СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 558
  • 752
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 51
Явно нямам право на мнение, различно от правата линия. Това, което се опитвам да кажа е, че водени от реваншизъм, без никаква стратегия, предложението ще влоши нещата. Другото което не приемам е специални правила за СМГ. Всички деца трябва да са при равни условия.  Но явно за авторите на петицията това няма значение. Айде да пожелаем успех на петицията и здрав разум на МОН отново да отговори, че исканията са в противоречие със ЗПУО.

# 631
  • Мнения: 35 385
Напротив, имаш право на мнение, но го въртиш през пост в продължение на няколко страници. Прочетохме мнението ти, като мисля, че в момента извърташ нещата, но както и да е.
За какъв точно реваншизъм става въпрос, не ми е ясно...?

Каквото и да е решението, всички желаещи деца ще са допуснати до явяване на състезания, мисля, че това е ясно и никой не иска да го променя.

Последна редакция: нд, 02 юли 2023, 12:43 от Soul Free

# 632
  • Мнения: 23
Има още нещо, което Вие г-н Христов явно не разбирате. Не може, за да се вдигне общото ниво и средният успех по Мат, всяка година задачите да стават все по - лесни. Има години, в които задачите са били сравнително адекватни, примерно само 40 резултата от 100т за София. Няма как да си затваряте очите за тези неща. Няма никаква дискриминация в това по - добрите математици да влизат СМГ. Дискриминацията е в обратна посока. Не бива класирането в мат. гимназии да се случва по резултата от Бел. И затова има два начина, или да се вдигне нивито на трудността на МАТ, или да се включат в балообразуването резултатите от Ном и националните състезания. На първия вариант обаче не може да се разчита.

# 633
  • Мнения: 12 686
Докато дискутирате за промяна в трудността по математика, чета, че обмислят интегриран изпит. Мултидисциплинарен..

# 634
  • Мнения: 4 551
Така ще се плаща на школи по всички предмети Simple Smile

# 635
  • Мнения: 51
Има още нещо, което Вие г-н Христов явно не разбирате. Не може, за да се вдигне общото ниво и средният успех по Мат, всяка година задачите да стават все по - лесни. Има години, в които задачите са били сравнително адекватни, примерно само 40 резултата от 100т за София. Няма как да си затваряте очите за тези неща. Няма никаква дискриминация в това по - добрите математици да влизат СМГ. Дискриминацията е в обратна посока. Не бива класирането в мат. гимназии да се случва по резултата от Бел. И затова има два начина, или да се вдигне нивито на трудността на МАТ, или да се включат в балообразуването резултатите от Ном и националните състезания. На първия вариант обаче не може да се разчита.
позволете ми да имам мнение, най-малкото, защото значителна част от професионалния ми опит е свързана с провеждане на изпити в сферата на висшето образование, както и в сферата на държавно регулирана професия. Това което си мислите, че ще постигнете с петицията с изненада ще установите, че ще се върне като бумеранг.  То е достатъчно да попитам колко от авторите на петицията разбират и имат необходимите познания и компетенции по организиране и провеждане на изпити. Това е също така лош пример, защото какво би станало ако някой друг организира подписка за опростяване на задачите от НВО?

# 636
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
С петиция или без, с обсъждане в 5 страници в темата или без, МОН ще направи каквото реши.
Всеки има мнение, няма нужда да се натоварваме всички с убеждаване на това кой е прав и кой е крив.
Сигурна съм, че дори останали извън СМГ, децата които са учили там ще успеят да се впишат в средата, ще намерят страхотни нови приятелства, ще достигнат мечтаните цели и после ще гледат на тази "загуба" като на  ново начало, което е дало много за изграждането им като личности.
Най-важният им урок ще бъде този, че след всяко падане трябва да се изтупаш и да продължиш и то двойно по-амбициран да стигнеш до целта.

