако родителите са... добре си подготвили детето, изпитът ще си покаже. Всички родители знаят, и могат да го кажат, че детето им е влязло с добра подготовка. Идния месец, зависи, ако имам повече свободно време, ще дам по-конкретна информация, с цел максимална полезност, за задачите и други. Полезно ли е това мнение, е въпрос на здрав разум и индивидуална преценка.

Последна редакция: пт, 20 яну 2023, 22:28 от Siap

# 137
  • Мнения: 10 911
Реших да споделя задачите, ако мога да помогна на децата за бъдеща подготовка. Моето не е прието, въпреки че решаваше с лекота и най-трудните задачи, готви се с педагог, кака му е в НУКК...Ходих да му видя грешките и точките, защото беше малко под чертата.
1. Луни - дадени са луни, трябва да се намерят такива, които не се повтарят на листа за 3 мин. Луните са общо 7, всяка по 2т. = 14 точки. За грешен отговор санкция 2т. Моето беше намерило 4 луни и една сгрешил, така че беше получил 6т.
2. Срички - общо 12 позиции с по две картинки всяка. В зависимост от това дали картинките са с равен брой срички, се загражда 1, 2 или 3. Точките са 1,5х12 = 18 т. Моят имаше 16,5т.
3. Лабиринт - за всяко прекъсване или допиране има санкция. общо 9,24 т. Моето беше направило изцяло лабиринта, но беше санкциониран до 7,64 т. само за прекъсвания.
4. Памет - 15 картинки за 30 сек., всяка носи 0.6 т. Общо 9т. Има сакнция, ако сгрешиш. Моят беше намерил 12 и една грешна.
5. Рамка - 4 мин. Дават точка за всяка вярна линия. Общо 8,4т.
6. Геометрични фигури - Дадени са 8 фигури, всеки 2 образуват квадрат. Да се свържат по двойки. - общо 16 т. Тук моят не е разбрал, че всеки 2 образуват квадрат и е направил само половината.
7. Звуков модел - да отбележат къде е мястото на звука - 8т.
8. Смятане с детелини - 6т.
9. Смятане с картинки плодове - 3т.
В тези три не се задълбочих, защото са му без грешка и ми казаха, че нямам време вече да гледам Simple Smile
10. Безумна задача с много дребни кръгове. На кръговете им липсва част. Трябва да подчертаят тези кръгове, които са ми дали в образеца. Общо 76 позиции х0.11т = 8,36 точки за цели 2 минути. Тази аз не мога да я направя за 2 минути. Моят беше направил 5 реда с 12 позиции. Няма санкции, ако пропуснеш някое, тук логиката е за брой. Не вярвам да има дете, което да я направи изцяло.
Реално в 3 от задачите е тежестта на половината изпит - луни, геом.фигури и срички.
Надявам се да съм била полезна.
Една майка по-рано написа, че има десетина места, които не са уредени предварително. Чували сме какво ли не, но всичко е пълна измишльотина. Йерархията казват, е само финасова. Училище, италиански лицей, частно училище. Не вярвам. Можеш да имаш претенции, заради старата му слава, но не плащаш като в частно училище. Всъщност, накрая излиза пак толкова, това е вярно. Виждало се и по автопарка отвън. Хората с пари рядко ходели там, не че нямало и такива. В частно таксата започва от хиляда нагоре. Ако например три години излизали няколко десетки хиляди лева в частното училище, всеки сам можел да пресметне какъв е материалният интерес, за да бъде прието едно дете в държавния лицей. Те защо били несменяеми позициите там и аха някой да опита, ще се напишат платени компромати в една определена медия, за дипломатически проблеми, които създава министерството, като иска конкурс за директор. Всички знаели защо се раздават държавни ордени, някой трябвало да завърши там. Дори да е бил пет, дори да е бил десет или петнайсет процента материалният интерес, сравнено с частно училище, за родителя е бил малък на фона на алтернативата. Имало и шепа деца, декор, влезли след "първото" класиране, за допълване на бройката. Канали за влизане или подмяна на изпитни работи? Няма такива. Макар да виждаме само работата на собственото си дете. Най-добре се влизало през детската градина. Всичко това не е вярно, разбира се. Пак теории на конспирацията. Кандидатствайте спокойно и ако родителите са... добре си подготвили детето, изпитът ще си покаже. Всички родители знаят, и могат да го кажат, че детето им е влязло с добра подготовка. Идния месец, зависи, ако имам повече свободно време, ще дам по-конкретна информация, с цел максимална полезност, за задачите и други. Полезно ли е това мнение, е индивидуална преценка.
Трябва така да е подготвено детето, че да не прави грешките, които се санкционират. Няма как да не го оценят правилно, след като родителите могат да видят работата. Мислите ли, че подправят работите на добрите деца, да не влизат?
В случая с лабиринта - да е тринирало много лабиринти и да ги е чертало по много пъти, да му е показвано, къде е прекъснало, къде е докоснало чертата, да е правило упражнения за чертане на всякакви форми и линии  и да е развило фина моторика.

