Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 6

  • 89 620
  • 796
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 3 818
Мисля, че влагате твърде много очаквания в понятието " интензивно изучаване". Има-няма 144 учебни часа повече от РИЧЕ за целия втори гимназиален етап. Разликата при езиците идва основно от профилирането, не от начина на обучение.

144 часа не ми се струват малко, обикновено едно пълно ниво в езиковите школи е около 100 часа.
Подчертаното не го разбирам напълно.

# 511
  • Мнения: X
Сега видях, че съм допуснала грешка. 144 часа е разликата общо за гимназиален етап .Което означава под един час седмично повече в полза на ИИЧЕ, който при добре изготвен училищен план за РИЧЕ може да бъде адекватно компенсиран.
По отношение на профилирането. Ако първият чужд език е профилиращ предмет, и за  ИИЧЕ, и за РИЧЕ финалът е ниво В2.

# 512
  • София
  • Мнения: 3 818
Благодаря. Извинявам се за лаишкия въпрос, сигурна съм, че многократно сте го обяснявали, но кое определя дали първия чужд език е профилиращ предмет или не? Имаме примерно паралелка в 133 СУ АЕ с РЕ - при така зададени параметри АЕ профилиращ ли е или не? Профилите се определят в 10 клас, това знам и после ми е мъгла относно съдбата на първия чужд език.

# 513
  • Мнения: X
Погледнах план-приема. Всички паралелки в 133. СУ са с профил Чужди езици, което означава, че двата посочени чужди езика са профилиращи предмети. Другите два ( в редки случаи един) профилиращи предмета се избират обикновено в десети клас.

# 514
  • Мнения: 1 223
Къде трябва да се гледа дали езиците са профилиращи? В ДПП ли? Последните графи ..,

# 515
  • София
  • Мнения: 16 354
В колона Профил/Специалност - там, където пише Чужди езици, първите два профила са съответните езици.

# 516
  • София
  • Мнения: 12 914
Къде трябва да се гледа дали езиците са профилиращи? В ДПП ли? Последните графи ..,
Да във вид на паралелка трябва да е профилирана, а в профил да пише чужди езици.
Може да е природни науки, или математически и тн. Спрямо профила първите два профилиращи предмета са почти определени. Ако е чужди езици, са двата посочени езика. Ако е математически е математика и втори или информатика или физика примерно и тн .
Ето тук може да видиш за различните профили съответните профилиращи предмети - https://orientirane.mon.bg/?m=26&n=6

Ето тук може да се види какво се очаква да учат, ако е профилиращ предмет - https://web.mon.bg/bg/100598

# 517
  • Сф
  • Мнения: 12 048
18то от тази година имат две паралелки природни науки. Една ако не се лъжа е с интензивен АЕ, а другата с ФЕ. Катедрата по химия им е много силна. Доста деца трудно се справят с изискванията, но се държи ниво по този предмет и оценки не се раздават на кило.
Много благодаря за информацията!
Сещам се за 127 мо. Като в 9 клас учат на английски всичко почти. ( близко дете е в паралелката БХ към момента ) 134 то също имат БХ и интензивно английски. Не съм сигурна за 12 то, погледнете.

# 518
  • Мнения: 59
бях на отворените врати на 135 то СУ Добри Войников.
Директорката каза , че въ девети клас изучават на немски или френски само по два предмета, установили , че иначе им идва в повече на децата.
Всички учат едно и също до 10 клас ( без езика, разбира се) , в 11ти  избират още два профилиращи предмета, на практика класовете се смесват.

С броя на изучаваните на чуждия език предмети сигурно може дасе запознае човек от сайта на самото училище?

# 519
  • Мнения: 37 263
Всички учат едно и също до 10 клас ( без езика, разбира се) , в 11ти  избират още два профилиращи предмета, на практика класовете се смесват.

това май е обичайното
дъщеря ми е във фег и учат точно по този начин профилиращите предмети в смесени групи

# 520
  • София
  • Мнения: 1 731
бях на отворените врати на 135 то СУ Добри Войников.
Директорката каза , че въ девети клас изучават на немски или френски само по два предмета, установили , че иначе им идва в повече на децата.
Всички учат едно и също до 10 клас ( без езика, разбира се) , в 11ти  избират още два профилиращи предмета, на практика класовете се смесват.

С броя на изучаваните на чуждия език предмети сигурно може дасе запознае човек от сайта на самото училище?

Не знам защо е казано, че се изучават предмети на немски. Дъщеря ми завършва 10-ти клас и не са учили никой предмет на немски. Не знам и близките випуски нагоре и надолу от нея да учат така. Дано да могат да го осигурят занапред. Или пък казаното да се отнася само за френския.

# 521
  • София
  • Мнения: 2 740
Всички учат едно и също до 10 клас ( без езика, разбира се) , в 11ти  избират още два профилиращи предмета, на практика класовете се смесват.

това май е обичайното
дъщеря ми е във фег и учат точно по този начин профилиращите предмети в смесени групи
При сина ми направиха нови класове след 10 клас. Така че, варианти най-различни.

# 522
  • Мнения: 837
Директорката на 35то вместо да говори глупости, по-добре да направи нещо за материалната база и фасадата на училището. Много ми е чудно на базата на какво въпросната гимназия е с толкова висок бал. Според мен не е нищо повече от обикновено квартално училище.

# 523
  • Мнения: 239
Какво точно определяте като "глупост" от директорката?
До 7 клас 35 СЕУ е квартално училище и този факт не е обиден.
Училището не се прави от фасадата, а от всички хора вътре - адекватно ръководство, добри учители, подбрани ученици с висок бал. Simple Smile
Имам достатъчно опит с училища и материалната база в класните стаи е на средно ниво. Фасадата не е ремонтирана, но покривът, който не се вижда от улицата, е.

# 524
  • Мнения: 837
Какво точно определяте като "глупост" от директорката?
Ето това:
Цитат
Не знам защо е казано, че се изучават предмети на немски. Дъщеря ми завършва 10-ти клас и не са учили никой предмет на немски.

Общи условия

Активация на акаунт