ДЕВЕТокласници 2022/2023 - Тема 1

  • 36 994
  • 740
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 15 987
Моят е много притеснителен също. Но последните две години се справя доста добре с притеснението. Винаги му казвам че трябва да се стреми да покаже най-доброто от себе си, но ако не успее това не се счита  за провал. Както и че тестовете са много полезни, защото са начин да разберем дали няма някой пропуск, който е бил прикрит измежду знанията. Сега приема някак по-леко неуспехите с мисълта, че всяка бележка, която не го удовлетворява, може да бъде поправена. На позната тийна получава силен задух, просто не може да диша когато има тестове по определен предмет. Според мен е паник атака. Много е трудно сам  да се бориш с такива проблеми, не за всеки е възможно, не всеки родител би се и справил защото децата са и големи. ..
На входните нива  тийнковецът  има и 4-ки, но той беше болен седмицата преди това и никой от съучениците не споменал че в деня когато се върна на училище, ще имат тестове по 5 разказвателни, по които той не беше преговарял.  Казах му, че 4 без преговор при неговата силнонеуслужлива памет е много добро постижение. По предметите по които беше преговарял ( сам при което) има отлични бележки. Значи въпросът винаги е в качествения преговор, който за съжаление в училищата се претупва.
Щяло да има 4 дена ваканция. Глътка въздух от която имат нужда...

Последна редакция: пт, 28 окт 2022, 10:11 от _re_ge

# 601
  • София
  • Мнения: 17 076
Anitsa е права - незаконно е обикновен шофьор да обучава друг, следва акт, ако го хванат. И ние търсехме къде да кара дъщерята с баща ѝ, но и полицията ги знае подходящите места. 😃

# 602
  • Мнения: 2 656
Цитат
Преди да се посети психолог и да се прибегне към капки, ми се струва, че е добър вариант наборчето сам да  напише на един лист, който може да изгори и да не стига до вас😏: притеснявам се от…., защото…..,  най- лошото и най- доброто очаквано развитие на дадена ситуация, ако не се справя, ще разочаровам…

Аз мисля, че знам къде се корени проблема ( и работя върху себе си за отрстраняването му): От първи клас до осми баба му, моята майка, винаги му е помагала, имаха си техен начин на общуване. Тя беше учител, макар и начална педагогика, с която намираха общ език. Но от март месец нея я няма. Наборът се  справи  миналата година, когато тя беше болна със завършването на първия срок, справи се и със завършването на втория срок ( само с една петица). Но ... като че ли му липсва и с времето осъзнава, че я няма за винаги. 
От друга страна аз съм чист представител на зодия скорпион, искам винаги максимум, независимо от труд, мъки и лишения.  Когато се разсърдя или ядосам за нещо, яхвам метлата също на макс. Даже сама от себе си се плаша в моменти на полет.
Някак си трябва да намеря път към него, така както го правеше баба му, а не по моя скорпионски начин. Към това се старая.

Идеята за листчето е много добра, но не разбрах точно какво се очаква да изложи като най-неблагоприятен и най-оптимален резултат.

# 603
  • Пловдив
  • Мнения: 1 677
storm76 Hug

# 604
  • София
  • Мнения: 2 772
storm76, аз имам същия проблем с дъщеря ми. При нея се базира както на влиянието на една особа от училището, още в 1.клас/ако не знаете, 3+4=6, не на 7/, както и на моя характер на свирепа акула/само понякога де/. Водих я на психолог, но не попаднахме на точните за нея хора, не се отпускаше. Тогава осъзнах, че ако аз обера емоциите си, ще е много добре за нея. Лека полека се получават нещата, тя е и много чувствителна. Стискам палци младежът да преодолее всичко, съжалявам за загубата ви, приеми моите най-искрени съболезнования Hug

# 605
  • Мнения: 966
Storm, примерът е съвсем произволен:
Ако не се справя с теста, в най- лошия случай ще имам 2, заради което средният резултат по предмета ще е 4, съответно средният успех ще е 5.50, а не 5.90, респективно обратното, или ако имам 2 ще се изложа пред госпожата, мама, Мимето от втория чин и т.н. Този успех ми е важен за…, съответно би ми попречил да следвам…
И когато визуализираш последиците от най - добрия и най- лошия вариант, в повечето случаи осъзнаваш, че нито най- лошият е толкова лош, нито най- добрият ще те накара да се чувстваш толкова щастлив, и тогава по- лесно се преодолява психологическата бариера.
Съжалявам за загубата ти🤗.

