Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Уреди Миле - измама

  • 1 352
  • 81
  •   1
Отговори
  • Мнения: 32
Отварям темата т.к. искам да разкажа какво се случи на мен и на още около 300 човека клиенти на марката Миле. Ноември месец заплатихме на 100% уреди на Миле, купени от Сердика мол от брандиран магазин на Миле. До този момент не знаех, че това е оторизиран дистрибутор на марката и е отделно от официалния вносител. Магазините са брандирани и продават само уреди на марката Миле. За нещастие се наложи да разбера, че тези магазини всичките в моловете са на фирмата Миле Център Макс, а официалният вносител и единствен за България, който контролира всички доставки и свойта дистрибуторска мрежа е Миле България. Та така, поръчахме си уредите и ги платихме на 100% през ноември, като доставката беше уговорена за март/април месец. По някое време през април позвъних на телефона за доставки - оказа се изключен. Това ми направи много лошо впечатление и доста ме усъмни. Потърсих други техни телефони на фактурите и документите, които ми бяха издали и се оказа, че на нито един телефон не отговаря никой или е изключен. Отидохме в магазина на място. Продавачката ни каза, че от Миле България едностранно са им спрели доставките и в момента нямало да могат да ни доставят нищо. Като се оправели нещата след 2-3 седмици ще си получим уредите. Тук вече доста се притесних, че нещо съвсем не е наред. Влезнах в сайта на Миле България и там наистина пишеше, че прекратят оторизацията на Миле Макс центъра. И така вече ми беше ясно, че явно уреди скоро няма да видим, ако изобщо видим. Миле Макс центъра затвориха всичките си магазини след една седмица. Едната фирма твърди, че е подавала поръчките и е плащала към Миле България, но те не са ги изпълнявали, а пък Миле България твърди, че не е получавала поръчките. Интересна работа. Както и да е, Миле Макс центъра публикува съобщение на сайта си да си търсим уредите от Миле България. И това и направихме - десетки разговори от април досега вече над 2 месеца и Миле България казва само - не сме взели решение по казуса, имайте търпение. Лично аз съм била клиент няколко пъти на Миле Макс центъра преди да дойде в страната официалният вносител, който е до колкото разбрах от 2017/2018 и не съм имала проблеми с тях. Колкото повече време минава се чудя дали просто Миле България не преразпределят пазара на дистрибуторите. Интересен факт е, че отвориха скоро след прекратяване на оторизацията на Миле центъра магазини центрове на Миле, но под управлението на Техномаркет. Това някак не ми се струва случайно още повече, че се случва няколко седмици след сваляне на оторизацията на Миле Макс центъра и отварят магазин, но на Техномаркет в същия мол - Ринг мол. За 3 седмици няма как да отвориш такъв магазин, ако не си бил подготвен предварително според мен. Та така в момента около 300 човека, клиенти на марката сме в това положение и щетите са изчислени на над 1 мил. лева. Кой крив, кой прав нямам идея, но знам, че клиентите понасят щетите, а фирмите си разиграват коня както си искат. Лично за мен в България марката се дискредитира сериозно и искам да предупредя хората, т.к. както Миле България е постъпила с Миле Макс центъра, може да постъпи и с новите си Миле центрове - къде е гаранцията?

# 1
  • София
  • Мнения: 25 714
КЗП какво мисли?

Миле центровете си бълбукаха отпреди това. Лично аз отидох за промотирана от тях прахосмукачка, искаха да ме запишат в някакъв списък на чакащи. Посмях се.

Техномаркет отдавна си продават Миле, сега поеха овакантената ниша.

# 2
  • Мнения: 32
КЗП все още мисли какво да прави. До колкото знам търсят собственика на Макс центровете, но той се е покрил и не се явява. Като цяло май са поели случая, ама резултат за сега няма.

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 6 615
Миле България явно са поели ангажимент да предложат някакво решение до края на месеца?
https://shop.miele.bg/content/uvedomlenie-ot-miele-blgariya.html

# 4
  • Мнения: 5 340
Ужас, клиентите са заложници в неуредени отношения между търговци.
Този Макс Център с какъв статус е? В несъстоятелност ли са? Миле БГ могат да удовлетворят клиентите, да встъпят в правата им спрямо Центъра и да водят дела, но с обяснението колко е сложно според мен прикриват притеснението си, че Център е фалирал.

# 5
  • София
  • Мнения: 25 714
Клиентите на са заложници, клиентите са измамени от един и очакват друг да им оправи нещата.