# 637
  • Мнения: 51
С петиция или без, с обсъждане в 5 страници в темата или без, МОН ще направи каквото реши.
Всеки има мнение, няма нужда да се натоварваме всички с убеждаване на това кой е прав и кой е крив.
Сигурна съм, че дори останали извън СМГ, децата които са учили там ще успеят да се впишат в средата, ще намерят страхотни нови приятелства, ще достигнат мечтаните цели и после ще гледат на тази "загуба" като на  ново начало, което е дало много за изграждането им като личности.
Най-важният им урок ще бъде този, че след всяко падане трябва да се изтупаш и да продължиш и то двойно по-амбициран да стигнеш до целта.
напълно съм съгласен с Вас. Адмирации. Извинявам се, че съм прекалил. Единственото, което съм се опитал е да споделя мнение, че монетата винаги има две страни. Използвам случая да пожелая най-вече здраве и сбъднати мечти на 12 юли

# 638
  • Мнения: 2 391
Има още нещо, което Вие г-н Христов явно не разбирате. Не може, за да се вдигне общото ниво и средният успех по Мат, всяка година задачите да стават все по - лесни. Има години, в които задачите са били сравнително адекватни, примерно само 40 резултата от 100т за София. Няма как да си затваряте очите за тези неща. Няма никаква дискриминация в това по - добрите математици да влизат СМГ. Дискриминацията е в обратна посока. Не бива класирането в мат. гимназии да се случва по резултата от Бел. И затова има два начина, или да се вдигне нивито на трудността на МАТ, или да се включат в балообразуването резултатите от Ном и националните състезания. На първия вариант обаче не може да се разчита.
Абсолютно!
В потвърждение ето и фактите за разпределението на точките от 2017г до днес за децата в София. Очевидно е, че има проблем с резултатите по математика, но опростяването на изпита не е решението.
Скрит текст:
За сравнение ето и разпределението по БЕЛ, което също е изместено, но е далеч по нормално.
Скрит текст:

# 639
  • Мнения: 216
Не разбирам какъв е проблемът в по-труден трети, незадължителен модул по учебното съдържание, важащ за прием точно в математическите гимназии. Точките, които дава, могат да се удвоят, утроят и т.н.

# 640
  • Мнения: 50 677
Не разбирам какъв е проблемът в по-труден трети, незадължителен модул по учебното съдържание, важащ за прием точно в математическите гимназии. Точките, които дава, могат да се удвоят, утроят и т.н.

Проблемът е, че ще е някаква промяна, която пък евентуално няма да се хареса на много родители, независимо, че не ги касае. Все пак средняците са много повече от силните математици, та е ясно кой ще надвика и надделее.
Най-лесното и елегантно решение е без никакви явни и формални промени просто авторите да повишат сложността на последните задачи и толкоз.

Последна редакция: нд, 02 юли 2023, 22:04 от Черна станция

# 641
  • Мнения: 7 665
Не разбирам какъв е проблемът в по-труден трети, незадължителен модул по учебното съдържание, важащ за прием точно в математическите гимназии. Точките, които дава, могат да се удвоят, утроят и т.н.
Защото общият проблем си остава. НВО мат не разслоява. А разслоението е ок не само за МГ. А да караме всички да решават 3ти модул също не е ок. Най-най-най-елементарен и логичен начин е нво мат с нормална трудност, не е нужно да има по 40 или по 140 деца със 100. Какво като на бел са само 13 деца в цяла България, нека такава трудност бъде и за математиката. Какво им беше на трудността на темите до 2018г? С тия 3-ти модули, състезания и ном ще сбъркате децата. Такова притеснение пада някое да не е болно баш за нво, а какво остава за първи кръг ном, втори кръг ном, някое си състезание... Да не говорим, че включите ли ги веднага ще се засили идеята за интегриран тест, защото вече си има мат за математицити и децата ще има да зубрят по всички предмети. Наистина ще направите беля с тая петиция вместо да се направи нещо супер просто.

# 642
  • Мнения: 216
Все пак става въпрос за незадължителен модул, т.е. по избор. Последният няма да се включва в общата статистика на МОН за успеваемост и ще отсее единствено желаещите деца да кандидатстват в МГ.

# 643
  • Мнения: 35 385
Е, да, ама с трудни задачи отзвукът ще е много силен и коварен - как може моето отроче е отличник/чка, а на НВО-то има четворка?
Ако НВО остане, както е досега, но плюс трети модул, те пак ще са си с този резултат, но за МГ ще има отсявка. Даже не е нужно последният модул да е с оценка, а примерно с 50 т. и само той (удвоен, утроен или както се реши) + двете матури да са вход за МГ. Останалите, които не искат МГ пак ще си имат шестиците.

# 644
  • Мнения: 7 665
Ама каква 4-ка, на нво оценки няма. Как никой не плаче, че отрочето му е с 80 по бел, а в училище е с 6? Така ще е и за мат.

Общи условия

Активация на акаунт