# 606
  • Мнения: 15 987
Сторм съболезнования!
Боже, с това обяснение става ясно колко му е трудно на детето, това е много специална връзка...
Моята дъщеря така много трудно понесе загубата на дядо си. Бяха много близки. Толкова години минаха,  а все й насълзяват очите като говори за него.

# 607
  • Мнения: 2 926
Това с лисчето го играх и аз - при нас проработи преди около месец, когато им насипаха входни, презентации, изпитвания и безумни домашни. Седнах и започнах да питам по всеки един предмет кое за кога се планува и се оказа,че всичко си има прилична хронология и не е накуп в единица време. УспокоИ се доста, а и все повтарям да опитва микромениджмънт и да си реди нещата поетапно, но има още вода да изтече , докато уври малката кратунка.
А и това с най-добрият и най-лошият сценарий също все го повтарям - да допусне най-неприятният ход на събитията и да не се шашка, двойката отдавна ни е първа приятелка и хич не се впечатляваме вече. Академици явно няма да ставаме, но пък ми е важно да имам спокойно и усмихнато дете, а не да боря паник атаки с капки и седатив.

# 608
  • Мнения: 4 535
Storm прегръдки
Сили и за теб,и за наборчето
Моят син е страшно привързан към майка ми,живеем заедно и тя го гледаше от 8-месечен,след като тръгнах на работа. Не искам да си представям как би го изживял.
Момичета,наливайте. Петък вечер е и следват 4 неучебни дни Wine Glass Tada
Толкова се радвам на ваканциите, повече откакто бях ученичка.

# 609
  • София
  • Мнения: 3 075
Ох, Сторм, писах, трих, писах, трих... Накрая изпих един Джони... Не му е лесно на твоето наборче. Преживях го (дали) когато бях в 11 клас. Толкова изгубена и сама при двама живи родители не съм се чувствала. Загубих баба и дядо за по-малко от две години. Майка и татко не знаеха как да говорят с мен.
Подкрепяйте, Сторм, бъдете до него, покажете, че няма как да ви разочарова с училищен неуспех, че има по-важни неща от шестицата и успехът е колкото успех, толкова и суета. Подкрепяйте! Ще порасне, ще се адаптира, ще отболи и спомените ще станат само хубави, повод за мотивация...

# 610
  • София
  • Мнения: 2 772
Вчера разговарях с учителка на малките, тя е просто човек-слънце. Сподели ми, че моите хубавци са станали по-уверени, не ги било страх да грешат. И си дадох сметка, че от доста време им повтарям, че не може и че не е нужно да са перфектни във всичко - спорт, обучение, социални контакти и прочие. Постоянно повтарям на дъщеря си, че на първо място трябва да поставя себе си, своите интереси и мнение и че не е нужно да се харесва на всички. Може би дава резултат, не знам. Малкият събра кураж и сподели своя мечта, която дълго е таил. Казахме му, че ще го подкрепим и направихме първата стъпка. Не съм убедена, че е правилното за него, но щом има желание и хъс, задължително трябва да опита.
С набора обаче забравям за всичко, виждам, че му скърцам със зъби за неща, които са недостатъчно важни, че да развалям отношенията ни. Но, както казваше миналогодишната му прекрасна класна, има какво да научим от децата. И мен вече ми е приятно да си признавам и да се извинявам, когато греша.

# 611
  • Мнения: 2 656
Благодаря на всички за подрепата.
Просто ще продължа да се старая, ще говоря, ще подкрепям. Ако видя, че нещата не вървят, тогава ще търся психолог. Ето, тази вечер например сам дойде при мен - пуска ми нещо като караоке от тубата и ми пее, даже и аз се включих, говорих ме си за музика, за стилове в пеенето. Не че преди мен ме е нямало или не съм била близка с него, но сега искам точно по този начин да се развиват отношенията ни.