КЗП, НАП и СДВР трябва да си свършат работата тук.

# 6
  • Мнения: 5 340
Не изглежда да е така. Център и Бг са имали дистрибуторски договор. В него трябва да са били заложени и стандартите за обслужване (това не е случайна марка) и последиците при прекратяване. Бг спира доставките на Център и клиентите увисват. Измама няма.

# 7
  • Мнения: 32
Ужас, клиентите са заложници в неуредени отношения между търговци.
Този Макс Център с какъв статус е? В несъстоятелност ли са? Миле БГ могат да удовлетворят клиентите, да встъпят в правата им спрямо Центъра и да водят дела, но с обяснението колко е сложно според мен прикриват притеснението си, че Център е фалирал.
Ами според търговския регистър фирмата е прехвърлена на някой в Бургас. Според клюки на някой ром вероятно, като старият собственик се е писал кредитор на новият за 1 мил. лв и са в процедура по несъстоятелност. А пък Миле България мисли над два месеца какво да направи с казуса. Интересно при прекратяването на оторизацията на Миле Макс центъра не са предвидили този казус с неизпълнените поръчки. Първо са прекратили без да се погрижат за последиците.

Миле България явно са поели ангажимент да предложат някакво решение до края на месеца?
https://shop.miele.bg/content/uvedomlenie-ot-miele-blgariya.html

Надяваме се все още да измислят решение въпреки, че силно се съмнявам вече т.к. предния срок беше 1 юни, когато казаха, че не са готови. Според мене тактики за печелене на време на гърба на клиентите.

Последна редакция: нд, 19 юни 2022, 19:24 от tzveta_al

# 8
  • INFJ
  • Мнения: 6 615
Не изглежда да е така. Център и Бг са имали дистрибуторски договор. В него трябва да са били заложени и стандартите за обслужване (това не е случайна марка) и последиците при прекратяване. Бг спира доставките на Център и клиентите увисват. Измама няма.

Измамата явно идва от това, че Център са прибрали парите и нито са поръчали уреди, нито ги връщат на клиентите... В случая Бг ще направят жест, ако успеят да предоставят за своя сметка уреди над 300 човека и фирми.

# 9
  • София
  • Мнения: 25 714
Положението е - Човека взе парите, каза чакай малко…

# 10
  • Мнения: 32
Не изглежда да е така. Център и Бг са имали дистрибуторски договор. В него трябва да са били заложени и стандартите за обслужване (това не е случайна марка) и последиците при прекратяване. Бг спира доставките на Център и клиентите увисват. Измама няма.

Измамата явно идва от това, че Център са прибрали парите и нито са поръчали уреди, нито ги връщат на клиентите... В случая Бг ще направят жест, ако успеят да предоставят за своя сметка уреди над 300 човека и фирми.

Ами аз в началото мислех така като Вас, но в течение на времето не съм съвсем убедена, че е така. С развалянето на договора за оторизация последиците, като тази, които ще настъпят са ясни на Миле България. Но въпреки това тя над 2 месеца след това не може да вземе решение по казуса. Миле Макс Центъра твърди, че е плащало поръчките към Миле България, просто те едностранно са им спрели договора. Дали това е така аз не знам. Но вероятно ако не им бяха прекратили договора ние щяхме да имаме уредите в този момент. Така, че и самото действие по едностранно прекратяване носи някаква отговрорност. И най-малкото трябва да има механизъм какво се случва при този казус. Те са отговорни за дистрибуторската си мрежа. Те са единствен вносител в България. Миле Макс Центъра няма от къде да набави Миле уреди в България освен през тях. Тоест те са един вид монополист.

# 11
  • Мнения: 443
Миле Център Макс си работиха нормално с Миле години наред до започването на пандемията. След това поради намаляне на работата (моловете бяха затваряни а техните магазини са основно там) те се забатачиха с парите и поръчките. Стигна се до там когато човек поръча нещо с неговите пари да поръчват тепърва уреда на предни клиенти. Функционират малко като финансова пирамида - взимат парите на последните, за да изпълнят поръчките на предните. Така обаче не може да продължава дълго. Покрай пандемията 100% е имало и нарушени срокове за доставка т.к. някои транспортни коридори изпитваха временни затруднения. Започна и инфлация и явно поръчките са намалели още и закъсненията към хората които вече са си платили уредите станаха големи. Схемата лъсна. Тогава Миле разбраха че има проблем и спряха да работят с център макс.
А че поръчки са пращани от център макс към Миле сигурно е така - но поръчки направени преди месеци....и макс център си измиват ръцете....поръчката ви е пратена Миле се бавят вече 3ти месец.... А поръчката към Миле е дадена с голямо закъснение. Миле отказва да работи по този  начин обаче. Център макс са работили с минимално оборотни средства...явно основните са в джоба на собственика който сега се е покрил и Миле се заема т.к. е замесено името на фирмата. Обаче става въпрос за стотици хиляди които се губят и такова решение се взима бавно....
Трябва постоянно да се сигнализират всички компетентни органи и дори да се  възбуди групово дело срещу този прибрал парите...нека после той доказва че ги бил дал на Миле. Защото така всичко е във въздуха...едните взели парите на хората и ги дали на Миле, а Миле казват пари при нас няма....