# 138
# 139
  • Мнения: 10 911
оо, тя на 80 години ли е, е, хайде стига и толкова, конкурс

# 140
  • Мнения: 9
Здравейте, към родителите, които подготвят децата си самостоятелно у дома, въпросът ми е по колко време на ден отделяте за подготовка?
Към момента на изпита, моето дете ще е на 6 г. и 6 м. и съм почти сигурна, че това е от значение за представянето, но правим каквото можем 🤷
Ние решаваме задачи от старите варианти на "Азбука на мисленето", минали сме всички книжки на Крокотак за възрастта плюс няколко кръстословици и лабиринти. От две седмици се подготвяме по учебното помагало на НУКК "Книга на бъдещия първокласник" и една допълнителна със занимания от тяхната книжарница.

# 141
  • Мнения: 1
Здравейте! Някой знае ли, как седи въпроса със записването на дете в предучилищна група в НУКК ?

# 142
  • Сф
  • Мнения: 5 596
Отиваш и говориш с директорката. Миналата година ходих и питах, но не помня каква беше процедурата, защото се отказахме.

# 143
  • Мнения: 10 911
има ли директорка, тя била над 80 г...!

# 144
  • Сф
  • Мнения: 5 596
Аз говоря за ПУ в частното училище. Там е друга

# 145
  • Мнения: 4
Здравейте,
Имам породени момченца, които са почти на 2 години и половина и на година и 1 месец, като се надявам да успеят да се класират за детската градина на НУКК. На баткото му предстои да кандидатства през 2024 година, като знам че е добре септември да се започне с подготовката. Ще бъда изключително признателна на всеки, който се включи и ми даде малко насоки (видях книжките, закачени в началото на темата и ще ги потърся още утре) относно формата на изпита, подготовката на децата за него и въобще всичко, което смятате, че би ми било полезно. Ще ми е доста трудно да подготвям сама баткото, понеже от септември се връщам на работа, а и с породени си е зор, затова бих била блгодарана, ако някой сподели координати на учител, който се занимава с подготовката на децата и от който имате добри впечатления. Благодря на всеки отзовал се предварително!

# 146
  • Мнения: 202
Здравейте,
Имам породени момченца, които са почти на 2 години и половина и на година и 1 месец, като се надявам да успеят да се класират за детската градина на НУКК. На баткото му предстои да кандидатства през 2024 година, като знам че е добре септември да се започне с подготовката. Ще бъда изключително признателна на всеки, който се включи и ми даде малко насоки (видях книжките, закачени в началото на темата и ще ги потърся още утре) относно формата на изпита, подготовката на децата за него и въобще всичко, което смятате, че би ми било полезно. Ще ми е доста трудно да подготвям сама баткото, понеже от септември се връщам на работа, а и с породени си е зор, затова бих била блгодарана, ако някой сподели координати на учител, който се занимава с подготовката на децата и от който имате добри впечатления. Благодря на всеки отзовал се предварително!

По мой спомен имаше изискване за възрастта на детето - 3 години, но към тоя точно дата ще ви излъжа. Пише го в документа на сайта.
Моето дете изкара 1 група в държавна ДГ и след това при навършени 3 влезе ДГ на НУКК.

# 147
  • Мнения: 31
Здравейте, към родителите, които подготвят децата си самостоятелно у дома, въпросът ми е по колко време на ден отделяте за подготовка?
Към момента на изпита, моето дете ще е на 6 г. и 6 м. и съм почти сигурна, че това е от значение за представянето, но правим каквото можем 🤷
Ние решаваме задачи от старите варианти на "Азбука на мисленето", минали сме всички книжки на Крокотак за възрастта плюс няколко кръстословици и лабиринти. От две седмици се подготвяме по учебното помагало на НУКК "Книга на бъдещия първокласник" и една допълнителна със занимания от тяхната книжарница.

И ние с татко му решихме да пратим малчо на изпита за италианския лицей. Не сме от детската им градина, нито от частната, не ходим на уроци и не сме разбрали че частната правила и курсове. Започнахме в средата на януари да го готвим вечер след детската градина. Първо решават задачи с баща му, че се прибират по-рано двамата, после аз поемам щафетата. С мен детето се лигави в повече. С татко му не смее. Пада се около час-час и половина решаване на задачи на ден, вкл. уикенда. Вече минахме книжката за бъдещия първокласник, сега ще има няколко дни почивка и ще започнем първата азбука на мисленето и докъдето стигнем. Обаче като ги гледам сега азбуките, виждам, че е трябвало да започнем с тях. Наскоро разбрах и за оценяването на лабиринта, а си мислех, че е добър там. И се окава, че сме бавни. Но каквото стане, такова. Няма драма ако не го приемат. Наученото ще е от полза и ще му е лесно в първи клас.

# 148
  • Мнения: 37
По въпроса за влизането. Които ще влязат, те вече си знаят. Влизането става с връзки (и пари) в обществен съвет, директорски съвет, настоятелство, персонал. Петдесет човека с внуци и деца на близки. Всички кръщелници на свещеника на училището. Двеста места в детската и първи клас не са много, разпределят се поименно. Някои са гарантирани няколко години по-рано при раждането.

# 149
  • Мнения: 49
Хахаха....Е това вече е най-смешното мнение по темата!!! Joy

По въпроса за влизането. Които ще влязат, те вече си знаят. Влизането става с връзки (и пари) в обществен съвет, директорски съвет, настоятелство, персонал. Петдесет човека с внуци и деца на близки. Всички кръщелници на свещеника на училището. Двеста места в детската и първи клас не са много, разпределят се поименно. Някои са гарантирани няколко години по-рано при раждането.

Общи условия

Активация на акаунт