# 612
  • Мнения: 2 926
Ще се справите, storm76, ще се намерите и ще вървите заедно напред. Всичко ще се оправи, дайте си време. Hug

# 613
  • София
  • Мнения: 17 671
мога да правя сравнение понеже съм била и от двете страни.
в България учебниците са шаренки, но написани в неразбираем стил и език. наистина се налага родител да седне и да обяснява, но това има рискове. учила съм по време, когато игото беше иго, а не присъствие, когато таблицата беше менделеева, а не периодична (май беше периодична на Менделеев Wink ), гласните бяха отворени и затворени, не тесни и широки... някои мои обяснения не се покриваха с новите повеи и учителките не пропускаха да го отбележат.
а ако не знам и не мога да обясня? момиченце в първи клас беше отглеждано от баба и дядо след семейна драма. пенсионери от местното ТКЗС, нито българска граматика можеха да обяснят, нито преход от единици към десетици. какво правим с това дете, което в училище не е получило обяснение, а в къщи няма кой?

и не съм много съгласна, че обучението по английската система е айляшко и че родителите се държат настрани. сигурно има и такива училища, не мога да кажа.
при нас учат много, правят си тестовете, упражненията, чвно следят кой какво е научил, защото след това има допълнителен материал за донаучаване/преговор/упражнение. ние получаваме доклади всеки срок (те са три), по математика допълнително има нещо като доклад, като за всяка задача е написано колко точки дава, колко от тях ученикът е получил. с малко старание родителя може да се види в кой раздел има пропуск.
на база тези оценки на усвояването на материала, се дават допълнителни задачи и ако се налага консултации.

а това, че нямат бал го отчитам като голям плюс.
искам детето да има един празник за приключване на етап от живота си, но баловете са се превърнали в нещо ужасващо. старомодна съм, знам.

кати, какво те шокира? Simple Smile интересно ми е.
после мога да споделя какво беше ново и мног интересно за мен. Simple Smile



В английската система на образование ли? Най-вече слагането на етикет на детето още в 1-ви клас, при това на практика без дори знанието на родителя, камо ли възможност да направи нещо, за да подобри резултатите му.

И говорех за обществените училища в Англия, не в частните, където е "съвсем друга бира"... Както казва сър Хъмфри, целта на обществените училища в Англия не е да научи на нещо децата, а да ги държи далеч от улицата докато родителите им ходят да работят... затова те (т.е. висшата класа) образоват децата си в частни училища.


Дъждец, в Англия това дали ще има шанс да учи в университет на практика го решават учителите още в първи клас, при това не след, а по време на. Като го сложат в "изоставащите", независимо по каква причина (не непременно обективна) няма реален шанс да излезе от там... мнение на приятелка, която понастоящем е гимназиален учител в България, в елитна гимназия, но в един период работеше, по-скоро доработваше, като помощник-учител в Англия.

# 614
  • София
  • Мнения: 4 465
Ох, горките англичанчета, не могат да се доредят до университет! Що приказвате глупости?!

Скрит текст:
Племенникът ми завършва тази година. Пристигнаха тъкмо преди да почне 1 клас, т.е. около 5 годишна възраст беше. Не знаеше английски. Утре има изпит за Оксфорд, математика и компютърни науки. Вече е приет на ранен прием в Уорик. Оценките му са брутално добри, винаги завършваше с отличен, вкл. изпитите в 10 клас и сега имаше лятото някакви. В държавно училище някъде в провинцията. После пак там в държавна гимназия. Без никакви платени частни уроци, никакво плащане изобщо през цялото време, освен за униформи. Всякаква литература и помагала им се даваше от училището.
Това е дете на имигранти, доста умно и много упорито и работливо. Родителите му са ужасно далеч от точните науки, та и да искат, няма как да му помогнат. Никога не е ходил на олимпиада или състезание, там май няма такива неща или не са особено афиширани.  Е, тази лоша система, как го разви, как го подготви и как извади максимума от него? Що не го сложиха още в първи клас за бачкер и да се приключи?

Общи условия

Активация на акаунт