# 12
  • Мнения: 32
Миле Център Макс си работиха нормално с Миле години наред до започването на пандемията. След това поради намаляне на работата (моловете бяха затваряни а техните магазини са основно там) те се забатачиха с парите и поръчките. Стигна се до там когато човек поръча нещо с неговите пари да поръчват тепърва уреда на предни клиенти. Функционират малко като финансова пирамида - взимат парите на последните, за да изпълнят поръчките на предните. Така обаче не може да продължава дълго. Покрай пандемията 100% е имало и нарушени срокове за доставка т.к. някои транспортни коридори изпитваха временни затруднения. Започна и инфлация и явно поръчките са намалели още и закъсненията към хората които вече са си платили уредите станаха големи. Схемата лъсна. Тогава Миле разбраха че има проблем и спряха да работят с център макс.
А че поръчки са пращани от център макс към Миле сигурно е така - но поръчки направени преди месеци....и макс център си измиват ръцете....поръчката ви е пратена Миле се бавят вече 3ти месец.... А поръчката към Миле е дадена с голямо закъснение. Миле отказва да работи по този  начин обаче. Център макс са работили с минимално оборотни средства...явно основните са в джоба на собственика който сега се е покрил и Миле се заема т.к. е замесено името на фирмата. Обаче става въпрос за стотици хиляди които се губят и такова решение се взима бавно....
Трябва постоянно да се сигнализират всички компетентни органи и дори да се  възбуди групово дело срещу този прибрал парите...нека после той доказва че ги бил дал на Миле. Защото така всичко е във въздуха...едните взели парите на хората и ги дали на Миле, а Миле казват пари при нас няма....

Виждам доста вътрешна информация имате, дори ми се струва, че същите изрази и думи съм чувала от служител на Миле България. Ще се радвам като сте толкова запознат да споделите дали Миле България планува да достави уредите на ощетените клинети. Лично мен това ме интересува, а междуфирмените игрички на власт, преразпределяне на пазари и т.н. бих оставила на фирмите.

# 13
  • INFJ
  • Мнения: 6 615
В хода на едно дело, много бързо може да се разбере дали изобщо са пуснати такива поръчки, дали са преведени някакви пари на фирмата изпълнител и тн.
Докато се разчита само на "тоя каза това, оня каза онова", и слухове от уста на уста, развитие няма да има.

Щом договора между двете фирми е бил прекратен едностранно, за мен, това означава, че е имало достатъчно сериозно основание и нарушение на правилата от страна на Център. Всяка сериозна фирма си оставя подобни вратички с цел да не носят правна отговорност пред посредници, които са решили да си правят каквото искат.

Последна редакция: нд, 19 юни 2022, 20:04 от Elunaria

# 14
  • Мнения: 443
Нямам никаква вътрешна информация. Въобще нямам нищо общо с Миле, живея в Бургас където те нито имат представителство, нито магазин. Център макс имаха магазин в единия от 2та мола в Бургас който обаче закриха. Бях попаднал на откъслечна информация и човек като събере 2+2 нещата стават ясни. Имам само 2 уреда на миле купени края на 2019/началото на 2020 година от Техномаркет след като по телефона Миле ми казаха че това е единствения вариант да закупя уред в Бургас "на живо".
Мнението ми беше продиктувано от това че Вие едностранно някак си вярвате че парите от поръчката ви са били платени на Миле, а това че собственика на център макс се е покрил и не се вдигат телефони не ви прави такова впечатление. Ако Миле бяха в нарушение самите център макс щяха да заведат съдебно дело срещу тях.
Търсете си парите от този който ги е взел.....обаждайте се, съдете го...правете всичко възможно.

Общи условия

Активация на акаунт